14 Ağustos 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

14 Ağustos 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

Sayfa € Habiye, açık sa- yi krepdüşinden bu kolsuz bulü- piyesmanlarına buğday başak- darı işlenmiştir Kısa, urun her renkte olan eldi- venler bu sene giyilebilecektir. Carven'in Iki parçadan müteşekkti çok #ade bir elbisesi. Etek siyah - bey yedöpuldan, korsaj kırmızı yünlüden: Kısa kolla ve küçük — yakalı beyaz bir bulâz. Küçük yakanın üzerine papatya dar - işlenmiştir. YENİ İSTANBUL Makinede işlenmiş beyaz örgantinden ir koraaj. Omuz- güzel — bir önde — büyük halin- de nihayete eriyor. mavi noktaları a K LO &e lan beyaz ketenden bir korsaj, önde fi folu bir volan var 1980 - 1951 kış modasının başlıca hususiyeti olan göğsü aşağıya doğru sivrilen dekolte Paris siluetinin yeni şekli Kışlık paltolar “sürprizler,, le dolu-Renkler ekseriya frapan Elbise hatlarında zıt renklerin imtizacı görülüyor düz giyilen elbiseler için yepyeni fikirler ve akşam tuvaletlerinde de değişik bir manzara vardır. Molyneux kendi stilini muhafaza ederek yerinde sade, yerinde de eksan- trik modeller teşhir etmektedir. Akşam tuvalet- lerinin hususiyetini kusursuz kuplar ile ağır dü- gen kumaşlar teşkil ediyor. Şık elbiselerin hemen hepsinde vücudu eğri bir atkı gibi saran tünik var- dır. Bu târz gündüz giyilen fantazi tayyörlerde de görülmektedir. Gündüz giyilen elbiselerdeki yenilik, hem Av- Tupa, hem de Atlantik ötesi ıklimlerine ve zevkle- rine uyacak tarzda yapılmıştır. Dö-piyes yerine dört-piyes şeklinde olan bu ansambllar şu şekil- lerde giyilebilir: Bir ebisenin üstüne ceketle; fa- kat bu ceket aslında elbiseden ayrıdır ve istenil- diği takdirde ucundan gösterilmek üzere, siyah bir bluzla giyilir. Ayrıca elbisenin üzerine cepken gibi giyilen, ve uçları leopard, kunduz, veya sarıya kaçan açık yeşil kalın yünlüden biyeli olan kısa ceketleri vardır. Bu kıyafeti tamamlamak için de renge uygun eldiven ve yakaya konan bir gül lâ- zımdır. Tercih edilen renkler açık kahverenginden siyaha kaçan kahverengine kadar giden her ton- dür. Bir parçası daha kısa olan iki etekli tünikler günün her saatinde yünlü, saten, veya fay kumaş- lardan yapılmış elbiselerde görülmektedir. Bu tü- niğin katları bazan gayet sıkı, bazan dâ balerina eteği gibi kabarıktır. Gece giyilen tuvaletlerde tü- niğin alt eteği yırtmaçlı oluyor ve üzerine gece lâmbaları gibi kabarik pembe sâtenden kısa bir etek geçiyor. MOLYN'EUX'nüu koleksiyonunda — gün- PİERRE BALMAİN Yeni icatlarla dolu olan Balmain koleksiyo- nunda esaslı üç tema vardır. 1) Meşhur ressam Delacroix'nın “Tunus devri"nden kalma renk ve kumaş çeşitlerinden fikir alınmıştır. 2) Ortaasya ve Cengiz Han ilhâm kaynaklarını teşkil etmek- tedir. Bu devrin basit kol gelişi, barbar lüksü ve Şark tantanası esas olarak alınmıştır. 