21 Eylül 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

21 Eylül 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

21 Eyidi 185 pilacakt italyan MINi Boks Takımı 149 yılın- Ga Oslo'da yapılan Avrupa Şampiyo: Sasında birinci olmuş ve bu sene de İspanyol ve Fransız boks takımlarını sene İstanbulda yapılmak üzere her Sene Viyana - İstanbul takımları ara: tında boks müsabakaları yapmak is- fediklerini bildirmişler ve Federasyo Tumuz İtalya dönüşü bu karşılasma: Zi yapılabileceğini cevap olarak yaz İFIKRA Ağır aksak Bedif FAİK ÜLEYM N Peygamber, Allaha yalvarır: “Yarabbi, — hana öyle bir kudret Ihsan eyle ki, o sayede bütün mahlükata söz geçirebileyim., Hak Taalâ, Süleymanın n — kabul eder ve Üzeri mühürlü bir yüzük günderir.Oooh! Yüzüğü ser- çe parmağına takar takmaz, Süleymanın İşi tamam... Kurttan kuzuya, karıncadan yılana kadar bütün canlılara hükmetme- ye başlar.. Fakat şeytan, bu debdebeyi görür de, susar otu- Tarsa, İblisliği nerede kalacak? Bir gece Süleyman uykuda iken, usulca odasına girerek yüzüğü çalp parmağına geçiri- veriyor. Ertesi gün bütün mahlükat yepyeni bir. hükümdarla karşı karşıyadırlar. Ama aradan biraz zaman geçince... Bütün Ülkede Süleyman devrinin düzenini kodunsa bul!.. — Gökteki melekler bu hal karşısında Allahın huzürüna varıp — sorarları “Yarabbi! sihir yüzükte olduğu halde Şeytanı niçin dinlemez oldular?,, Tanrı, meleklerini okşayarak cevap verir: zühiri küdretti çocuklarım. Ben hakiki kudreti benliğine koydum ki, / Şeytanda 0 yok! kapanırken tekrar sorarlar: Yaradan gürler: “Adalet, Adalet üzerine uydurülmüş hikâyeler — anlatmakla — biter mi? Süleymanın Başına gelenleri — birakınız, — İmparatoruna “Almanyada hâkimler vardır,, diye dikleşen ihtiyar değirmen- elden, Sultan Fatihi mahküm eden Osmanlı kadısına kadar, bir sürü hikâye kahramanı hep hak duygusunu İnsan gözüne ve gönlüne sokmak Için çalıştırılmakta değiller midir? — Fakat Bütün bunların yanısıra, hattâ hepsinin başı Üzeri, hangi filo- zöf olduğunu hatırlıyamadığım bir tanesi “Adalet kör değii, fakat topaldır,, diyerek tam realiteyi konuşturmuştur. ki, sahi- binin kim olduğunu araştırmayı bırakıp bize ne derece uyduğu cidden tetkika değer. Geçen hafta bir şahitlik için hukuk mahkemelerinden bi- zine gittim. Mahkemenin numarası aklımda değil. Fakat kaş sının üzerinde © gün akşama kadar görülecek tam kırk altı düva İlân edildiğini iyi hatırlyorum. Şimdi bir hâkim — düşü- Rünüz ki, sabahın 9 undan akşamın beşine kadar, Yaradanın Süleymana verdiği hakiki — kudretle, kırk dâvaya — bakacak! Zihni hesapta küvvetli iseniz, dakikaları sayınız. Yok. üşenir- seniz, meseleyi zihninize değii de, vicdanınıza gönderelim. 