10 Ekim 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

10 Ekim 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

10 Ekim 1050 İl Genel Meclisi seçimleri dolayısiyle C.H.P. Genel Başkanı dün bir nutuk söyledi Tnönü * türlü tazyik vsüller "iftira ve tecovüz usüllerine' Ankara, 9 (ANKA) — ©. H. P. Genel Başkanı İsmet İnönü bu aksam Ankara Radyosunda İi Genel Meclis- deri seçimi münasebetiyle - aşağıdaki Konuşmayı yapmıştır: “Sayın vatandaşlarım, Cumhuriyet Halk Partisinin Genel Başkanı ola- Tak memleketimizin meselelerini say Biyle size arzedeceğim. İç politikadan devlet ve memleket işlerinin yeni Ik- tidar elinde ne neticeler vereceğini n- Çık olarak görüp söyleyecek zaman geçmemiştir. Ancak iktidar, ilk gü- Bünden İtibaren kendisine göre — bir devlet teskilâtı ve yine kendi anlayı- gında bir demokrasi rejimi kurmayı ehemmiyetli bir iş saymıştır. Bugün iktidardakileri meşgul eden başlıca mevzu muhalefete karşı açtıkları mü. adeledir. Bu mucadele de vatanda 1ü- zumsuz ve kısır münakaşalara sebep oluyor. Ve beş seneden beri kurmava çalıştığımız demokratik idarenin g leceği için endişeler uyandırıyor. Size miseller vereyim: Muhalefetin türlü engelle susuturulması kararı Büyük Millet Meclisinde tatbika — başlandı. Mühalefete mensup milletvekillerine yargıçlar tarafından verilen tutanak- Jar makbul sayılmadı. Bu milletvekil- leri vazifelerini yapmak emniyetin. 'den mahrum edildiler. Yine bunun ne- ticesi olarak Avrupa konseyinde top- Janan milletler arasında yalnız Tür- kiyedir ki, aralarında mühalefet âza- * olmayan bir heyetle temsil edilmiş- #ir. Bu usulde Türk Milletinin ve mu- Balefetin hiç bir mesüliyetl yoktur. Bu hal iktidarın ilân ettiği prensipin, yani Seçim Kanunu adil teminatından yalnız muhalefeti fiilen mahrum eden Prensipin tabil neticesidir. Bugün bizi idare edenler İlk günden ftibaren gayretlerini muhalefeti isnad ve iftiralarla yıpratmaya hasretmiş. derdir. Bu usül tesadüfen konmam fır. Düşünülerek mesuliyetli liderler farafından kurulmuştur. Muhtar ve belediye seçimlerinin neticeleri ikti- darı büsbütün çileden çıkardı. İdare başında bulunanların muhalefete yap. tıkları tecavlizleri halkımız hoş gör- memektedir. Bu müşahededen ders a: Jlacak yerde gimdi garip ve feci bir Usül tatbik olunuyor. Seçim neticele- Ti ilân ölunmuyor. Vatandaşların si. yast partilerden ayrılmaları için tür. TÜ tazyik usülleri tatbik ediliyor. İktidar partisinin ilçe başkanla. riyle merkezleriyle telgraflaşarak ha. kimleri değiştirebiliyorlar. Hükümet #özcüsü gazeteler muhalefeti ve onun İleri gelenlerini bozguncu, hattâ hain olarak ilân ediliyordu. Bu ifadeler bi FinCİ derecede mesul olanların sözle rinden misal ve ilham — almaktadır. Çok ehemmiyetli bir nokta da mu Halefet mensuplarının hainliğini dev let radyosunun mütemadiyen propa- ganda etmesidir. Adalet ve siyas em. niyet fikri itibarda olan hiçbir mem- Jekette devletin resmi — radyosunun muhalefete karşı bu müzmeleyi tat- bik ettiği görülmemiştir. Bugün