3 Ağustos 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

3 Ağustos 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

Ka 3 Ağustos 1950 YENİ ISTANBUL — leşrütiyet delikanlı Yabancıyı hırpalatmak için: Hürriyet düşmanı, velkilerden dinler. gülerdim. bizlm nesil zer bir hürriyet curcunasına da Dün Beyoğlunda — kaldırım ayakları dib döstüm dikkatli © bu hareketi den masını tavsiye lediyorur Hukuk tahsilini Avrı meseydim, muza toplanan halkın demokrat Caddikebir. İstikiai ci miz yok! sin önü her gün, meraklı Sabahtan akşama beklediği meçhul bir kalabalık. Ama biraz sonr: Bini çağırmasını istiyordu. Allahtan, m demokrasir biraz sert olsaydı, Uzatarak canınızı Kümbili Demokrasi var yahut, mur olanlar bile, Valiye, yük müayeneci hale geldiler mi' ha güç olacak!.. Demokrasi T ğana bak sen kimin Bnver Paşasma — küfrediyorsun? Diye bağırarak, etrafına kalabalık topladığını bizden ev- Je, hattâ daha düzgünü, bizim devir de, ne tekerlek süren bir rasiye mügayir imlş! gımla açan şofürün avaz avaz haykır — HAlâ mi ukalâlik. Demokrasl var, uyan artık. pada yapmış ve Üstelik insan hakları üzerinde hayli çalışmış olan dostum inanınız, şoförün demokrasi dersinden çok, etrafı- desine değiştiği. jet delikanlısı da yerini, Cumhuriyetinkine bırakmış da haber İktidarın intikali sırasında Ankaradaydım. Büyük Mecli- bir halk kalabalığı e doluyordu. kadar hiç eksilmeden, süzdüğüm bekleşenleri müdafaa etti: Tikrini değiştirdi. Kendisinin Meclise serbestçe Kirip çıktığını gören bir grup, etrafını alarak, Ulaştı lekdaşım tatlı cevaplar verdi de, muhatapları, in mevcudiyetinden ancak şüpheye düştüler. “Demokrasi nerede?, Fımlara eğilecekleri, yahut ellerini göğe kaldıracaki sıkmıyayım. 'daha ne eğlencelileri dolaşıyor. 'Tren zişesinde sıra bo- zan adamdan, seyrüsefer nlzamını arabasının altına alana kadar, herkes demokrasiye yapışmış değil mi? Polise dikkat edecek olursanız, eskiden ne kadar yukar kaşlı ise, bugün © derece aşağı süzüşlüdür. Düdüğünü biraz sert öttürse, en az yirmi dudak / birden Baksanıza, bağrını yarış atlarına açmış Vellefendi Çayırının inzib: “Asâyişin muhafazasında mesuliyet ala- mayız,, diye rapor vermişler. Alamazlar, çünkü demokrasl vı Bilmiyorum, mektep hocası her talebeye ayağa kalkar, güm- İ her vatandaşın bavuluna öpücükler Bu gidişle olurlarsa hiç şaşmıyacağım. Evet, demokrasiyi hayli güçlükler yun bir nizam keşmekeşi olmadığını anlatmak, galiba çok da- var ! Bedii FAİK Kestirdiği bir aklıma gelmezdi. ki, bir. gün a ben- ak. değiştiren bir. Ihtiyarın tam taksi şoförüne, — yanımdaki k oldu. Meğer dostumun Arabanın kapısı ği cülmleyi aynen nak- kolundan çekip sürükle- bakışı ezecekti. kadar, / Meşrüti- ne beklediği, neyi Bir gazeteci dostum, hayret “İngilterede de böyledir.., a Baka- Yoksa diye Iki büklüm kaldı- mutlaktı, Etrafınızda her saat başı ba- kımıldıyor: “HAlA mi buf senelerden beri yi kondurür bahasına getirdik ama, Yunanistanda Plâstiras Mülletlerarası vaziyeti nazarı itiba- a alan Plâstiras Hükümeti, mütte- fiklerin siyasetini takibe karar ver- miştir. Müfrit solcuların kendi tehle- Tine alınacağını umdukları tedbirler bu süretle başka bir zamana kalmış