8 Mart 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 4

8 Mart 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 4
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

( 8. d N “Susan Hayward ile geçen hayatım” eçen akşam karım ile oturma 0. damızda sakin sakin Kitap oku yordük. Birden: üstümüzde ikizlerin banyo Odasından bazı acaip senler gel diğini duydum. ve etrafıma bakınca karımın meydanda olmadığını gördüm. Yukarı çıkınca bir de ne göreyim Hepinizln bildiği Susan Hayırard, bir köva suyun yanında diz çökmüş pan- yenün çinilerini temizliyordu. Belki bunda © kadar keY görmezsiniz. —ama KÜ anat gecenin 11 | İdl— hem de leriya sinema yıldızlarının böyde â- Gi ev işleri ile mosgul olmaları bek. denmez. Fakat Susan buskadır. Ne yaptığını sorünca, bana yalnız gu ce Yabı verdi. "Birden bugün biraktığı: miz hizmetçinin banyoyu temizleme Giğİ aklıma geldi de Susan diğer cihetlerde de herkes- 'ten Başkadır ve ne yapacağı önceden n gördüm * New-York — Holiywood'dan |EN “gelen haberlere göre, tanınmış komix | ” artistlerden Bob Hope yeni çevirece- | #i filmde partönes olarak Lana Tur- Rer'i istemiştir. Bu teklif kabul edil mediği takdirde film çevirmiyeceğini LT 4 de ilâve etmiştir. * New-York — Öğrenildiğine & göre, beyaz perdenin tanınmış sima- larından - Katherine Hepburn artık bir daha film çevirmiyecek ve bun dan sonra hep tiyatro piyeslerinde fol alacaktır. Katherine Hepburn'ön 'neden tiyatroyu sinemaya tercih el tiği açıklanmamıştır. * Holiywood — Dally / Varlet; Bazetesine göre HollyWood'daki fi Sanayli oldukça mühim bir. buhraz arifesinde bulunmaktadır. Fühakika Warner Brothers firması stüdyo peı #onelinin e 60 sine gimdiden yol ver miş ve Twentieth Century Fox gır keti de aynı yolda tedbirler almayı Güşünmeye başlamıştır. R.K.O. da ise patronlar bir toplan: G yaparak firmanın - bundan böyüe Çalışabilmesi için elzem olan İlave sermayenin ne şekilde toplanabilece #i üzerinde görüşmüşlerdir. Holiywood'daki —8 büylik stüdy>- dan yalnız M.GM evvelce tasarladığı programını aynen tatbik edeceğini bildirmiştir. Yani bu firma 1930 yuz içinde 40 yeni film hazırlıyacaktır. DÜNKÜ BULMACANIN HALLI AT ÖLÜR MEYDAN KALIR. vi | GİT ÖLÜR ŞAN KALIR. YOR Meyva 5 — 1 .- mür d — Susan, cağı Susan'ın dedikine Kat az yanan bir h Ho, #akin, ve rahi dokrudür. tahmin ettiğini Duvar delen, sur geçen ELM A AA n dr ü Hemen bir alır Ve fikirle . n: Marcel Aymö herkesten başkadır lerine de na gideriz. Fakat eee s e| b ' ymunla ü HK Eenmazıy 'e yreğni linz ' iman “can hci || saader” Dare'karatınn dd inceden kestirilemez. a Susan a olu e kı Birkaç gün sonra Gülyabani B Yazan : Jess Barker — » ddaki karmın saçlı kadınla: Feykalâde bir anne ve Tafından. yakalandı. Alacağını ak felarmgi di a İN KA boyama İmiş. Ama arımın Kak arkadaşları Kadın ark 'dir meyhane türk göre, “Eğlenceli fa rak seçilliği halde o kendini küzel kuvvetli bir ihimalle yaktlanmak yorüz. Sinema perdesi ile alâkalı diğer — şöhret başını döndürmemistir. Bir İ diği sibi oide Metesi