11 Kasım 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

11 Kasım 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

Y1 Kamrm 1030 — YENİ İSTANBUL — FIKRA Kara JLATONİK yazışmalar, söyleşmeler bir yana, bizde kara yolu- 'nun ehemmiyetinin devlet olarak esaslı kavranı: nesine rastlar. Aşağı yukarı demokrasi mücadelesi İle yaşıtı. Fakat Türk mühendisleri kafa kafaya verip de hesaba girişir gi- zişmez, karşılarına İlk çıkan rakamlı Türkiyenin 200 bin kilometrelik kara yoluna Ahtiyacı var. Bunun en az 23 bin kilemetresi, süratle yapılması 28 bin kilometre için, en az bir bu- d eldekt Peki ne yapacağız? Rakamlar korl Anadolu, her biri kendi kabuğu İçinde kıvranan ae gali şehirleri, kasabaları, hAİA koynunda mi taşısı Evvelh Ihtiyaca göre, yapılacak yolları derçcelemek; sonra da parayı senelere taksim! Fakat böyle dahi, her yıla 167 milyon düşüyor Ki, zene yolda değli, çıkmazdayız. ki, Amerikanın bir prensibi imdadı. “Kim ki, demle ediyor, bunların yapılması ve tamiri ona alttir.., O halde ne du- Hemen bir kanunla benzine bir miktar zam! Oooh! kadar korkunç oldu farz olan anayollar... Ve çuk milyar lira lâzım! Hali bulunan çıkar yol İşte tam bü esnadadır müza yetişiyor. Amerikalı rayorur 'va yolu dâvasır receği yerleri ona, devletin arasında, nereden yayıldığır oturup çalıı gif için sarkan, aylarca çolu rebillr! deyi burada tekrarlıyacağım: Elli küsur milyon varldat karşımızda. Artık çıkmazda yoldayız. Ve tam bu hale girmişken, iki sene sanra Amerikalı mütehassıslar, derken Marshali'ın beheri iki yüz adama bedel, bulldozer'leri, ekskavatörleri de Imdada dâvası derhal alevleniyor ve az sonra, yedi başlı, yetmiş koullu bir dev halinde Anadoluya yayılıyor. Yukarıda pek kestirme bir tarihçesini yaptıkım, bizim ka- , nasıl gerçekleştirlidiğini hir müddet Anadoluyu gezerek gördüm. Diyebilirim ki, Karayolları Genel- Müdürlüğü, ille devletçilik! demeden ve parti meselelerini asla üstüne sıçratmadan, kelimenin her iki mânası ile de “yol alan,, bir teşkilât olmanın sırrını bulabilmiştir. Husust teşebbüstn gi- iranacağı tarafları da kendine bira- karak, şehirleri, kasabaları kolkola girmiş yekpare birer kütle yapmaya çalışan Karayolları Teşkilâtını, diğer devlet mülessesele- Timizin örnek Ittihaz etmelerini çok isterdim! Burada bir noktayı telâşin açıklamak zorundayım. anlıyamadığım. yanlış bir kanaat arı Sanılıyor ki, hâlen Anadoluda süratle yapılmakta olan yöl- Jarı Amerikalı mühendisler yapıyor! Katiyen hayır. Esasen pek aZ olan Amerikalılar, ancak müşavir olarak kullanılmaktadı Her iş Türk mühendisinin, 'Türk işçisinin elinde. mevslmi parça parça yaşıyan ve yaşatan Anadolı eriten ikilmi içinde, Türkten başka kim dayanır ki, Amerikalı ak! Ben, kara yollarında geçen üç küsur bin kilo- metrelik geceli gündüzlü yolculuğum esnasında Türk mühendis- derinin insanlistü çalışmalarını yakından görmek fırsatını zandım. Bellerine p bağlatarak baş döndürücü y çocuğunu göremiyen öyle gençler gördüm ki, memleket hesabına göğsüm kabardı. Emin olunuz, a memlekette herkes, kara yollarındaki mühendislerimiz kadar galışsın, Türkiye, milli kalkınmasını kısa zamanda gerçekleşti- Seyahat dünüşü bir arkadaşımın