30 Ocak 1935 Tarihli Yeni Asır Gazetesi Sayfa 4

30 Ocak 1935 tarihli Yeni Asır Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Almanya Piyasalarında Ihraç Maddelerimiz Sar İşinin Halli Ticaret İçin Daha ye > ve | Sonkânun 1935 rapo- rundan: Muhtelif ürünlerimizin Alman- yada 13- 19 Sonkânun 1935 sonlarına doğru biraz gerileme olduğu da bildiriliyor. Dikkate değer ki fiatlar ra- por haftası içinde geçen hafta sonuna karşı yeniden 100 kilo başına 1 Filorin yahut 045 ka- via iştir. oi Hamburg- daki hazır mallar İzmire karşı ya Şubat başından sonra çıka- caklarını ve üzüm üzerinden iyi işler yapılacağını ummak- tadırlar. 100 kilo başına cif Hamburg HATLAR 100KİLO BAŞINA FLORİN İzmir Mahsulü No. 7 Extrissima Karaburun 0 8 Kiup Karaburun 9 Auslose Karaburun Iktisadi Gif Hamburg ii İtimat Uyandırdı NecPlus Ultra 26,00 il Excelsior Kiup | 29,00 İNCİR: Piyasa durgundur. İş yapıl- dağı işidilmemiştir. Görülen bazı tışlar, Hamburg'daki hazır mallara munhasır kalmış- tır. dahi değişiklik Hamburg'da bulunan partilerden çuvalda Extrissima Gencino İzmir nevileri ardıye ve rıhtımda teslim şartile 100 kilo başına 10-105 Florin üzerinden muamele görmekte- dirler. # PAMUK: £ Pamuk fintlanın Türkiyede amburg veya Bremen 117 mari istenmektedir. Bu itibarla rapor haftası içinde söylenmeğe de- ğer işler yapılamamıştır. KENDİR : Türkiye piyasasının. biraz daha kuvvetlediği bildiriliyor. Ayni zamanda fiatlar da yük- 100 kilo 360 Fransız frangı üzerinden 15.000 kiloluk bir parti satılmış, müsaadesi vası- tamızla alınmıştır. PALAMUT : Son hafta içinde 15.000 ki- lohuk bir parti Türk malı 5,550 liret değerle satılmıştır. BAMUMU Piyasanın biraz zayıfladığı ve mühim bir Türk evi tarafın de büyükçe iş- ler yapılamamıştır. ZAHİRELER: BUĞDAY manya'ya Arjantinden de sert buğday teklif edildiği haber veriliyor. ARPA Arpalarımıza alıcı vardır. Fiat 100 kilo başına cif Hamburg 49 - 50 Fransız Frankı. Haberler Dün Borsada Yapılan Satışlar üzüm Çu. — Alıcı Fiat 124 S Süleymano 14 75 16 25 Alyoti bi. (o 16 50 19 60 5 PPacive Ma.14 25 14 25 25 Vitel ve Şü. 14 4 10 G Abdullah 1i ni 1425 8 BS Alazraki 14 25 6 H Alyoti 1459 1450 223 Yekün Zahire Borsası Çu. — Cinsi Fiat 599 Buğday 47 450 175 Susam izzz 2450 P. çeğireeği 3 3 101 ke Palamut430 430 216 balye Pamuk 55 55 Zelzelesi Zarar lâhare yeniden yapılmıştır? 7 Oroguvayda * Çarpışmalar Sk ziyeti mim. fevkalâde tet- at ve tevkifat Yeni Zelandlılar İmparatorluğa Sadakat. cağter ala Aysefikdilye İğiyke gemisi ile yeni Zelanda suların- dan ayrılmıştır. Duka, Fiçi ada- larına uğryacaktır. Yeni Zelanda genel valisi du- kayı; teşyi ederken; bu ziya €- tin dominyonları ana vatan tah- tna bağlıyan bağları, daha yeni Zelandalıların imparator- İuğa ve tahta sadakatlarından bilhassa mütehassis olduğunu bildirmiştir. Sar Meselesi Etrafında BERLİN, 29 (A.A) —Alman istihbarat bürosundan: Sar ceyal demeleri Eekası idarecileri Sardeki bu fırka Gü eta in giliz. Parlamentosu Faaliyetine Seçim Arifesinde Imiş Gibi Bir Hava İçinde Başladı Yüklü Bir Prğsram Londra, 29 (A.A) — İngiliz parlamentosu faaliyetine seçim arifesinde imiş gibi bir hava içinde ve çok yüklü bir