10 Kasım 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

10 Kasım 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

10 Kasım 1950 | Askerlik bahisleri, -| Bradley'in yazısı münasehetiyle İRLEŞİK AmeriRa Devletleri Kur- may Heyetleri Komitesinin Retsi General Omar Bradley'in, Amerika. n 1950 senesine ait askeri siyaseti Ralıkındakt yazısını. ekim avının bar gında çıkan ” bir dergisinde TDasbestle) de okü . Makale- in ve bunu yazanın değerini şüphe- Siz ben de takdir ettim. Fakat ha kikati itiraf edeyim Ki bu. yazının bizde bu kadar akis uyandıracağını tahmin eylemedim. — Çünkü — yazının içinde beyan edilen / fikirleri gavet fabil buldum ve adı geçen generalin bundan başka fürlü düşüneceğini za- ften hiç bir zaman aklıma getirme- dim. “Aylar ve hattâ senelerden beri <- rüp gelen “Atlantik Paktı çerçevesi- ne girmek,, veya “girmemek,, mese- desi bizatihi bu yazıda beyan edilen fikirlerin #adesinden başka bir sey değildir. Amma şimdi anlıyorüm. Ki Ben bu yolda yalmız . eski hir asker gibi düşünmüşüm. - Yazının palemik 'adis. küdreti hakkında tam Tüküm verememişim. Ahmet F- min Bey üstadımızın görüş ve anla- Yışı İse İşin bü tarafını tam bir za- zeteci sifatiyle kavramış bulunduğu- 'nu gösterir. Amerika — Birleşik Devletleri — ve amümiyetle Atlantik Paktı imzacı- darı bizi müttefik olarak kendi içle- rine almadıklarına göre, — Balkanlar ve Anadolü harp sahnelerini kendi- deri bakımından tâli bir cephe gü- Tüyorlar demektir. Bu tâli cephe ise Aancak harbin Inkişaf / tarzına göre Şardıma mazhar olabilir. Burada iki Mühim hal vardır: 1 — Rusya Garbi Avrupaya ve bize Birlikte saldırır. — Rüsya yalnız bize saldırır. Birinci halde - bizim için tehilke daha azdır. Kaldı ki bü takdirde At- fantik Paktına dahil olmuş bulunsak ve Amerikanın taahhüdünü almış olsak dahi bize yardım ancak ve an- Cak harbin Amerika — bakımından Sevk ve İdaresindeki icaplara ve za- rüretlere göre ol 'Ercümle böyle bir halde tâ Kaf- kasyadaki petrol sahalarına en ağır hava — taarruzlarıı pilması ve Buradaki - ordümüzün . bu. sahaya mümkün olduğu kadar yakm tutul- maası, hattâ Garbi Avrupadaki vazi- yet müsaade eder etmez Kafkasya- Ya kara taarruzlarının tevcihi yanl Bize aynı zamanda kara küvvetle- riyle de yardım yapılması bizzat A- merikan menfaatleri bakımından da Hayati kiymeti. halzdir. Sövyetler ikinci şikki takip eder- der, yanl Garbi Avrupaya - taarruz etmeden ortadoğuyu —ele geçirmek isterler — ve hudi uza “saldırır. Jarsa o vakit Bradley'in açıklaması ehemmiyet kesbeder. Amerika elinde yetef derecede kara, deniz ve hava kuvveti tutarken Bizim çarpışmamıza seyirei kalabilir mi? Ben gerek Bradley'in yazısına Edirnedeki göçmenlerin feci durumu Her türlü sağlık ve gıda tedbirlerine rağmen soğuğun tesirlerinden endişe ediliyor Edirne, 9 (Husust sürette - giden arkıdaşımız Mehmet Ataker bildiri Yor) — Edirne Göçmenevinin muhte- Mmel bir akın vukuunda 10.000 kişiyi dirabilecek .bir. hale getirilme in civardaki Toprak Ofisine ait binaların, depo binalarının İskân Mi dürlüğü Temrine verilmesi için tebli gat