'Ne yalan söyleyeyim ben o güne kadar, seneler süren dâ- yalar karşısında hâkimlerimizin yavaşlığına hükmederdim. Fa- kat © hali gördükten sonra, kendilerine dehşet içinde hak ver- dim. Hangi vicdan, kırk dâvayı beş saatte süzmenin yüküne katlanabilir? Bittabi ev sahibi iseniz, yüzde yetmiş — Jehinize tecelli edecek hakka İki yıl sonra kavuşacak; — yahüt kiraei dseniz, gene mutlak alacağınız iyi neticeye bir buçuk sene son- xa erişeceksiniz. Boşanıyorsanız öyle.. Alacaklı iseniz — öyle. Hattâ mevkufsanz. öyle. Peki çare? İşte bu noktada, senelerden beri ortaya çıkan mâkül fikirlerle Adliye Vekâletimiz harp — hâlindedir. Ve işin Karibi, her seferinde vekâletin - galebesine şahit olan —hi ulemamız bulunan mühterem zatın, senelerden beri bu halden edezelmiş olmasına bakarak ve demokrasinin hak duygusu ile kol kola, omuz omuza ancak yürüyebileceğini düşünerek daha Adliye — Vekâletine — toplanmış hükuk — bilginleri, koruma kanunundan çok evvel, adaleti - çabuklar- fırmanın yollarını aramalılar. Demokrasiyi koruma mevzuu, en aZ Üçüncü derecede Adliye — Vekâletini alâkadar eder ama, topuklarından saçlarına kadar dâva dosyası içine — gümülmüş Türk hâkimini ferahlatmanın, o bakanlığın birinci vazifesi ol- duğunda şüphe mi var? Türk - İtalyan kazası Karşılaşma, 8 kasımda t olmuştur. Hüdise şudur. Poli'de ya- Büyük mağlübiyetlere uğratmıstır. — | ça yaralanmıştır. Ölenler — arasında Diker taraftan Viyana'dan Boks Fe | Sivastan İbranlıya tayin edilen zabıt derasyonuna gelen bir habere göre | Kâtibi Necati Karabenli ailesi ve 4 Avusturyalılar bir söne Viyana'da bir | cocuku da vardır. 75.000 liralık hediye dağıtımı BÜYÜK EŞYA KUR'AMIZ NASIL YAPILACAK? 000 liralık eşya hediyesi dağıtımına teşebbüs eden gazetemizin 2 aydır İKUYUCULARI arasında ilk defa olarak neşredilen kuponları bitmiş bulunuyor. Kupon biriktirmiş okuyucularımızın bunları İdarehane- mize ne şekilde getirecek veya gönderecekleri hakkında aşa- ğıda verdiğimiz izahatı dikkatle okuyunuz. 1 — Birçok okuyucularımızda eksik sayıların olduğunu Uzin, — matbaamıza ka- dar yorulmamalarını ve taşradaki karilerimizin de vakit kay- betmemelerini temin için birinci sayfanın aynen kupon yerin- de üç gün neşredilecek olan numarasız kuponlardan beherini eksik kuponunuzun yerine koyabileceksiniz. Eğer sizde daha fazla eksik varsa, numarasız kuponların çıktığı gazetelerden eksik miktarınız kadar fazla alarak, bunları telâfi edebilecek- öğrenmiş bulunuyoruz. Okuyucula siniz. Son kupon bugün aynı yerde çıkmıştır 2 — Kur'amıza iştirak nispetinin yüksekliğini düşünerek, ralariyle tebdilini mümkün kı: labilmek ve hepsini teker teker saymaktan kurtulmak için zetemizde büyük bir cetvel kuponların süratle kur'a num bugünden itibaren gene üç gün g bulacaksınız. Bu cetvelde 60 kuponun yeri vardır duğunuz kuponları bur zın yerine de söylediğimiz gibi numarasız kuponları - ilâve edeceksiniz. Ayrıca gösterilecek olan yerlere açık adres isminizi de ilâve edeceksiniz. DİKKAT: Sayma ve tasnif müşkülâtı çıkaracağı iç zetemizden kesilmiş olan cetvele ya bul edilmez. 