13 Ekim 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

13 Ekim 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

AZETELERİN bire bildirdiği- İne göre, 1948 senesinde kendini 1 numaralı dünya vatandası” ilân 'eden Garry Davis, büyük bir gös: ferişle Amerikan tahiiyetinde — ol maktan vazgeçerek Washington'un İleri gelen. atorite / sahiplerinden bu arzasunun yerine getirilmesini talep etmişti. Hareketlerini merakla takt yayı dolaşarak, hir. dünya un ve bir dünya vatandaslı Hanın elrem olduğu fikri ürerine Ansanların alâkasını çekmek at dim.. Fakat doğduğum memlekete Sadakat fikri mevzuu bahis değli- d, Garry Davis, macerasının — alâ- kadar ettiği veya eğlendirdiği kim- geleri ikna etmekte cok güçlük çe Keceği maalesef(!.) çok muhtemel- dir. Zira, daha üç ay evvel, Birle Şik Devletlerin Kore harbine işti. Fakine kızarak, protesto mahiye- finde Amerikayı terketmişti. Ar- tık, öna kim inanır? Buna rağmen, şon haftalar zarfında çıkan. Nevw. York gazeteleri, buzün Ameri tabilyetine sokmak İstedlği kimse- derin tekrar İtimadını. kazanması Bulgaristan göçmenler yerleştiriliyor Tarım Bakanı, yakın bir Dalaman Çiftliğinde, Urfa ve Muş köyler ovalarında modern Ankara, 12 (ANKA) — Bulgar no- fasından evvel ve sonra olmak üzere bugüne kadar Bulgaristandan 40 bini Mütecaviz ırkdaşımız yurdumuza gel. miş bulunmaktadır. Gerek göçmen işleri, gerek. tohum- Tuk dağıtımı etrafında ANKA muha- birine Tarım Bakanı Nihat Eğriboz aşağıdaki izahatı vermiştir: 'Yurdumuza gelmekte olan Bulga- Tistanlı göçmen ırkdaşlarımız — için muhtelif tiplerde yeni köyler kurmak kararındayız. Fakat şimdilik kış bas- tırmadan evvel mühacirlerimizi — ilk tedbir mahiyetinde olarak — mühtelif köylere tevzi etmekteyiz. Şimdiye ka- dar yurdumuza gelen 40 bini müte- Caviz göçmenden 30 küsur bini köyle. re taksim edil Bu urkdaşları mizin kışı geçirmeleri için lâzım 6- Jan taşe maddeleri vesair ihtiyaçlarını temin edeceğiz. Bilahare devlet çift- liklerinde gösterereğimiz işlerde takçılık yapmak suretiyle bunları ö- Gemelerini temin edecekiz. Bakanlığımızın vereceği — tiplerde 100, 200 ve 300 hane olarak kurula- Dün şehrimize gelen İspas Profesyonel boksörler dün gece ”Türk boksu Menecer yok, yalnız Halidi ismen tanıyoruz” dedi Boks İhtımna Kulüb an ter- Profesyonel Fransu yol boke İskoç - Gal milli maçı Landra, 12 (THLA.) — Cumartesi günü Gal Milli Takımı e karşılaşa: Cak olan İskoçya Milit Takımı — gu oyunculardan kurulmuştur Cowan :— Yowm (kaptan), Cez Mac Coll, Woodburn, Forh h Türnboli, Railiy, Steel, Liddeli Ringe dönen eski boks şampiyonu ya boks şampiyonlarından — Tomn Farr, tekrar ringe dönmüştür. Eyloi 27 de ilk maçında Hollandalı rakibi Jan Kleln'i 6nci ravuntta nakavt e den bü eski gampiyon, ikinci kar Jaşmasında karsısında daha kuvvet N bir rakip bulacaktır. C Bir dünya vatandaşının hâtıra defterinden Hakiki dünya vatandaşları