kulağına söylediğim cüim- — Birbirimizin yavasını yapacağımıza, yapsaydık, Türkiye beton ağlarla donanırdı! yolu Bedit FAİK 1946 se- , düdaki uçuklatacak blltçe ancak 7 milyon! ç diye, birakalım da iyangoz mi- Hayır, İlk yollardan İstifade yetişmesin mif Yol evvel Halk Bir günde dört n demir ka- ardan, ke- yürdün. yollarını B.Millet Meclisinde Ata'ya saygı duruşu yapıldı Ankara, 10 (AA.) — Büyük Mil. det Meclisi bugün sant 15 te Baz Kanvekillerinden Bursa Milletvekili Hulüsi Köymenin başkanlığında top- Tanmıştır. Oturum açıldığı zaman, bağımsız miletvekili Sinan Tekeli- oklu kürsüye gelerek, ormancılığın bugünkü durumuna ait seçmenleriy le konuştuğunu mevzuu bahsederken, Başkan, henliz gündeme geçilmediği 'ni ve bundan dolayı hatibe #öz veri- lemiyeceğini söylemiş ve Sinan Te Kelioğlunu kürsüden indirmiştir. Mü- teakıben Seyhan, Van ve Trabzon milletvekilleri tarafından verilen ve bügünkü birleşimde gündeme geçil- meyerek yalnız Atatürkün mânev huzurunda beş dakika saygı dürüz yapılmazını tazammun eden önerge Nmuş ve Seyhan — bağımsız kili Sinan Tekelloğlunun mı Ölüm cezalarının alenen | infaz edilmemesi isteniyor Umran Nazif Yiğiterin bu husustaki tasarısı ile Hükümet mutabakat halinde Seyhan Ankara, 10 (ANKA) — — Adalet Komlsyonu, büklin saat 10 da top: Jdanarak bazı / milletvekilleri tarafın dan yapılan kamıın tekliflerini müza: kere etmiştir. Bu arada Konya mll. detvekili Ümran Nazif Yeğiterin Ce Za Mühakemeleri Üsülü AâR inct maddesinin ve TTürk - Ceza Kanununun 12 inet maddesinin de Biştirilmesi hakkındaki kanun. tek Tifini de görüşmüştür. Umran Nazif bu teklifinde, bun- dan böyle idam cezalarının teşhir e dilerek İnfaz olunmamasını istemek ğ nekel memlerleka coda' l Dunlarında bu hususu — derpiş eden kükümlerin bulunduğunu. belirtmek tedir. Komlayon — Azaları, — ekseriyeti teklifin lehine konuşmuşlar, aöz alan Adalet Bakanı Halil Özyörlük. Hükü Met olarak bu kanun teklifini des teklediğini ve esasen Bakanlığın bu hususta bir tasarı - hazırlnmakta olduğunu söylemiştir. Netlcede £ Misyon, Hükümetin bu sumusta ge le, Mmeveut — tasarının 'Teken mültalânsına karar ver” 'e esna itibariyle idam cezaları: nin ölenen infaz edilmemesini muva fik bulmuştür Cocuk Kitapları Haftası 13 kasımda başlıyor Ankara 10 (ALA.) — Çocuk kitap- darı haftası münasebetiyle, 13 kasım 1050 nazartesi günü saat 1420 a. Dil. Tein ve Coğrafya Fakültesin. de MN Eğitim Rakanı Tevfik Tleri tarafından “Çocuk Kitapları Sergi: G, ae acaktı halif kalmasına mukabil, Meclis he- yeti umumiyesi tarafından bu öner- geler kabul edilmiştir. Bundan sonra Meclis Büyük Atatürkün mâünevi hu- zurunda beş dakika — saygı dürüşü yapmış ve böylece bugünkü toplantı- .A son verilmiştir. Meclis pazartesi günü toplanacal tır. Türk - Yunan müzakereleri ST Savama Bakaiğıın bu husustaki tavzi aynen veriyoruz Ankara, 10 (ALA.) — Milli Savun- ma Bakanlığından bildirilmiştir: Bazı gazetelerimizde 10 kasımda Ankarada Türk-Yunan Genelkurmay larının toplanarak — savynma mese- lelerini görüşmeğe başlıyacağı veya yapılmakta olan müzakerelerin geliş Mekte olduğu yolunda haberler çık mıştır. Şu Ana kadar ne böyle bir Müzakereye başlanmış ve ne de bi Çün başlanmasına kadar verilmiştir Tavzih olunur. C.H.P. Divanı toplandı Ankara 10 (THA.) — C. H. P. Dİ. yanı, Ti İdare Kurulları Başkanları Dın Ve bu kurullara mensup bazı U yelerin de iştirakiyle bugün toplan. Mıştır. Müzakereler, çok — hararetli olmuş ve münakaşalara sık sık korl. Gorlarda da devam edilmiştir. 