22 Eylül 1950 Cuma günü sabahından itibaren kuponların kur'a tebdili, Gazetemiz İdarehanesinde başlıyacaktır kuyucul; mektupla gönderebilecektir. uşturılmamış kuponle Güney Koreli ve Amerikalı Kızıl sahile çı 13 kişinin ölümüne boks; maçı sebep olan kamyon Napoli'de yapılacak Gryen ©. Zara”” föramli yolu'üze “Ankara 20 (AA) — İtalyan - Türk | Tinde bugün bütün Sivası bü Mihi Boks Takımları karşılasması ta: | teessür içinde bırakan feci Ömer Ergine ait 5 ton yük ve 20 yolcumu ile birlikte Toranlıya gitmek- fe olan kamyon 60 metre derinlikte bir uçuruma yuvarlanmış ve yolcu: lardan 13 kişi ölmüs. £ kişi de ağır. Ekrem Hayri Üstündağ yeni vazifesine başladı Ankara 20 (ANKA) — Sağlık Aymca Galatasaray Kulübü. ekim | Sosyal Yardım Bakanı Ekrem Hayri AŞiDIn Sonunda — İngiliz — Westham | Üstündak bu sabah Bakanlığa gele Böoring Kulübü boksörlerini — İstan: aa dleraneğ aa zi İ bula getirmek için Boks Federasyo Buna nüracaAtA balanluzlür kânı ile tanışmastır. rek İşleri devralmış ve bakanlık er Kesmiş ol- lara yapıştıracak, eksik kuponlarını- numaralariyle Anadolu 0- mız, aynı listelere yapıştıracakları kuponlarını bize akerler cephede devrilmiş olan bir karma yapan deniz birliklerinin macerası uçağı kaldırarak altından pilotunu - çıkarmaya Başımızı kaldırdığımız zaman gökte İlk Iyi haber yıldız gibi uzanan havai bir (Kızıl sahilinde hücuma geçen de- niz kuvvetleri ile baraber — bulunan muhabirimiz Marguerite Higgins bil- diriyor) 17 eylül (gecikmiştir). İnchon llmanı sularında insan bo- yunü aşan dalgalar ile çarpışan de- 'nİZ kuvvetleri harp tekniği bakımın- 'dan en çetin çıkartmalardan. birini Pmaya muvaffak olmuştur. “Kızıl Sahil, adı verilen karaya çıkan bir- lik arasında ben de bulunuyordum. Sahil, Amerikan donanma — ve ha- va kuvvetlerinin ateşi altında dövül- düğü halde, bazı Kuzey Koreliler el- bombaları ve havan topları ile mu- kavemet etmeye çalıştılar. — Bizden önce Walmido adasına yapılan çıkar- mada hemen hemen hiç bir mülesve- met hareketi ile karşılaşılmadığı öğ- renilmişti. Biz de bu işin gayet ko- Jay olabileceğini tahmin ediyorduk. Fakat evdeki pazar çarşıya uyma: Ufak hücum botlarına binerken de- niz askerleri biribirleriyle - şakalaşı- yorlardı. Deniz Binbaşısı R. J. Sha- ning, Guadalkanal da dahil olmak Ü- zere, beş mühim çıkartmada komu- tanlık ettiği halde oldukça heyecanlı idi. Bana askerce selâm verirken, “Bu elimize geçen en güzel bir fırsattır. İnşaallah hepsini denize dökebiliriz,, dedi. Fakat deniz o kadar dalgalı ve pa- gırtıcı İi ki, hücum birliklerinin ka- rarlaştırılan yere gitmeleri bir hayl uzun sürdü. Bütün boğaz harp gemi- derinin kulak tırmalayıcı top ve ro- ket sesleri ile çınlıyordu. Kızıl sahil- den mavi, siyah ve turuncu alevler yükseldi ve büyük bir benzin depo- Su parlak bir işıkla yanmaya başları. Bunun arkasından deniz uçakları ai- çalarak