Selim Sabit İçin öna bazı fikirler iham edebi. dirler. Bu — gazeti püntolarin, Birter Tuma Taegu yahut Sevl cephelerind ölen Amerikan askerlerinin tekmil Tstesi, neşredilmektedir. Davis, bu Tisteyi sökmeye uğraşırken asker- derin taşıdıkları İsimlere - güre on- Jarın, asırlar önce Amerikayar hic- ret etmiş İtalyan, Fransız, Alman, Polanyalı, Rumanyalı, İspan- yöl Va. allelerine mensup oldukla: Tn görecektir.. Hem, bu / ölüler Mezarlarından, Garry Davis ve o- nün marecasını takip edenlere Iyi bir dern vermiş olncaklar. — Zira, hakiki dünya vatandaşları 0.N.U hayrağı altında dövüşen bu adam- dardır Üstelik, İnsanın. hem hükü: metinin emirlerine itaat eden koy bir vatanperver, hem de İyi bir dünya vatandaşı ve “sulh olabileceğini ispat ediyorlar. Yeni bir. Amerikan kazanmak için dört 'dünya v 'anavatana nasıl ni öğrenecektir. dan gelen gelecekte göçmenler için bildirdi cak yeni göçmen köylerimizden kısmını Dalaman çiftliğinde, bir kıs- manı da T n te SİS edeceğiz. Bu suretle kısa zaman. ga en modern ve ileri memleketlerde. İi köyler gibi buralarda girin ve te miz köyler kurmamız mümkün ola- caktır. Bu köylerin arazisini Hazino vereceği gibi bakanlığımız da tohum. darını, fidanlarını, hayvanlarını — ve her türlü zirat makine ve traktörle- rini borçlanmak süuretiyle temin ede. cektir. kurulacağını Göçmen köylerinin plânları hazır- dır. Ve hepsini Bakanlığımız yaptıra. caktır. Her ev iki oda, sofa mutfak 've banyo dahil olmak üzere 3000 1i- raya malolacaktır. Bu arada köylerin kurulması için bir çok yabancı firma- lardan teklifler almaktayız. En - son teklifi bir Türk mühendisi yapmıştır Ki bunun Üzerinde ehemmiyetle dur- Bu mühendis — bi maddelerin tazyik edilmeni ile elde dilecek duvarlardan İstifade olunma anı ileri sürmektedir. yol ve Fransız baksi geldiler I;aiıkı;ıila malümatımız diyoruz. Çünkü Fran Hoffman'ın tetkikleri İktisadi — İşbirliği - İdaresl Mümessili, Ballıkpınar kö- yünde yaptığı tetkiklerin kendisi İçin çok faydalı ol uğunu - söyledi Ankara, 12 (AA.) — Dün gehri- mize gelmiş olan İktisndt İşbirliği 1- daresi eski başkanı Mr. Paul Hoffman bu sabah aaat 930 ile 11 arasında İktisndi İşbirliği İdaresinde meşgul Daha sonra #aat 11 de Mr. Hoffman ve beraberindeki zevat Ankara civa- rında ve gehre 31 kim. mesafede bu. lunan Ballıkpınar Köyünde Marshall Plânından istifade edilerek memleke- timize getirilmiş olan traktörlerle ya. pılan tarla ziraatini yerinde görmek üzere otomobli ile bu köye gitmişler- dir. Bu tetkik gezisine Devlet Bakanı Fevzi Lütfi Karaosmanoğlu, Tarım Bakanı Nihat Eğriboz, İktisadi İşbir- HRİ İdaresi Türkiye İera — Komlt Başkanı Mr, Rüsseli Dorr, Devlet Ba- kanlığı Genel Sekreter Vektli Cemal Salt Bark, Tarım Bakanlığı Ziraat Umum Müdürü Fuat Eren, memleke- timizde bulunan Birleşmiş / Milletler Gıda, ve 'Tarım Teşkilâtından / Besin Müşaviri Mra. Tsongas ve İktisadi