7 Mayıs 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 8

7 Mayıs 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 8

YENİ İSTANBUL | İzmirdeki maç Fener, Göztepeyi dün 4-2 yendi Devre sonuna kadar 2 - 1 galip vaziyette olan Göztepe, galibiyeti devre sonunda kaybetti. İkinci devre, Fener hâkim bir oyunla 2 gol daha kazandı Günün ikinci ve mühim karşılaşma- #ını Fenerbahçe İle Göztepe takımları aptılar. Hakem Bedri Kayanın ettiği bu maça takımlar göyle çıkt FENER: Cihat — Hilmi, Müjdat im, Kâmil, Süleyman — Erol, L Ahmet, Cemat Oyuna Fenedbahçeliler başladı. Göz tepeliler ilk dakikalarda sağdan bir Korner kazandılar. Sağdan Nezihinin Gektiği korner bir anda kale önünü karıstırdı. Bu karışıklıkta — Yi küvvetli bir şutln Fenerbahçe akı 'a topu taktı: Fener derhal toplanıp Barekete geçti ve cevap vermekte ge- cikmedi. & inci dakikada Ahmet Müj gattan aldığı pası küvvetli bir gutla Göztepo aklarına taktı 'Göztepe bugün güzel bir oyun oynu- yor. Nitekim 13 Üncü dakikada Göz: İepe bir korner daha kazandı. - Yine Nezihi güzel çekti, Alâeddin sıçrayar Fak topu kaleye çevirdi. Cihadın e Tinden kaçan topa Zeki yetişerek ikin: € Göztepe golünü attı: Vaziyetleri kri. İZMİRDE tik safhaya, zel oynamıya Ahmet tuttu. M fan sonra, küvvet beraberlik gölünü attı. Vaziyet 2-2 be- rabere olunca oyun heyecaplı bir saf haya girdi. Ve devre bu arada (2-2> Letteri flk dakil kaleye gut çekti. fakat Sadeddin kur- tardı. Fener hâkim oynamıya başladı. Henüz dördüncü dakikada Letter ka- lecinin hatasından istifade ederek Ü. çüncüi Fener golünü de yaptı. Oyun . 27 nci da. kikada Ahmet yakaladıı bir. topla kaleye daldı. dağınık Göztepe müdafa- de atir Göztepeli: Let şarpı Kolden mahrum etti. Ve maç da 42 Fenerin galibiyetiyle sona. erdi. Vefa, Altayı dün 3B-l mağlüp etti Sade İzmirliler değil, İstanbulda Galatasaray ve Fener taraftarları da, Altayın Fenerle yapacağı bugünkü maçı heyecan içinde bekliyorlar İzmir 6 (Husust muhabirimiz bil- Giriyor) — Bugün Alsancak stadında Müli Eğitim kupası maçlarının en heyecanlı maçları sayılan / Fener - Göztepe, Altay - Vefa maçları ya- Pılmıştir. Havanın yağışlı olmasına Tağmen saha hıncahinç dolu İdi. Bil hassa Fener - Göztepe maçı bu sene İzmirlilerin görmüş olduğu en heye- Canlı maçlardan biridir. İlk maç Ve- #a ile Altay arasında oynandı. Hakem, İzmirden Orhan Tümer. Oyuna mutat zamandan 15 daki- ka geç olarak Altaylıların vuruşiy- le başlandı. Vefa bâriz bir şekilde hâkimiyet kurdu. 12 nci dakikada İsmet gayet tehlikeli bir iniş yaş tıysa da Osman fedakârane bir kışla kurtardı. Zamanla — Vefanın Hâkimiyeti söndü, yerine Altaylılar hâkimiyet tesis ettiler. Altayın yaş tığı ardı ardına akınları Vefa mü- dafaası önlemekte güçlük — çekiyor. 18 inci dakikada yapılan bir Altay akınında Vefa / kalecisinin elinden kaçan topu Şükrü ve Cihat kaleye Aatmaya muvaffak olamadılar. 