20 Nisan 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

20 Nisan 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

| | | | , | —YENİ 18TANBUL- Hamburg ve Frankfurt'ta Yahudi aleyhtarlığı MecCloy, verdiği bir demeçte, bu aleyhtarlığın Almanyanın refahını gen uğrattığr Frankfurt, 19 2 AA — (United Press) — Birleşik Amerika yüksek komiseri — Joe MeCloy, dün Alman halkına hitap ederek son zamanlar- da Hamburg ve Frankfurtta cere- an eden Yahudi aleyhtarı vakalar- Kaybo'an Amerikan uçağından kalan eşya Bültikte ” aa , kançak cankurtaran — sandalındal parmak izleri alınacak Kopenhag, 19 (YİRS Baltık denizinde kaybolan Amerikan bahri: ye uçağına ait oluğu zannedilen kavçuk cankurtaran sandalı, parmak izleri alınmak Üzere bugün Wiesba- dene gönderilmiştir. Londra, 19 (AP.) Bağımsız Yorkahire Post gazetesi dün çıkan ayısında, Sövyetler tarafından — si- JAhsız bir Amerikan uçağının düşü. aS ederek, 'Sovyetler beynelmilel sahada — fec bir cinayet irtikâp etmişlerdir, — de- mektedir. Gazete, Birleşik Amerika notasının uzun ve sabirli tetkikler neticesinde kaleme alınmış olduğunu ve tama: men hakikatleri ifade ettiğini - kay- detmektedir Makale, hâdisenin kahramanı olan Sovyet pilotuna nişan verilmiş oldu- #unu ilâve etmektedir. Komünist organı olan “Daily Wor- ker,, ise, Amerikan notasını şiddetle tenkid etmekte ve iki memleket a rasındaki / münasebetleri — büsbütün gergin bir hale koyacak — mahiyette olduğunu kaydetmektedir. Endonezyadaki isyan tamamen bastırıldı Londra 19 (YİRS) — Jakartadan alınan — habe bundan. iki hafta evvel Makassarda çıkan isyan, Asi birliklerin kayıtsız şartsız teslim olmaları karşısında bu sabah İsyan, Makassı hükümet küvvetlerinin gi üzerine başlamıştı. fakarta 19 - ALA. (AFP) — Yet- kili bir askeri kaynaktan bildirildi. Endonezya — ordumuna mensup 2000 er, bu sabah 8-11 ara- sında Makassar'ın güneyine bir çış Irma yapmışlardır. Hiç bir çarpış. ma olmamıştır. Makassar - etrafında durum sakindir. Öte yandan öğrenii- diğine göre Hükümet darbesi yapı dığı zaman asilere iltihak eden En- donezyadaki Holânda Kırallık ordu. suna mensup 300 kişi Holânda ko- mutanlığının emri üzerine Doğu En- donezya Devletinin polisinin yardımı ile eilâhtan tecrit edilmiştir. Amerikalılar, Başbakan Plastiras'ın Tito ile görüşebileceğini umuyorlar Pakat Atina'da, daha evvel Türk - Yunan siyasetinin açık 've samimi bir şekilde gelişmesi temenni edilmektedir Atina, 19 (Husust muhabirimiz Argun bildiriyor) — Aristofan, — şö valyeleri arasında “bir. gözünü — Bi. zansa, öteki gözünü de Kahireye di kerele, işkembelerini tanzim eden iş- kembeol Agoraerite'den bahsederdi. Bugün de Amerika, P hins Glan politikasını ve bu aptığı yardımları b öteki de Atinaya çevrilmiş, — ola düzenlemektedir. Bu g; etmeye uğraştığı — hülçü: dalmi krizini, “merkezi,, diye acilan dirilar. Plastiras m duğu ve Grady'nin meşhür mektu bunda pati 'n Amerikan kız- ganlığını izah eden yegâne hâdisedir. Bu mektup zâhiren, Amerikan yar. dımının kiymetini — küvvetlendirecek değtidi. Amma, bir