T- birliği İdaresi ileri gelenleri iştirak etmişlerdir. Mr. Hoffman Ballıkpınar Köyünde Marshall Plânından sağlanan tarım Aletlerinin kullanılışı ve bunlarla el- de edilen randıman hakkında alâkalı: Jardan izahat almış ve köyde İlkokul ile mühtelif evleri gezerek köylülerle hasbihallerde bulunmuştur. Mr. Hoffman, bu gezl vün kendisine refakat eden Anadolu A- Jansı mühabirine müyşahadelerinden fevkalâde memnun olduğunu söylemiş ve demiştir. ki: “Marshali Plânından sağlanan yar- dımdan en fazla İstifade temin etme- ye azmetmiş insanlar olarak takdive Jâyıksınız. Yapılan yardıma göre el de edilen netice memnunluk verleidir. Gördüğüm şu üpik küçük Türk kö- yünde dahi asırlardan beri Türklüğün '€n mümeyyiz vasfı olarak bilinen mi- safirperverliği bizzat müşahede etti- Rimden dolayı fevkalâde mütehassi- sim. Köyün henüiz iyi bir yola sahip olamaması yüzünden içinde bulundu. guğu tozlu dürüma rağmen . evlerin bu kadar temiz tutulmuş - olmasını takdirle karşılarım. Bu gezim benim icin çok faydalı olmuştur. Cumhurbaşkanı ile a. 12 (AA.) — Cumhurbaş: Celâl Bayar, bugün anat 1630 'da Çankaya Köşkünde İktisadi İşbir- Jiği Teşkilâtı eski başkanı Paul Hof- fman ile İktisadi İşbirliği Merkezi — Başkan Vekili " Büyükelçi Tylor Wood'u, Birleşik — Amerikanın Ankara Büyükelçisi Wadsworth — ve İktisadi İşbirliği Türkiye İcra Heye- ti Başkanı Rüsseli Dorr ile birlikte kabul etmişlerdir. Bir saatten fazla süren bu kabu! osnasında Dişişleri Bakanı Profesfr Fuat Köprülü ile Devlet Bakanı Fev Z4 Lütfi Karaosmanoğlu da hazır bu- Avrupa Ankara, kanı ve Bayan Fuat Köprülü bu ak: 12 (ALA.) — Dişişleri Ba şam Avrupa İktisadi İşbirliği ei başkanı Mr. Paul Hoffman ve bera- berinde - bulunan misafirler şerefine harlciye köşkünde bir akşam yemeti vermişlerdir. Bu yemekte Başbakan Adnan Men. deres, Başbakan — Yardımcısı Samet Ağaoğlu, Devlet Bakanı Fevzi Lüt: fi Karaosmanoğlu, Milli Savunma Ba. kanı Refik İnce, Ekonomi ve Ticaret Bakanı Zühtü Velibeşe, Tarım Bakn: ni Nihat Eğriboz, Ulaştırma Bakanı Seyfi Kürtbek, Dişişleri Bakânlığı 1 muümt Kâtihi Büyükelçi Faik - Zihni Akdur ile Dişişleri Bakanlığı lleri lenleri ve Amerika Büyükelçisi Mr Wadsworth, Yardım Heyeti Başkanı Mr. R. Dorr İle General Arnold, Ge 'neral Tate ve General Evans refika ariyle birlikte hazır bulunmuşlardır. D. Parti İstişare Heyeti toplanıyor Başkanlık bu hususta bir famim yayınladı THA) heyetinin bu. ayın Ankara 12 Tti İstişare de * gün DP Tüzüğümüzün 19 uncu nin “H” fikri Bu itibarla Ti İdare Kurulü lecek diğer iki delegenin alahiyetnamalerle samanı ederken, arkadaşlarımızla bu süretle On vali daha değiştirilecek lüinda — bazı valiliklere " yeni fasikna “ unulacaktır. — Delieeçek yalilerin sayısı onu geçmemektedir Nİ İSTANBUL — : NyEJıT%I_: Danlmarka Kıral ve Kiralice 'olan Cbuyehlli ve karı inin misafiri olarak Kop Cü T H nhag'da bi gehirde