güNü arka ar gibi “parlak alevli bir hayatır — kunuzun sinoma yıldıları hakkındaki üamamak S a Bvel, bir bakıma söğlediki D Szirpeto aa bi . e z besi İ R aha normal olup aa Gikü öüre. - MATVASI Tüneet eĞ ilamea bir sakal koyu ildiklerimi — Sakinde tecelii eder T pişmanlık kilde anl akım, Mümkün — Bir çok aktörler ve artlstler tenki- e İrcaezarağ sreyeger bçer Kana ilbariyle Susan kabuğuna çe d0 ükramisan, tenkklciyi a N, yakayı ele vermek müstesn (Benim daha siyade di Alem ll alâz — Yersin tifattan hlg Roşlanma u bir. hareket değildir. diyecek neyi temin eder.) Dalma kendi kendi- — fazla ehemmiyet verir, Günkü samimi | | da aklı sellmin pek büyük bir his Ai tahlil eder; çekingen bir tablati var- — olduğumu bilir. Kendi hakkında ya- olmaz. Dutilleui arkadasların. dır fakat hiç bir zaman gerek sahnede — pılan Teklâmlara müteşekkirdir fakat | | — dan öc almak İsterken, hakikatte S0i yaparlan ve gerek hakiki ayatın. — iesiri altında dekidir. Bamimi v aderie SADi okmaya baştamıştı. L — bülvülk tirsn üi çevirmekte devam | | Sonra, düvar delen.sur zecen bir F A öne kür. “Öseae” ükatatı Si e| | insan isin, bir. delacik blsun ha ile kontrat yi lan Suran Hay- nmakta gözü — yoktür. — Habuki | | Pishane tadı. tatmak. ) Tüzünlerde “Deli Gönlüm” | — "Smash Up” İcin Akademi mükâtatı || Tar çahi düvai ir fülm çevirmektedir. Yanda | — Kazanmıstı ve bu sene Bamuel Goi Dütineur'ün katbi. — gevinçten ÜRKa artli heslm Tala/ Rakal | —| crz e ae BĞ A TeoĞA lüyor andığının ertesi Ve İlla yaşruları Ho bevllir üeü | — 5e samaaz BöMERlEREKÜN Nü gardiyan höcresinin duvarın: fevkalâde — bir Hama Gay bür ARĞlNLA, İN BOĞüN Ka dtime. bit elt aüt ile İş ha vir aölele derühte eder. İmta bal. | Haa ğabitüne müğür ' mükemmel bir şekiide birteştii izden yeni bir rolüne çalıştığı zaman ileni ba asatin nasıl ore ye muüvaffak olmuştur.., övde onunla yaşamak pek güctür çün- | | e İ ee ggee Kü günün 36 santinde rotü ile beraber || S ümek de istemedi. Saat sahi Madem' Ki Susan'ı gl duku £ den alınmış “Üç Silahşor” kitabı Melekle evli olmayı hangi erkek iater zeden geldikleri belirniz tekmeler Susan atüdyodan baska her yere | | Yiyorlardı. Sanki duvarların kulak- gön yilm, Onda sania maflaman v0 eti vi Kanllan Geri aşum kıp Kocasını kahvaltı masasında gü: | | — Müdür odamına girince, masamı Üz. leryüzle karsılayan kadınlardan değik | | tünde su mektübu dir. Ekseriya kocalar sabahları asık Taaaa aa Ce r ui LAf aramızda, ka: çıdır. Bına giderseniz barut kesilir. Hele elini kesse Veya bir parmağı azı yanaa öyle telâş eder Ki İ artistlik numarasını siz o zaman rün! Onun için #yisi mi asçılık rol » iken öndan uzak dürmali, ga Benim #por merakıma l tam Derin bürmetlerimi sün- Gülyabant kullandığı için size burnunuzu soka. haber halk a: €ak yer bile kalmaz, ürlerle karaılar Susan birdenbire bir geye merak aklanmak — İhüiyacını #arar * eZ zaman sonra da Ondan bi | | düymüyordu. Üc gün soönra Mont- kar. Bir ara ressam olma hevesine | | " bir kahvesinde beyaz #a Si yapmak İetediğinden