tek hatası vardı '€n aşağı bir sene kadar geç kalm &. Aynı z bit bir hük Venizeli Venizelos hükümet. fikri hakkında ti Bu hükü küçlük partilerin yar ik bir. eki mânasızlığı teşkil etti. Yuna daki Amerikan siyasetinde gö 'nelmilel harekâtı ile kolayca izah bilir. Amerikalılar Tito haritası zerinde işlemeye karar verdile Yunanlstanla Yugoslavya arasındaki nasebetlerin iyileşmesi ile bu yar e k Böylece - dostlukun iş mikyasta sekteye söyledi 1n ortaya çıkan Yahudi. aleyhtarlığı: 'na son verilmesini istemiştir. MeCloy, Yahudi aleyhtarı hareket lerin — Almanyanın refahini — geniş mikyasta sekteye uğrattığını ve bu- nun için namuslu vatandaşların ve memurların bu hareketleri önlemeğe matuf tedbirler almalarının — Iüzüm. Tu olduğunu belirtmiştir. MeCloy, / beyanatını - Hamburg'da film Amili Herlan'ın yargılanması en- nasında bir Yahudi şahide hücum ve hakaret edilmesi ve Prankfurt me- zarlığında gençler tarafından — bazı mezarların açılması üzerine vermiş- tir. Frankfurtta bulunan resmi şahsi- yetlerin dün — bildirdiklerine — göre çocukların — zihinlerinden Yahudi a- leyhtarlığını kökünden kaldırmak i- çin şehir okullarında özel kuralar ih- das edilecektir. Washington, 19 - ALA. — (United Press) — Ayandan — Cumhuriyetçi Kennes — Wherry, salı günü verdiği beyanatta Alman fabrikalarının sö- külmesine hangi sebeple müsande e- dildiğini izah maksadiyle Amerikan Yüksek Komiseri Joe — MeCloy'un, Birleşik —Amerikaya — çağırılmasını teklif etmiştir. Kennes Wherry, Almanyanın ken- di kendine yetmesi ve Amerikan ma- İ yardımının artık bir zarüret teşkil etmemesi için bu kaynakların elzem olduğunu. belirtmiştir. Yugoslavyanın yııii : Washington elçisi Belgrad 19 (AP) — Yugoslavya- min ilk Dişişleri Bakan Yardımcısı Viadimir — Popovic'in, — Washington Büyük Eiçiliğine tayin edilmiş oldu- Runu dün gece Belgrad Radyosu a- çıklamıştır. Popoviç, evvelce Moskova Büyük Elçiliğinde de bulunmuştu. Şah, kız kardeşinin Amerikalı ile evlenmesini tasvip etti Roma 19 (AP) — Prenses Fatma, dün, kardeşi İran Şahının, bir Ame Tikalı ile evlenmesini tasvip etmiş olduğunu mesut bir — Tisanla bildir- 22 yaşında bulunan prenses, Pa- risteki bir camide bir haftaya kadar yeni bir dini merasim yapılacağını ve Şahın bu izdivacı takdis edeceğini bildirmiştir Vincent Hiliyer de bu hâdiseleri teyid etmiş ve miştir. 'Her şey düzeldi” de Amerikanın Şam Elçil bomba atıldı iğine Şam, 19 AA (AFP) — Şam radyo suna göre, büyük bir bomba Birleşik Âmerika Elçiliğine atılmış. hafir Ba sara sebep ölmüş ve bir Âmerikalırı Yaralamıştır. Radyoya göre sulkastin #alli meçhuldür. Resmi tankikat açık artması Selânik limanı yolu ile Yu: nanistanın iktisadi ve askert teçhiza. tının çoğalmağını ve Belgrad ile Se. Jânik arasına bir demiryolu inşasını sağlıyacaktır. Bu dürüm karşısında - Amerika, Piastiras'ı Tito'nun Yunanistana kar- olan harekâtıni yumuşatacak — bir esile gibi telâkki etmektedir. Zan nedildifine göre Amerikalılar, zayır eriyetine rağmen Plastiras teşki- Tâtın küvvetli bir hükümet halinde termekle — mükelleftiler. — Geçen mektuplarımda, bütün şüphelere ve arsızlıklara ragmen neticenin bu ilde hallolunacağını biliyordum Grady'nin mektubunun — derin bir Mâna ifade etmesi için onun Mosko 'a ve Belgraddaki sefirlerin Atina dan geçmelerini müteakıp yazıldığı. ni bilmemiz — gerekir. Bu — tesndiif, erikanın harekâtını daha iyi izah Ümitlerimizi tahakkuk ettirmeğe mu- İlerde neler olacaktır Çok mühtemeldir. ki, Titonun biz: fır. Her hangi bir kargaşalık Anın da kendisi için elzem olan - Selânik undan gelecek olan / Amerikan ardımı ile, yine kendisi için elzen olan komünist ideolojini arasında bir tercih yapmaya mecbur. ölacakt Komünistlikle alâkamı olmıyan. Pia tiras'ın şahsiyle bir birleşme yapıln bilir mi? Yoksa kominformun sadı bir adamı olan fakat Amerikalıla: Yunan halkının ekseriyetinin sevm di Soflanopulos'dan mi yardım Bu karkasalıktan — çıkaracağıı daha derin dostane tedildiğidir. Londra - Kahire hava rekorunu kırma teşebbüsü Londra, 18 (YİRS) — Dört tepkili motörl mücehhez Comet yolcu uçağı Lundra - Kahire hava rekorunu kırmaya teşebbüs edecektir. Bundan evvelki rekor 6 saat 36 dakika ile Haüker Fury avcı uçağına aitti, İngiltere, İsraile silâh Liyakat Ali Han'ın Amerika sgyılııii Başbakan, İngiltereden Amerikaya Truman'ın hususi uçağiyle seyahat edecek Washington 19 - AA. — (United Press) — Dişişleri — Bakanlığından dün bildirildiğine göre Pakistan Baş- bakanı Liyakat Ali Han'ın Birleşik Amerikada üç hafta sürecek seya- hati için son hazırlıklar da tamam- Janmıştır. — Başbakanın resmi ziya- Tet programının bir kaç güne kadar bildirilmesi. beklehmektedir. Liyakat Ali Han, Karaşiden Lon- draya kadar Panamerikan — Hava Yollarına ait bir uçakla seyahat e- decek ve İngiltereden — Amerikaya Başkan Truman'ın özel uçağı “İnde- pendence" ile gidecektir. Liyakat Ali Han, — Washingtonda mayısın 3 Ünden 6 sına kadar ka- Jacaktır. Bu müddet zarfında Baş. kan Truman ve - Dişişleri — Bakanı Dean Acheson tarafından verilen zi yafetlerde hazır bulunacaktır. Liyakat Ali Han, mayısın 11 inde 5 gün kalmak Üzere New-Yorka ha- reket edecektir Bunu mütcakiben 2 hafta zarfın- 'da Uçakla Chicago, — Cansas — City San Francisco, Los Angeles, Bous: ton, New Orlean, Schenectady ve Boston'u ziyaret edecektir. Kıral Faysal, Arap almış olduğu kararları tefsir ediyor “Toplantı, bütün ümidimizi Kahire 18 - ALA. (United Presa) Suudi Arabistan Dişişleri Bakanı Emir Faysal, dün basına verdiği be- yanatta; “Birleşik Hükü- Metinin ve diğer Arap memleketleri nin yabancı devletlerle - anlaşmaları vardır. Ben şahsan Arap memleket- lerinin hareketlerinde ve hattâ Fi. listin harp sahalarında samimi ol: madıklarına inanıyorum” der Geçenlerde toplanmış olan — Arap Birliği Konseyinin aldığı — kararları fsir eden Faysal, “Toplantı bütün Mısır. Hükümeti, Amerikan yardımını kabul ediyor Washington 19 (YİRS) — United Press'in Kahire muhabirine özel bir mülâkat veren Mısır Başbakanı Na- has Paşa, peşinde siyasi maksatlar sürüklemeyen Amerikan yardın Misir hükümeti tarafından kabul e- dileceğini ve Mısırda