karşılanıyor. nmakta| Eden, hükümetin askeri ve iktisadi siyasetini tenkid etti Eski Dı; bir Biackpool, 12 (AP) — İngiliz Mu- hafazakâr Partisinin bugün — Blaek. Pool'da başlayan yıllık / kongresinde bir demeç veren eski dışişleri bakanı teminat - teşkil Anthony Eden, İşçi Hükümetini, giri- #ilen yeniden islâhlanma hareketinde 'tehlikeli şekilde savaşa"" davranmak. Ja suçlandırılmış ve Avrupa. katasında komünizme kartı kurulan ön müdafaa hatlarına daha fazla sayıda İngiliz keri gönderilmesini teklif. ve 'tave e etmiştir. Muhafazakâr Partlal Lider gunları söylemiştir: “Geçenlerde parlâmentoda cereyan 'eden milli müdafaaya dair müzakere- der sırasında hükümet iki yeni menden müteşekkil münzam bir kuv- Vektii Bulgar - Yunan hudut ihtilâfı, Birleşmiş Milletlere aksettirildi Balkan Tahkik Komisyonu, hudut anlaşması yapılıncıya kadar muhtelit bir komisyo- 'nun acele toplantıya çağırılmasını istedi Atina, 12 ALA. (Reüter) — Birler- miş Milletler Genel Kuruluna müra- yan Balkanlar Tahkik Ko- anistan ile Bulgarl: arasında, Trakyada bir nehir Üzerin- de bulunan bir adadan dolayı vükc bulan hudüt hâdiselerini bildirmiş meselenin acele olarak ele alınmasını istemiştir. Balkanlar TTahkik Komlsyonu, Ge- nel Kurül Başkanı Nasrüllah — İnti- zam'a gönderdiği telgraftar bu iki hü. kümete, ilerde yeni hudüt hâdiseleri- 'ne meydan vermemeleri — hüsüsunda tavsiyelerde bulunulmasını ve Yuna nistan İle Bulgariatan arasında — bk hudüt anlaşması yapılıncaya kadar - cele olarak mühtelit bir komlsyanun toplantıya davet edilmesini istemiş- tir Ürdün Kabinesinin istifası kabul edildi Yeni hükümetin teşkiline eski Başhakan memur edildi Amman, 12 ALA. (Reuter) — Bu. gün resmen bildirildiğine göre, Ür: dün Kıralı Abdullah, kabinenin İati: fasını kabul etmiştir. Kıral yeni hü. bakan Satt Müfti Paşaya vermişitr Yeni kabinenin kimlerden - teşekktil edeceğinin gelecek pazar “günü bil. dirilmesi beklenmektedir. işleri Bakanı, Almanyaya gönderilecek tümenin edemiyecei yi söylüyor vet kuracağını ve gelecek yıl iptida- Jarında Almanyaya Üçüncü ve yeni bir tümen göndereceğini tır. Bu, gerek kendimiz ve gerek müt- tefiklerimize bir teminat olmak ba- kımından kâfı değildir. İngiliz Muhalefet Partisi harekete geçiyor Parti ideri — Churchili, cumartesi günü mühim bir nutuk verecek Biackpool (İngiltere) 12 (AP) İngilterenin muhtelif yerlerinden, bu ahil gehrine gelmiş olan Muhafaza. kâr Parti mensupları, beş / seneden Beri iktidarda bulunan İşçi” Partisini Hükümetten / uzaklaştıracak - seçimi hazırlamak için dardır. Parti Liderleri, üç — günden - beri, senesinde İşçi Partisinin iktida. ı almasındün beri belki de ilk defa olarak görülecek / genişlikte bir çim kampanyası kereler yapmaktadırlar. Yeni seçimlerin tarihi henliz tesbit edilmemiş olmakin beraber, İşçi Par- tisine mensup — Başbakan — Clement Attlce'nin bunu önümüzdeki baharda yapacağı tahmin edilmektedir. Bu