eserlerini be | | — bu sefer karanlık bir mahzene ka> önmadi e Tesmi biraktı “Bir ara || Patidi, Dütilleui 6 gece müdürün Franmzcaya merak sardı. İkizler ge | | Sdamına yatmağa entti. Sabah sa- lince onu da biraktı. Karim dikiste de | | St doküzda eli calip hizmetçiden 'untadır. ve çok şükür daha ondan | —| Xahvaltı istedi. Müdür çileden cik: perdeler İkislere panlar | | nt sert bir lisanla Fardıyanlı Tayyör. dikti. Çök tutumlü emretti. Öğleye doğru mahpus el Tağmen günlük alış verişt Vardaki bir İokantada yemek ye ,m///: siniz? Bendeniz Gulyab Kat Size zahmet anta. hesabi. dür kendisi gelâl ve ağıt kü fürler savurmak terbiyenizliğinde fet etti. Gül sokağında bir apart Mekten biraz usanmıştı, En kalın Misira seyahat etmeliye du. O kadar değişmişti Ki viyetini ki — Desene, karder, polisleri Bu vaka Dütlleul'ü saratı. Bi kağını fa üstüste rasind. 'm pullarını, Misir Ve ehram: yıldızlarını, — Holiywood gecelerini hatırlatan golf pantalonun zamane dllberleri Üzerinde büyük bir tesiri diğine göre, sarışın taze kıskanç Ve kaba bir adamın karısı İdi. H Çeviren niz brı Kat kapıyı — kilitler, pencere kepenklerini örter öyle gi dermiş Bütün bu zorluklar Dur dadı. Ertesi günü enç kadını bake fendim, nasıl olur, İmkânmai” öi ye mırıldandı ve gözleri doldu. 'O Kece Dütüllevi saat onda Men- Kili tiktan — aonra, tillel Kö sini bekledi, Odasına daldı. Gecenin geç Vaktine kadar seviştiler. Ertesi günü Dutilleni'ün — fena halde başı ağrıyordu. Fakat ne © dacak, bir aapirin içer, gece gene randevusuna giderdi. Çekmesinde ok &. 'da bir tane daha al di Akşama baş ağrim geçmiş gi Biydi. Genç kadın onu sabirmalikla bekliyordu. O gece aaat üce kadar muzlarında, kalçalarında bir ağır. Hik, bir mükavemet düydü. Önce aldırmadı, birinci duvanı geçti. 1- tâ bataklıkta yürür gibi oluyordu. Duvar gitgide daha büyük bir mu: kavemet gösteriyor. Derken mnk dedi durdü. Birden bire - gündüz İçtiki İki haşh hatırladı. Bu haplar azpirin dekil, geçen sene doktorun azdığı piret tetravalan haplar v di Bu ilâç aşırı sürmenajla Beraber Ani tesirini tera ediyordu. Dutilleui düvarın içinde dimdik göz mülü kald ır. Geceleri Monte sarbı HLA da oradı martre yokusunu. inen onün boğuk İniltilerini — duyarları Rüzgürin uğultusuna karışan - Bu ahüfizanla Gulyabani serefli ha fına, kiğa süren aşkına #plar. Kış lerinde ressam Gen Pai ke Manını alıp Mezbeha sokağındaki kalın duvarın dibine dikllir. Ke manın tatlı nakmeleri mehtap su: Aları gibİ düvarı delerek — bici Mahpus Gülyabaninin acılarını arin Bü; muzdan — | Sorbonne'da Amerikan romanına dair bir doktora tezi mediği halde bahçe l hir. En büyük zevkimiz nedir. bilir Misiniz? Konuşmak. Tabil arada. bi #Ürü “mosleki konuşma” lar da yapa- | T RANSIZ doktorası Tz; mesclâ rolünün tefsiri ve oyn: — rura memleketlerin H eser hakkında hep ikrimi ma benzemez. Çi alır. Fakat ekseriya oturup kendimi ada lisanstan sonraki kademe € den, hayatımızdan. ve ikizlerden bah. | vv vazmüratln ça £ karım'çok iyi Dir annediri e hayatı | HX