7 Mayıs 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

7 Mayıs 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

YENİ 16TANBUL 1M Töranilerin Misırdan çıkışları esnasında, Mısırda müazzam bir kuyrukluyıl dız ateş ve depremlere sebep olmuştur. Düğününde ikibuçuk milyar değerinde hediye alan GARMENCİTA FRANCO NCO'nun kızı Carmencita Fran- €0, 10 nisan günü, üç seneden beri nişanlı bulunduğu sevgilisi Cristobel Martinez Bordiu ile nikâhlanmıştır. TToledo Başpiskoposu, El Prado kili- sesinde 800 davetli huzurunda mesut çiftin nikâhlarını kıymıştır. Davetliler arasında hanedana mensup bir tek kiştivardı: eski Rus Çarlarının varisi Arşidük Vladimir. Merasim tamamen İspanyol geleneklerine uygun bir ih- tişam ve debdebe içinde yapılmıştır. İnci ve elmaslarla süslü olan gelin, saçlarının siyahlığını büsbütün mey- dana çıkaran beyazlar içinde çok gü- zeldi. Muhteşem ve muazzam olan elbisesinin kuyruğunu — XVIT nci #ırda olduğu gibi iki uşak taşımakta 1di. Marguls de Villaver'e de gelince Saint-Sepulere şövalyelerininki gibi üzerinde kan kırmızısı renginde bir haç İşli bulunan beyaz bir caket giy- mekte 1di. Biri 23, öteki 26 yaşında clan yeni evliler, iki buçuk milyar de- Berinde hediye kabul etmişlerdir. He- diyelerden biri Satnt-Domingue Ba; bakanın göndermiş olduğu son mode bir Cadillac'tir. Nikâhı takip eden gün genç evliler Franconun husust yatı ile İspanyadan ayrılmışlardır. Balaş larını Kanarya Adalarında, sonra da Baldares ve İtalyada — geçirdikten sonra bir iki gün evvel - İspanyaya dönmüşlerdir. Bu dügğün son senele- rin en mutantan düğünü olmuş ve İspanya Adeta binbir gece masalli rındaki gelinlerden birini Carmencit Franco'nun şahsında bulmuştu. Bu- 'nun bir ikinci mânası da, İspanya diktatörü (Odillo) Franco kendisinin imparatorlardan ve kırallardan hiç de aşağı kalmıyacağını - göstermek fırsatını bulduğundan büyük bir haz duymuştur. Bütün bu hâdiseler karşısında bu- gün resmen yegâne faşist memleket olan İspanyanın hakiki — durumunu bilmeğe imkân tasavvur olunamaz- sa da, İspanyolların tab'an bu gibi iİhtişama mütemayil olduklarını” s: rahatle bildiğimizden, milletin elin- 'den geldiği kadar bu düğünün aza- metini arttırmağa çalıştığını kabul etmek için doğru tarafıdır. Bu arada, General Franco'nun böy- le bir dülğün tertip etmekle siyasi bir mazevra çevirdiğini de düşünmek icap eder. Zira, Amerikalılar her ge- 'yin muhteşemine, her şeyin muazza- mına, her şeyin garibine karşı büyük bir.zâf duyduklarından bu düğün bü- yük. bir alâka celbetmiştir. Çünkü, Franco bir kıral değildir, fakat kızı prensesler gibi evlenmiştir. Franco nihayet bir generaldir, fakat ku milyarderlerin kızı gibi — muhteşem bir drahoma götürmüş ve milyarlar- Ja ölçülen hediyeler almıştır. Resim- de milyarlar değerinde hediye alan Carmencita Franco, aynanın önünde merasim ânını bekliyor. [“çARPIŞAII DÜNYALAR”ADLI ESERİN AKİSLERİ 1080 İlimde infilâk İncilin bahsettiği günlerde bir gezegenin