19 Haziran 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

19 Haziran 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

Yaz elbiseleri üç kısma ayrılıyor U mevsim, elbiselerin üç kati şekli vardır. böylece uk hanımlar plise, şömizye ve furo (tafta veya faydan gömlek) lu elbiseler arasından beğendiklerini giyebileceklerdir Pliseli elbise Ekseriya ipek muslin, organtin, şantung, sura, krep- döşin ince yünlü gibi hatif ve düşük kumaşlardan yapılan bu elbiselerin renkleri tercihan portakal, sarı- ve kremdir. İlk bakışta çok bolmuşlar hissini veren bu elbiseler, düz ve kullanışlıdırlar Şömizye elbise Eskiden sadece spor, seyahat ve sabah elbisesi ad- dedilen erkek gömleklerini andıran şömizye eibiseler, bir elbisenin her şeyden evvel insanı “genç göster- me”sini arzu edem kadınlar tarafından, bugün öğle- den sonraları giyilmektedir. Bu elbiselerin düz kup ları, önde kalın plileri, yakdan bele kadar inen düğ- meleri, kalçaların biraz aşağısına konmuş iri ceple- riyle insana orijinal bir hava verdikleri muhakkaktır. Beli, mübalâğasız bir şekilde sıkan ince kemerleri, beyaz yakalariyle bu elbiseler, 40 yaşındaki kadın- lara dahi genç ve taze bir hal verir. Furolu elbiseler Kılık vazifesini gören furo, ekseriya siyah muare, fay, alpaga veya yünlüden olabilir. Furonun, üzerin- deki kumaşı “düşürebilecek” bir yumuşaklıkta ol- masına dikkat etmek lâzımdır. Furo, vücude iyice yapışık ve kolları çok kısa yahut hiç yoktur. Üzeri- ne giyilecek elbisenin ise kolları bol ve dirseğe kadar- dır. Böylece üst kısım, içindeki furonun ciddi edasını hafifletir. Sivri dekolte ekseriya çok kıymetli bir mü- cevher yahut bir menekçe buketi ile nihayetlenir. Bütün elbiseler iüin faydalı küçük teferruat * Pierre Balmain'in — “Yedi gün, yedi etek” adını verdiği hoş bir elbisesi var. Bu modelde beyaz pikeder. bir furo vardır. Bu beyaz eteğin üzerine, mor, mavi, yeşil, sarı, pembe gibi çeşitli renkte tül, onun üstüne de siyah dantelden bir etek giyilmektedir. Her etek ayrı ayrı gayet zarif bir elbise teşkil etmektedir. Bu elbisenin korsajı siyah ipekli jersedendir. Başka bir terzide de kolsuz ve omuzsuz siyah bir furo aşağıde anlatacağımız şekilde türlü türlü giyilebilmektedir. arı Suradan yapıl-vş bir döpiyen. olan kumaş miktarı: 4 metre Manto düz beyaz keten ubledir. Bu o şekilde ll Metresi 8.50 bise Venedik Metresi 6.50 lira ol: e. Lüzım olan icun an sarı keten le süslenmiştir. yüz edilip giyilebilir 19 Haziran 1050 Yapması kolay güzelelbiseler İrsen kısı iki etek, üç bluzla geçirse dahi, yaz gelin- ce beş altı elbise giymek ister. Mağazalar bizleri baştan çıkarmak için âdeta birbirleriyel yarış ederler. Çok ucuz olan basma ve birbirinden güzel ketenlere imrenmemek elimizde değil, Bazan ucuz bir kumaş bulsak dahi onu diktirme külfeti yüzünden almaktan vazgeçer, mahzun mahzun eve döneriz. Maalesef terzile- rin hepsi de kumaş fiyatlarından daha pahalıya dikmek- teler. Fakat bunun da gayet basit bir hal çaresi var: Birkaç sene evvel size çok iyi giden etekleri muntazam, korsajı zarif bir elbiseniz vardı her halde. Çok giydi. ğiniz için elbisenin renginden veya deseninden bıkmış olabilirsiniz. Onu bir dolaba atıp unutacak mısınız? Es- ki elbisenizi sökün ve üzerine koyarak aynı biçimde bir yenisini dikin. Böylece bir iki gün içinde 10 yahut 20 liraya yeni ve zevkle giyeceğiniz bir elbiseye sahip olabilirsiniz. Üstelik çok ucuza mal olduğu için de ay- rıca iftihar duyarsınız, Bu sahifedeki resimlerin Izahı Dikişte daha becerikli olanlar için bugün her ma- ğazada kumaşını kolaylıkla bulabileceğiniz çok sade 7 güzel elbise modeli veriyoruz. Aşağıdaki izahatlar solda, sağda ve ortadaki elbiselere aittir: Metresi 650 ye beyaz keten elbise - Lâzım olan kumaş miktarı 3 metre beyaz keten, 2 metre renkli krepdöşin veya ha- fif ince bir ipekli. Kenardaki ve sırttaki ampiyesmanı sarı olan beyaz keten elbise (metresi 6,50) - Lâzım 6- lan kumaş miktarı 1 metre beyaz keten ve 2,50 m. sarı keten. Düz sarı keten bir elbise, önünde kenar ve işle- meleri siyah bir önlük var. Düz sarı keten 6,50 liradır. İşleme motiflerini kendiniz bulabilirsiniz. Lâzım olan kumaş miktarı;; furo için 2,25 m., önlük için 1,50 m., siyah keten yaka için 0,75 m. Metresi 8 lira olan açık gri krepdöşin elbise .Lâzım olan kumaş miktarı elbise için 2,50 plise için de 2 metre. İnce ve renkli bir ipekli eşarp kemere iliştirilmiştir. * Ortada, soldan sağa doğru: Beyaz ketenden çok güzel redingot şeklinde bir manto; kol ve cep kenar- larında lâcivert ketenden biye var. Kumaş, 9.50 lira- lik buruşmaz ketendir. Lâzım olan kumaş miktarı 4,50 m. dir. korsajı ve yakaları lâcivert - otomandan olan krem renkli alpagadan bir döpiyes. Alpaga 140 €m. eninde olup metresi 20 liradır. Otomanın metresi 14 liradır. Lâzım olan kumaş miktarı: 1,40 m. Alpaga. 1,50 m. otoman. Metresi 11 liradan siyah taftadan bir dans elbisesi. Lâzım olan kumaş miktarı: 6.50 m. ke- mer 2 metre uzunluğunda canlı renkli taftadandır. Ta- biatiyle bütün bu elbiseler yukarıda tayin edilen ku- maşlardan daha ucuz olanlar ile de yapılabilir. Metresi 4 lira olan keten ve metresi 2,50 lira olan basmalar hiç fena değiller. Bütçenize göre istediğinizi seçmek size düşer. bir elbise. Üzerinde bir parmak kalınlığında fantazi ağurlar elbisenin süsünü teşkil etmek- tedir. Lâzim olan kumaş miktarı: 4 M. 50