muhalefet partilerine men- sup olan salâhiyetli siyaset adamları ve gazete mensupları mahkemededir. "Vatandaşların siyasi partilerden ayrılmaları İçin tatbik” edildiği iddiasiyle son verilmesini istedi Suçları için de hükümete acele etti, acemilik etti gibi sözlerle hakaret et- olmak İddiası ve Koreden bah setmiş olmak suçü vardır. — İktidar partisi baskanş kendi partisinin teş kilâtına polis takibatı vazifesi / ver miştir. Bu hal mutlaka vatandaşları birbirine düşürecektir. Vakaları oldu- Zu gibi naklediyorum. Vatandaşlarım teslim ederler ki, bu üsüller demokra. tik idarenin gelişmesini temin etmez, bu üsüller bizi iyiliğe götürmez, bi. zim bu günümüz yüz senelik emek mahsulüdür. Muhakkaktır ki, be al- ti geneden beri en musamahalı / bir gelişmeyi 'temin ettikten sonra mille- timiz, bütün siyast kanaat sahipleri. nin büyük kütlesi ile şiddet idaresini kabul etmeyecektir. Vatandaşlar kanun içinde haklarını bütün gayretleriyle korumağa çalışa- caklardır. İktidatın yeni bir zihniyet edinmesi için bütün imkânlar henüz meveuttur. Tedbirlerin ne kadar basit olduğunu tekrar edeyim: Muhalefete mensup milletvekillerini Seçim Kanu. nunün adit teminatından fillen mah Tum etmekten vazgeçmelidir. İftira etmekle politika muvaffakıyeti ara- yanlara itibar ve teşvik göstermeme- lidir. Muhalefetin vatan haini olduğu- 'nu düşünmemeli, aksine onun hizmet ve vazife müessesesi olduğunu kabul etmelidir. Hususiyle devletin resmi radyosunu mühalefet aleyhine propa- ganda vasıtası yapmağa nihayet ver- ir. Bir seçim yapılınca onun ne- ticesini halka ilân etmelidir. İki « sonra muhtarların ve kırk günde be. lediyelerin neticesi ilân olunmaması Kibi bir muamele Türk halkına reva görülmemelidir. İşte vatandaşlarım, iktidar bu ba- ait geylere bugün karar verse yarın memlekette emniyet vehuzur derhal yüzleri güldürecek derecede farkeder. Bu pek güç ve pek kolay çıkmazdan bir defa kurtulsak ondan sonra yapa- cağımız çok İşler vardır. Hüsüsiyle önümüzdeki iki acele mevzu vardır. Biri Bulgaristandan gelen muhacir- lerin yerleştirilmesidir. Öteki mesele memleketin maruz bulunduğu zanno- dunan mall sıkıntidir. Zan / Üzerine söylememin sebebi hükümetin resmi malümat “neşretmemesidir. Aziz vatandaşlarım, C.H.P. ve bü. tün siyasi partiler vatan vazifelerini yapmağa çalışırken vatandaşların hu- Zurunda ve himayesinde imtihan ver. mektedirler. Bütün seçmenlerin hür reylerinde vatan hayrına isabetler ve başarılar dileriz. Eğer Adet olduğu zere iktidar başkanları bana cevap arak bildiğiniz tecavüzleri tekrar e erlerse ben sizin Insafınızı - hakem Benim için ve hepimiz için ehemmi yetli olan mesele vatanda huzur ve emniyet ve — vatandaşlar — arasında döstlük olmasıdır. Bunun yolu her şeyden evvel iftira ve tecavüz usul. lerine son vermektir. Sevgili vatandaşlarım, bu neticeyi reylerinizle siz temin edebilirsiniz. Sizi sevgiler ve saygılarla selâmla- DEVLET BAKANININ KONUŞMASI “Bugün manevi huzurunu bulmuş olan Hükümet karşısında, içlerinde kötü bir gayz ve hasedin sıkıntısını duyanlar var" Ankara © (THLA.) — Devlet Ba- kanı Karaosmanoğlu fi Genel Meelisi seçimleri dolayısiyle bu akşam rad. yoda yaptığı konuşmada, bütün mil. İetin huzur ve ümit içinde bulundu. #unu kaydetmiş ve demiştir ki “14 meyıstan evvelki korkularınız geçmiş, endişeleriniz silinmiştir. Ar fik bu topraklar üzerinde yarından emin olarak yaşıyoruz. Kalbleri hıra- Ja dölü olan politikacıların — tehdidi, Jandarmanın bazkısı, hükümet adamı: fin kanunsüz İeraalı ve tahakkümü altında değilsiniz. Yıllarca hürriyet diye vaveylâ edenlerin sonu. hürr yete kavuşmak oldu. Şimdi hürüz, e- min ve ümitliyiz. Karaosmanoğlu 14 Mayıstan beri Mmemlekette cereyan eden büyük hâ dizelerden — memnün — olmayanların Memlekette huzürsüzlük var demek. le fayda umduklarını — kaydettikten #onra sözlerine şöyle devam etmiştir İstihlâk Kooperatifleri Birliği teşekkül ediyor İstanbul. © (THLA.) — Bir müd detten beri kurulması etrafında çalı. n istihlâk kooperatifleri birliği a. DA gözleşmesi Ekonomi ve Ticaret Bakanlığının tasdikına gönderilme Üzere hazırlanmıştır. Kooperatiflerin b Üü monca' imücn Şöhir dahilinde on satış mağazası bultnan İstihlak Kooperatifleri, bir Tik halinde faaliyete geçtikten son ra, her semtte bir satış magazam a. Çarak Leşkilâtını genişletecektir. İzmirde “İstanbul” vapurunda bir kaçakçılık meydana çıkarıldı İzmir, © (Husust mühabirimiz bi Giriyor) — Marsilya dönüştü limanı miza gelen İstanbul vapurunda bir Kaçakçılık meydana çıkarıldı. Gemi NMN Dndn ve eeei Şökeçlm i06ü İ kumaş ve kadife 18 #por ceket, 9 Kilo çakmaktaşı, bir ipekli halr've erkek gömlekleri sakladıkları yerden Çıkarıldı. 3 sanık adliyeye verildi. Vapur yoluna devam etti. “— Bugün mânevt huzurunu - bul- muş olan Hükümet kargısında içlerin de kötü bir gayz ve hasetin Si kıntısını düyanlar vardır. Bunlar Türk milleti huzursuz iken ferah, hu zura kavuşunca elem çekmeye mah. küm olan, kalbleri gibi, kaderleri de kara bir avuç insandır. Muhalefetin Demokrat Parti idare- #ini kötülemek için neler ortaya attı. ni belirten Devlet Bakanı; “Bunla Tın firsat bulsalar düzene girmek zere olan ne varsa — yıkacaklarını, hürriyeti - boğacaklarını — başlayan huzürü — dağıtacaklarını, hükümetle vatandaş arasında yeniden — doğan yakınlığı bozacaklarını söylemiştir. Devlet Bakanı, bugünkü idareden an. cak kötü niyetli olanların korkması lâzim geldiğini, iyilerin ve temizlerin endişe etmelerine mahal olmadığını belirtmiş ve sözlerine — Artık bundan sonra Amirin ve memurun İşi, vatandaşlara İyi mun. e devam mele etmek, onunla iyi geçinmek ve Politikayı esas memleket işine tercin etmemek olacaktır. Böyle memur ve Amirin vatandaşla beraber rahat ol Ması en tabil haklcı olduğu gibi. b le olmayanların da mükadder akıbet, lerine katlanmaları en zaruri bir ne ticedir. Bevgili mühatabim, seni — bu kirken onları da mükadder akıbetleri tekrar ediyorum: “Allah bu memie sevinmek fırsatı vermesin Ankara Tıp Fakültesi lâğvedilmiyor Haber aldığı- Dr. Ekrem Hayri Üstür ak Tıp Beynelmilel Şarapçılık Kongresi Nihat Eğriboz'a, Kongre İkinci Başkanı payesi verildi Ankara © (AA) — Haber aldığı- miza göre, Atinada toplanmış — olan Milletlerarası Bağcılık ve Şarapçılık Kongresi tarafından Tarım — Bakanı Nihat Eğriboza Kongre İkinci Baş- kanı payesi verilmiş ve Kongre ha. tırası olarak da bir madalya gönde- rilmiştir. 'Tarım Bakanı Nihat Eğriboz ken- disine karşı gösterilen bu alâkadan dolayı Könere tertip heyetine teşek- kürlerini bildirmiştir. Sigara paiolındon nikâh dairesine Ankara © (Ankara Ajansı) — Ma- Jatya Tekel Tütün Fabrikası Büyük Kulüp Sigara Servisinde çalışan Fat: ma isminde bir genç kız sigaraların arasına bir adet vesikalık fotoğrafiy le beraber küçük bir kâğıda yazılmış gu satırları koymuştur: “Bu paketi Alan şayet bekârsa beni arasın bul- sun.” Paket Ankaranın Kayaş buca- #ından Kâzım İsimli bekâr bir gence işini takip etmek Üzere gittiği Malat- yada Cumhüriyet Bakkaliyesi tara- fından satılmış, Kâzım — sigaraların arasından çıkan resim ve mot Üze- rine fotoğrafın sahibiyle görüşmüş ve evlenmek üzere hemen anlaşmışlar dır. Kâzım düğün hazırlıklarını gör mek tizere Ankaraya dönmüştür. Bu amerikanvari — anlaşmanın — düğünü yakında Kayaşta yapılacaktır. Profesyonel hoksörler yarın geliyor u ve Avrupa Nakavt Kıralı Louls Fernander Boks İhtiana Kulübü tarafından d4- vet edilen Fransız, İtalyan profesyo. Rel Boksörleri yarın gece Şehrimize Becesi yapacaklardır. 'Boks İhtisas Kulübü Mdareclleri ye rinde bir görüsle Avrunaya gönder. ya çapındaki en meşhür. — bo şehrimize getirmeye muvaffak olmu ardır. 54 kiloda dövüşecek olan profesyo- 'nel böksörlerden İspanyol Loula Fer kadar İspanya hafaza elmiş avru. pa “Nakavt Kiralır unvanını Ki Miş kiymetli bir. 'boksördür. Lowi: Fernandez. yaptıkı 650 mactan 966 'i İacgüen Lemenler 1940 Fransa şampi. Belçikalılar atletlerimizi heğeniyorlar Beden Terbiyesi İstişare Kurulu toplandı Ankâra 9 (Ankara Ajana) — Be den Terbiyesi İstişare Kurulu - bugün sat 15 te Milli Eğitim Bakanı Tev İlerinin başkanlığında ilk toplan. 1 Müdürlüğünün ni çilmiş olan aN Amerikalı uzmanlar tarafı 'otomebillerin. hafif silâhların ve topların bakımı öğret Yargıçlar arasında tâyinler Ankara, © (ANKA) — Yargıçlar arasında yeni tâyin ve nakiller - ya- pilmiştir. Bu hüsüsta çıkan - karar- Kadıköy Asliye Hükük Yargıcı Sıtkı Şefkati Şefkatlloğlu, Erzurum Asliye Hukuk Yargıçlığına; Kadıköy Sulh Yargıcı Ratip Seliçi, Kadıköy Asliye Hukuk Yargıçlığına; — Gümü- şane Ceza Yargıcı Mahir — Özkurt Hatay C. Saveilı ceza Mal likoğtlu, gıçlığına; ına; Trabzon Ağır kemesi Başkanı Hakkı Me- Manisa Asliye Hukuk Yar- Niğde Sorgu Yargıcı Ha- lim Şakar, Seferihisar Sorgu — Yar- gıçlığına; Çankırı Sulh Yargıcı Se: Tâml yüksel, Yargıtay — Raportörlü. füne; Mudanya C. Savcımı Şefik A- /fan, Adapazarı C. Savcılığına; Sor- gun Yargıcı Salâhaddin Tamer, Ka- Taman Hukuk Yargıçlığına; - Vezir- köprü C. Savcı Yardımcısı Fahamed- din Çinsar, Turhal