dalgakıranın tâ iç tarafları- 'na kadar olan sahayı ateş altına al- dilar, İik hücum birliğimiz sabahın snat 5,30 unda sahile çıkmak Üzere botia- ra bindiği zaman, karşı tepelerin ar- kasından düşman ateşi başladı. Ko- mutan. Shaning — hayretle — bağırdı: 'Hay, Allah, demek hâlâ sağ kalan bacaksızlar Var. Herkes aşağıya in- sin, İleri..,, Hücum botlarından indi- #imiz zaman düşmana pek - yaklaş- mıştık. Hepsinin yüzlerini — görebili. yordum. Suratları korkudan tekallüs etmiş bir halde idi. Botların arkala- rina saklanarak siper aldık. Kurşun- lar yanımızdan vızıldayarak geçiyor ve etrafımıza su sıçratıyordu. Başımızı kaldırdığımız zaman gök. te İlk iyi haber işaretini gördük. Kuy ruklü yıldız. gibi uzanan havai bir fişek bize ilk deniz birliğinin hâkim tepelerden birini aldığını güsteriyor. dü. Fakat bu ilk birliğin talihi bizlm vaziyetimizi. kolaylaştırmıyordu. Ol- Londraya bir Komür delegesi gidiyor Londra 20 AA (United. Presai ai beklenen Komünlet Çin Heyot İngiltereyi, İngiltere - Çin meraslminde " b Yeni Zelanda'da fevkalâde hal ilân edildi Londra 20 AA (AFP) — Bu #a bah Londraya Eelen haberlere gör Marshall'ın Savunma Bokanlığı, Senatoca tasdik edildi N 'Bugün Generel Marahalrın Savunma Bakanlıkına secilmesini t dik etmiştir. Marshali, 48 saat içinde İşaretini işek, bize ilk deniz birliğinin birini aldığını gösteriyordu gördük. * Kuyruklu hâkim - tepelerden duğümüz yere kurşunlar. givilenmiştik. yüzünden Etrafta 30 deniz eri ve iki gazete muhabiri vardı. Nihay: biraz sonra yeni hücum botları geldi 've bizim yanımızda yer alarak düş- manın hedef sathını genişletti . Bu vaziyette akşama — kadar kal- dık, Güneş batarken her tarafı tatlı lık kapladı. Fakat güneş ba- 'tar batmaz bu tabil kızıllığın yerini yangın alevleri aldı. Gökyüzü kıpkır- Gözlerimiz ileriye dikilmiş #inirlerimiz gergin düşmanın har Atlantik Paktı ve Yunanistan Venizelos, Pakta alınmamanın mühim olmadığını söylüyor. Atina 20 (YİRS) — ketini kontrol ederken köcaman bir dalganın geldiğini far- kettik. Bu dalgayı yapmak için yanaşan bir gemi yapı: 'yordu. Fakat gemi bizi görmeye biraz 'daha yanaşsaydı, hepimiz boğulabilir- dik. Etraftaki erlerin çoğu haykıra- rak çil yavrusu gibi dağıldılar. kargaşalık arasında bir kısmı düş- man ateşi tarafından biçlidi. Gece yarısında deniz komutanları birliklerin çok aceli bir müdafaa hattı kurmalarını bildir- di. Fakat med ve cezirin değişik ol- duğu bu, sahilde hareket etmek epey zordu. Deniz erleri dört saat gemile- e teçhizattan uzak kaldı- dar. Yükselen gular Kızıl sahil yolu Nu tamamen çamur deryası getirmişti. Sabaha doğru, İngiliz konsoloslu- ve diğer hâkim tepe- nin alındığını öğrendik. Yapılacak en mühim iş, sahile tank, top, tüfek ve nası idi. Aşçı, şo- för, temizleyici velhasıl herkes mü- çıkarılmasına yaz- dim etti. Büyük tankların bir kaç dakika önce ancak bir kaç tüfekli