dünyayı sıyırıp geçtiğini iddia eden bu kitap hakkında birçok münakaşalar sürüp gitmektedir. Bu yazılarda, ortaya atılan teori, açık bir fikirle tahlil edilmektedir RTIK herkes, “Çarpışan Dünyalar" 'adındaki kitap ve bu kitabın mu- harriri Dr. Immanuel Velikovaky'nin hayret verlci teorileri hakkında az çok bir fikir edinmiştir. Daha kitabın neşrinden evvel bile, Velikovaky'nin fikirleri bir çok münakaşalara sebep olmuştu. Hiç durmadan, Dr. Velikovaky'nin astronomisinin saçma, — Jeoloğisinin mânasız, tarih malümatının da gü: dünç olduğundan bahsedildi. Daha da bahsedilecek. Dr. — Velikovaky'nin — buluşlarının doğru olduğunu iddla etmiyorum, hat- *A bir çok fikirlerine muarız olduğu- mu da söyliyebilirim. Fakat, gene de, bitaraf bir bakışla gözden geçirilecek olursa, muharririn büyük bir iş — başarmış olduğu bu işin, ilimle dinin birleşmesinde müe #ir olacağı açıkca görülebilir. “Çarpışan Dünyalar” — adlı eserin 'amıl değeri, dünyanın en büyük pro- blemlerini bambaşka bir cepheden ele almasından gelmektedir. Dr. Velikovaky'nin metodu ve ça- hışma usülü yeni olmayabilir, fakat teorilerini modern, ilmi / düşüncelere uydurma gekli yepyenldir ve Adeta ihtilâler bir mahiyet — taşımaktadır. Mamafih, bir çok ilmi adamlar, Ve- likovaky'nin bu. gayretlerine — “kük tahça bir hareket” göziyle bakacak- lardır. Buna rağmen, “Çarpışan Dünyalar" kitabını profesyonel ilim adamları is- tedikleri kadar küçük görsünler, bir çok insanlar bu esere ilmi, dini felsefi sahalarda büyük tesirler yar 'tan bir eser göziyle bakacaklardır. Bu kitap, modern ilim adamlarının pek ehemmiyet vermedikleri bir şeyi başarmış, ilimle dinin arasındaki u- çurümu birleştirmeye gayret etmiş- tir. arpışan Dünyalar” bir çok sa- halarda mühim çalışma ve tetkiklerin mahsulüdür. Muharrir, kitabına baş- lamadan önce, yıllarca, eski vesika ve kayıtları tetkik etmişti. Dr. Velikovaky'nin astronoml hi- kâyesini kısaca gözden — geçirelim. Hikâye göyle başlar; İik önce dünya, güneşten ayrılan ikinel gezegendi, gimdiki gibi üçüncü değildi. O zamanlar Venüs gezegeni yoktu. Sonra, takriben — M.E. 1500 senelerinde, güneşten bir parça ay- rılıp bir çok kargaşalıklara sebep ol- duktan sonra bugünkü Venüs geze- genini meydana getirdi. Dr. Veli- kovsky Ventistin, Jüpiterin bir parçası olduğunu ve çok şiddetli bir infilâk neticesinde Jüpiterden kopup ayrıldı- fını söylüyor. Ben, şahsen bundan pek emin değilim. Eğer böyle bir par- ça mevent ise, bunun daha dış bir sa- hadan, büyük bir ihtimalle Jüpiterin gerisinden — gelmiş olması gerekir. Dünyada yaşıyan insanlara göre, bu parça Jüpiterden gelmiş hissini vere- bilir. Astronomide bu çeşit bir çok kuy- ruklü yıldızlar görülmüştür, — fakat hiç biri bugünkü Venüs gezegeninin '€n ufacık bir parçası kadar bile de- Bildir. Bu büyüklükte Bir kuyruklu yıldız. muazzam bir şey olurdu, bütün güneş manzumesini içine alırdı. Ve- 'hüs gezeçeni her nereden kopmuş o- lursa olsun, b seyyarenin ilk