imtihanıdır. Doktora e evla mnükemmelan Girleştirebi. | versitelinin, ekseriya kalı ünkü, Pran. pek az tin N bir kitap ti daha var; Edebiyat kısmında Sor bul eder, yani P odern. hiç inda tez ansız olsun, e a K Hu ö Beie LA ; A XXIL — n MUHARRİRİ : CAMİ sabeğalASIr. Citroon. Meşbür bir otomabile ö BEa nn KIYAMET ( GUNU < Bi Leşiil ae ae Moliöre e h Berni yalı Kadın,, Börit Gotye olan olan hakiki Arn #in Ahle hayatını düyor. Onün. bu Düval adını Armı yük hüdiseni, “C ilöre'in ilk. dera olduğu. üzere “M bi müeasene büy! di sene sönra ku dan haberi yoktı Seveili Bivir inde hazır bül Unutulmaz b her gün bize üyük komodi &l gelmiyecek istedi olunuz, böyle vaziyetlerik Tiyatron kuduğumuz ilân Ka Kış mevsiminin yaklaşması üzerine, dün yanın sonundan beri tatil yapan Uyatrolar yas vaş yavaş açıliyor. Şimdi. ihtiyar bir parçanın temsilini protesto Jan Alexandre Dümas zade akat tiyatro mevalminin şüpt Domddle - Française, alkışlamak ancak bu vesile ile Kabildi. Cöclle Sorel — Parlak bir gece, MOLİERE meşhür gahsiyetleri / gösteriyorum. O da hardt,, tiyatrosunda “Kamek “ADAMCI yanakları zevkinden —ve heyecanından al al Baş rolü hakiki Mar eserinde “Alhest,, olmuş, bana kendi devrinin meşhurlarını gös- Bayan Duplesnis oynuyor. 5 perdelik komedl. teriyor; diyor ki: evli ve çoluk çocuk aahihi Yazan — Bak Jilber, gü zayıf, — mahzun yüzlü mand Düval / “Büyük Şefaat MOLİERE bay yok mu, hani Victor Hugo ile konuşuyor itasiyle, humst hayatına ait ti. Bu piye- M hüzürünü selbettiğini söye gikâyetini nazarı itibara piyesteki Armand and Dupont olarak değiştirdi. slZ en bü- de Mo: aahneyo çıkışı oldu. Malüm Mollöre'in Bvi, adını taşıyan “ik sanatkârın ölümünden ye- urulmuştu. ve kendisinin bun ile beraber tundüm, temsilin ük ge- ir gece! Dbğrumu bu kayamet ZORAKI 8 perdelik. komedi MOLİERE “Sganare MOLİERE Martin ve Lüsent rollerinde JANE FABER perde tam saat 20 de açılacaktır. İçerl girerken, kapıda Lamartine'dir. Hâveten TABİB Koymuştu. Yazan den , rolünde 'e d kadınla gakalar — Şişman VE Küçük bir hâdise Zaten bunun için — Şu sakalıı, müsun Bivie? Alexandre Düm oturanı? En meşhur ti; 'ranclagle. Sarcoy'dir Yihte ön İki yaşında ya var İşte Alfred de Musset! Şişman bir Anhom şiirlerini ktörümüz benim için görüp Y tAhit olduk. Bilet kontrol memurları birie — kimse de Cyrano de Bi Ü er el Rar Szeme 2 Niçin birakmiyormünüz? . Başında tâç — e böyle dakikalar yaşamak, *A" Her hâlde bir kıral olacak. rüşüyor, kim o0? bert derler Tarihi kapısında — Eivir ile birlikte bile insana heyecan verle mühtelif devirlerine mensup “bü- he dolaşır, gözlüklü adamı atro münekkidlerimiz- hirin eserinde ebedileştirdiği kızın hâtiramına hürmeten bana Elvir adını görüyor yanında Tanıdım, od Fakat ötekileri bilmiyo Yanımızda oturan d Rostand! biri ailANDE naranik Bandt Musset'nin arkasında oturan, tek göz dKti sameladall Gd bay da büyük bir salrdir, © | saman burünlü asılzade İle Konuştuğu Onbeşinci Louis kıyafetli iki adamla gö tanıdım. n tayyareci Bld. zof ve hesap ta — Jilber, Tukalı