er tarafından müdafaa edilen, sahile çı- kışını seyretmek pek heyecanlı öldu. Tankların arkasından, Jeep'ler, kanı- yonlar geldi. Sabah karanlığında bü- tün bu vesalti sıraya koymak çok zor oldu, çünkü aynı zamanda düş- man ateşine karşı koymak icap edi yordu. Yavaş yavaş her şöy yoluna girdi ve karşıdan Kuzey Köre harp esirlerinin elleri yukarıda bize doğun yürüdüklerini gördük. Bu garesine Güney Korenin Yüzbaşısı Woo, baktı. Ti sevinç içinde düşman kendi İdaresine verilmesini istedi. irkamızdan sahile çıkartma Ru, mezarlık, Türkiyenin alınmamasının cephanenin çıkarı Cilere Venizelos su cevabı vermistir: himmatın sahile Biliyorsunuz Ki Yunanıstan At- Janfik Paktına girme mamıştır. Zaten garplı müttefiklerimiz. Bakımından Yunanistan kendilerinin Balkanlardaki hayat sahalarını tem- Bu sebeple gerek em: niyetimiz gerek toprak tamamlıkımız kendileri tarafından garanti edilmiş binde bulun. sil etmektediz Venizelos ayrıca vüzüne karsı koyabilmesi için Ame” Tika Ve İngiltere tarafından yapılar gelmiş olan. kiymetli, fili yardımları Sitayişle yâdetmiştir. Hindiçinide çarpışmalar devam ediyor Fransızlar, baskın yaptı komünlet teca- Jandarma Utacık gözle- esirlerinin Harriman'ın Senatör Taft'a hücumu merikan - Kongresi, Taft'ın görüşlerini benimserse, komü- nist gayelerinin tahakkukunu hızlandıracaktır” Averell Salgon 20 (YİRS yakinındaki Donekhe Fransız garı Zonu ani olarak Komünist baskını: UğTamış ve son ferdine Kadar katle- Çen Küneydeki Fransız birlikleri ko: Münistleri Langson ile Dongkhe ara: yakalamış. ve “bir n yapmışlır. Fransız aekeri kay — Çin hududu sında ani olarak Birlesik Amerikanı Rusya Büyükelçisi manın husu Komünist gayelerini” tahakkuk ettireceğini söylemiştir. Federaayonu 'caki İngiltere ve Başkan Tru: Avereli Hat Tt Taftin / siya rin İşgal edilecektir. garnizonu ix İazılların kaçtığını ke birliklerin Kiml Çinden geldikine dair çıkan ha: Berlerin doğrü olmadıkı. hududun a. yet Sakin bulunduğu ve bu hareketin D civarda oturmakta Olan mahalli ko: Münlet küvvetleri d bildirilmektedi Harriman, gibi bir adamın bu suliyetli mevkilerde simdiden. sonra Senatör Taft'in. Keşmir —Arıhıılııcusu Uzun zamandan Hükümetin Vazifesinden affedilme: âmil olan sebepleri rapor halinde bildirdi Başkanlık makamına matör Taft şim: *'Kendisi Senatör Hartley en Hartley raporunu Okumuştur. Kendisi Künrenin Senatö Zürich'teki Çekoslovak konsolos muavini İsviçreye iltica etti İzmir Fuarı dün gece kapandı Rauf Onursal, bu münasebetle 400 kişilik bir ziyafet verdi. Bu sene Fuara 11 devlet, 1333 ecnebi firma ve 519 yerli firma iştirak etmiş bulunuyordu İzmir 20 (Hususi mühabirimiz. bil- diriyor) — 19 uncu İzmir Enternas: Şonal Fuarı 81 günlük hararetli bir Taaliyet devre ra bu. gece yarısı” kapanmıştır. Bu münasebetle gece 'Fuar sahasında büyük eğlence der tertip edilmiş, haval fişekler da alılmış Ve gazindlar