yapılmıştır. Bu binaların tamiri ve kabili iskân hale getirilebilmesi için 45.000 Hiralık tahsisat gönderil miştir. Alnan son haberlere göre, hâlen Edirnede 1156 sı pasaport olmak üzere 1: di Soğuktan penceresiz koğuşlarda / iki gündür havaların değişmesi üzerine Çok müşirül bir durumda kalan bu göçmenlerin kati vaziyetleri h: da bügünlerde alınmış yeni bir. ka Tar yoktur. Sağlık ve gıda maddele Fi iyi olmakla beraber bir kısmının üzerindeki elbiselerinden başka örte cek eşyaları olmadığından soğuktan titremektedirler. İskân İdaresinin elinde - battaniye olmadığından, Kızılay da bu hususta yardımda bulunmadığından bu göç Tenlerin durumu çok fecidir Sağlık Bakanlığının hâlen Edirne de bulunan temsilcisi Doktor Ferit Gürsan tarafından her türlü sağlık fertibatı iyi bir şekilde alınmışsa da soğuklar karşısında hastalık nispeti- Rin artmasından korkulmaktadır Bazı Bakanlıkların lâğvı isteniyor 9 (THA.) — Meclis Baş yerilmiş. olan bir. sözlü #oruda tasarruf endişesiyle bazı Ba. kanlıkların lâğvedilmesi istenmekte dir. Soru sahibi Ordu milletvekillerin. den Fevzi Böztepedir. Fevzi Boztepe hâlen meveut Bakanlıklar sayısının fazla olduğunu ileri sürmekte — ve Devlet Bakanlıkları ile - Çalışma, İş. letmeler ve Tekel Bakanlıklarının Jağvı / hususunda ne / düşündüğünü Başbakandan sormaktadır. Soru sahibine göre İşletmeler Ba. kanlığı vazifelerinin Ekonomi ve T Çaret Bakanlığına devri, — Çalığn Bakanlığındaki işlerin de bir müste Şarlıkla veya bir umum müdürlük t Fafından görülmesi mümkündür Eczahane açmak isteyenlerin müracaatları kabul ediliyor Ankara, © (ALA.) — Sağlık — ve ayal Yardım. Bakanlığındı Evvelce ajans Ve gazetelerle >blig edilmiş olan ve eczane açmak — için Yapılarak müracaatların kabul edil- Miyeceği belirtilen tebliğ hükmü kal. dırılmiştır. Yazan: M. Şevki Yazman ve gerekse harbin icaplarına baka- Tak Amerikanın tam bir alâkasızlık Köstereceğine aslâ İhtimal veremem, Zira ortadoğuya — karsı yapılan bü fanrrurun böylece ve mevzli olarak darmıyacağı, — daha ziyade / Avrupa Sephesinin cenap kanadını çevirme- Şe mhtuf bir hareket olduğu Aşikâr Bir aürette dürürken — yakındoğuda Atlantik ve Avrupa / cephesine en faydal hizmeti görecek bir kuvvetin de kendi başına çöküp gitmesine se- Şirci kalmak harp güdümü bakımın- dan akıllı bir hareket sayılamaz. Amerika ve Akdenizdeki mütte- fikleri olan İngiltere, Fransa — ve 1- talyanın bize mühim kara kuvvetle. FE göndermesi beklenemez. — Fakat Boğazlara çıkarmayı veya buraları zorlamayı, önliyecek deniz kuvvetle- fiyle yine buralarda ve Kafkaslarda- petrol sahasına karşı müessir . İncak hava küvvetleri sunda mümkün olan yardımın / yapılması Bizzat Amerikan müdahalesi — bakı- mamndan hayati ehemmiyeti halzdır. Akdenizde ve ümümiyetle Türk M manlarında — görülen Amerikan — ve Mmüttefik deniz ve hava. filolarının alâkasını başka neye hamledebiliriz? Hulsa; — bir. Bradley'in yazısında » edilen fikirleri, Amerikalların bugünkü politikalarına bakarak me- Tlik ve harbin lcapları bakımından bi bulmaktayı Ahmet Emin Bey üs- tadımızın da dediği gibi, harp potan- Siyelimizin — büyüklüğünü — bilmeden Ve bilinmeden ispat ederek Amerika Ve Atlantik devletleri müdafaa po- fitikasında — değişiklik — sağlamaktır. Bu oluncaya kadar da Amerikalıla- Fın silâh ve malzeme yardımlarını kızlandırarak — her ne pahasına ve hangi İstikametten — gelirse — gelsin vâki olacak müdafnamızı bize, müt- defiklere — ve ümümiyetle Birleşmiş Milletlere faydalı kılmaktır. Ortaya koyacağımız, — izah edeceğimiz esas fikir bunlardır. Yoksa/ esasen lüm bir polltikadan dölayı şu veya bu devlete ve hele büzün için sulh ve sükünün yegâne destekleyicisi A- merikaya kin, buğuz ve hattâ hlddet hiç bir zaman bahis mev Amerika da ancak hakki faa edebileceği Sepheleri ve bunu yaparken de kendi menfaati bakımından cen mühim - gördüğünü fercihte — haklıdır. Nasıl ki, biz de müdafaamızda evvelâ bu noktayı ve sonra da dünyanın müşterek müda- Taasınr düşünmek zorundayız. 1939 senesinde İazilizlerin yaptığı gibi 'verin Sonra İstilâsında en ufak yardımda Bulunamamaktan ise, Bradley'in yap- tığı gibi nerelerde Kati harbi kabul edeceğini Ve nerelerde ancak imkân aksatmı- yacak mertebede yardım yapacağını Söylemek çok dara doğru ve realist Bir hareket olür ve alâkalıları da 6 yolda tedbir almaya sevkeder. Yunanistanın bir teklifi İzmir, © (Husust muhabirimiz bil. diriyor) — Yunan Hükümeti, Ege sahillerimizdeki Yunan Adaları hal kının yakın sahillerimize pasaport- Suz seyahat etmesi ve buna karşılık olarak yakın sahillerden bu Yunan Adalarına turist olarak gitmek, aza- l 3 gün kalmak İstiyen Türk halkı. 'nin pasaportsuz seyahat etmelerini teminen Hükümetimize bir teklifte bulunduğu söylenmektedir. Yeni Yunan Başbakanı, bu kadar yakın komşuluk eden İki memleket halkının daha çok seyahat etmekle iki memleketin yakında Atinayı zi- yaret eden Sakız Valisine söylemiz. tir. Bu konu İzmirde büyük ilgi ile karşılanmıştır. Cumhurbaşkanımız, yeni Danimarka Elçisini kabul etti Arikara, 9 (ALA.) — Cumhur. kanı bugün saat 16.30 da itimatna. mesini takdime gelen yeni Danimar. ka Elçisi Mösyö Paul Hoffmeyer'i Çankayada mütat merasim ile kabul Buyurmuşlardır. Bu kabul esnasın. da- Dişişleri Bakanlığı Umumt Kâ. tibi Büyükelçi Faik Zihni Akdur hazır bulunmuştur. Bayar, İstanbul Gazeteciler Cemiyeti - mümessillerini kabul etti Ankara, 9 (AA) ulunan İstanbul. Gazeteciler Cemi- yeti mümessilleri, Burhan Felek, Bedil Faik, Şevket Rado, Hayri Al: par ve Kemal Onan Cumhurbaşkanı Celâl Bayarı ziyaret ederek ” Devlet Başkanının son senelik nutuklarında matbuat — müntesiplerinin istikbal. lerinin emniyet altına — alınacağına Şair yaptığı Valtlere teşekklir etmiş Cumhurbaşkanı bu. vesile le — ga. zetecller heyetine tekrar eski haline getirilen Atatürkün husust apartma. Tuni bizzat gezdirmiş ve Atanın has talığına nit bazı hatıralarını naklet miştir. Şehrimizde Bursa Belediye fen heyetinde çıkarıldı Bursa, © (Hususl muhabirimiz bil. riyor) — Valiliğe yapılan bir ihbar zerine Belediye Fen heyetinde bir olsuzluğun tahkikatına başlanmış- ir. Fen heyetinde çalışan Abdürraz. ak Göktürk adında Ücretli bir me r tarafından Fen heyeti muvak