demektir. Zira her şeyden önce bey: nelmilel vaziyetin az çok düzelmesi Jazımdır. Gerçekten, bu husustaki be- yanat kimseyi hayrete düşürmedi. Bir taraftan Amerikan yardımının art- masını isteyip öte taraftan memleke- 'tin içinde tehlikeli cereyanlara fırsat vermek biraz güçtü. Komünist partisi Bittikçe baş kaldırmakta olup askeri sahadaki hezimetleri. muhariplerinin #evk ve gayretini azaltını Mektedir. Aksine komünistler siş #ahada gittikçe daha faal ve daha »- fılgan görünmektedirler; — zaten bu- Bünkü içtimal ve iktisadi âmiller de komlünist faaliyetine müsait bir hava yaratmaktadır da. Bu itibarla Ame- Tikalılar, korkunç bir beşinci kolun tekrar kurulmasında lâkayt kalamaz dılar. Uzlaşmadan - bahsetmek tabi tak- ire şayan bir şeydi; fakat, iyi niye- 'tin tek taraflı olmaması da lazımdı. Komünist teşkilâtında rol oynamayan ufak tefek adamlar ve zavallılar hinde adli tedbirlerin - isabeti inkâr edilemezse de Komünist Partisinin kadrosunu teşkil edenleri koyuver- mek bugün bilhassa — tehllekli olur. Bu, asgari bir mantık meselesidir. Şimdiye kadar paralarını ve simdi de kanlarını döken Amerikalıların hem Üzüm İncif Tarım Kooperatifinden N. Topçuoğlu istifa etti Hâdise, İzmirde derin bir teessür uyandırdı İzmir, 2 (Husüsl muhabirimiz. bil diriyor” — Baki Ticaret Bakanların: 'dan Nazmi Topçuoklu, Başkanı bulun. Guku İncir Tarim Batış Kooperatif h li Başkanlıkından, İndirllova Genel Kurulunda cereyan cden müna: fir. Topçuoğlu bugünkü uçakla İstan bula hareket etmistir. İncir istihsal bölgesinde büyük bir Bir gn evvel yapılan — İncirllova kanı bulunduğu Genel İdare Kurulu ler tenkidle kalmayın — Genel İânre Ayrılan Topçuollu İzmire dönerek 10 Karadanmıştır. Diğer incir' müsteheli leri'istifanın kullanılmamasını ve bir ATİNA MUHABİRİMİZ BİLDİRİYOR beşinci kol ve hükümeti Korede döğüşmeleri hem de komü- nistliğin Yunanlstanda kuvvetlenme- sine seyirci kalmalarına imkân yok- tur. Bu da, Plastiras Hükümetinin #imdiye kandr aldığı af tedbirlerinin #arih neticesidir. Hasta hamkümların — tahliyesi bir insanlık meselesi ise de, unutmamalı ki, komünist propagandası her gey- den önce İleride gayet mühim rol oy- nayabilecek şahısları hedef tutmakta- dır. Müfrit salcuların bütün gayreti bilhassa hinamik olup gizli komünist teşkilâtinin kadrosunu vücude geti- recek unsurların tahliyesi temine ma- tuftur. Şimdiye kadar girişilen tec- Tübeler hayli kötü neticeler verdi; zi- Ta şarta muallâk olarak tahliye edi- len bazı hastalar, gizli teşkilâtin için- de kayboluverdiler. Hakikat şudur ki, muayyen bir “teknik” gereğince ko- münist partisi en iyi ve en faal adam- Jarının sıhhat ve mâneviyat bakımın. dan mükemmel bir durumda kalmala- rını sağlamıştır. Bunların tahliyesi 0- 'na yeni bir kuvvet ve kudret katmış olacak, inkâr edilemez ki, bugünkü dahilt güçlükler Yunan komünistle- re yaratmaktadır; ve Kore hâdiseleri bunların maneviyatını yükseltmiştir. Diğer taraftan komünistlere uzlaş- madan bahsetmek te beyhudedir. On- Jar, ne istediklerini biliyor ve kendi. lerini hasis kavgalara terketmiş, hiç bir suretle birleşmeğe muvaffak ola mamış hasımlarının aksine olarak derin bir ideoloji ile hareket eden &- Zimli