Bincahinç — do Muştur. Fuarın son günü olmam tt Bariyle 10 binlerce kisi — paviyonları doldürmüştür. Fuarın — kapanışı mü: Gumhurbaşkanının Süreyya İlmen'e teşekkür telgrafı Çalışma — Bakanı — Hasan Polatkan da — Bakanlık câmiası adına bir teşekkür telgrafi gönderdi Ankara, 20 (A. A) — Cumhur: lâl Bayar, İşci Sigorta- na yaptıkı” bağıştan dolayı Süreyya İlmen'e gu tolgra- & göndermiştir. Sayın Süreyya İlmen Kadıköy İşçi Sigortaları Kurumuna olan bağışınızı memnuniyetle haber ak dım. Büyük maddi değerinden cok ürtün mânevi bir deker taşıyan bu Bağışı “sükranla karsıladım. Sosyal hizmet sahasında varlıklı yi duygulu bir çok vatandaşla Fimizıi Ve bilhasaa Sanayi erbabını tesvik edecek olan “bu çok güzel örnek Hareketten dolayı Sizi ve za- n eşinizi hararetle tebrik ederim. Celâl Bayar Ankara, 20 (A A) — Generali Süreyya. İlmen'in Maltepede bulu: 'nan. Dir milyon altı yüz'on altıbin Metrekare genişlikindeki çıftliğini İşçi sanatoryumu — tesis edilmesi gartiyle İsçi Sigortaları Kurumu- ha bağışlaması 'her tarafta büyük Bir memnunlukla — karşılanmıştır. Bu münasebetle Çalışma Bakanı Hasan Polatkan, General Süreyya İlmen'e aşağıdaki teşekkür telgra: fını göndermiştir: ın Süreyya İlmen Kadıköy Moda caddesi numara 1 İstanbul Başarılı Vir iş adamı olarak bin- bir emekle meydana getirmiş ok duğunuz çok kaymetli bir eser o Jan çiftliğinizi / sanatoryum — tesiz edilmek Üzere İsçi Sigortaları Ku: Tumuna bağışlamak süretiyle göz terdiğiniz asli feragat ve fazilet Bakanlığımızla minnet ve gükran: Ja karşılanmıştır. Bu bağıslama ' sedadımızın maddi servetlere mâ- Devi zenginlikler katan yüksek at kak va meziyetlerine yeni ve um talmaz bir örmek ilâve etmiş bu İunuyorsunuz. — Kadir bilir Türk milletinin nesiller boyunca takdir. üzerinde Hik tesisleri milli tesanüde - feda> kârca hürmet etmesini bilen bir. Türk evlidi olarak muhterem şah: Siyetinizi ebediyete intikal ettire: Sektir. Bakanlık camlası adına size ve sayın eşinize candan teşekkür. lerimi arzeder, uzun ömürler - ve sağlıklar dilerim. Çalışma Bakanı Hasan Pol, nasebetiyle Belediye Başkanı Rauf Onursal ekspozanlara 400 kolgilik bir. Ziyafet vermiş ve söylediği Sutkunda İzmir Fi 'diktan sonra devlet, 1383 ecnebi. firma, Yerli firma İştirak ettiğini anlatmıs, Kelecek yi İzmir Enternasyonal Fu: Arının daha mütekâmil bir çehre 1k. i tizap edecekini söylemiştir. “Fu Mmilyon 400 bin kisi ziyaret etmişti Fuar münasebetiyle muhtelif. ecaet devlet 've Tirmalarla yapılan iş hat keti ve alınan siparisler 60 mülyon hiralık bir Takama baliğ olmuştur. Amerikan Büyükelçisi İzmirde İzmir 20 (Hususl muhabirimiz bi diriyor) * Amerikan Büyükelçisi War dswvorth ökleyin uçakla şehrimize ge. lerek Fuardaki Amerikan paviyonunu ziyarette bulunmuş ve İzmir Fuar: min kapanışında bulunmaktan der Bir zevk duyduğunu beyan etmiş saat 18 de Amerikan konsolosluğun: verilen