22 nci dakikada Cihat Kâmrandan aldığı topu durdurduktan — sonra bir çütle kapalı zaviyeden Vefa ağlarına tak- Puan cetvel 0.6.B.MLAL Y. P. Galatasaray 14 7 7T 0 19 5 35 Beşiktaş — 14 8 4 2 3115 34 Fenerbahçe 13 7 5 1 31 9 32 Vefa 13 6 4 3 251620 Demirspor — 18 8 5 5 222624 Gençlerbirliği 13 3 4 6 1729 23 Altay 12 2 2 8 162618 Göztepe — 12 0 111 84118 tı. Bu gölde hata Vefa kalecisinde idi. Bunun üzerine Vefa - forvetinde Nevzat açığa, Aziz de santrfora geç- tiler. 31 inci dakikada bir Vefa akı- 'nundan İsmet kendisine gelen topu 18 dışından çektiği bir gütle Altay kalesine soktu. Bu golde de hata ka- leci Osmana aittir. Altay galip du- Tuma geçmek için Âdili — santrfora Şükrüyü içe aldı. Fakat netice de- #işmeden devre 1 - 1 berabere bitti. İkinci devrede llk tehlikeyi Vefa kalesi atlattı. 2 nci dakikada Cihat soldan bir orta yaptı, Şükrünün şü- tu kornere çıktı. Korner netice ver- medi. Beşinci - dakikada — Nevzadın keskin 1 gutu direğe çarparak geri geldi. Buna mukabil 17 nci dakika- da bir Altay akınında Salâhaddinin küvvetli bir şulunu direk kurtardı. 40 1ncı dakikada — Altay — kalesinde Azizin sert bir şarjından sonra kale- cinin elinden kaçırdığı topa yetişen Galip Vefanın. galibiyet golünü attı (2 - Y. Nihayet 42'nol dakikada Ga- JP Üçüncü bir gol daha attı ve maç 3 - 1 Vefanın — galibiyetiyle — sonra erdi. İ NGİLTERE profesyonel birinciliğinin en kuvvetli ta- kımlarından ve bu seneki lik maçlarında baştan üçüncü gelen meşhur Sunderland takımı önümüzdeki hafta içinde şehrimize gelerek dört maç yapacaktır. Bütün dünyaca nam salmış İngiliz futbolunun tam mâ- nasiyle temsilcileri olarak böyle şöhretli bir takımı mem- | İeketimize getirmek teşebbüsünde bulunan ve bu teşebbüs- lerinde muvaffak olan idarecileri burada hararetle tebrik etmeyi bir vazife bilirim. Ve hemen şunu da ilâve edeyim ki bugüne kadar memleketimize bu ayarda kuvvetli bir İngi takımı ilk defa gelmektedir. Gerçi evvelki sene de yine biı İngiliz takımı gelmiş idi. Fakat © İngiltere ikinciliğine dahil bir takır- idi. Şimdi bu vesile ile dillere destan olan, hakiki İngiliz futbol oyununu ve sistemini meşin topun beşiği olan İngiltereye kadar gitmeye hacet kalmadan burada, kendi sahamızda görmek fırsatını bularak faydalanmış olacağız. | SCumhuriyet devrinde Milletlerarası Futbol - Federasyonuna dahil olduktan sonra şu son yirmi yedi sene içinde memle- ketimize Avrupanın tanınmış birçok kuvvetli takımları geldi, gitti. Bunlarla yaptığımız temaslardan hiç şüphe yok ki çok istifade ettik. Bilhassa 1924 te o tarihlerde Avrupanın en ileri elen takımlarından biri - olan Slavyanın bula gelişinin futbol oynayış tarzımız üzerinde büyük - tesirleri görülmüş. O zamana kadar futbolu daha ziyade şahsi oynar | ve bunu bir meziyet sanırdık. O devrede yetişmiş - bugün takımlarımızda eşine ender tesadüf ettiğimiz çok kıymetli oyuncularımız vardı. Fakat bunlar, fufbolu nasıl oynanma- | S1 lâzım geleceğini gösterenler olmadığı için, kendi bildikle- ri gibi oynarlardı. Sistem, tâbiye namma bir şey yoktu. Beraberlik oyunu yerine ferdi kabiliyet ve şahsi gayrete dayanan bir oyun tutturur ve tatbik ederdik. Galatasaray mamı altında en kuvvetli oyuncularımızdan teşkil ederek Orta Avrupada turneye çıkardığımız karma | takımımızın ziyaret ettiği