önce- leri çok daha büyük olması gerekir. Sonraları, diğer gezegenlerle münh- sebetlerinde daha büyük — parçalar kaybetmiş olmalı. Şehir - helikopterleri Dünyanın en büyük ve en kalı hik gehirlerden birini teşkil eden New-York'ta helikopter / kullanmak suretiyle yolcu, yük, posta nakliyatı sağlamak hususunda tetkik keyfiye- ti Birleşik Amerikada Sivil Havacı- hik Encümeni tarafından deruhte e- dilmiştir. Böylece, elde edilen plân /daha şimdiden şehircilik organizas- yonlariyle şehir hükümeti tarafından tasvip edilmiştir. Bir çok kumpanyalar, hâlen Birle- gik Amerikada inşa edilen 10 A 12 helikopterden faydalanmak suretiyle böyle bir servis sağlamaya hazır bu: kunduklarını belirtmişlerdir. Düny 'nin en çok müfuslu şehirlerinden biri olan New-Yorkta helikopterlerle nak- Jiyat sağlandığı takdirde - binaların damları ve Manhattan Adası boyun. ca yer alan nehir rıhtımları şehir ortamı duraklarını teşkil edecektir. Yine teklif edilen plânlara naza ran, helikopterler La Guardla Hava nından NeW-York şehrinin muhte- JIf bölgelerine ve Newark hava al 'zuna yolcu ve posta nakledeceklerdir İleri sürülen plâna göre, yapıalcak o- lan bir helikopter servisi sadece s0. kaklardaki — muazzam kalabalığı bir dereceye kadar hafifletmekle kalma Yıp, aynı zamanda servis, New-York hrinde 80 kilometrelik bir — çevre dahilinde camlaları birbirlerine ,bağ: hiyacaktır. Son iki yıl zarfında helikopterle California eyaletine bağlı Los Ange les mıntakasında posta nakliyatında istimal edilmiştir. Diğer taraftan helikopter uçaklariyle posta — servisi yapmak işi Chicago'da da tecrübe © dülmiştin Her neyse, Dr. Velikovaky, bu kuy ruklü yıldızın, dünyayı sıyırıp ge tiğini ve muazzam — kargaşalıklı meydana getirdiğini söylüyor. G ten, yere atep, duman ve toz yağtmış. Müthiş depremler — yeri saramıştır En kocaman şimşekleri gölgede bıra- kacak elektrik cereyanları dünyayı saramıştır. Dünyanın akarsuları, bu hâdiseler sonunda / eski / yatakların. dan çıkmış, bazı yerlerde okyanus- Jarın dibi gözükmüş, bazı yerlerde is karalar sular altında kalmıştır. İBRANİLERİN MISIRDAN ÇIKIŞI Bu hâdiseler, ME. 1495 yani branilerin Mısırdan çıkış gün. lerinde cereyan etmiştir. Ancak bu 'vam eden bu gün esnasındadir. ki, Ceşun, Bet-Horon - muharebesini ka- Bundan sonraki devirde, — yıldız, Mara gezegeni ile karşılaştı. Mara da hareket istikametinden — Inhiraf et mişti. Bu gezegen de dünyanın hemen akınından — geçmiş, gene dünyada Ateş, el ve deprem meydana gelmiş- tir. Nihayet, kuyruklu yıldız durgün- Jaştı, kuyruğunu kaybetti ve boşlukta kendine ma bir yerde yerleşti. Bu gün bu gezegene Venlis diyoruz Dünya ile Mars da daki kat ye Böylece yerlere ME. 687 senesinde 23 ÇİN: Kuyruklu yaklaşırken şekler çakmı bu. korkunç muazzam — taşlar bir dolü — halinde yağmıştır. Bu müt- hin hâdiseyi © nis- şette dehşet verici MEKSİKA: Dünya öyle bir hal almıştı ki, ka- ralar muazzam dal- galar ile kaplanmış ve yaşıyan her geyi — silip