'Divan toplantısı hakkında kendisi- 'ne müracaat eden gazetecilere Genel ekreter Kasım Gülek gunları söy demiştir; C H P. Divanı Üyeleri O mütat toplantısını yapmak Üzere 10 kasım. da Ankaraya geleceklerdir. Bu. top. Jantının lk celselerinde partimiz. Ti İdare Kurülü Başkanlarının da bu. lunmasında fayda mülâhaza — ettik Dlerdeki teşkilâtımızdan yalnız. baş. kanların gelmesini rica ettiğim halde bir çok illerden partili arkadaşlarım başkanlariyle birlikte üç veya — beş kişilik gruplar halinde Ankaraya se vinçle Ve koşarak gelmişlerdir. Bugün başlamış bulunan toplantı- nın daha bir gün süreceğini tahmin ediyorum. Ondan sonra Divan üyeleri Ayrıca toplanacaklardır. Hazırlanan bir gündeme göre memleketimizi ve Partimizi ilgilendiren mühtelif konu- İar görüşülmektedir. Söz alan arka. daşlarımızın müşahede ve düşüncele. Ti bundan sonraki çalışmalarımız ba. kımından büyük faydalar sağlıyacak- fır. Şimdilik söyliyeceklerim. bundan ibarettir. Ankarada teessür uyandıra Ankara, 10 (Husust muhabirimiz bil diriyor) — Atatürkü “kaybedişimizin İ2 el yıldönümü münasebetiyle bu- Kün bütün yurdda olduğu gibi şehri- Mizde de intfaller yapılarak Atanın Aziz hâtırası anılmıştır. Fakat büyük kurtarıcının muknddes hatıram önün- Ga ekllmek üzere milletce yapılan bu Merasim Atatürkün muvakkat kabrl önünde mürettep Bir alyasi nümayiş- İ soysuzlaştırılmak İstenmistir. Bu Müsenit hâdine göyle cereyan etmiştir. Dü ve Tarih Coğrafya Fakültesin: deki merasim nihayet bulduktan son: fa CHP. Genel Baskanı İnönü ya- Banda Cemil Sait Barins ve etrafında Bir talebe Erupu olduğu halde Fakül- teden dızarı çıkmıştır. Diker talebeler Faktiltenin önüne Aki sira halinde - toplanmıştır. İnönü dudakinrında , hafif bir tebestümle falebelerin arasında flerlemiştir. B #irada bir talebe grupu da İnönünün Caddenin kenarında düran hususl oto- Mobilinin etrafında yer almıstı. Ken: Gisini otomobiline binerken — görmek fetiyorlardı. C.HEP. Başkanı otomobl. İlnin tam yanına gelmişti Ki bu grup farafından — alkıslanmıştır. Bu. grup İnönüye tezahürat yapıyor ve “Yürü. yerek, yürüyerek.. Yürü.. Yürü! diye Bakırıyorlardı. 'Bu anda Cumhurbaşkanı Celâl Ba- yar Dil Tarih ve Coğrafya Fakülte- Sinden dışarıya çıkmış Ve Fakülte. nin koridorlarını “ve — merdivenlerini Golduran kalabalığı vekarla selümla- p otomobiline binmiş U istikametine hareket etmiz ise henüz — otomobiline — binmemisti. Gaddeler ihtifalde bulunmak İçin ge- len talebe ve halkla dolu ldi- İnönüyü takipeden grup da caddenin aai tar Tafındaki sokağa saparak Nümuns Hastahanesine doğru yol almaya bas Jamıştır. Manzara asli bir matem gü- nünde bir politika oyununa - girişil mekte olduğu hissini uyandırıyordu. Kalabalığa Bir cok mütecessisler ve Meraklılar katılmış kabri ziyarete g- Genler de bu alayı takip etmistir. Bu Şol, tören proğramında dönüş yolu o- İarak tesbit