3) — Kup ve elbise hatlarında tavla oyunundaki geometrik gekiller üçüncü temayı teşkil ediyor. Bütün koleksiyonda nazarı dikkati çeken hu- susiyetlerden biri Balmain vizon kürkleri ve de- riden yapılmış giyim eşyaları idi. Dar boyun at- kılarına “Bal-vizon” veya “Vizoncuk”lar adı ta- kılmıştır. Bir çok modellerle vizon kürkünden el- bise kenarları süslenmiştir. Elbiselerin üstüne gi- yilen şahane kürk ceket atkı, ve paltolar pek göz Alıcıdır. Fevkalâde orijinal, fötrden yapılmış ve kor- donlarla süslü bir paltoya “Tatar ceketi” adı ve- rilmiştir. Şehirde giyilen spor elbise ve tayyörlerde renkli kürk bordürler görülmektedir, Bir çok siyah elbiseler, dantel, sırma ve boncukla süslenmiştir. Elle yapılan iskoç şalları pek revaçtadır. Kısa spor ceketlerin hepsinde orijinal cepler göze çarpmak- tadır. Akşam tuvaletlerinde kristal gibi şeffaf mü- cevherat, elmas ve sırma işlemeler çok modadır. Bu madeni ışıltı sayesinde Paris zevki ile Şark ha- vası imtizaç etmektedir. BRUYERE Madam Bruyöre bu kış mevsimi modasını sa- deliğe ve dikkatli kup ve dikişe doğru bir temayül olarak tefsir etmiştir. Bilhassa paltolarda büyük bir değişiklik görülmektedir. Derinden kesilen ve “dolaman” denilen kollar bütün bolluğu öne ver- mektedir, fakat etek bir huni şeklinde bu bolluğu bitirmektedir. Paltonun arkasında akordeon veya ütüsüz pliler görülmektedir. Tayyörler kup bakımından dömi-klâsik bir tarzda olup terzilere göre, tezat renkli eşarplar, biyeler, kürklerle süslenmiştir. Elbiselere dikkatle dikilen kordon veya kaytanlar pli hissini vermek- tedir, Renk ve kumaş tezatlarına bilhassa dikkat edilmektedir. Akşam tuvaletlerinde gözleri kamaştıran bir mücevherat parlaklığı ve ışıltısı vardır. Lame el- bise kumaşları, borakarlar pek modadır. CARVEN Carven ilhamını Şarktan aldığını söyliyerek yeni yaratacağı modaya “Fanus silueti” adını ta- acağını bildirmiştir. Binbir gece masallarından fikir almarak yapılan elbiselerde romantik bir ha- va esmektedir. Teşhir edilen elbiseler arasında la- meden tayyörler, gece tuvaletlerinde Şarkvari a- ğir işleme ve mücevherat vardır. Carven'in “Fanus veya fener” silüeti dediği acayip moda şu hususiyetleri taşımaktadır: Kollar Şarkın “Pagoda” mabetleri gibi kat kat, drapeli elbiseler, veya üç köşeli yelken bezi gibi kabarık kollar vardır. Yatay çizgiler, simetrik olmıyan hatlar bu modaya dahil hususiyetlerdir. Palto ve ceketler bir silindir veya düz kenarlı bir kutu şeklindedir. Halbuki buna mukabil elbi- selerde beli bir bıçak gibi kesen sıkı kemerler gö- ze çarpmaktadır. Gündüz ve öğleden sonrâ giyi- len elbiselerin etekleri bol olup verev kesilmiştir. Tercih edilen renkler bilhassa “İran yeşili” deni- len koyu bir yeşil, parlak açık kırmızılar, koyu menekşe ve erik renkleridir. Kokteyl ve gece elbiseleri Şehrazad, İran ve Arabistan gibi bütün Uzakşârk havasını taşıyan tarzdadır. Yenilikler arasında, önüne madeni pul- larla jaz devrini gösteren plâk isimleri işlenen bir elbise vardır. JEANNE LAFAURİE Jeanne Lafaurie temiz Fransız gustosunu ak- settirmektedir. Koleksiyonda bilhassa sade siyah elbiseler göze çarpmaktadır. Elbiselerin önü ” ya drape ile veyahut da akordeon, yelpaze, güneş ışığı tarzında plilerle süslüdür. Bu pliler bazan elbise- lerin yan tarafında da olmaktadır. Yakalar ekse- riya boynu kapıyacak kadar kalkıktır. Lafaurie öğleden sonra giyilen elbiseler için kadife kumaşını seçmiştir. LA A A T n S Mi Şi ea ö zaz S aRSNNSİ B Mevsimin ilk kürkleri belirmeye başladı. Solda, rünar arjanteden küçük bir ce- ket. Sağda mavi vizondan yarım bir kürk Düpiyes gibi gözüken ağır ve sade a yemeği elbisesi. Siyah n olan elbisenin önünde Çizgili İpekli bir. eşarp ” vardır 14 Ağüntos 1080