kat amele bordrolarında bazı yolsuz- luklar yapıldığı ve istihkak raporla- rında amele yevmiye miktarları faz n gösterildiği ve bu suretle muhase- den para çekildiği ihbar edilmiştir Sullatima) hâdisesine e) Koyan mü- ettis tahkikata devam etmektedir. Mühimce miktara baliğ olduğu anla. gılan bu yolsuzluğun failleri tahki- kat neticelenmediğinden isimleri he. nüz açıklanmamaktadır, Atanın ölümü münasebetiyle Şehirde ve yurtta Hava Alanında yapılacak ihtifaller Büyük Atatürk'ün ebediyete Intika- linla 'on ikincl yıldönümü bugün bü. tüm yurdı irimizde yapılacak olan ihtifallerle anılacaktır. Türk Mük- İeti 'aziz Atasının mânevi huzurunda Bir defa dal lerle is Veya fotoğrafı at tam 9 u 5 geçe İhtiram Sünda Bilâhare öğe Tetmenler Büyük Kurtarıcının şahsiyet metlerini Yerilecekti VİLÂYETLERDE Bugün bütün vilâyetlerimizde saat 9 da birer toplantı . tertip edilecekti Bu toplantılar, - vilâyet adına “şehrin meydanında veya em büyük salonun- da yapılacaktır. - İhtiram hitabeleri mütcakıp Atatürk Anıtları. Devlet merkezimizde, ven hakkında Ankara Vi TE neşretmiştir. Bu teblike güre, an- ma töreni su gel ktar 1 —10 kasını 'cuma günüü Tz0 Atatürk'ün ölümünün 12 net yıldönü- Mit münasebetiyle - Ankara Üniversi: Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi ferans salonunda anma töreni ya- pılacaktır. — Anma töreni ölüm saatine rast- ih.Coğrafya - Fakültesi lâyet XÜNi Eğitim Müdürküğün: Ce müstereken temin « — Ktatürk'ün fani D. P. İzmir Bölge Müfettişinin yapacağı toplantıya ehemmiyet veriliyor İzmir, 9 (Husust muhabirimiz bil. diriyor) — D.P. İzmir Mütettişi Dok. tor Nazif Şerif Nabel pazartesi ak. şamı Ankara Palas salonlarında bir toplantı tertip etmiştir. Bu toplan: tıda D.P. teşkilâtına hitap edecek o Jan Müfettiş iktidara geçtikten son: Te DP. nin 5 aylık olayların — ipıği altında parti teşkilâtının nasıl çalış- ması gerektiğini uniatacak ve bir ik tidar “partisinin mihlete faydalı ol mak yolunda aldığı kararları anla tacaktır. Başbakan Adnan Mendere. sin parti teşkilâtının Hükümet ça: amalarını takviye eder - mahiyette imasını İstediği İzmirde söylenmek- Te ve bu toplantıya önem verilmekte. dir. İstanbul Vali Muavini değişiyor Ankara, © (ANKA) — | İstanbul Vali Muavini Nazım Arda İzmir Va- Vi Muavinliğine, Denizli Vali Mum ni Mazlum Yegül de İstanbul Vali Muavinliğine nakledilmiştir. Birleşmiş Milletlere verilen salâhiyet Lake Succesa, 9 (YİRS) — Birleş- miş Milletler Siyasi Komitesi bugün bir harp Vukuunda derhal vaziyete müdahale ederek, müstevlinin kuv- vetlerini 24 sant içinde geri çekmesi- ni emretme ” salâhiyetini / Birleşmin Mülletlere tanıyan bir takriri kabul etmiştir. Yugoslâvyanın siyasi koml teye / getirdiği bu teklifle, — üçüncü dünya “harbinin önlenebileceği tah- min edilmektedir. Takrir müzakere €. dildikten sonra reye konmuş ve S1 lehte, 5 aleyhte Ve 2 müstenkif oyla Kabul edilmiştir. Rusya ve peykleri Bu takririn Kabul edilmemesini inte- mişlerdir. Komünist Çin delegasyonunun Amerikaya girmesine izin verildi Washington, © (YİRS) — Devlet Bakanlığı: Birleşmiş Milletler