ediimişti. Netekim icinde Büyük Milet Meclisi Başkanı ve Baş- kan Vekilinin bulunduğu bir makam Arabası da kabri ziyaretten bu yolla Gönüyordu. Bu araba İnönü ile etra: fındakilerin karşısına gelince bir £rup otomobilin önüne geçmis ve geri dön Giye bağırışmalar “oir Esasen Kalabalıkı yarıp geçmeke de pek im kân yoktu. Otomobil geri dönmüştür. Âynı grup Halkevinin önüne gelmiş ve burada da giriş ve cıkış kaldeleri hiçe sayılmıştır. Esasında Etnokrafya Müzesine girilmek için Halkevinin ar: kasından dolaşmak. Jâzım . geliyordu. Kalabalık polis kordonunu yarmış ve çıkış yolunu takip etmiştir. Muvak, Kat kabrin önüne gelindiği zaman bir kargaşalık baslamıştır. — Kalabalığın Bir 'anda içeri girmesine imkân olm: diğı için kapılar arkasına kadar acık Miştir. Bu 'mrada müvakkat kabrin Hemen baş ucunda bülünan kahrin Büyük camlarından birisi kırılmıştır. Mermerler üzerinde parçalanan camın çıkardığı sem salonun sessizliğini da- kıtmıştır. Muhalefet Partisi Başkanı İnönü, Atatürkü böyle bir sahne içinde ziya- Tet etmiş ve İnönü İle birlikte gelen: der muvakkat kabri terkettikten sor Te anlon yine eskisi gibi sükünete av. Get etmiştir. Sayımı 150 bine varan Ankaralı bundan sonra — müvakkat kabri bu sükünet içinde ziyaret ede- Yek Atatürkün mânevi huzurunda tâ- Zim e eğilmiştir. İnönü Muvakkat Kabirden ayrıldık- tan sonra otomobiline Kız Lisesinin önünde binmiş, oradaki bazı tezahü: Saml Aydın Eşim Nermin Aydın, Faroz Mah., 'Yalı So. No. 75 . Trabzon. Büyük milletimin bana vakfettiği yatani vazifemi yapmak Üzere çok neşeli olarak Sağ ve salim Koreye geldim. Nermin, annam, babam, bi fün komşu ve akrabalarıma ayrı ayrı, çok çok selâmlarımı sunar hepinize neşeli günler dilerim. * Müstafa/ oğlü Süle, Topçu, man Tokel Akdam köyü - Mersin Mühterem vatandaşlarım ve akı yalarım, 19.10.1950 günü Koreye gel dik. Hepimiz sıhhatteyiz. Neşemiz de çok yerinde, cümlenize selâm eder »? Terinizden sıkarım. * Mehmet oğlu Şükrü Dönmez Torbalı, Karakuyu köyü - İzmir Mühterem “akrabalarım, iste aize gazeteyle hepinize mektup gönderiyo. Tüm. Heplmiz İyiyiz. Merak etmevi: niz. Cümlenize selim eder elleriniz. den öperim. * Yusuf Zeybek Adapazarında Mehmet Zeybek, Koreye — salimen geldik. Hepimiz sıhhat ve afiyetteyiz. Günlerimiz çok neşeli geçmekte, herkesten çok Itibar görmekteyiz. Bizleri hiç merak et Meyiniz. Cümlenize sansuz selâmları. mi sunar ellerinizden ve gözlerinizden öperim. * Mustafa Calış (Hasanoğullarından) Yeni Cami mahallesi - Söke Kiymetii baham ve aileme Eihamdüliilah satimen Ki eketine geldik. Sıhhatim ve rahatım Çok iyidir. Arkadaşlarım ve ben he- Pimiz. neşeliyiz. Vazifelerimizi. senin nasihatlarına göre İyi yapmıya çalı Şıyorum, İnşallah senin ve vatandn: Tarımın yüzünlü ak ederim. Selâm c der ellerinden öperim. * Sevket Aslan Niğde - Koyun Sevgili annecigim. Senden uzakta bu mektubu ebedi bir hâtıra ve son. auz bir iyale olarak gönderdizim için ne kadar mesut ve Bahtiyar olduğu: Mu bu kısa telgrafhane mektubunda okuyun, Cümlenize sonsuz selâmları. Mi sunar, ellerinden öperim. Seni hi hayalinden gidermiyen oflun. * Ahmet oğlu Mur, maz Ahmet Korkmaz, Örhaneli » Hai mandık 19101050 perşembe — günü Ko