sü- pürerek — korkunç bir tahribat — yap- misti. Resimde bir piramidin sular al- tında kalışını görü- yoruz. FİLİSTİN Dünyanın bu b geçirdiği ilk n lli İki yi sonra, vaziyeti daha az heyecan verici değildi. İste bu sırada CESUA ordusu ile beraber, ÇERİKO'nun yıkı- Tagını seyrediyor. #ekilde, İbraniler Mısırdan kaçarken Kızıl Denizi, yürüyerek geçebilmişler dir. Gene de gel hâdiseler cereyan edebilmiştir. lde, resimde gösterilen Diğer resimler aynı zamanda Çin, Meksika 've Filistinde vuku bulan hâdiseleri göstermektedir Dr. Velikovsky'nin anlattığına gi ye, bir müddet bu yıldızla — düny boşlukda beraberce — dönmüşlerdir Ve birbirlerine yaklaştıkça yeni fe lMketler meydana gelmiştir. Nihayet yıldız dünyadan ayrılıp, 52 yılda a: #ıP geldiği yoldan ters yüzü geri dönmüş ve güneşin gerisine Kit tir. Gene yeni felâketler meydana gelmiş, hareket istikametinden inhi: raf eden dünya, şiddetle savrulmi ve hareket mihveri bozulmuştur. Bir defa için güneşin gök yüzünde sab kaldığı sanıldı. “İşte likovsky, “gün işiği uzün n diyor Dı. V vüdet de Kuyrukluyıldır, kuy miştir. Dünya ateş ve şimşekle önde, dünyaya yaki kaplanmıştır. Ay gerlde bulunan Mars, bu defa çarpışmadan kurtulmuştur. Yıldı mart tarihinde dünya manzümeleri tekrar sulh ve süküna kavuşabildi. Fakat bütün bu müddet — zarfında dünya tam bir cehennem hayatı ya samıştı. Dünyanın o devirde bütün çektiklerinin yanında binlerce hidro- jen bombasının tesiri hiç kalır. Bun- 'dan daha büyük felâketler tasavvur etmek imkânsızdır. Bu kargaşalık ve — felâketlerden sönra bir tek insanın dahi kurtulup yaşaması hayret verici bir hâdisedir. Fakat gene de bir çok kimseler kur- tulmuştur. Bu insanların çektiği ezi- yet ve meşakkatler tasavvurumuz harlcindedir. Ve bütün bu hâdisele- rin sonunda insanlar, Dr. Velikovaky'- nin “Kolektif Amnezi” diye tarif et- ği akli hastalıktan mustarip olmuş lardır. - Bir çok yerlerde, halk. dü şünme ve kültür bakımından yüksel. me kabiliyetlerini — kaybetmişlerdir. Eğer onların arasında “ilim adamla- ” da mevcut bulunsa dahi, bunlar İLK TEMAS irken aynı şekilde bi ucundaki saçaklar manyetik kuvvetler çarpışmaya maruz. kalmıştı ın kendisi, sağda Üstte, resmin dışında kalmıştır. da diğerleri gibi akil ve fiziki geri lemelere maruz. kalmışlardır. HAREKET İSTİKAMETİ DEĞİŞİYOR Bu kargaşalık ve felâket yılların. da, zaman, belli belirsiz sürüp gitti, çünkü güneş eskisi gibi hareket et- miyordu. Günün ve senenin uzunluğu, bir çok defalar değişmişti. Bir defa- #sında da dünyanın hareket istikameti tersine dönmüş ve güneş batıdan do- kup doğuda batmıştı. Bu felâketlerden kurtulabilen in- sanların arasında, her defa bir çok kişi bir şeyler hatırlıyabilmişti. Bun- ların anlattıkları hikâyeler, nesilden nesile geçmiş, nihayet Papirüs üze- rine yazılmış yahut taşlara kazılmış tır. Dünyanın — dört bir köpeninde Meksikada, Peruda, Çinde, Finlan- diyada eski kayıtlar, levhalar üzerin. de, efsanelerde, halk edebiyatında ve