toplan- fularında Formoza meselesinden do: layı Amerikayı itham edecek olan Kamünist Çin delegelerinin Amerika- ya girmelerine izin verildiğini acık. Tamıştır. Bilindiği üzere, komünintle rin Amerikaya girmelerine için ve rilmemektedir. Bu hususla ilgili ola rak Amerikan Hükümeti Prag'daki elçisine, müracaat edecek olan — ko- Münist Çin delegelerine vize vermeni. ni bildirmiştir. Amerikaya gelecek 0: lan Çin delezasyonunun 8 kişlden mü. teşekkil olacağı tahmin edilmektedir. Aynı delegelerin, Kore meselesinden dolayı Çine yapılan ithamları da ce- vaplandıracakları tahmin edilmekte dir. $ — Bandonun — çalacağı — İstikihi Marşından sonra: 4) Atatüricün hayat ve eserleri hakkında Dil ve Tarih-Coğrafya Fa- kültesi profesörlerinden Necati Akter ddan bir konuşma yapılacaktı onuşmayı müteakıp bir. heyet irkün Muvakkat Kab- konacaktır.. Bayraklar ya- de Dü matem matem dölayisiyle fanliyette Mmayacaklar Burün şehrimizdeki resmi toplantı Üniyersite Konferans Salonunda yapı- Jacakıtır. Bu toplantıya aynı zamanda Demekrat Parti İştirak edeceklerdir. İhtiram duruşu: a ve hitabeleri müteakıp Saraybur. Nuna gidilerek, Abideye bir çelenk ko Racaktır. C. H. P. de şehrimizdeki bi tün halkevlerinde tertiplediği birer tö: Tenle Atatürkü anmaya geniş ölçüde İştirak edecektir. Ayrıca M T. Talebe Birliği sant 1580 da Atlas Sinemasın- da, Üniversite Talebe Birliki de Mar mara Lokalinde birer ihtifal hazırlar Maslardır. Künü münasebetiyle buzün fs- tanbul Radyosunda ökle “ haberlerini Mmüteakıp Milli Talebe Federasyonu a- dina Atanın hayatı hakkında — bir konuşma yapılacak ve bundan sonra Balün- İthal listesinde unutulan maddeler (Hususl — muhabirimiz bildiriyor) — Tiçaret Bakanlığında bugün ilk toplanfısını yapan bir he- yet bir müddet önce yayınlanan ithni Tistelerini tetkik etmekte ve bu liste- lere ithal edilmesi unutulan bazı maddelerin “yeni bir. kararname ile yurda sokulmalarına —müsaade ver- meye çalışmaktadır. Heyet aynı za- manda İthal listelerinde yer almış o- lup da istenen İistede - bulunmiyan maddeleri, şikâyetler gözönünde bu lundurularak tetkik etmekte ve bazı maddilerin gruplarını - değiştirmeye çalışmaktadır. Ankara, © Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesi Bulgar tehcir kararını tasvip etmedi Komite, akdi hükümler ne olursa olsun, 250 bin kişinin 3 ay içinde Türkiyeye nakledilmesini istiyen Bulgar iddiasına muhalif olduğunu bildirdi Bugar notasında verilen mühlet bugün hitam buluyor Ankara, 9 (ALA.) — Avrupa Kon- seyi Bakanlar Komitesinin 4 kasım 1950 de Romada yaptığı 6 ncı otü- umda tasdik edilen ve Bulgaristan- daki Türk azınlığından 250.000 ki 'nin Türk toprağına nakline ait olan karar süreti metni aşağıdadı Türk Dişişleri Bakanını dinleyip Türk ve Bulgar Hükümetleri arasın- da teati edilen notalardan malümat- tar olan Avrupa Konseyi Bakanlar Kömitesi, yetkisine dahil olmayan her türlü hukuk! mülâhazaları bir tarafa birakarak, iki memleket arasında ih- HİAf mevzuu olan ve kendi kanaatin- ce Kargılıklı bir anlaşma veyahut I- cabında bir hakem karariyle en doğ- ru bir şekilde hallini mümkün gördü- Rü akdi hükümler ne olursa olsun, 250.000 kişinin 3 ay zarfında Türk toprağına naklini icbar eden Bul- garistanın ileri sürdüğü iddlaya mu- Kaliftir. Bahusus ki bu vaka diğer bazı hükümetler tarafından tatbik e- âllen Ve insanlık bakımından uyan- dırdığı feci akislerden başka Avru- Padaki hür memleketlerin ekonomik hayatında sefalet Ve huzursuzluk do- Rürmaya çalışan siyasete — dahildir. Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesi, 'bu halkın menfantine olarak, onların yuvalarından tehciri için Bulgaristan farafından hiçbir tedbir alınmaması ve mühaceret her iki memleket ara- #sında Adilâne bir hal çaresine mevzu teşkli etmeden önce mallarının tasfi- ye edilmemesi lâzım geldiği kans tindedir. Bulgar notasında: verileh mühlet bitti Ankara 9 (ANKA) — Bulgaristan- daki ırkdaşlarımızdan 250000 inin Türkiyeye tehciri için Bulgar Hükü- meti tarafından verilen ilk notanın müddeti yarın sona ermektedir. Üç ay evvel verilmiş olan bu. nota tarafımızdan cevaplandırılmış, - bir sürgünden farksız olan bu teşebbü- sün beynelmilel kaldelere aykırı ol duğu, irkdaşlarımızın Türkiyeye ka- bulü 'çin makul hadler dahilinde bir anlaşmaya varilabileceği beyan edil- mişti. Bulgarlar bu talebimize yanaşma- mışlar, yeni notalar göndermekle be- Taber, hududumuzdan içeri vizesiz ça- hıslar ve çingeneler göndermek yolu- 'nu tutmuşlardı. Bu vaziyet karşımn- da, hükümetimiz de hududu kapamak Mecburiyetinde kalmıştı. Yarın Bulgar notasındaki mühlet sona erdiği, hudüdün henliz kapalı bulunduğu Ve bir anlaşmaya varılma- dığı için Bulgar sınırından yeni tah- rilder gelmesi ihtimali gözönünde bu- lundurularak gereken bütün tedbir- ler alınmıştır. Gerek Edirne Valiliği, gerek askeri makamlar bu hususta Müteyakkız bulunmaktadırlar. Anka> raya gelen haberlere nazaran, hudut boyunda herhangi bir hâdisenin çı- kacağını belirten bir işaret şimdilik mevcut değildir. Buna rağmen resmi gevreler hazırlıklı bulunmaktadırlar. Hâlen Bulgaristandan memleketi mize elli bine yakın göçmen gelmiş- tir. Geriye kalan iki yüz bin kişiden bir kısmı da Bulgarlar tarafından Sivilingratta toplanmıştır. Diğer ırk- daşlarımız da şimale, Rümen sınırın- ZZ Gazetemizin. İntisariyle — bera Avrupada, imüz 3 sene l yanmak imkâ- Ayrica 9 N santler 'nını elde edece kuyücümuza — kaymet hediye edilecektir. birinelliği kaza- ödenmek 20 noksaniyle defaten kendisine e edilecektir. Türkiyede 3 ne ak Ürere güzeter denecek 5.000 liraya u gibi, tahsll istemiyenlere eblâk da defaten yüzde yirmi esaniyle ödenecektir. KDDNT KACUKINUN TU TKKIIKAKKKAAINAKDKIUAN DKK AAKININIAKIILNAAKIUIANIADITE? 31 Aralık 1950de 90 kupon, size belki bir istikbal hazırlayabilir AYRICA : Baltın saat 3 gümüş saat 3çelik saat Bu kur'amızda diker dokuz de- receyi kazanacak olaz Siyle © kaymetli saatten. birini hediye edecekiz. Birinel aahife- nin sol Üst köşesindeki “kupon Size bir İstikbal / hazırlıyabilir. ler Kün Iki makas dârbesiyle ir kenara koyacağınız. 