hâdi aa Balderin n lll HLt Gt GTER. (denet Buskanı bu grumun den çok daha geniş bir grupun mu- kabil'bir nümayiş yapma arzularını önlemeye muvatfak olmuşlardır. Bitaraf çevreler Kalabalık — talebe kütleleri tarafından Cumburbaşkanına Kardı yapılmak, lstenen tezahürata biz. Zat 'Cumhurbaşkanı tarafından fırant Yerilmemesini olgun bir Jest ve me Yüt bir hüdise telâkki etmektedirler. Hakikaten Müvakkat Kabir. sahası iktidar taraftarlarının mukabli nümaz yişlerine aahne olsaydı bâdisenin çok 'm verici bir mabiyet almamsı hatta Partizanların birbirine girmesi müm- Kün olabilirdi. Hadisenin akisleri Atatlirkün ölümünün 12 nel yıldö- 'nümü münasebetiyle sehrimizde yapı İan ihtifal merasiminde C. H. P. Baş: Kanı İnönüye karsı VAki | tezahüre Umuml efkârca mürettep bir nümayis kelâkki edilerek Üzüntü Hle müşahede edilmiştir. Bu mahfiller milli matem Künümüzün hasis particilik menfaat- Terine âlet edilerek alkıs toplanılma” sından esefle bahsetmektedirler. Fi Hakika C. H P. Genel Başkanı, taraf. farlarınca hazırlanmış bu - nümayisi önlemek İstememis bilâkin önlerine katılmak ve tebessümle — karsılamak Hüretiyle hazin merasimin bir bayram Manzarası arzetmesine sebebiyet ver Miştir. Bitaraf çevreler C. HL P. nin Cum- hüriyet Bayramında da büna benzer bir nümayiş tertip ettiğini hatırlatar Tak'onu partller arasında normal bir Mücadele telkkki ettliklerini söylemek. fe ve mazur gördüklerini bildirmek- Tedirler, Avukatların staj müddeti Ankara, 10 (ANKA) — Avukatlık Kanununda ataj müddetine ait - #ımların değiştirilmesine dair bir ka- Rün tasarısı bügünlerde Meclise ve> rilecektir. Bilindiği üÜzere, avukatlık atafı hâlen altı ayı mahkemede, altı n avukat yanında olmak üzer senedir. Hazırlanan tasarıda İs, ha iyi evsafta avukat yetiştirmek ga- yesi güdülerek staj müddetinin arttı: Tılması — gerektiği — belirtilmektedir. Teklifte avukatların mühim - Amme hizmetleri gördükleri ileri sürülmek:- te, staj müddeti Üç seneye çıkarıldığı. takdinde, daha iyi kalitede avukat ye- tişmesine imkân verileceği — belirtil. mektedir. Türkiyenin İlk kadın -belediye başkanı İstanbulda Mersin, 10 (T.HA.) — Mersin Be- lediye Başkanı Müfide Tihan, Londra- da toplanacak beynelmilel belediyeci. lik kongresine Iştirak etmek Üzere, İstanbula gitmiştir. Oradan Lon: draya hareket edecek olan Mütide Tihan, Türkiyede iik ladın belediye başkanıdır. Teye geldik. Yolculuğumuz çok iyi ve neşeli geçti. Burada da hepimiz 1- yiyiz. Cümlenize ve arkadaşlarıma se. İâm ederim, Gözlerinden öperim. * Nüsret Savzat Sevgili babacığım, Belediye Zabıta Memuru - Salihli Vatan Ve sizlere lâyık olmaktan baş- ka bir düşüncem yoktur. Siz babama ve anneme selâm eder eilerinizden ö- perim, Kardeşim Hilkate de selâm eder gözlerinden üperim. Bornovada- ki arkadaşım Kobanbaya da selâmlar, * Al Alsırt Topçu Kd. Yürbaşı İzmir Karantina Mahallesinde eşim Sunt Alsırt'a, Bir. Türk annesi hüneri ile gocuklarımızı — yetiştirdiğine — emi: aim. Milletime ve onun bağrına hazarak emanet lerce selim. ttigim sizlere bin: Ali Özyeren Isparta, Emr kak No, 35 te, Sevgili anne Bizlere yakışacak bir. oğul, kar- deş olmak için bütün gücümle çarpı: babacığım ve ağabe- şacağım. Bü