bütün şehirlerde uğradığı ağır mağlübiyetler futbolun nasıl oynanacağı hakkında bize ilk fikri verdi. Bunu takiben Slavyanın şehrimizi ziyaretinde - Galata- saray - Fenerbahçe ve Altınorduya karşı yaptığı üç maçta N a Önümlüzdeki hafta şehrimiztle oynuyacak olan İngiliz Sunderland takımı Sunderland Takımının şehrimizdeki maçları Kabul etmek lâzımdır ki bugüne kadar | memleketimize bu âyarda kuvvetli bir İngiliz takımı ilk defa gelmektedir Yazan : Sadi KARSAN attığı, ceman 24 gole mukabil bir tek gol yiyerek şehrimiz- den ayrılması bize çok acı fakat istifadeli bir ders oldu. O zaman anladık ki, biz gayet mahir oyunculara malik olmak- la beraber futbol namı altında futbol değil de ona benzer. bir oyun oynuyormuşuz. Bunu bize ecnebi idarecilerden söyleyenler de çok ol- muştu. Aldığımız bu hayırlı derslerin müspet neticeleri: yı ikinci gelişinde mağlüp ederek memleketine gönderdik. Ondan sonra Merkezi Avrupa takımlariyle içeride ve dışarı- da birçok maçlar yaptık. Yendik ve yenildik. Fakat ortada bugün hakikat olarak kalan bir şey varsa o da futbol siste- mimizin elân en ziyade temasta bulunduğumuz Orta Avrupa sisteminin damgasını taşımasıdır. Halbuki göze cazip görül- mekle beraber netice almakta pek kısır olan bu. sistemin bugün artık modası çoktan geçmiştir. Nitekim bu . vaziyeti gören ve kavrayan Orta Avrupa futbol idarecileri bile kendi icatları olan oyun tarzını bırakarak İngiliz sistemine — dön- meye karar yermiş ve hattâ bu kararın tatbikma bile geç- miş bulunmaktadırlar. Geçenlerde Avusturyalılar - İtalyan- lara karşı galibiyetlerini, İtalyanları gafil avlayan, ilk defa tatbik ettikleri bu sisteme borçludurlar. Merkez muavinin üçüncü bir müdafi gibi oynayarak mü- dafaayı perçinleştirmek, lüzumsuz kısa paslarla vakit kay- bettirmemek, uzun vuruşlarla da açıklar vasıtasiyle derhal hücuma geçip bir anda hasım kalesine sarkmak, müsait po- zisyon bulunca uzaktan ve yakından şüt çekmek tâbiyesine dayanan İngiliz sisteminin hiç şüphe yok ki netice almak üzerinde çok müspet tesirleri olduğu artık dünyaca kabul edil- miş bir hakikattir. İşte bu sistemin hakiki elçileri olarak şehrimize gelecek olan Sunderland takımının maçlarını, ten- kid etmek göziyle değil de, ondan bir şey kapmak ve öğren- mek maksadiyle seyredecek olursak büyük istifadeler sağ- layacağımıza şimdiden emin nazarlarla bakılabilir. Temenni edelim ki bundan yirmi beş sene evvel nasıl Slavya takımı futbolumuzda bir İlerileme hamlesi teşkil et- miş ise Sunderland takımının şehrimizde yapacağı maçlar da futbolumuzu yeni bir tekâmül merhâlesine ulaştırmış olsun. Ankara İlkbahar At Yarışları bugün başlıyor İlk haftanın program ve tahminlerini veriyoruz BİRİNCİ KOŞU, 1) R. Özkan Metsor) — 56 Kile 2) 8. Eliyesil (Civi 56 398 Eliyesi! /Sey, 545 1) $ Eliyesil (Benliboz) - 60 Kilo 2) £. Somtürk (Bahtiyar) 585 3) M. Karamehmet (Selçuk) 57 ÜÇÜNCÜ kosu 1) 8. Eliyesil (Dearling 3) M.Karamehmet, Bab: ekürisidir 'DÖRDÜNCÜ KOŞU: (B) grupuna mensup dört ve daha yukarı Yaştaki Safkan Arap at ve kısraklara mahsus- far. İkramiyesi 1200 Jira — mesafesi 