C. Savcılığına; Akhisar C Savcısı Fevzi Palahıyık, Adana Sulh Yargıçlığına; — Beygehir Savcısı Hurşit Erdal, Sorgün Yar- Kıçlığına; / Reşadiye Savcısı — Yusuf Aslan, Oltu Yargıçlığına; Acıpayam Hukuk Yargıcı İbrahim Gaffaroğlu, Antakya Sulh Yargıçlığına; Sürme- 'ne Savcı Yardımcısı Mürit Saka, Şi- yan Yargıç Yardımcılığına; / Hopa Yargıcı Cevdet Saygun, Bulancak Yaraıçlığına; Alucra Sorgu Yargıcı Kemal Tuürgüt, Seyitgazi Yargıçlığı- na; Reşadiye Sorgu Yargıcı Cihat Angün, Yüksekova Yargıç. Yardım- cılığına; Şemdinli Yargıç Yardımcımı Sabri Şener, Mardin Savcı Yardım. cılığına; Adıyaman - Yargıç Yardım- cım Emin Arıkan, Ankara Yargıç Yardımcılıfına; Tgdır Sorgu Yargıcı Hasan Özelçi, Malatya Yargıç Yar- dımcılığına tâyin edilmişlerdir. Bir İngiliz anestezi mütehassısı memleketimize gelecek Ankafa © (AA.) — İngilterenin Westminster “Hastahanesi — anestezi mütehassım Dr. Organe önümlzdeki kasım ayında memleketimizi ziyaret edecektir. Dr. Örgane Türkiyede kalacağı bir ay zarfında meslekt tetkiklerde bulu nacak ve sirasiyle İstanbul, — İzmir, Ankara ve Antalyada anestezi ko- huları hakkında — müteaddit - konfe: ranslar verecektir. Kızılay, merhum Feyzi Kayış'ın teberruuna teşekkür ediyor. Ankara 9 (AA.) — Kızılay Genel Merkezinden. bildirilmiştir ürleh'de vefat eden — tüccardan Feyzi Kayış Derneğimize sekiz. bin Tiralik bir bağışta bulunmuş ve — bu neblâğ Derneğimize intikal etmiş- Bu hayirsever — vatandaşın teber ruunü Kızılay minnet ve — şükranla karşılar. aylık Ordu Donatim Oriyantasyon. kursundan hazırlanmış olan bu a İngiltere Büyükelçisi Trabzonda “Trabzon 9 (Hususl) — Dün gece Trabzona gelen İngiltere Büyükelçisi Sir Noel Charles bu - sabah - Vali Memdüh , Apaydını ziyaret/ etmiştir. Kendisine İngiliz kara ataşesi — ve Trabzon İngiliz Konsolosu refakat et- mişlerdir. Öğleden sonra — Büyükelçi Trabzonun tarihi yerlerini gezmiş ve akşam üÜzeri Vali, Mıntaka Komuta- ni General Hüsnü Göktuğ kendisine bir Çay ziyafeti vermişlerdir. — Elçi yarın sabah Erzuruma müteveceihen Trabzondan ayrılacaktır. Artvinde sühunet nakıs Be düştü Artvin © (AKA) — Üç gtindür mevsimsiz bir kaş hüküm sürmekte ve fasılasız yağmur yağmaktadır. Su- hunet gece sıfırın altında 8 e kadar düşmüştür. Genya ve Kaskala kar yağmıştır. Diğer taraftan Kars-Hopa yolu üzerinde yalnız Çan ve Yusufeli civarında kar yağdığı ve münakale nin durdüğü bildirilmektedir. Korede - Birleşmiş AMERİKAN KARİKATÜRÜ Yunanistan mektubu : Yunanistanın emniyeti GI. Papagos, Packard ve Jenkins ne diyorlar ? Atina muhabirimiz bildiriyor Kore harhinin aldığı şekle rağmen UMUMİ efkâr hAlA, Balkanlarda bir AhtilAf ihtimalinden endişe etmekte- dir. Bu bölge yenlden bir tahrikât sahası yahut da - mevzil bir. ihtilâr, sahnesi olduğu takdirde Yunanlata. vun emniyeti ne gibi esanlara dayan: mak lâzım gelir? “Akropolis, gaze- tesi bu hususta. Başkomutanın — ve Amerikan ve İngiliz Askerf Heyetle- Ti Başkanlarının bu husustaki beya- natını neşretmiştir. feral Papagos, sünle aynen şöy- le cevap veriyor: — Batı ile Doğu arasında, — Kore harbinin de bir gösterisini teşkil ey- lediği ziddiyet devam ettikçe serbest milletlerin müdafaa teşkilâtı hayati bir zaruret mahiyetini taşır. Bu tti- barla, her hangi bir tecavlize karşı korunabilmek için Yunanlatan gu iki maksadı takip etmelidir. A — Danili düşmana — icap eden tedbirlerle karşı koymak ve böylece fesat . çıkarmasına, beşinci kol kur- masına mâni olmak. B — Milli Savunmayı mümkün o- Jan sürat ve gayretle teşkilâtlandır. mak, Bu sahada askeri malzeme yar- diminih devam etmesini ve artması- hu sağlamaya gayret etmemiz lâzım geldiği gibi hükümetin, Amerikan yardımını tamamlamak için muhtaç olduğumuz parayı bulmasını isteme- miz gerekir. Vaziyetin gergin ve daha şümullü bir MhtilAf ihtimali de meveut oldu. Buna göre tasarruf siyaseti milii mü. dafaanın aleyhine değil, lehine — te- celli etmelidir. Diğer taraftan, Amerikan Heyeti Başkanı General Jenkins, Yunan or- dümünün mühtemel bir tehlikeye kar- © koyacak vaziyette olduğunu söy Temiş ve Asilerin, 1945-1949 daki ha> reketlerini büyük ölçüde tekrarlıya. Mmiyacağı / kanaatini - izhar etmiştir. Düşmanları Rusların yardımına maz- har olmazlaraa Yunan ordusu her hangi bir fecavüzü durdurabilir. İngiliz Heyeti Amerikan generali 'nin noktal nazarına iştirak etmekte- dir. İngiliz Heyeti Başkanı General Packard'a göre, Akdeniz sahası çer- Milletler — vetosu C Bu satırları dikkatle okumalısınız KBir kupon bir istikbal hazırlıyabilir YENİ İSTANBUL. nesir haya- aldönlümü olan 1 Aralıkta çekilmek Üzere / bir tahsli kurası fertlp etmişti. Bu kurada kazana- cak bir okuyucumuz 3 sene Avrı pada, diker bir okuyucumuz 3 sene Türkiye yapmak imkânı: ni elde edecekti. Ayren # okuyür cumuza kaymetli saatler hediye &- decektik, Evvelk avlik at paklariyle başladıkımız bu. kuraya, dan. büyük bir oküyücü küt lesinin arrüsu Üzerine gazetemizde bir rek devam etme. ve başladık. 1 aralık 1930 tarihi yaklaşmınkta düğün tadıkı an, neşir hayatımızın bay dinlerde enlş ceni$ izah et tikimiz bu kura bakkın /miza İzahat verelim: Kuponlar, birinci 10.000 lira gazetemiz tarafından' ödenmek 0- 1 '.").000' liraya AYRICA 3 altın saat sayfamızın sol Üst köşesinde çıkmaktadır. 3 gümüş saat 3 çelik saat 90 kupon, size bir şans getirebilir Çevemi içinde Yunanlatarın stratejik rolü, toprak bütünlüğünü muhafaza etmektir. Bunün şartı da dahili eme niyettir. Her halde, Yunan ordumu Vazifesini yapmak azmindedir. İsrailde karaborsa ile mücadele sertleşti İhtikârdan sanık on muteber tacir, zincire vurularak mahkemeye sevkedildi Hayfa, 9 A.A. (Reuter) — Hayfa- nin bellibeşli — tacirlerin, — ihtikâr. dan sanık 10 kişi kendilerine yapılan Mhamları cevaplandırmak üzere, dün zincire Vurülü olarak mahkemeye sevkedilmişlerdir. Karaborsa ile mücadele için alınan tedbirlerin dün sabah Hayfa ve Ce- Hede tatbik edilmesine başlanılma- #ını müteakıp kuzey bölgede dün bü- 'tün gün bir çok kimseler tevkif edil- miştir. Depolarda Ve evlerde yapılan araş- tırsaklar