arada her fırsatta sih. hat haberimi gönderiyorum. Şimal de kadırşinna YENİ İSTANBUL - gaze- tesinin Iütufkâr tavassutundan “fay: dalanarak sizlere hitap — edebilmek farsatını buldum. Allahın izniyle de- mir gibiyim ve demir gibi olacağım, Sizden olduğumu ispat edeceğim. El- lerinizden öperim, Allaha emanet ©- * İhsan Cetiner (Cavuş) Ankara, Öncebeci, Misafir Sokak, 183 de annem. Ankaradan ayrıldıktan tün ellâh arkadaşlarımla b sonra. bi dikte çok neşeli ve rahat bir yolculuktan sonra Koreye geldik. Çok iyiyim. Demir gi- bi vücudum, çelik gibi imanım. var. Mektuplarınızı bekler, sonsuz hürmet ve sevgilerle senin ve bütün büyükle- Fimin ellerini öpor. komşulara selâm Jlerim. * R. Soykut (Yüzhaşı) Sayın Albay Baki Taneri, As. Pos. 17602 K. Kuvvetlerimiz ve ben Insant bir 4h- vanın kazanılması için Korede — bu. Tunmaktan zevk düyüyoruz. Silâhia rımızı konuşturmak İmkânının bentiz Mevcut olması ine ayrı bir memnunl- yet tevlit ediyor. Kıymetli gahsınızda reket ederek ahai geçen tertipçiler |. en mektuplar SAVAŞ BİRLİĞİMİZDEN HABERLER " Koredeki erlerimiz boş vakitlerini zeybek oyunlariyle geçiriyorlar Erler, ingilizce ve Kore diline ait kelimeler öğreniyorlar. Bilhassa ekmek ve sigara gibi kelimeler çok revaçta “Taegu 10 ALA. (Unlted Press) — Taegu'daki Türk savaş birliği karar. gâhini ziyaret etmiş olan - United Press mühabiri Willlam H. Burson bu ziyaretinin Iintıbalarını şöyle nak- detmektedir: “Buradaki Türk tugayınn mensip erlet birbirlerine gayet bağlı olup boş Yakitlerini nasıl geçirecekleri mene- Tesini hep birlikte halletmektedirler: Erler umumiyetle istirahat / vakitle- rinf garkı söylemek ve oyunlar oöy- namakla geçirmektedirler. Bunların bir kaç yüz kişilik gruplar halinde eğlence sahasında toplanarak oyun oynadıklarını veya oynayanları sey. retmelerini görmek nadir. - değildir. Ekserisi bir musikt Aleti çalmayı bi. len bu Türk erleri kemençe ve diğer çalgı Aletlerini beraberlerinde getir. Miş olup fırsat buldukça bunları kul. Janmaktadırlar. En çok oynadıkları oyun zeybektir ve herkes buna ka- fılmaya düvet edilmektedir. Meselâ, 'Türk tugayının Cumhüriyet Bayra: mi münasebetiyle tertiplediği mera imt filme almaya ” giden Long İs- Jand'lı on başı Leonard Totora kam. pa zeybek oyunu oynanmakta oldu. u sırada varmış ve hemenm oyuna katılmaya dâvet edilmiştir, diğer eğ- lenceler arasında atletizm müsabaka- darı, kâğıt oyunları vesair. oyunlar #ayilabilir. Eğlence ile vakit geçirme. yen erler ise mektup yazmaktadır. lar, Erlerin hepsi sık mk yazmakta Ve daima merakla memleketlerinden mektup beklemektedirler. 'Tuğay Komutanı Tuğgeneral Tahsin Yazıcı erlerinin mâneviyatının gayet yüksek olduğunu ve hepsinin bütün Şahal fedakârlıkları göze alarak Ko. Teye gelmek İstediklerini söylemiştir. Erler Generallerinin bu sörünü tas. vip etmektedir. Bergamalı bir er o. lan Niyazi Bulut bu hususta şöyle : “Koreye ben kendim gel. Mek istedim. Burada hayatlarımızda bir çok değişiklikler olacak, fakat Birleşmiş Milletlere faydalı olabilmek hef arzularımızdan feda- M. Kuzu da şunları söy. 