1600 metredir 1 H Yakuboğlu (Düldül) 60 Kile 2)R. Farkaş (Aşkar) — 60 vv 3) M. Yücehan (Seyhan) — 60 ” 8) K. Yapar (Murat) — 60 5) € Oğur. (Kanunl) — B7 » İkili bahsin Konulduğu bu koşu gü- nün en karışık koşusudur. — Bilhassa böyle sürprizlik Arap atları koğuları: 'Rin normal bittiği pek vaki değilln Binaenaleyh müsterek bahis oynayan: lar bu koşuda çok düşünmek ve biraz da şanslarına güvenmek meeburiyetin: dedirler. Bizce koşunun normal favo. Tisi Seyhan'dır. BEŞİNCİ KOŞU: Dört ve daha yu- karı yaştaki safkan İngiliz at ve kıs. Taklarına mahsustur. İkramiyesi" 2000 Tira, “mesafesi 1800 metredir. mehmet (Citadei) 58 Kile B e —Ü S - sin ikânci ayağı olan bu koşunun favorisi Citadel, rakibi - de Modal'dır. Çifte bahle: « üncü koşudadır. 3 ve 5, ikili 'bahi İzmirde bugünkü maçlar izmir Alsancak Stadyomunda bu Kün saat 15 te Fenerbahçe - Altayla, saat 17 de de Vefa - Göztepe ile oy. zuyacaktır. İzmirde buzün Fenerbahı çenin yapacağı maçlardan sonra Mil- N Eğitim Mükâfatının şampiyonu bel. M olacaktır. Fenerbahçe bu gün Al- Tayın averajını geçecektir. Demirspor, Şamda berabere Şam 6 (Hususl — muhabirimizden telefonla) — Adana Demirspor takı- minin Suriye ordu muhtelitiyle 20.000 kişinin huzurunda yaptığı maç çok heyecanlı olmuş ve birinci deyreyi 1-0 galip bitiren Türk takımı ikin devrede hakemin verdiği — penaltıyı kabul etmiyerek sahayı terketmiştir. Türkiye elçisinin tavassutiyle yeni- den başlayan maç boş kaleye stılan penaltiyle 1-1 — berabere - bitmiştir. Türk takımı şerefine verilen ziyafet dostlük tezahürlerine vesile olmuş- tur. Tevkif edilen Sunderlandlı Shackleton serbest bırakılarak takımla Türkiyeye geliyor Londra, 6 ÇAP) — İngiliz milli (B) futbol takımının 11 mayısta Miş Jâno'da İtalyan (B) takımına karı yapacağı maç için evvelce takıma se- çilmiş bulunan meşhur oyuncu Sun- derland'lı Len Shackleton bugün ku: Jübünün müracaatı üzerine - serbest birakılmıştır.. Shackleton, — Sündere Jand'ın Türkiyede yapacağı maçlara iştirak edecektir. Yerine, — Arsen: Reç Levris seçilmiştir. Lewvis İngilter re Kupası final maçında — Arsenal'ın zaferini sağlayan her iki golü atmış- Okuyucularımıza zengin ikramiyeli ve çok zevkli bir müsabaka hazırladık.. Bir radyo veya bir pikap kazanmak istemez misiniz ? flk sunldeki “En çok gelü hangi takı Hibiyet değildir; İngiliz takımının kalesin: İngilterenin en kuvvetli profesyonel takımlarından biri olan Sunderland'ın Türkiye seyahati hiç süphe yok ki spor muhitimizde heyecanla karsılanan bir caktır?,, cümlesinden kasit ga- ngi takımın en çok gol atacağı. hâdise olmuştur. Gazetemiz, sporla alâkadar olan ve sporu seven okuyucula- rına bu heyecanın bir de eğlenceli tarafını ilâve etmeyi düşünerek maçl tahmin müsabakasını yapmıştır. Tahminlerinde muvaffak olanlar arasında çekilecek kurada kazananlara Tistede bildirilen hediyeler verileci Müsabakamızın - sualleri - şöyl 1 — Sunderland'a en çok golü hangi takım atacaktır? ? — Tahmin ettiğiniz takım kaç gol atacaktır? 