4 Eylül 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

4 Eylül 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

CARİSTİAN DİOR'un, gi Yünlüden apre mudi tayyörü JEAN DESSE: Ge etek siyah Valenclennes - dantel- ler ve kadife fiyonglarla süslenmiştir. N HERMES'in, siyah / sücdden sarı lame konçlu eldivenleri REBOUX'nun yeşil zeytin renginde ve yrun bir tüyle S” Hü fötr şapkanı . — YENİ İSTANBUL — Bu kışın modası nasıl olacak? ( Karakteristikleri : normal yerinde, uzun kollar, Dar etek, bel biraz aşağıda, kol takılışı dar kemerler, büyük cepler bir silvet getirmektedir. Gündüz giyilen elbiselerde dar beller, uzunca ceketler, bü. yük cepli etekler, yelpaze şeklinde tünikler göze çarpmaktadır. Yakasız elbiseler, Çinli man- daren yakaları, düşük omuzlara tezat olarak #imetrik hatlar pek revaçtadır. Birçok palto- larda biçimden ziyade kup'a ehemmiyet veril- mektedir. Kolsuz kap gibi mantolar bazan ke- merli, bazan da bol giyilmektedir. Tayyörlerin içine bluzdan ziyade uygun veya zıt renkte ye- lekler giyiliyor. Paguin'in koleksiyonunda fevkalâde güzel ktirk modelleri vardır. Kürklerde nazarı dikkatı çeken en bariz hususiyet, drape ve yuvarlak kollardır. Şehirde giyilen tayyörlerde de- ğişik kürk aksesuarları, manşon ve yakalar gö- Tülmektedir. Vizondan yapılmış, kenarları kuy- ruklarla süslü çift manşon, kolda biraz yuka- Tıya çekilirse, kol kapağı hissini veriyor. Gece giyilen tuvaletlerde en tercih edilen renk siyahtır ve elbiseler şark havasını getirecek kadar dar ve vücuda yapışıktır. Eğer elbisede Bolluk varsa, ön tarafta drape veya pano şeklin- dedir. Akşam elbiselerinde kürk garnitürlerin çok mühim rolü vardır. Siyah tülden bir elbi- Senin yakalarında İran kuzusu görülmektedir. P AGUİN, kış modasına ince ve “feminin” JEANNE LANVİN Lanvin koleksiyonu, bir güzellik çerçevesi yaratmak gayesiyle hazırlanmıştır. Kış elbisele- Tine hâkim olan düşünce, “günün her saatinde ve giyenin her yaşında ayrı bir güzellik yarat- maktır.” Eteklerin uzunluğu gündüz elbisele- ri için yerden 35 santimdir. Fakat gece tuvalet- leri yere kadardır. Bütün koleksiyonda Eski Venedik ve İspan- ya tesirleri göze çarpmakla beraber bugünün kadınına göre elbiseler teşhir edilmiştir. Hatla- rı ekseriya “föminin” olup, belden dar gelen el- biseler dizkapağı Üzrinde bollaşmaktadır. Kılıf- h elbiseler ve sarma kollar bu “feminin” hattı daha fazla tebarüz ettirmektedir Gayet güzel brokarlar, satenler, kadifeler Lanvin'in müstesna el işlemeleriyle süslenmiştir. Bilhassa çok orijinal olan mavi kadife bir tuva- letin eteğine, gümüş taşlarından bir örümcek ağı işlenmiş ve etrafına safir taşları serpiştiril- miştir, Genç kız elbiseleri 16,17, 18,19 ve 20 yaşla- rına uygun olarak hazırlanmıştır. 18 yaşındaki- ler için kabarık beyaz organtinden, beli pembe kadife kurdelâlı tuvaletler vardır. 19 yaş için rüya gibi tülden bir elbise, pembe güller ve ma- vi kurdela tercih ediliyor. 20 yaşındakilerin ha- fif (sofistike “olduğundan yaşlı'') görünmesi İ- çin siyah kadifelerle süslenmiş beyaz'tülden'tur valetler tercih edilmektedir. Sokağa giyiln tayyörler için birçok değişik- likler göze çarpmaktadır: Aralarında beyaz yün- den bir ceket, siyah etek ve beyaz pinokyo va- Ti şapka vardır. Ceketin yakasından siyah taf- tadan bir boyunbağı çıkmaktadır. WORT! Worth bu kış için tünik hatlarını gayet genç gösteren “feminin” bir siluet olarak tak- dim etmektedir. Paltolar, ceketler ve elbiseler 8 lira vererek 12 saatte bir güzel bluzu örebilirsiniz