ve yeknasak bir blok teşkil ey lemektedirler. Onların intişar kudret- lerini küçümsemek bir nevi intihar olur; kuzey hudutlarında on beş bin- den fazla “andartas'ın ” “Demokrat Ordusunun" muvaffakıyetini — sağla- mağa hazır bulundukların sırada teh- likeye göz yummak çacukluktur. Böylelikle uzlaşma siyaseti iki cep- heden tehlikelidir. Komünistler uzla. #acak adamlar değildirler. Bu sebeplerle af tedbirlerinin şim- dilik durdurulacağı anlaşılıyor. Belki bu, bir çok bedbaht kimsenin talihi bakımından acı bir şeydir. — Fakat dünya komünistliğinin taarruza geç- tiği bir sırada bir devletin, kendisini devirmek istiyenlere karşı tedbir al- Maz Marceau İzmirde muhtar, belediye ve il meclisleri seçimi hazırlıkları İzmir, 2 (Hu diriyı üst mühabirimiz. bil- D.P. muhtar, belediye ve İi seçimleri için tesbit edilen şekilde çalışmağa başlamış, yeryer tertip e- Gilen toplantılarda asıl iktidarın be. lediye, muhtar ve 11 meclisl ceğini milletvekilleri fade etmişler. dir. CHP. nin çalışmaları da tedbirli tertipli görünmektedir. Halk Partisi kendi teşkilâtina gönderdiği tamim. de “İhtiyar heyeti, — belediye ve 1i mokrasiyi kuvvetlendiriniz”. parola- Kongre akdini istiyorlar, Korede bir mahal, 80 (Kore harp muhabirimiz Marguerite Higeins bil. diriyor) — Taktik — mağlübiyetlere rağmen Köredeki dürüm . hakkında ümitli davranılmasının sebebini Gi- Mac Arthur'ün istihbarat subayları açıklamışlardır. Elde edilen — sahih haberlere göre zaman düşmanın leyhine çalışmaktadır. Kore cephesi- 'nin taze Amerikan birlikleri tarafın- dan zamanında takviye edilebilmiş ol- ması Amerikalıların Ümitlerini — bi- hakkın yükseltmiştir. “Amerikan İstihbarat Servisine ge- den haberlere göre, Amerikan hava küvvetlerinin bombardımanları — Şi- mal Koredeki demiryolu ve yol gebe- kesini dumura uğratımıştır. Hava hü- cumlarının müspet neticeleri yeni aya başlanmıştır. Böylece Ko- Münist Korelilerin cephe gerisinden fleri hatlara insan ve malzeme getir- meleri gittikçe imkânsız bir hale gel- meye başlamıştır. Hava hücumların. dan çekinen komünistler ikmal ve akliyat işini yalnız geceleyin yap- Porlara göre, fakalarla denizden nakliyat yapmak- tadır. Şimal Korelilerin kuvvel mâneviye- Bini yükseltmek — maksadiyle ” kızil Pyonyang radyosu, Amerikan hava kuvvetlerine verilen hayati zararı bü. yük mübalâğalarla yayınlıyor. Hal- buki Şimal Kore uçakları uzun müd- detten beri havalarda görünmemiş- lerdir. bile. Amerikan İstihbarat — Teşkilâtına gelen haberlere göre Komünist Ko- reliler bugüne kadar 80 uçak kı mişlerdir. Bu rakam, aşağı yukarı Kızıl hava kuüvvetine tekabül etmek- tedir. Komünist kara kuvvetlerinin kayıplarına gelince, elde edilen ma- Tümata göre 30,000 . 35,000 ölü veya yaralı tahmin edilmektedir. İşgal et- tikleri mıntakalarda ve tehditle yap- tıkları zoraki seferberlik netlcesi Kı Zillar ordu mevcutlarını hâlen 200.000 € çıkarmaya muvaffak - olmuşlardır. Komünist Kore tümenlerinden — bir çoğu, Amerikalıların - gösterdikleri mukavemet karşısında erimiştir. Di- ğer bazı Kızıl tümenler ise “şayanı 1. timat değillerdir.” Elde edilen raporlara göre bir ta- kim kömünist birlikleri “tümenlere bağlı olmayıp ufak ve müstakti bir- Çankırı Piyade Okulunda diploma töreni yapıldı Merasimde Kara Kuvvetleri Genel Komutanı da bulundu Çankırı 2 (AA) — Çankırı Piyade Okulunun 40 inci dönemini bitirerek ordumuzun saflarında yer alacak olan Subaylara, bukün okul binasında tö- Fenle diplomaları verilmiştir. 