kurulacak olan ordunun tamamiyle savunı Ti için tertipleneceğini söylemiştir. Her sene Amerika Parise mümesslller! diler. Resimde: Zarif mü Helm tarafından karşumcırke tahakkuk ettirmeye muvaffak olamamışsa da, bazı mühim kararlara varmıştır” sevkını resmen kesti Parlâmentoda, İsrailin elinde bulunan esliha ile savunabileceği hildirildi Londra 19 (YİRS) İngiltere Dişişleri Bakan Yardımcısı Ernest Davies, İngiltereden İstaile yapılan silâh sevkiyatının kesildiğini, bugün Parlâmentoda yaptığı bir açıklama- da bildirmiştir. Davles demiştir ki: “İarall, iç em- niyetiyle diş düşmanlara karşı- aa- vunmasını başaracak kadar eslihaye Mmaliktir. İngiltere İsraile komşu o- Mahkümiyetini bitiren İlğm pronu Birliği Konseyinin yaffak olmamışsa da bazı mühim ka- rarlara varılmıştır. Ve bilhassa her hangi bir taahhüdün yerine getiril- memesine karşı ceza — sistemi ihdas edilmiştir. Toplantının - ehemmiyeti de asıl bu noktada toplanmaktadır' demiştir. Mersinli, Suriyede tuşla galip geldi Adana 19 (Hususi — mühabirimiz- den) — Misir Kiralı — Majeste Faruk — tarafından — Kahireye — da- vet edilmiş olan Greko - Romen dünya ağır siklet şampiyonu Mersinli Ahmet, Süriye şampiyonu Muham- med Arslan'ı yenmiştir. 140 kilo gelen ve arap memleket. lerinde “Demir Adam,, diye anılan Süriye şampiyonu Muhammed. Ars. Jan, Mersinli Ahmede ancak 3 daki. ka 50 saniye dayanabilmiş ve netice de tuşa gelmiştir. Güreş büyük alâ- x görmüştür. dan bazı Arap — devletlerine — silâh gönderiyorsa, bu ırf vaktiyle ver diği taahhütleri fa etmek içindir. Davies, Mısıra, hiç bir. karşılık beklenmeden silâh gönderildiğini ve ham petrol nakleden tankerlerin Sü- lllka ? Tücrfaya - sekbinr d, dam Bevin — tarafından eninde — sonunda dostane bir hal çaresi elde edilebi- leceğini ümit ettiğini belirtmiştir. Cebrail, yakında baba Mnmış ! Mısirli kız, — Cebrail bir Aleyhisselâm'ın kendisini bir seneden beri ziyaret ettiğini ve ondan izinsiz soka; çıkamadığını söylüyor Kahire 19 (AP) — 27 yaşında o- Jan bir Mısırli kız, Cebrailden - gebe olduğunu iddin etmektedir. 'Tevhide Ahmet Hamdi izminde o- Jan bu kiz, Associated. Press'e ver- miş olduğu — demecinde, — Cebrail'in kendisini — sik sik ziyaret etmekte olduğunu ve kendisinin Mehdi'yi do- &uracağını bildirmiştir. Cebrail, geçen sene Tevhide'yi ilk ziyareti esnasında ona, — “Mehdi'nin bakire anası olacağını” söylemiştir. Mehdi, İsa'nın dünya yüzüne ine- ceğini haber verecektir. Bir mühendisin kızı olan Tevhide, bir kapalı kapı arkasından konuş- muştur. Tevhide, — Cebrail'in, — kendisinden müsaade almanan sokağa çıkmasına mâni olduğunu da ilâve etmistir Bayfa 3 ASKERLİK BAHİSLERİ Muvazenesini bulamıyan Avrupa müdafaası İMAL — Atlantik Paktı, Avrupa Devletleri gayreti, Bene- düx anlaşmaları, Garbi Avrupa Bir- leşmiş orduları vesaire gibi bir sürü teşkilât ve tertibata — rağmen Garbi Avrupa umumiyetle Ruslarla hudüdü olan Avrupa — memleketleri, kendilerini emniyette hissedememek- tedirler. Garbi. Avrupadan gelenler bu memleketlerde Ruslara karşı kâfi bir kuvvetin