gün, Muhafazakâr Partinin üç gün sürecek olan yıllık kongresi çılacaktır. Partinin in, cümartesi günü öğleden konuşması mukarrerdir. Bugün komlnizm hakkında bir mü- zakere yapılacaktır. Churehili, devletlerüstü bir hükümet kurulmasını istedi Kopenhag 12 AA. Danimarkanın merkezinde yaptığı üç lışmaya başlamış- d Aderi Winston Churehlli. (Reuter) — günlük bir ziyaret asnasında, Wine- ton Churehili, temellerinden birinin Rusya olacağı, devletler üstü bir hü kümetin kurulmasına taraftar oldu. gunü, dün söylediği bir nutukta be Hirtmiştir. Churehili ezcümle demiştir ki: 'Devletler Üstü bir hükümet der hal kurulmadığı takdirde, — sulh ve beşeriyetin ilerlemesi için — besleni Ümitler müphem ve karanlık — kala: aktır. Churehili'e göre bu dünya sulh ma bedinin temellerini, Birleşik Amerika, Sovyetler Birliği, İngiltere - milletler topluluğu ve Büyük Britanyanın de- rinden bağlı buluduğu. Birleşik Av TuPA teşkil etmektedir. İslâm memleketleri iktisat Mfgrgnsı mesaisini bitirdi İslâm — Memleketleri racat Tahran 12 A A, (Özel — muhabirl: mizden) — İslâm Memleketleri İkti. sat Konferansı üçüncü genel - kurut iktisat enatitünü, — zirant, — sinat ve teknik kalkınma ve çalışma komla. yonlarının bütün raporlarını oybirli. mını gerçekleştirmiş bulunmaktadır. Delegelerin memleketlerine hareketi. 'ne kadar, ka'an Üç gün, sanayı tesla- İslâm memleketleri arasındaki, di 7 güçlüklerinin, ya İslâm memle- ketlerinin İştiraki İle meydana geti. tesisi ile halledilmesini, İslâm mem alan bir federaâyonun kurulmasını, Ticaret vergilerinin m 'ederasyonu kün mertebe üç ayda bir kararlar arasında Oda İslâm. memieketleri arasında Ihracat dan kaldırılmasını, güzel / sanatların ırılmasını derpiş eden ticaret komis. yonunun raporu Üzerindeki görüşme mışsa; da, bu Ihtilâflar Pakistan Ma: iye Bakanı ve konferans — başkanı Gülâm Mühammed . tarafından ma: haretle halledilmiştir İran murahhas heyeti başkanı As- raporda gu tadilAtın yapılmasını ka. Telüm — menilaketleri — arüleida, anat eşyası nakli hususundaki bü- Bu, Konferansın kabul ettiği yegâ ne tadil teklifidir. Washington'dan gelen haberlere göre Stalin'in, Stasseni kahu etmeyeceği söyleniyor Kremlin, Amerikan seçimlerinin neticesine kadar beklemeyi tercih edecek Washington, 12 ALA. (A.F.P.) — Ümümiyetle iyi haber alan bir kay- nağa göre, Washington'a gelen ha. berler Mareşa) Stalin'in Stassen'i ka- bul etmiyeceği merkezindedir. Aynı kaynağa göre, Moskovadan — alınan malümat Mareşal Stalin'in, —Ameri- kan Meclis seçimlerinden en az dört Ay önce Stassen'le yapacağı bir gö- rüşmenin Sovyetlerin Amerikanın iç işlerine müdahalesi olarak tefsir edi. debileceğini sandığını bildirmektedir. Bu haberlere göre, — Mareşal Sta- lin, geçenlerde Acheson'un New York'ta söylediği nutukla — bilhasaa alâkadar olmuştur. Acheson bu nut- kunda demiştir ki: “Kaçınılmaz harp veya önleyici harpten