'Törende sehrimize gelmis olan Ka- ra Küvvetleri Komutanı " Örgenersi Kurtcebe Noyan, Çankırı Vallsi Et Hem Yetginer, Göneraller ve diğer da: #at 15 te İstiklâl Marai ile başlanmış Ve llk olarak söz alan okul komutanı Tüğgenerai — Kemal Niş, — gençlere ökütler vermiş ve vatanı koruma ver zifesinde muvaffak olmalarını temen. Bi etmistir. Komutanın konuşmasına yeni me zunlardan genç bir subay cevap ver Mis, müteakiben Kara Kuvvetleri Ko Mutanı Örgeneral Kürtcebe — Noyan, Söz almıştır. Örgeneral bu. konuşma: Sında şanlı ordumuzun — kiymeti ve Mehmetçiğin “iyi hanletleri üzerinde 'Genç subaylara, diplomaları Örgene dikten sonra yapılan bir geçit rermi ile tören nihayet bulmuştur. Milletlerarası Kalkınma Bankasının kârı Banka, bu yıl 18 milyon dolardan fazla kâr etti Washington 2 A.A. (Usls) — Mü- detlerarası Kalkınma ve İmar Ban. kası 31 haziran 1980 de biten mali Yi içinde 13:608.308 dolar kâr etti. Şini bildirmiştir. Bu kâr 1049 yılın. Gakine nazaran 3 milyon dolar faz- Jardır. Banka, 1947 yılından beri kârla çalışmaktadır. Moskova'da Batı ve Doğu diplomatları arasında görüşmeler yapılıyor Moskova 2 ALA. (Afp) — Mosko, ada diplomatlar aramında muhtelif ötişareler yapılmaktadır. Dün Teviç- Tzenin milit bayramı — münasebeti, İsviçre' Elçiliğinde Batılı ve Doğulu diplomatlar arasın. da görüş tentileri yapılmıştır. Bugün de Pransa Büyükelçisi Yves Chatalgmesu Amerikan Büyükelçili. Bine giderek Amiral - Jan konuşmuştur. Zaman, Mac'Artatwr n lehine çalışmaktadır İstihbarat subaylarına göre, hava kuvvetleri komünistleri ezerken, Amerikan takviyeleri yelışıyorlar dikler — halinde kullanılmaktadırlar. Sovyet yapısı takriben 300 tanktan 170 inin Amerikalılar tarafından tah. Belçikada Kıralın feragatine dair olan kanun inceleniyor Brüksel, 2 A.A. (AFP) — Dün ak- gam toplanan Bakanlar Kurulu, kı Tallık salâhiyetlerinin Prens Baudou-, in'e devri hususunda hazırlanan ka nun tasarısını. incelemiştir. Hükümet mensuplarının iştirak et- 'tIği adalet kömitesi bir tasarı hazır- Hyacak ve bu tasarı cuma sâbahi Ba- kanlar Kuruluna verilecek ve aynı Kün mebuslar meclisine nakledilecek- tir. Yetkili komlsyonun tasarıyı aynı Kün tetkike başlıyacağı sanılmakta- dır. Bu süretle kırallık salâhiyetlerinin devri hakkındaki kanun tasarısı önü- müzdeki salı günü mebuslar ve âyan meclisine sunulacaktır. Brüksel, 2 ALA. (Reuter) — Sosya- list Partisi Hderlerinden Paul Henri Spaak, Prens Baüdouin — anayasaya tevfikan hareket ettiği takdirde Sos- yalist Partisinin prensi destekliyece- Bini bildirmiştir. list Partisi gazetesinde bugtün 'an makalede - Paul Henri Spaak ezcümle şunları yazmaktadır: “Kırallık meselesinin hal tarzı Sos- yalistleri tatmin etmiştir. Şimdi. tti. dalle hareket etmek sırası bize gel Miştir. Muvaffak olduk, fakat aşırı hareketlerden içtinap etmeliyiz. Belçika halkının ahenk ve sevgi içerisinde yaşaması için çalışmalıyız. Genç