bilhassa İncilde bu hâdiseleri anlatan ve birbirine benziyen bir çok hikâ- yeler bulabilirsiniz. İşte, Dr. Velikovaky de, uzun tet- kikledren sonra bu hikâyeleri topla- yıp bir araya koymuş Ve böylece, rpışan Dünyalar” adlı kitabında, anlattığı ve inandığı belli başlı teork lere birer delil meydana getirmiştin. Bu delilleri hazırlarken, Dr. Veli kovaky, bir çok değişik ilimleri tete kik etmiş ve bunları çoğunun derinm liklerine kadar girmiştir. Çok defa, bir eser Üzerinde yıllar mahsulü olan çalışmaları ve modern ilim adamların nn fikirlerini hiçe sayarak, üzerinde tetkikte bulunduğu eserlerin menşer lerini ve ilk gekillerini gözden ge çirmiştir. Meselâ, İncildeki hikâyer lerin modern tercümelerini'okumayıp, '€n eski İncil hikâyelerini, yazıldılm ları şekilde gözden geçirmiş ve kendi bildiği gibi tercüme ve tefsir etmişe dir. DÜNYA ÇAPINDA TETKİKLER Tetkikleri için bütün dünyayı dolar şan Dr. Velikovaky, “bütün mülletlek rin geleneklerinde, efsanelerinde, mik tolojisinde, arkeoloji eserlerinde, aam tronomi kayıtlarında ve anıtlarında” aynı vasıfları bulduğunu söylemekten dir. Yunanlıların Zeus'ünde, İzlanda- İlların Odin'inde, — Finlandiyalıların Ukko'sünda... İranhıların Mazda'sında Babillilerin Marduk'larında, Hindula- rın Şiva'sında bütün bu ilâhların hep- sinde, sembol, elinde bir şimşek tu- tan, “su ve ateşle kaplanmış bir dün- yaya gök gürültüsü ve şimşeğini fi Jatan” bir ilâhtır. Hepsi de, Venüs kuyruklu yıldızından mülhemdir. E- Ber kitapta bahsedilen hâdiseler doğ- Tu ise, dünyanın dönüş istikameti U- zZerine kurulmuş olan bugünkü tak vim, bazı tadilâta uğramadan MLE. 687 senesinden evveline gidemez Bu tezin ehemmiyetini " kavrayan Dr. Velikovaky, daha başka tetkikle- Te müsalt olabilmesi için, kendi me- todunu gayet açık ve tafsilâtlı bir şekilde tarif etmektedir. Elinde bulu- 'nan delillerden bir sonuç çıkarırken, başkalarının da kendi tahlilleriyle Bir. neticeye varabilmeleri için, bu delil- leri gayet açık bir şekilde ortaya koymuştur. Bu delilleri tetkik eder- ken Dr. Velikovaky, bazı sakat neti-. celere varmış, bazan da aralarında yüzyıllarca mesafe bulunan hâdise. leri birleştirmiştir. Dr. Velikovaky'nin metodunu kısa- ca izah etmek için diyebiliriz ki, mu- harrir, yangın, sel, kasırga, deprem gibi kelimeleri araştırmalarına birer Alet veya — vasıta gibi kullanmıştır. “Aynı zamanda, bu hâdiselerin birbir. leriyle münasebetleri ve şiddetleri yo- liyle de, dünyanın değişik yerlerinde meydana gelen bazı âfet ve mühim olayları da aynı şekilde izah ve tas- vir. etmiştir. Bu ilim adamı dalma fikirleri iyi karşılar ve anlamaya çalışır. Eğer bu bir çok delillerin arasında yeni bir buluş gizli ise, bunu da ilk ortaya atacak olan kimse, gene ilim adamı olacaktır. Her ne meydana getirdiği heyecan yüzün” den— bir çok itiraz ve şiddetli ten- kidlere sebep olmuşsa da, ergeç bu his de bertaraf edilecek ve kitabın doğru veya yanlış olan tarafları vasıtasiyle. çekil- Fakat çok