teşkil ve tertipedileme- mişmiş olduğundan şikâyet / ettikleri gibi Amerikan silâhli kuvvetleri Ge- nelkurmay — Komitesinin — Bi Omar Brediy gibi siyetler de hentiz Birleşmiş Avrupa emniyeti. nin sağlanamadığını açıkça ifadeden cekinmediler. İngiltere, Fransa, İtalya, Alman- ya, Belçika ve Hollanda memleketle- Fini ve hattA icabında İspanya ve Portekizi de içine — alabilecek — bir Garp Blokü, ne nüfüs — bakımından ve ne de sanayi ve harp potansiyeli bakımından Rusyadan aşağı olamı- yacağı gibi Amerikanın bu devletler- le birlik bulunması, büyük bir üs- tünlük — sağlamaktadır. O halde bu emniyetsizlik nereden geliyor? Fik- rimizce bu emniyetsizlik evvelâ bu cephe içerisinde kapatılması imkânı olmayan bir delikten, Almanyanın Avrupa müdafaasından filen çıkanıl. Masiyle hâsıl olan gedikten ve son: 'T da umumiyetle Avrupa memleket- derinin uzun senelerdir. devam eden harplerden duydukları yorgunluk ve bikkınlıktan ileri gelmektedir. İkinci Amil, yani harp yorgunluğu bir zaman meselesidir ve — bereket versin bu keyfiyet — Ruslarda her, memleketten fazla olduğu için Garbi Avrupanın en müdafaasız anlarında dahi bir istilâ felâketi meydana gel- Memiştir. Her iki taraf için de bu geçici bir şeydir. -Bugün cin hayli zor görünen karşılıklı anlaşma mey- dana gelmezse nihayet beş on sene içinde her iki taraf da kendisini bu yorgunlüktan / toplayıp - kalkınabile- cektir. — Fakat birinci mesele, yani Avrupa müdafan cephesinde vücude gelmiş “Alman deliği” doldurulma- diği takdirde Rusyaya karşı kurü cak garbi Avrupa cephesinde devam- h ve istikrarlı bir muvazene tesisinin imkânı yoktur. Çünkü bunun yerine ikame edilmesi muhtemel kuvvetler- 'den hiç birisi ne mekân ve zaman ve 'ne de Sanayi ve harp potansiyeli ba- kımından Alman ordusunun gördüğü işi göremiyecektir. Bir defa ne Amerika ve ne de İn- giltere, Fransa veya İtalya devlet- leri, Alman vatanını mümkün oldu- Ru kadar şarkta, Şarki Prusya veya Öder nehri boyunda — müdafaa için kendilerinde bir arzu ve heves duy miyacaklar, sülh zamanında — bu larda kâfi kuvvetler bulunduramıya- caklar ve harbin patlamasiyle bir- likte muharebenin Ren boyuna inti- kalini önliyemiyeceklerdir. Burası ise Aşağı yukarı Atlantik ve Manş sa- hili demektir. Garbi Avrupanın ve İngilterenin peşinen harp sahnesi ha- iine girmesi demektir. Muvazenesiz: Ük, korkü ve itimatsızlığın — birinci #ebebi de burldan gelmektedir. Fran- MEMLEKET HABERLERİ Yazan: M. Şevki Yazman kiz vatanının Ruz işgali altına girme- sine karşı hassasiyet göstermemesi mümkün olmayan — Fransız halkının bugünkü Jakayt hali her şeyden ev- vel yalnız kendi kara ordüsiyle Rus akınını durdürmasına imkân — olma. dığını bilmesinden ileri gelebilir. Gar. bİ Avrupa müdafaa / müvazenesinin temini ve kalblere emniyet — telkini için ilk şart, Avrupa müdafnası çer- çevesi dahilinde Alman deliğinin ta- mamen tıkanması ve Garbi Avrupa- 'nın Ren ve Manş sahilinden değil, O- der nehri sahilinden — müdafaasiyle kabil olabilir. Bu itibarla Birleşmiş Avrupa Milletleri Konseyine Alman- yanın da alınması hususunda — İtal: yanın tanınmış devlet adamı ve Ha- riciye Nazırı Kont Sforza'nın her- kesten fazlk gayret göstermesini se. bepsiz bulmamalıdır. Asırlarca müd- det Alplerin — şimalindeki ” Cermen kütlesini kendisi için en büyük bir tehlike olarak — gören İtalya, bugün simalde vücude — getirilecek Alman müdafaa seddini Rusyaya karşı ko- Yunmak için tabiatiyle birinci dere- cede ehemmiyetli bir korunma vası. tası olarak mütalâa edecektir. Dahası var; Orta Avrupa, Balkan- Jardaki Macaristan ve Rumanya gibi Slâv olmayan ufak — memleketlerin, veya Slâv olup da Rus tahakkümüne girmek istemiyen — Yugoslavya mibi devletlerin kendilerini — toparlayabil- meleri ve emniyetli bir dayanak bu- İabilmeleri yine Alman seddinin vü. cüde getirilmesiyle kaim olacaktır. © derecede ki, bizim yakın mazimiz- de görülen Almanya ile anlaşma vı dayanışma bile Avrupa — ortasındaki bu en kudretli seddin temin ettiği emniyetin sevki tabil ile hissedilme- sinden başka bir süretle izah edil mez. Bugün bu seddin yıkılması ise, meseleyi bütün vuzuh ve şümüliyle ortaya koymuş bulunmaktadır. Almanyanın biraz da coğrafya za- rüretleri yüzünden — meydana çıkan tahakküm ve harp siyasetini, şüphe- iz, takbih etmek lâzımdır. “Bundan sonra da, böyle bir halin vücude gel- mesine mahal vermemek icap eder. Esasen bugün çok büyüyen ve geniş- deyen. Sövyet tehlikesi muvacehesin- de Alman tehlikesi hem mevki, hem de hacim bakımından çok küçülmüş 've Batı demokrasisi ile bir mukad- derat birliği meeburiyetinde kalmış- * tır. Bu sebeple hakikatte bu tehlike eski şümulünü kaybettiği gibi Atlan- tik Paktı veya Garbi Avrupa dev- detleri orduları arasına alınacak Al- man küvyetleri, bu sahalar için teh- like olmaktan zaten çıkar, buna kar- Şılık bugünkü delik bizzat — Alman Potansiyeliyle kapatılmazsa, Avrupa müdafaasında bir müvazene kurmu ya imkân birakmaz, Temenni olunür ki, — Almanyanın Avrupa Konseyine alınması bu re- Alist dAvanın anlaşılmasını çabuklaş- tırsın ve kolaylaştırsın. — Yoksa bir kemeri andıran Avrupa müdafaasın. da kilit taşı mevklinde bulunan Al- man ordusu. Ve müdafaası / yerine konmadıkça bu kemerde müvazene- nin yerine gelmesine imkân olamaz. C.H.P. Genelsekreter Yardımcısı Cevat, Dursunozlu, milletvekilliği adaylığından niçin ayrıldı ? Söylendiği gibi Genelsekreter Yardımcısı ile Münir Hüsrev Göle arasında geçmiş herhangi bir hâdise mevcut değilı Ankara 19 (Husust bildiriyor) — C. H. P. nin son top- Jantısında yüzde - otuzlara — girecek milletvekili adayları tesbit edilirken Genel Sekreter Yardımcısı Cevat Dursunoğlunun eski İçişleri Bakanı Münir Hüsrev Göle aleyhinde bulun- duğu ve bu yüzden çıkan münakaşa neticesinde hiddetlenerek — milletve KİNŞ adaylığından İstifa ettiği yo: Tundâ bir haber yayılmıştır. muhabirimiz Bu hususta yaptığım tahkikata gö- re öteden beri Erzurum milletvekili olan Cevat Dursünoğlu bü — seferki parti yoklamaları esnasında da Er. Zurumdan yüzde Töler arasında mül- letvekili adaylığına seçilmiştir. CH, P. nin son divan toplantısında M Hüsrev Göle'nin C. H. P. adına Gü müşhaneden aday: gösterilmesi ka rarlaştırılmış ve bu hususta. hiçbir münakaşa geçmemiştir. Dur. snoğlunun Münir Hüsrev Göle veya aşka bir zat aleyhinde - bulunduğu da doğru değildir. Dursunogtu, Göle ile 25 yıldan beri arkadaş oldukları: ni pek. geviştiklerini, böyle bir. ge. N mevzuu bahsolmiyacağını — ifadı etmektedir. Cevat Dursunoğlu, Erzurum millet ekilliği adaylığından, başka bir za. arıldığı yolunda çıkan haberler de isızdır. Dursünoğlu C. H P. Gi Sekreter Yardımcısı olarak par Bu ayrılmış değildir ve C.H.P. y göre CHP. Genel İdare da gart değildir Kadirlide komünist propagandası yapanlar Kemal Sadık Gövceli isminde biri tevkif edildi. Ortaokul müdürü hakkında da tahkikat yapılıyor Adana, (Hususl muhabirimiz. bil diriyor) — Adananın Kadirli ilçesin. 'de komünizm propagandası yapmak. 'tan sanık olarak tevkif edilen Kemal Gövceli, Kozan Ağırceza Mah. kemesine verilmiştir. Kadirli — orta okul müdürü Nurullah Hancılar hak- kında da aynı suçtan tahkikat açil mıştır. Bu münasebetle Kadirlide bir miting yapılarak “Kızıl Belâ,, tel'in edilmiştir. İşçiler arasında Nazım Hikmet'in üirlürini okumak ve komünizm pro- Pagandası yapmaktan bir yıl hapse mahküm edilen Muzaffer — Paker'in Adana Ağırceza Mahkemesinde ye. niden yargılanmasına da- başlanmış. İngilterenin Mersin Konsolosu memleketimizden ayrılıyor Adana, — (Hususl muhabirimiz. bil- iyor İngilterenin — Mersin Konsolosu Mr. Cecil Nock Londra. Bir müddet de Adana'da k duk yapan Mr. Cecil Nock kendisi- ni mühite sevdirmiş, halük, dost bir bir. insandı. Ticani tarikatçisi tevkif edildi * Dün, 200 polisin kordonu altında duruşmaya devam edildi Ankara 19 (Hususi mühabirimiz bildiriyor) — Tarikatçilik yapmak- tan sanık Kemal Pilâvoğlunun mu- hakemesineb ugünde devam edildi. Bilindiği gibi Pilâvoğlu Saime kadın mevklnde müritleri etrafına alhıp ve tarikat toplantısı yaptığı — iddiasiyle mahkemeye sevkedilmiş ve — geçen celse müritlerin mahkeme #alonunda yaptıkları nümayiş yüzünden duruş- maya devam edilememişti. Bu celse. de de herhangi bir hâdiseye sebebi. yet vermemek için 200 kadar polis Siki tertibat almış - bulunuyordu. Oturum açılınca. Yargıç, Pilâvoğlu- 'nu sorguya çekti. Kemal - Pilâvoğlu verdiği cevapta Hukük mezunü ol- duğünü, tarikatçilikten bir ay mah- kümiyeti bulunduğunu — ve — halen Marmara Nakliyat Evi sahibi oldu. tarikatçilik yap- Tağı iddiasını / reddederek “Ben ar. tik bu İşlerden — vazgeçtim, — dedi. Müteakıben diğer sanıklardan Tbrı him Kalecik ve Nabi - Cavit, — Halil Alan dinlendiler. Bunlar arapça ezan okumaktan hüküm giymiş — bulunu: yorlardı. Verdikleri ifadede Pilâvoğ. lunun tarikatçilik yaptığını ve dâva. yA mevzü olan hâdise gününde ya- pilan toplantıda Pilâvoğlunun arka- daşlarına sigara içmeyin gibi tavsi yelerde bulunduğunu ve bu arada Ben C. H P. ne girdim, siz de gi Finiz,, dediğini anlattılar. Söz alan avcı ise asayişi ihlâlden sanık bur Tunduğunu İddla ederek Pilâvoğlunun tevkifini istedi. Neticede Yarıç P- Jâvoğlunun. tevkifine ka duruşmayı başka bir