90 kupon, size bir şans getirebilir Bu kuponla ir. 00 tanesini — getiren - okuyucu bir kur'a numarasına hak kazar nir, Ayriea, aylık ahone karne: YADARUNAANLAKIKAAKKI lerimizin her kapakı da 30 kur Pon dekerindedir.” Kuponların neşri 31 aralık 1880 de nihayet bulacaktır. 80 kuponunu , simdi. den. hazırlam tedir. Mektupla c den kupon — zarflarının (Tahsli Kuponu) kaydını ilâve ediniz. daki kamplara, sevkedilmektedir. Diğer taraftan vizesiz göçmenlerle çingelenerin sevkinde kullanılan yüz küsur vagon Bulgarlara iade edilme- Miştir. Ve tahrikler devam — ettiği mülddetçe de inde edilmiyeceği anla- gılmaktadır. Gelecek göçmenler için Tokyo, 9 (YİRS) — Buzün 1000 u- çaktan mütesekkil müttefik filoları Korede muhtelif yerleri siddetle bom- Balamışlardır. Bu filolardan biri, Ko- re-Mançurya hududu arasındaki Yalı Nehri üstünde bulunan. milletlerarası Köprülerden üçünü etmişlerdir. Köprüler, Mançuryadan Koreye nake Fi Birlikler 've mühimmat geçerken Diker bir kasım u- Sullu'yu bombalamıslardır. Kuzeydo: iu Koredeki büyük şehirlerden Şong- Sin'e bugün 10.000 yangın bombamı a. New-York'ta telefoncular greve başladı New-York, 9 A.A. (Unlted Presa) —Ücretlerinin arttırılmasını isteyan 33.000 kadar telefon tesisatı bakım İşçisi bugün saat altıdan — itibaren greve başlamıştır. Bu grev ayrıca 300.000 telefon memur ve — işçisinin de çalışmalarına engel olacaktır. İş- Çilerin mensup olduğu sendika " ile “Western Electrle Co,, ve / Federal Temsllciler arasında Bütün gece Uc- ret ve mukaveleler hususunda - cere- 'yan eden müzakâreler semeresiz kal- Mıştır. Sendika mensupları bu grevin 'Bell” kumpanyasına mensup 500.000 işçiyi de atil birakacağını tahmin et- tiklerini bildirmişlerdir. Bu takdirde telefon mükâlemeleri memleketin her tarafında kesilecektir. Tito da Birleşmiş Milletler emrine kuvvet gönderiyor Belgrat, 9 ALA. (United Press) — ben, mütecavizlere karşı kullanılmak Mareşal Tito bugün / milletine hita- üzere Yugoslavyanın / Birleşmiş Mil- letler emrine pek yakında ailâhlı küvvetlerden . bir birliği / vereceğini bildirmiştir. 3 gün evvel New.York Times mu- habiri Sulc Berger'e verilen bu beya- natın metnini bütün gazeteler e retmişlerdir. Tito beyanatında —gunları - bildir- mektedir: “1 — Çin mütecaviz olarak lân dildiği Yakit Yügoslavya, Birleşmiz Milletlerin bu hususta alacağı / her, hangi bir karara iltihak edecektir. 2 — Yugoslavya Birleşmiş Millet- lere bir silâhlı küvvet - göndermeyi kabul edecektir. 3 — İstiklâli tehdide uğradığı va- Kit Birleşik Amerika da dahil her hangi bir memleketten ilâh almak için bu iyi bir fırsat teşkil ederse başkalarının - sözlerini — Yugoslavya ka'le almıyacaktır. 4 — Yugoslavya şimdi “bazılarının tasvir ettiği gibi Marshali Plânının yıkıcı olduğuna inanmamaktadır. 