Öndördüncü Lonis, — Eve miş. — Yanındaki şişman zat? — © da Lton Davde Sonra / sirasiyle koltüklara bakiyor — ve gunları tanıyoruz: Alfred de Vigny, — Klovis, “Theophile Gantler, Baüdelalre, Rönsard, Vol- taire, Rip, Malherbe, Racine, Dranem, Char demagne, Paul de Kock, La Föntaine, Cam. bronno, Jean-İacgues Rotssenu; Segür Kon tesi, Benümarehals, Stendhal, — Henri Helne vignd, — Rel: #ıkıştıran Birinci Prançois, biri maş, bir da oturan Marat ile Char lotte Corday ve daha bir çokları... Az kalsın unutacaktım, — bütün bu meşhurlar arasında İk, gülünç haliyle Bay Rikik de vardı. aN ile/ Dü Güeselin'in 'a oturm olan o tarifi imkânsız kırtasiyeci başını dür madan yukarı, gülerilere kaldı Bakışla- yını takip ederek, ikinci balkonda, ön sıralara oturmuş bulunan eşi Bayan Rikiki ile kızı Virfini ve oğlu Daniyel'i görüyorum, Yan ya- A dört yer bulamadıkları için ler Pakat darbe düyün Madi Marcel Prüyost, Balzı Fisubert, Birabenu, Pons tagnan, Madame F Yordu. İânlar göyle tertip edilmişir * tün Parisi” temsile gelmişti. Her aarın en — telâlı birini izahat veriyor meshür simalarının bir araya toplanmış — bi Onlar da Baloncu Montgolfler Kardeşe —— Perde nçıliy MOLİERE'in EVE dunması garip fakat aynı zamanda mühteşem — Jer! Altest ile Pi dar. Şim (Sabık. Comedle - Françatse) bir manzara teşkil ediyordu. manımdan ülye kadar düyüln alkiş t BÜYÜK GARA TEMSİLİ Elvir'e, yan yana oturduğumuz balkon n dördüncü locada, iyor Tik defa olarak koltuklarından — kalahalıkta — tanıyabildiğin (Devamı var) b - v kışlamaya gel- Moltöre'i me — Recamler, La Bruüyüre, Zola, François C ' dü Terrail, Padour, Madame d Thiora, umhür bir locacı kızı irleriyle barış- perdenin bildiren üç Sebepleri anlaşılmakla beraber, ol- dükça muhafazakâr görünen bu zih- bir nümünesi olarak, geçen- lerde Lyon Üniversitesinin edebiyat doçentlerinden biri tarafından Ameri- kan romanına dair Sorbönne jürisine yerilen 1296 sayfalık tez, Amerikan romanının altın çağını, ydni 1919 dan sonraki gelişmesini değil de, çok da- ha sönük bir devri olan 1887 ile 1915 Jarı mevzu edinmek zorunda kalmış- tir. Bu yüzden tezde Sinclsir Lewis, Dos Passos, Caldweli, /Paulkner. gübi. beraber, Howelles, Hamlin — Garland, isimleri bile memekli P: örrls gibi bugt unutulmuş romancıların eserleri in- Fakat doktora tezine çizilen çerçe- ve ve hudütler ne kadar dar olursu anlayışlı bir edebiyat tarihçisi de enteresan bu hudütlar. içerisind neticelere varmak imkânın: bulabilir Nitekim öyle oldu: 'Tez sahibi bu u- ra gelen büyük roman çağını nasıl hazırladıklarını, Amerikan. romanını boğucu püritanizm havasından ve kö tü hisallikten kurtarıp, remlizme v vazifelerinin 1a- üklerini açıkla- Ve faydalı bir iş göre hâdise bir hayli düşün- ürücüdür: Pransanın ilimde olduğ ibi, dil ve edebiyatta da klâsikliğ: Pransi ilim v dern metodları başk lerden daha sonra bi nimser. Buna mükabil daha/ sağla; ve bazan çok daha orijinal işler gö tür. İşte Canlı bir örneği. — A.N: Hicri 1950 MART TRumi 23

Bu sayıdan diğer sayfalar: