10 Ekim 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

10 Ekim 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

Sayfa 6 Kesllişi — klâsik olan bu / tayyö Bruyöre erijinal cepheler koymuz. Charles Montalgne'in yünlü bir tayyörü. Cepler, Göğüs pensleri ve kemen elde yapılmış bir pikürle meydana çıkarılmıştır. Anny. Blatt'ın bel — Jerseden — yapılmın bir. tayyrü. Etek tamamen — plisedir Nina Ricci'nin bu sade tayyörünün hususiyetl Bn kızmın devamı İle meydana gelen ceplerdir. —-rEnt İSTANBUL — Paguln'in koyu gri renkli önü sedef düğmelerle kapanan çok güzel bir tayyörü onbahar ceketleri DiZİN biraz altına kadar uzayan bu küçlik pal; toların kol kapakları geniş, kenar dikişleri hafif verev ve cepleri büyüktür. Geniş olan kol ve cep kapaklarının boyları kısadır. Ceketlerin ön kısmı çift sıra düğme ile süslenmektedir. Kumaşlar Bu ceketler için tüylü, yumuşak ve sıcak tu- tan kumaşlar tercih edilmektedir: Bir müddet- ten beri kullanılmayan kotle kadifeler bu yıl ge- ne meydana çıktı ve bilhassa kısa ceketler için kullanılıyor. Deve tüyü ve iki yüzlü kumaşlar da astara ihtiyaç göstermedikleri için çok rağ- bet görüyor. Gri, bej, kahverengi gibi her şeyle giyilebi- len renkler; kir mavi ve mor gibi hiç de fena olmayan cazip renklere tercih ediliyor. “Şişman gözükmek” ten korkmâyanlara bu yıl gardroplarını doldurack bu küçük ceketler hakkında birkaç tavsiyede bulunacağım: Ceke- tinizin renginde kalın bir kumaş alarak düz bir etek yapınız; bu rahat takımı bütün kış boyun- ca giyebilirsiniz. Sabah için Sak, kanadien ve düz ceketler arasında bir tercih yapmak icabediyor. Seyahatler, yürüyüş- ler ve buna mümasil vaziyetlerde düz bir yünlü elbise tizerine giyilen bu ceketler, kup ve kumaş bakımdan birbirine çok benzerler ve ufak te- ferruatta ayrılıklar gösterirler. Öğleden sonraları için İnsanı şaşırtan bir fantezilikte olan bu ce- ketler her türlü uzunlukta olup, bütün istekleri karşılayabilecek şekilde çeşitli modellere göre dikilmekte. Öyle ki; bol, kısa, militer yakalı, 7/8 uzunlukta şal yakalı, kimono kollu, görünürde hiç düğmesi bulunmayan, önde çok kruaze veya yuvarlak olabiliyor. Kimono kollu düz ceketler veya kısa kolsuz olanların bazan içine tamamen kürk geçmektedir. Uzun, reglan kollu ceketlere gelince: Bunların bolluğu bir kemerle gideril- mektedir; 9/10 ceketler, kalçaları tamamen ör tüğü için aşağıya kâdar çift sıra düğme ile ka- panmaktadır. Bu uzun mantocuklar amazon, kaşmir, kalın Jerse, yünlü ottoman ve kumlu kumağlardan di- kilmektedir Gri yeşil, çimen yeşili, kırmızı ve. portakal renkleri uzun ceketler için tercih edil yor. Gece için Çinden mülhem süslü olanlardır. Dar ve çok sade kuplu olan bu ceketleri gösteren şey, ku- maşlarıdır: Tafta, saten, muare, lâme, şanjanlı fay, işleme, çeşitli taş ve strasla süslenmektedir. denmektedir. Grl Vümeden' çok güzel bir ge drape bir yirtmaç, siyah m Umulmadık yerlere konmuş çeşitli cepler. kadife fiyonk. * Kürkten ve bilhassa astragandan çantalar. Sapları taşlı veya yaldızlı tafta şemsiyeler. Bu hafta Paristeki moda yenilikleri Kış tayyörlerinin düğmeleri kestane, Üzüm gihi sonbahara has meyvalardan mülhemdir. Büyük ve muazzam elbiselerde eteklerin Üzerlerine küçük gül buketleri konuluyar. Başın arka kısmını İyice kavrayan kadife bone, her İki tarafından beyaz grogrenle süs- Kahverengi Jerseden çok sade bir elbiseye, mavi kumaştan eşarp veya fiyonk konulmuş. Üzün saplı, başları avcıların borularını andırır. şemsiyeler. Yuyarlak, siyah fötrden yapılmış bir şapkanın arkasına, Üzeri payetlerle süslü büyük bir * Siyah podöslledden olan eldivenlerin kol akızları, taşlarla süslenmiş. Siyah antiloptan bir çanta, Eldivenler açık kırmızıdandır. bilek kısım- darı “drapedir. Kahverengi süedden İskarpinlerin Üzerinde klipsler var, 10 Eikim 1980 Küçük kareli fevkalâde bir organtin bluz, Bu korsaja bütün orijinalliğini büyük yaka veriyor. Bluzun içine ten renginde bir kombine- zon giyiniz ki bluzun şeffaflığını ve bütün gü- zelliğini hiç bir hat bozmasın. İnce ketenden klâsik bir bluz, ön ve arka pyesmanları küçük plilerden meydana gel- miş ve işlemeli santlarla birbirlerine tutturul- muştur. Abiye bluzlarda büyük yakalar çok moda. Bu bluz emprime organtindendir; siyah beyaz kareli bir zemin üzerine büyük beyaz çiçekler.. Yaka ve bel beyaz organtim Öğleden sonraları İçin ince. ve belirsiz de- senli mor poplinden zarif bir bluz. Yaka, ampl- yesman ve kol ağızları düz mor renkli poplinden bir volanla süslenmiştir. Sırt kısmında ampi- yesman yoktur.