neticesinde binlerce lira kıye metinde Wanida “ve gide” “maddilel müsadere edilmiştir. Karaborsacıları muhakeme etmek Üzere çarşamba günü Hayfada husust bir mahkeme faaliyete geçecektir. Karaborsaya karşı alınan tedbirl Ti facirler İlk evvelâ mühimsemne. mişlerdir. Fakat şimdi telâşa düşen facirler ellerinde ve bulunan stokları haber vermekte ve bunları muhafaza etmenin kanunf yollarını aramakta- dırlar. Tito, İtalyan Dış Ticaret Bakanını kabul etti Belgrad, 9 A.A. (AFP) — Mareşal Tito dün akşam İtalyan Dış Ticaret Bakanı Juan Matto Lombardo'yu ka- Bul etmiştir. Bakan Yugoslav Hükü- metinin daveti Üzerine Milletlerarası Zagrep Fuarını gezmek Üzere Yügos- lavyaya gelmiştir. Yugoslav Dış Ticaret Bakanı Yar- dimcisı Jwolfimir Velebit ile İtalyanı nn Belgrad Elçisi Martino bu gö- rüşmede hazır bulunmuşlardır. Bu hususta belirtildiğine göre, Ti- to, İtalyan Hükümet üyelerinden bi- rini ilk defa olarak kabul etmekte- dir. r, bütün Amerikan iniversitelerine girebilecekler Washington © (YİRS) — Ameri- kan Yüksek Mahkemesi bugün ver. Giği bir kararla şimdiye kadar det Üniversitelerinden bazılarına kı bul edilmemekte olan zenci talebe- derin de beyazlarla eşit haklara sa- hip olduklarını ve Üniversitelere kı bul edileceklerini. bildirmiştir. Zenci Ankaranın yıldönümü Ankara 9 (THA.) — Ankara Be- lediye Meclisi yarın saat 16 da Be- lediye Reisi Atıf — Benderlloğlunun Başkanlığında - toplanacaktır. / Bele- diye Meclisi bu içtimainda Ankara- 'nin Başkent oluşunun. yıldönümü do- Jayisiyle 19 ekimde yapılacak mera- aime ait bir program hazırlayacak- tır. Bu programa göre 13 ekimde An- karadaki bütün resmi binalar gece elektriklerle, gündüz bayraklarla si lenecektir. Aynı gün Ankara Radyo. sunun da özel bir program hazırla- yacağı haber alınmıştır. Sadık Aldoğanın sorgusu yapıldı Ankara © (Ankara Ajansı) — Mü- det Partisi erkânından General Sa- dik Aldoğan ağustos ayında Mecidi. yeköyünde Belediye seçimleri dola- yisiyle yaptığı bir propaganda — ko- nuşması yüzünden - takibata mâruz kalmış ve bugün Ankara Cumhuri- yet Savcılığına çağırılarak istinabe yölü İle ifadesi alınmıştır. — Aldoğan zÜ geçen konuşmada — Cumhürbaş- kanı Celâl Bayara 1937 yılında Baş. bakan iken yaptığı icraata temas et- tiğini ten başka hakareti ta zammun eden bir ifade kullanmadı- ıni İleri sürmüştür. Altoğan — hak- kındaki tahkikat — Cumhurbaşkanına hakaretten dolayı yapılmaktadır. Bayındırlık Bakanının İzmirdeki tetkikleri İzmir, 9 (Husust muhahirimiz bil- diriyor) — Bayındırlık Bakanı Fah. Ti Belen bugün Menemene Eiderek incelemede buluridu ve Emirâlem Ba- dü. Bakan, yarın bazı milletvekille. riyle birlikte Demirciye giderek yan. gında açık kalanlara Yapılmakta. o. lan evler görecektir. P.TT. de BO memur emekliye ayrıldı Ankara © (Ankara Ajanmı) — PIT. T. dan 80 memür Emeklilik Kanunu- nun 30 ve 40 Wmer maddelerine göre ekim ayının & inde er. kliye ayrıl. ürların hepsi 30 hizmet yılını tamamılamış ve 60 yar sını bitirmiş bulunmaktadırları