prensin vaziyeti - müşküldür. liyetleri ağırdır ve hiç tecrüibeni yoktur. Fakat genç prens anayasaya tevfikan hareket ettiği takdirde her| müşkülü yenebilir, Bütün hüsnüniyetimizle ona yardım edeceğiz. Biz Belçikanın sulh içinde yaşama- sını “ve sön aylar zarfında hariçte kaybettiği itibarı tekrar kazanmasını | ! Güney Koreli aa. ker ve aivillere | dağitilan bu pro- paganda: risalesin- de bütün dünyanın Güney Koreye yar. dima karar verdiği bildirilmektedir. o Tip, 100 tanesinin de hasara uğratıl- dığı sanılmaktadır. Ii hafta önce düşman 30 tanklık gruplar kullar yordu. Bugün ise ancak 4-5 tankı bir arada görmek kabildir. Rus tipi T4 tankları 30 galonluk iki ihtiyat vartl içinde bir hafta hareket edebiliyor- lar, Tank zaylatı Kızılların benzin meselesini - basitleştirmişse de hava hücumları neticesi - tanklara benzin tedarik etmek - Kızıllar için büyük müşkülât doğurmaya başlamıştır. Mac Arthur'ün karargühi, Sovyet- der Birliğinin Şimalt Koreye yeni malzeme ve insan gönderdiği hak- kında bir haber almamıştır. “Eğer Komünist Korelilerin büyük ihtiyat. darı mevcutsa, Amerikalılar bunların nerede olduğu hakkında malümat hibi değillerdir. Amerikalı müşahit- lerin tahminlerine göre Ruslar, Kızıl Korelileri tahrik etmişler, onlara bir askert hareket plânı hazırlamışlar ve Tüzümlü addettikleri harp malzeme- sini vermişlerdir. Harbin netlcesine Ruslar karışma- yacaklar ve bütün mesuliyeti Komü. nist Kore Lideri Kim İl Sung yük- lenecektir. Amerikanın zayiat İistesi Bugüne kadar Kore'de 104 Amerikalı öldü Washington, 2 ALA. (United Press) — Gağri resmi sürette bildirildiğine göre, Koredeki A. merikan zaylatı 1325 1 bulmak- fadır. Savunma — Bakanlığınca yayınlanan #on iki liste de na zarı Itibara alındığı takdirde A merikanın — kayıpları şimdiye kadar ceman yekün 104 ölü, 40 yaralı, 89 hafif yaralı ve 722 kayıp olmak üzere 1325 kişiyi bulmaktadır. Ankara, 2 (Hususi muhabirimiz bil- diriyor) “— Koreye asker sevki hak kındaki Hükümet kararını müzakere #tmek üzere Meclisin fevkalâde top. İantıya davetini temin için vâki olan tesebbüs henüz bir neticeye baklana: Mamıştır. Bir kısım mülletvekillerinin Bu teklife imza koymak için müra atta bulundukları haber verilmekte ise de Tüzümlü nisabın henüz sağlanam Giği anlaşılmaktadır. Zafer gazetesi bazı D. P. Milletve- küllerinin mütalâalarını neşrederek Meclisin fevkalâde toplantıya çağırıl a Jüzüm olmadığını yazmakta, Diker taraftan Ankara Hakuk Fa- kültesi Anayasa Profesörü Bülend Nu Ti Esen, kendisiyle görüsen gazeteci lere Türkiyenin bir Ktifak müahedesi İle baklı olduku müttefiklerinden bi Fine yardım bahis mevzuu ise Hükü. Metin bu yardımı yapması lâzım gel dikini, fakat ittifak bağı dışında 'bir yardım bahis mevmuu oluyorsa o za man Meclisin iradesi tezahür etme den hukuki icapların karşılanmış ola Miyacakını söyle Bülend Nuri Esene göre silâhlı kuv- vetlerin kullanılması “bir. milli irade Tllidir. Bu fiilin milleti temsile yet- Bülend Nuri Esen görüşünü söyle izah ediyor: levletlerarası bukuk tle 'hukukunun gösterdi layan Bu vesikanın ihtiva ettiği hükümler devlete bir takım vecibeler yüklüyor #a bunların gerektiğinde Hükümet ta- Sarrufları ile