prog- ramja başlamıştır. Meclise ve- rilen yeni Hin- distan kabunu ile dım kanınu en mühimleridir. Kabine boşa çıkarmak için yeni bir refah. bütçesi üzerine istinat etmektedir. Eğer bu devre bu nokta üzerinde olduğu gibi fa- kir sınıflar ve barakalar mes- eleleri üzerinde de memnuniyet verici bir şekilde biterse hü- kümet ilk Teşrinde memleke- tin huzuruna çıkacaktır. Aksi takdirde halka müracaat için 1936 Şubatına kadar kendine tekrar bir mühlet verecektir. Parlamentoda başka mese- leler de görüşülecektir. sn silâhlanma ilterenin dış politikasındaki ekâmül ile efkâ umumiyeye siddekle alâkalandıran anlaş- malar meseleleri vardır. çok suallere cevap verecektir. Nihayet dizginli ökonomi lehi- ne çalışan bay D, Corcun tek- rar sahaya çıkışı ulusal hükür keye ln bile hükümete şiddetli bir münebbib olarak kalmaktadır. İşisizlere Yardım işi Londra, » (A.A) — Avam işsizlik tazminatına istihkakı olmayıp evvelce içtimai muavenet da” iresinden yardım gören işsizle- re sohabet edecek ylan yeni mebus Cukanan trsavvur edi- len yardımın e olmadı- gını söylemi Bukanun hane ağır ta- birlerle tenkid ederek, onun kırbaçla dövülüp te umumi ha- yattan öyle kovulması iktiza ettiğini beyan etmiştir. Gene mesai fırkasından bir başka mebus, hükümeti tenkid ederken, dinleyicilerin arasın- dan yükselen kadın ve erkek sesleri, kahrolsun kıtlık hükü- meti diye bağırmışlardır. Bir çok kimseler dışarıya çıkarıl- mışlardır. İçlerinde bazılarının protestolarına. mahsus bur edilmişlerdir. Müzakere ta- til edilmiştir. Avam Kamarasıddakı Hâdise Londra, 29 (A.A)! — Meb'us Bukananı' avam kamarasında çıkmasına sebep olduğu hâdise esnasında meclis i tribünleri boşaltmak istemişler- se de bunların nizam dahilinde nümayişçiler dışarı çıkarılmışlardır. disenin önceden mürettep ol duğu anlaşılmaktadır. Nüma: Yişçilerin hepsi de gençtir. Par. lamento zabıtası mevkuf bamlrlmaş Londra Görüşmeleri Cuma Günü Başlıyacak Londra 28 (A.A) — Bay Flanden ile bay Laval Perşem- be günü. Londraya gelecekler Cuma ve Cumartesi günleri İngiliz mazırları ziyafet verecektir. Ziyafete bay Makdonald riyaset edecektir. Cumartesi günü Londradaki adamları arasında yapılacak | görüşmeler hakkında Entransi- ja gazetesi diyor ki inkişaf ve terakkisine taraftar görünüyorsa, Fransada Alman- yanın uluslar derneğine dön- mesinin şayanı temenni olduğu hususunda İngiltere ile muta- yapılması şartına talik edilmi- yeceği kanaatindedir. İmalarını Se etmektedir. gem A, Para Piyasası | Japon Amiralı Asumi Diğer Devletlerin Japonlarla Bera- berlik Talebini Tekzip Etmiyecektir Amiral Asumi ve demi tir ki: Deniz konferansının akame- nuniyet verici ve dostane netice verdirmek” için elinden gelen gayreti sarfetmektedir. Amiral Asumi diğer dı lerin Japanların beraberlik a lebini günkü hava kuvvetlerinden pek memnun olduğunu söyle- Harbiye Glmkaki da, Japan hava kuvvetlerinin azlığından şikâyet etmi akamete deniz silâhlanma yarışı başlı- yacağını hatıra bile getirmek- ten çekinmeliyiz, demiştir. nede ümitvar olmalarına hal bulunmadığını ve Fi efkârı umumiyesinin iki tenzil kabul etmiyeceğini at latması temennisinde | bul maktadır. Taymis gazetesi gerek m