8 — Oyunlarda penaltı olacak mıdır? (Evet veya hayır). Asağıdaki kuponda takım ismi ve gol adedi yazılacak yerler boş birakıl. Ordu takımımız 21 mayısta İtalyaya gidiyor Ordu takımımız 28 mayıs tarihinde İtalyan Ordu takımiyle karsılaşmak fzere 21 mayıs pazartesi günü bir u- Çakla Romaya hareket edecektir. Dünkü maçta Turgayın bir kurtarışı Ordu karması dünkü maçta Galatasarayı 3-1 mağlüp etti 21 mayısta İtalyaya gidecek olan or- Gu takımımız gehrimize gelerek dün flk hazırlık maçını Şeref Stadyomun- Ga Galatasaraya Karsı yapmıştır. h: Tine “Sundı land,, kaydını ilâve etmeyi unutmayınız. Müsabaka / şartları : 1 — İlk an yapılacağı gün saat 14 © kadar elin tuplar tasnife tâbi tutulacaklardır. Geç kalanlar nazar ? — Gazeti bügünden İtibaren aşakıda gördül tane neşredileceki İstiyen bu ka 4 maç için ayrı ayrı kullar İnandığı neticede isabet nikpetini arttırmak için ayı 've istediği kadar kuponla müsabakaya istirak edebilir. 3 — Gazetemizden kesilmiş kuponlara yazılı rek çektiği âni şutu kaleci Turgay gü- zel Bir yumrukla kornere çıkardı. Ce kilen korneri Muzaffer. uzaklaştırdı Devrenin ortalarına doğru Danon elk 'ne geçen bir fırsatı. Remzinin eline a. caçırdı. Hemen akabinde Sali- Turgay kur. bit İkinci devreye her iki takım da ufak istifade ederek Sabahaddin va- le ilk göllerini kazandılar. He ikabinde yine Muzafferin Tur. DİİRİ gibi, küvvetle yi 6 defa yazabilir. » Salâhaddin. Refik, olan tahminler mazarı fa ağlara taktı. Galip duruma geçen Ordulular on dokuzuncu dakikada Re- fik vamıtasiyle üçüncü göllerini de çe Turgay — ee | Trük Devre G0 beraben » Ruhi — Özcan, Müzafter, Do Könderilecek olan mektuplar elimize geç de geçse, postaya ğan — Danon, Coşkun, Emin, Koçis | bir tâdilâtla çıktı. Ordu / takımında | kardılar, Devrenin sonuna dokrü KoÜ ceriliş tarihine göre nazarı itibara alınacaktı Bedri. Fikretin yerine Mehmet, Galatasaray | Gisin uzaktan çektiği bir sutla Galata: | — 'e tarihi ea takımında da Eminin yefine Kadri oy. | saraylılar ilk ve son göllerini kazan |— İZAHAT: Suğlordu. Bu 7a İştirak edenler arasında İlk tasfiye yapıldıktan Ordu takımı başladı. Kaları karsılıklı akınlarla geçti. n ü Güncü dakikada sağdan Hrkretip süre- Si galibiyetiyle sona erdi. Maçı idare 'eden Hasan Polatın kıyafetini iyi bul. madık. Tacaktı n edenler arasındaki kura noter huzurunda yapı- Beşinci dakikada Galatasaray kale- #ine inen Ordulular, Muzafferin hata- dlar. Bu süretle maç 51 Ordu takımı 1 muvaffak olursa, ve bu netice Türk takımı Meselâ Beşiktaş mağlüp olmasına rakmen İngilir kalesine 3 gol atmaya inde en çok gollü netice ise, nda (Beşiktaş—) olarak cevap vermiş olanlar tahmini doğru yap- inin çıkma şansına kalmıştır. HEDİYELERİMİZ 1 inciye: Philips marka bir radyo. Luzer marka bir pikap. 3 üncüye: Sheaffer's marka altın uclu dolma kalem. 4 üncüye Bir çift spor ayakkabı (Tanca mağazasından) 5 inciye: Güzel bir spor cöm 'k (Mayer mağazasından), Va bir yıllık abonman. 6 aylık abonman. 9 ve 10 uncuya Yeni İstanbul'a 3 er aşlık abonman. 1— Sunderland'a en çok gölü hangi takım atacaktır 2 — Tahmin ettiğiniz takım kaç gol atacaktır ? 8 — Maçlarda kaç penaltı olacaktır ? , İsim Adres : #