yerine getirilmesine tm- kân vermektedir. Ancak bunun için Mevzunbaha devletlerarası ” vesikanın devlete bu yolda hareketi mümkün kı İacak sarahati taşıması da Yazımdır. Birleşmiş Milletler Andiasmasının 43 Üncü maddesinin. birinet ” fıkrasındı ize bu mevruda "mahsus anlaşmalar” Yapılacağı ve kurulan. mekanizmanın Bu anlaşmalara göre işliyeceği belirti. hiyor. Halbuki bügüne kadar bu mah: #üs anlaşmalar manlesef yapılmış de Bdir. Binsenaleyh halihazır durumda Komünist Çin, Tibet ve Formozayı İstiyor Paris, 2 A.A. (AFP) — Dün Ko- münlet Çin radyosunda bir konuşma yapan Çin komünist ordusu başkomu- tanı General Şu TTeh demiştir ki: “Kurtarma harbimiz henüz bitme miştir. Daha Tibet'le Formozayı da kurtarmamız gerekmektedir. Bütün dünyaya, bize ait olan For mozayı işgal etmeğe karar verdiği- mizt açıkça bildirmemiz gerekmekte- dir” Talpeh, 2 ALA. (United Press) — Müliyetçi kaynakların bugün açıklı dıklarına göre, Komünist — Çinliler Çinin Formozaya karşı olan Amoy bölgesinde 150,000 kişi ile bunları ta. şıyacak harp ve nakliye — gemileri Tahşit etmişlerdir. Müliyetçi — istihbarat — kaynakları Truman, Milliyetçilerden Çine kargı harekâtı durdürmalarını istediğinden beri Komlnistlerin taarruz kuvvetle- Finl iki mislinden fazlaya yükselttik- derini söylemişlerdir. Hangehow körfezi ile Amoy böl- gesinde büyük nakliye filoları tahşit edilmiştir. Mac Arthür'le Çan-Kay.Şekin bu malümat muvacehesinde Korede tak- viyeye ihtiyaç olmasına rağmen For- mozanın dürumunun 26 hazirandakin. den çok daha nazik olduğu hususun. da hemfikir oldukları anlaşılmakta: dır. Çinde 10.000 ceset, gömülme sırası bekliyor Hong.Kong 2 A.A. (United Press) — Pekin Radyosunun bildirdiğine gö- re, Şanghayda depo edilmiş bulunan 10,000 ceset, hastalıkla mücadele için harekete geçen Komünistler tar 'dan muhtelif şehir ve köylere sevke- dilmektedir. Bu cesetler, dünyanın Muhtelif yerlerinde ölen ve Çin top- Tağına gömülmelerini vasiyet eden Çinlilere atttir. Kore savaşı hakkındaki kararımız ve bir profesörümüzün mütalâası Ankara Hukuk Fakültesi Anayasa Profesörü Nuri Esen 1 “Yapılan yardım bir ittifaka dayanıyorsa, bu fiilin temsile yetkili bir organ tarafından ifası lözımdı! letini dünya sulhunu tehdit eden vahim bir Hal belirecek olursa “Hükümet âcli fedbiri takdir ederek hemen almakla beraber bir taraftan da derhat Mecilet vaziyetten haberdar ederek onun kar Farını İstihsal etmelidir. Böyle yapı Mıyacak olursa mevcut Anayasa gi temimize göre prensiplerin âmir bur Tanduğu icaplar Tayikiyle karmlanmaz Milli Savunma Bakanı Bursada tedavi ediliyor Bursa 2 (Hususl ” muhabirimizden) — Mülli Savunma Bakanı Refik Şev. ket İnce, bugün şehrimize gelmiş Askeri Hastahaneye inmiştir. Bakan Bir ay sehrimizde kalacaktır. Bir Te tanbul gazetesinde Bakanın " Ankara Kazetelerinden birine verdiki beyanat Üzerine, kendisine 18 ay mezuniyet verilmiş olduku ve merüniyetinin nore Mal mezuniyet Olmadığı yazılmakta ldk. Bakana, ne diyeceğini ” sordumz Aşakıdaki beyanatta bulundu: “Üzün zamandan beri — rahata zım. Ve tedaviye - ihtiyacım var. Bu maksatla Bursaya bir / kaptıkaclı fle geldim. Ve hâlen gördüğünüz gibi As keri Hastahanede tedavi