kokteyi partiye iştirak etmiş: tür. Bu münasebetle tertip edilen ka- Bul resminde Vali, Belediye Baska: 'mı, Emniyet Müdürü limanımızda bur Tühan Amerikan filosu " komutanları bulunmuslardır. Ankara - İstanbul kara yolu Ankara, 20 (ANKA) — “Ankâra « İstanbul yolunun insası süratle üleri lemektedir. Marshali Yardım. Plân: dan. faydalanılarak / yapılmakta olan bu yöl tamamlandığı takdirde bu iki şehir. arasındaki mesafe - otomobille 55 saatte alnabilecektir. Yeni birsi fteme göre yapılmakta olan yol, büyük Makinelerin kum 've çakıl serpmesiye le Ve tceviye' edilmek suretiyler yapı: İân bu yol bir yıl kar ve yağmura ter Kedilip Üzerinde vesait işledikten son. ra aşfaltıanacaktır. Yolun genieliği 14 Metre 40 santimdir. uzunluk ise 260 Kilometredir. Amerikan Asker Heyeti Başkar Ankara, 20 (ANKA) — Amerikan hakeri Yü Mi Baskamı Tüm- 'Türk or. ârcti ve Yapılan Ankara Ajansı: Asağıdaki beya: Güsunün Yardımlar hakkı Bin bir mahabir natta bulunmuştur. * Türk ordusunun ferden çok kiye metli elemanlardan mürekkep — oldu. Ku bugün bütün dünyaca testim edil Mektedir. Ancak modern harp tekni- Hinde ferdi kıymetler kadar mühim Glan nokta ahenkli bir çalışma sister Mminin kurulabilmesidir. İstanbuldaki Basın toplantısında yaptığım - teşbihi burada da tekrarlıyacağım. Bir ordu futbol takımına benzer. Oyunculardan bir kasmı bedenen Ve teknik bakımı /dan çok yüksek kabiliyetli olsalarbir ie başlarında kendilerini takım halin: de sevkedecek antrenör ve kaptanları Şarttır. Bu itibarla ahenke işma sistemi dahilinde talim gör Mesine devam edilecek olan Türk or. düsü çok kabiliyeti bir. Varlık ola: Caktır., — Yapılmakta tarılp arttırılmaması, dünya vaziyeti * ile mikı sürette İlgilidir. Ancak düny 'nin mühtelif yerlerindeki duruma da- İr mütemmim malümat elde edildik. fen sonradır ki bu hususta Kati bir SEy söylenebilir. kanaatindeyim. L Bu satırları dikkatle okumalısınız Aşağıdaki küçük kupon hı İ t.khal “YENİ İSTANBUL. neşl, fının yildönümü olan 1 gekilmek Üzere bir fertip etmişti. Bu kurada kaşana- cak bir okuyucumuz 3 sene Avra- pada, diğer bir okuyucumuz 3 sene Türkiyede tahsil yapmak imkânı- at elde edecekti. Ayrıca 9 okuyu: cumuza kiymetli saatler hediye © ktik. Evvelâ avlık abone kar paklariyle başladıkımız bu. kuraya, sonradan büyük bir okuy desinin arrusu üzerine gazeter bir kupon aeşrederek devam ve basladık. 1 aralık 1950 tarihi yaklayn mizin bay olduzundan, neşir hayat kura hakkında okuyu. 5.000 liraya hazırlıyahilir AYRICA 3 altın saat 3 gümüş saat 3çelik saat Bu kuramızda diğer dokuz dere 1 hazırlıyabilir. Her 90 kupon, size bir şans getirebilir bir nem aylık karnelerimizin her kapal dekerinde Kuponların kura numaralari dekistirilmesine S kasını Ve kadlar her cün matbanmızda der Vam eaklecektir. TAHSİL KUPONU büyük kuramıza istirak için a sağıdaki kupanlardan 80 tan K bir kürr mumarası a. YAY DT KUPONU