yalancı panolar, cepler ve kalkık yakalar fle Süslenmiştir. Tayyörlerdeki — değişiklikler — mt çizgiler, yakalar ve ceplerin vaziyeti tarzında tebarüz etmektedir. Yarı dekolte elbiselerin Üzerine uygun renk- te ceketler giyilmektedir. Kumaşlarda zıt renk- lerin imtizacına dikkat edilmektedir. Bir metal ve elm giyilen elbiselerde de tünikler göze çarpıyor; drape hareketleri ise daha ziyade kalçalarda olup simetrik olmıyan bir kuyruk halindedir. “Beyaz ve siyah geceler” diye tâbir edilen gece elbisesi siyah ve beyaz tül olmak üzere kat kat giyilen iki elbiseden müteşekkildir. Bazan metal veya mücevherle işlemeli elbiseler Üzerine tülden mantolar giyilmektedir. MAGGY ROUFF Maggy Rouff'un kış siluetinde kin gibi vücudu saran palto ve elbiseler vardır. Bazı elbiselerin arkası bluze yapılmaktadır. Ceketler bol olup ön tarafı daha kısadır. Elbiselerdeki bolluk kal- çalardan başlamakta ve hafif bir drape ile ni- hayet bulmaktadır. Yakalar yüksek olup bir e- şarp vasıtasiyle bağlanmaktadır. Eteklerin u- zunluğu gayri muntazamdır ve bu hal de silueti değişik gösteriyor. Kullanılan Fransız kumaşları arasında ka- difeler, lameler, brokar, tül ve yünlüler vardır. Sire saten elbise bordürlerinde, görülmekte ve çok “efe” yapmaktadır, Öğleden sonra giyilen elbiselerde başlıca kırmızı, siyah, gri ve altın renkleri görülmektedir. Akşam tuvaletlerinin manzarası muhteşem- dir. Eteklerdeki pliseler, plise danteller, sırma işlemeler, aplike edilmiş mücevherler elbiselere renk ve canlı bir hava vermektedir. Maviye ça- lan yıldız çiçeği kırmızısı pek beğeniliyor. Sa- ten tuvaletlerin birinde puf gibi kabarık dra- peler vardır ve bazan her drapenin kenarında giğ damlaları gibi yalancı elmaslar işlenmişti Paltolar vücuda yapışık olarak yapılmakta- dır ve redingot biçimindedir. Sıkı sıkı vücuda oturan tünik ceketler aşağıya doğru bollaşan e- teklerin üzerine giyilmektedir. MANGUİN: Manguin kışlık modasına “Şans” adını ver- miştir. Siluet esas itibariyle incedir ve daha zi- yade omuz, kol, yaka ve eşarpla süslenen boyun hatları üzerinde durulmaktadır. Paltoların ço- ğu kürkle süslenmiş olup ütü plisi veya hafif drapelerle süslenmiştir. Vizon derileri ceketle- re astar olmaktadır. Sonbahar modasında renk temayülü kahverengi tonları, gri. ve frapan ye- gillere doğrudur, Gece elbiselerinde en fazla be- yaz hâkimdir. Fakat acı renklerin de birbiri ile imtizaç ettiği görülmektedir. Meselâ portakal rengi yünlü bir ceket mor kumaşla süslenmiştir. Akşam tuvaletlerinde iki siluet vardır: Bi- 'Balerina” diğeri “Trojane” denilen Asya ti- ir. Mevsimin her türlü değişik kumaşları bu ueti mükemmelleştirmek için kullanılıyor. Gölgeli etekler üzerine kabarık tüller, veya danteller giyiliyor. “Trojane” denilen Asya te- siri ise ağır işlemeli dar elbiselerde bilhassa gö- ze çarpıyor. îşgı $ ;ğ’ $p5 ——— LAZIM OLAN ŞEYLER 1 1 çile yarı İnce yün; & lle 28 mü- mara siş. Beli 40 Göküs genişliği: 88 em. N ilmek — 10 em. girin, her 10 fa 1 ilmek €m. yüksekliğe gelince her İki sirada Bir K n & defa Y ilmek, son Ta da her sırada & defa 1 ilmek art. farmak süretiyle ça Ki Santimetresinde kenarlardan T deta | nek eksiltmek' auretiyle örgüyü Tiben, 100 ilmek | DİKİLİŞİE ; İKi parçayı nemli bir bezle ütüleyin. Sonra bu Iki kısmı bir birine dikin. Yakanın kenarını içine kavırarak dikin. Kolları bastırın. wonrır M de RAUCR'un bu an 'apre - yünlüden kllsik pan 4 Eyili 1080 yengi yün- bir. tayyörü HERMES'in, siyah sücdden, konçları vizon, eldivenleri blnda, ceket sarı Taldi