altındayım, Bu itibarla gazetede çıkan haber yen #izdir. Bunu böylece belirtebilirsiniz, Bakan, bir ay şehrimizde kalarak Arkeri Hastahanede elektrik tedaviri görecektir. Bursa Ticaret Odası Turizm Kurulu toplandı Bursa 2 (ALA.) — Ticaret Odam Turizm Kurulü bugün bir toplantı yapmış ve toplantıda — şehrimizdeki Bazı milletvekilleri de hazır bulüne Muştur. Bursaya gelecek olan ecnebi turistler için hazırlanan broşürün in- celenerek basılması kararlaştırılmış 've Bursada bir fuar açılması husu: Sünda Kurülün ” sarfettiği gayretler gözden geçirilerek gerekli kararlar alınmıştır. Tarım Bakanlığının mücadeli teşkilât, iskân ve toprak faaliyetleri Ankara, 2 (A.A.) — Tarım Bakan- hi yetkili çevrelerinden öğrendiğimi. 'ze göre, Bakanlık, mücadele, tetkilât, İskân Ve toprak işleri üzerinde gu far aliyetlerde bulunmaktadır: 1 — Pamuklara âriz olan yeşil kurt- in metodlü bir şekilde mücadele edir. mektedir. Bugün İstanbuldan 'bu mü: o Kesine sevkedilmiştir. Gele başarılı olmakta ve yüzde seksen Rispetinde pamuklar bu âfetten kure tarılmış bulunmaktadır. Tarım Bakanlığında mevcut teskk YAt bugünün iktisadi ve ziral gartları: 'a uygun bir tekle sokulmak Üzeredir. iraat teşkilâtı, müesseselere ve tek: nik arastırmalara dayanacak ve bu Araştırmalar neticesi köylüye ulaştır Tılacaktır. Bunun için de Türkiye muhtelif zirat bölgelere ayrılacak, her bölgede, © bölgenin zirat karakterine Yygün bölge enstitüleri ve ziral wap Hirma servisleri “Extenslon — service" kurulacaktır. Yakında üç dört bölgede bu yeni teşkilâtın tatbikina geçilecek 5 — takân işleri Hariçten gelecek — muhacirler İçin 'TTarım Bakanlığı. yeni bir iskân sistem 've mekanizması kurmakta ve gelecek Sian göçmenlerin en kısa bir zamanda Memlekette bir İstibsal unsuru olmar Jarı İçin gerekli tertibatı hazırlamak ftadır. Bu lekân konusunun da yeni #ekli pek yakında tatbik sahasına kor Bacaktır. & — Toprak işleri: Tarım Bakanlığı, elinde mevcut dev- let çiftliklerinden dört Beşini Çıftciyi Topraklandırma — Kanunu — çerçeveni içerisinde toprakmız çiftçiye “ vermek üÜzere gerekli hazırlıklara — başlamış Selânikli talebeler Şehrimizi ziyaret eden Selânik O. niversitesi talebeleri tarafından Ata: türk'ün Selânikte doğduğu evden ge- tirilerek Vali ve Belediye Başkanına hediye olarak sunulan topraklar Şipe Tideki İnkılâp Müzesine konulmuştur. Iran Şahı, Pakistan ile Afganistan arasındaki ihtilâfı halle çalışıyor Washington 2 (YİRS) — İran Şahı Pakistanla Afganıstan arasındaki he Tilafın 'halline Tavassut ederek dünya kulhunun bu' bölgede takviye edildi: Hini görmek arzusundadır. İntlâf hu: duttaki "Patan, kabileleri yüzünden- dir. Afganistan. bunların Pakistandan Ayrılarak (Patanistan) 'namı altında Müstakli bir hayata malik olmalarını İstemekte Paklstan ise, yapılmış olan Pilebisitin bu. kabilelerde ” huna n Bir argunun mevcudiyetini gösterdiği: TAHSİL KUPONU 1 aralık 1960 de çekilecek büyük kuramıza iştirak için e sakıdaki kuponlardan — 80 tane Ketirerek bir kura numarası a. İabileceksiniz. Tatsllâtını her pazar günkü | (YENİ İSTANBUL) da araye | Yeni” İstanbul'un KUPONU Belçika Kıralı aleyhinde Brüksel sokaklarında yapılan nümayişlerden bir görünüş