bahsetmeye lü. zum yoktur. Birleşik Amerika ile müttefikleri Sovyetler Birliğiyle kun vetler eşitliğine erişebilirlerse barış 'da mümkün olacaktır. Aynı kaynağa göre, Kremlin, ö. nümüzdeki aylar zarfında — Birleşik Amerikanın kuvvetler eşitliğinden ne anladığını tarif edecektir. Moskova bununla ne kastedildiğini anlamak istemektedir: Komünizmin gelişmelerini — gimdiki * vaziyetinde durdürmaktan ibaret olan tıkama si- yazeti mi, yoksa komlnist impara- torluktan gimdiki peyklerini — teker teker geri almayı iatihdaf eden püs- kürtme siyaseti mi? Hâve edildiğine göre, Kremlin, her halde gelecek kasımda yapılacak o- lan Amerikan seçimlerinin neticesini beklemeyi zarürl bulmaktadır. 'Moskovaya göre ancak o zaman ge- rek Birleşmiş Milletler çerçevesinde, gerek normal diplomatik temaslarla Ve gerekse de doğrudan doğruya mü- zakere yolu ile dünyanın başlıca me- selelerinin incelenmesi mümkün ola- caktır. Sotyet idarecilerinin — Amerikada Cumhuriyetçilerin iktidara gelmi tehlikeli gördükleri nispette seçimli rin neticesi önem arzetmektedir. Sovyet idarecileri, Korede ve baş- ka yerlerde harbe sebebiyet vermek- de İtham ettikleri demokrat lldarlerin aleyhinde bulunmakla — beraber, bir çok Çumhüriyetçilerin Milltyetçi Çine | tam bir yardım yapılmasına taraftar olduklarını bilmektedirler. Bu itibar- da, Harold. Stassen'inki gibi her te- gebbüs kasım ayı ortasına kadar ne tice vermiyecektir. Esasen o zaman da, Amerikan #i yaset adamının teklif ettiği formülün Kremlin tarafından tasvip — edilmesi ihtimal dahilinde görülmemekte ve klâsik müzakereleri tercih — edeceği küvvetle sanılmaktadır. Fransa ile Amerika arasında savunma görüşmeler Fransız - Ordusu, iki yılda 20 tümene çıkarılacak Washington 12 AA (United Press) — Birleşik Amerika ve Fran- #a Savunma Bakanları Genera) Mar- ahall ile Jüles Moch bugün Fransız silâhli küvvetlerinin 1953 yılına kae dar 5 tümenden 20 tümene çıkarıl. ması hususunü görüşmeye — başlıya. caklardır. Fri 'nin geniş mikyasta — atlâh- Janmasına dair hazırlanan — plânlar Jüles. Moch tarafından — Marahall'e izah olunacak ve müteakıben cuma günü Amerikan memurları ile Pran. #a Maliye Bakanı Maurice ' Petsehe arasında bir konferans aktedilecektli Birleşik Amerika, — Fransa'nın #i Jâhlanma plânlarını hararetle tasvip etmekle beraber henliz kongre tara- fından ayrılan 5.000.000,000 dolardan Fransaya ne kadar tahsis edeceğini kesin olarak bildirmemiştir. Hindistan, Tibet'in işgalini Pekin'den tahkik ediyor Yeni Delhi 12 A.A. (United Presa) — Hindistan Hükümeti - bugün Pe- Kin'deki elçiliğine gönderdiği —acele bir telgrafla Tibet'in Komlnist Çin tarafından istil edildiğine dair çıkan haberlerin sıhhat derecesinin tahki. kını ve bu hususta mufasral bir ra- por gönderilmesini istemiştir. AO Seul radyosunda neşriyat yapan Koreli bir profesörün açıklaması Seul 3 (Frank Göldeworthy bildi. riyor) — Seul