5 — Macar, Bulgar ve Rumen or- düları dalmi sürette küvvetlendiri- lirken “durum henüz tehlikeli olma- makla beraber çok yakın bir gele- cekte kötüleşebilir.. Titonun beyanatının / neşrine dair Yugoslav Komünist Partisinin verdi- #i karara müşahitler büyük bir. e- kemmiyet atfetmektedirler. Hindistan, Komünist Çin'i itham ediyor Başbakan yardımcısı, bir tecavüze maruz kalırlarsa buna kuvvetle mukabele edeceklerini söyledi Yeni Delhi, 9 (YİRS), — Hindis- tan Başbakan Yardımcımı - Vallabasi Patel, bugün bir demeç vererek ko> münist Çinlilerin askeri kuvvet — ve küdretlerinden ötürü sarhoş bir du- rumda bulunduklarını söylemiş — ve ulhperver düşüncelerle hareket et- mediklerini — ileri sürmüştür. - Patel, Hindistanın her hangi bir tehlikeyi cesaretle karşılıyacağını ve bir teca- Vüze maruz kalırsa buna küvvetle Devlet Bakanlığında kurulmuş olan Merkezi İskân Komlsyonu çalışma. larını bitirmiş ve hazırladığı raporu Başbakanlığa göndermiştir. Raporda, iskân mıntakaları, göçmenlerin müs- tahsil hale getirilmesi ve iskân şekii. leri tesbit edilmiş bulunmaktadı Kore'de Müttefiklerin büyük hava hücumu 1000 uçak, dün Kuzeyde Kızılları muhtelif cephelerde bombaladı ymiştır. (YİRS) — Üç gündürkur ler. Kızılların kuvvetlerini Kuzeydoğu Kore cephesine aktarmaya çalıştıkları zannedilmektedir. Bu, ikinci kimi tar Arruzunun Doku Korede olacağına de- İklet etmektedir. Şongyon Nehri kesir minde 24 üncü tümen 6 mil mesafeye kadar öncüler göndermişse de düş mana / rastlamamıştır. Bu cephenin doğu kesimindeki İngiliz kuvvetleri buni bulunmamışlardı Kuzeydoğu Kore cephesinde ikinci sabasına kadar gelmizlerdir. 'Merkez kesiminde ikinci Amerikan tümeni - İleri hatlarına " öncüler göne dermişme de düşmanla hiç bir çarpış. olmamıştır. 'Mac Arthur'ün karargühindaki aa kerl sözcü, “Korede çarpışmakta olan komünist Çinlilerin 60.000' kişi olarak tahmin edildiklerini, buna Mançurya Hududünda bulunan' 50 tümenin yani 300000 kızıl askerinin de ilâve edile. bilecekini açıklamıştır. Buna mukabil Korede bulunan Birlesmiş Milletler Ordusu 200000 kişilik 7 Amerikan, 6 tümeniyle / diğer millet- lıvıç Kıralı, büyük hir merasimle gömüldü Merasime, Norveç ve Danimarka Kırallariyle, Fin Cumhurbaşkanı da İştirak ettilmi Stockholm, # (YİRS) — İsveç Kis ralı müteveffa Gustav V. bugün kır Falların, elçilerin ve milietinin - göz yaşları arasında karısının yanına gö- Mülmüştür. Cenaze merasimine Nor- veç Kıralı Haakon. Danimarka Kir Komlinist Çin kuvvetleri Kuzeye doğru nakil ve Swtaow'dan kadın ve çocuklar tahliye ediliyor. Hongkong, 8 ALA. (United Presa) — Milliyetçi kaynakların / Çin'den aldıkları haberlere - göre, komünlst Çin küvvetleri kuzeye doğru nakle. Gilmektedir. Aynı kaynaklar güney Çin'de de büyük — bir huzursuzluk, Hattâ aşikâr bir ayaklanma belirti. 4i olduğunu İâve etmektedirler. Bu. Tede yayınlanan | "Oversesa / Dally Newa” gazetesinin Şanghay'dan al- dığı bir haberde bildirildiğine göre, Nankin ile Şanghay arasında sefer yapan bütün yolcu trenleri 28 ekim İle 5 kasım tarihleri arasında asker trenlerine yol vermek için bir hafta durdürulmuştur. 'Formoza - Boğazının kıyısında bu- dunan Swtaow'dan alınan haberlerde ise Milliyetçilerin muhtemel bir hü. cumuna karşı koymak için komünlst. lerin müdafaa. hazırlıklarına süret. e devam ettikleri, bu mrada bütün kadın ve çocukların şehri terketme. mukabele edeceğini bildirmiştir. lerini istedikleri bildirilmektedir. Yeni İstanbul'un sürprizi : 1.000 SAAT Tafsilâtını yakında öğreneceksiniz.