komünist işgali altın. dayken buradaki radyodan İngilizce neşriyat yapmış olan Kore Ünivere tesi profesörlerinden biri bugün A- merikan makamlarına müracant ede- rek Amerikan harp esirleri hakkında radyo vasıtasiyle yayınlanan haberle- Ti kendisinin hazırladığını açıklamı: tır. Profesör, Kuzeylilerin, her gece neşriyat Anında 30 Amerikan askeri öldürdüklerini bildirmesini emrettik- lerini söylemiştir. Bu zatın ifadesine göre kendisine verilen 68 kişilik li 600 tane ölmüş kaydı çıkart. orundaymış. Bir İngiliz Üniversitesi — mezunu İnco Lee İngilizceyi bir İngilir aksaniyle konuşmaktadır. Bu mem- lekette ki, Amerikan tesiri hâkim- dir, İngiliz aksaniyle konuşan birisi. K tuhaftır. S1 yapmasına sebep İların karısını ve ailesini de tehdit — ettiklerini Jeri Başlangıçta tercüme — ettiğim be- yannemelerde, “Evinize de ana baba. mizi, çocuklarınımı. kaybetmiyor. mu- sunuz?,, Sonradan ise “Ey dostlar çarpışmayı birakın, eve erken dön /egâne yolu budur, kimin için çarpışıyorsunuz, sizlere bir harp esiri olarak hitap ediyorum, esir olduğum. dan beri çok iyi müamele - gördüm, gibi başlıklar taşıyan yazılardı. Bun. lar bir müddet sonra nereden temin edildiği bence meçhül olan imza ve 'rle de takviye edilerek mütte- fik hatlarına uçaklar vasıtasiyle ati liyordu. Radyo neşriyatlarında ise, Koreli- derin Amerikan esirlerini . “öldürme- dikleri, iyi müamele ettikleri Kore. de harbe Amerikan harp tellâllarının ebep olduğuna ve Rusların Korede ayet Ameri- vazge. baskı yapmadıklarına, kan makerleri çarpışmaktan gerlerse hem kendilerinin ve hem de ketlerine — serbestçe taahhüt edlci ko- Gönebileceklerini uşmalar yaptığıı Bu arada radyoda şturülmüş dan Üç Amerikan askerinin konuş- gaları arasına Komünist - Partisine Sit bazı satırlar sokarak — kızılların propagandalarını sabote ettiğini bil- dirmiştir. Amerikadaki herhangi bir dinleylel bu Sözlerin bir - askerden gelmiyeceğine — emli öi de Amerikan — tübilyetinde — olan bu Koreli profesör, İnchon çıkarmamı ya; pildiği vakit, 130 Amerikan esirinin dövülerek şehirden dışarı götürüldük. lerini gördüğünü söylemiştir. Esirlere ise günde pek az miktarda.mısır lâ- pasiyle bir miktar da et verildiğini, kendisinin bütün çalışmalarına mu- kabil, 40 günlük ücret olarak sadece 4 sterling ile günde bir miktar piring aldığını da sözlerine ilâve etmiştir. Fransa, Amerikadan yeni yardım istiyor Washington 13 (YİRS) — Bugün Fransız Maliye ve Savunma Bakan- ları Amerikan Maliye, Savunma vi Dişişleri Bakanlariyle bir. / görüşme yapmışlardır. Fransız siyaset adam- Jarının bu. toplantıda — giriştikleri 750.000.000 dolarlık askeri kalkınma plânı için yardım temin etmeye çı fışmakta oldukları tahmin edilmek- tedir. / Pransanın / Hindiçiniye A- merikalıların askert yardım yapma- Jarını da talep edeceği yetkili çevre. lerde söylenmektedir. Di Mani ol şakaranın TÖnakkale İ “nütün durmuz.