'Aramızdan bir çokları ya: Bancı bir memlekette bulunmaktan faydalanarak yeni Jisanlar öğrenme- yeye çalışmaktadır. Bir çoğumuz hem İngilizce ve hem de Köre dilme ait kelimeleri öğreniyoruz. Bilhassa ba; Jangıçta ekmek, sigara gibi umumi Mahiyetteki kelimeleri öğreniyoruz. Dint fanliyet hususunda erler ta. Mmamiyle serbest bırakılmıştır. - Dint merasimlere katılmak mecburi olma- dığı gibi, erler arasında Hiristiyan olanlar da mevcuttur. Taegu merke- bütün alay ve silâh arkadaşlarımı w Tamlarım. Bugün görüştüğüm Ame- rikalı Albay De Shozo dahi size ve beraber çalıştığı topcu arkadaşlarına selâmlarını göndermektedir. * Cihan Kumbasar Adapazarında bulunan Kumbasar n- flesi ve akrabalarıma, ayrıca İzmir. deki Alperler milesine ve dayım - Os man Remzi Nurhat'a sihhatler. diler hürmetlerimi sunarım. * Nazmi Özoğul (Yüzhaşı) Harp Okulu Sb. ve öğrenci arka- daşlarım, Sizlere ayrılırken şerefli ta. Tihimizin kahramanlık — menkibeleri yaratan babalarımızın asti kanını ta- Biyan evlâtları olduğumuzu — bütün dünya huzurunda ispat edeceğimizi ve icap ederse canımızı vereceğimizi söz vermiştim. Bir cephe arkadaşınız sı fatiyle sizleri selâmlnrım, Hayatta - bulunanların heykellerinin dikilmemesi hakkında bir tasarı Ankara, 10 (Hususl / muhabirimli bildiriyor) — Ankara — milletvekili Osman Şevki Çiçekdağ hayatta bır dunan kimselerin heykellerinin büna mümasil anıtların resmi — ve umümt yerlere dikilmemesi hakkın. da bir kanun tasarımı hazırlamıstır. Hayır mücaseselerine hayır yapanla. rin namlarını İpka İçin dikilecek a. mitlar bundan İatisna edilecektir. Bir Panama vapuru fırtınadan Midilliye iltica etti İzmir, 10 (Hususi — mühabirimiz bildiriyor) — İzmire gelen gemlei: ler Midüili açıklarında bir. Pafama vapurunun fırtınadan batmak tehii kesiyle karşılaşarak. istimdat ettiği 'e Midilliye iltlen ettiğini söylemek- tedirler. Bu vapur ticari hamule ile İzmire geliyordu. Artvinde bir. kamyon Uçuruma yuvarlandı Artvin 10 CAA.) — Şoför Kaptan daresindeki Hopa TI plâka numa: ralı bir kamyon Berta mevkilnde ve henliz. anlaşılmayan — bir. sebepten içindeki yolculariyle birlikte bir uçu, lerinden ağır Sürette varalanan li yölcu ile hafif yaralır: “astöhaneye kaldırılmıştır. Savcil dineye zindeki kilise Müslümanlar için bir Sunda göyle demiştir: 'Türk ordusunda dinin gahst bir mesele olduğu kansati hâkimdir. Biz bütün dinlerin tanrı nazarında mak. bül olduğu kanaatindeyiz. — Eansen maddi kuvvet Milletlerarası Washington 10 A.A. (Unlted Press) — Dişişleri Bakanı Dean / Acheson, perşembe geceni verdiği beyanatta A- merikalıların "Allaha iman etmesi ve barutunun kurü olması gerektiğini, belirtmiştir. Hiristiyanlarla müsevilerin — milit konferansında söz alan Acheson, ez- cümle şunları söylemiştir: Amerikadan iki denizaltı gemisi teslim alındı Washington, 10 (T.H.A.) — Ameri- kan Hükümeti bugün karşılıklı aa vunma yardımlaşması programı ge- reğince Bumper ve Blower denizal- tılarını Türkiyeye devretmiştir. Bu Mmünasebetle Newlondon Denizaltı üs- sünde yapılan törende Türkiyenin Washington Elçisi Feridun - Cemal Erkin, Türk Deniz Ataşesi Bahri Ge- yer ve yüksek rütbeli Amerikan su- Bayları hazır bulunmuştur. ağustos 1944 te hizmete girmiş o- dan Bumper'e Çanakkale, 16 temmuz 1945 te hizmete girmiş olan Blowere de Dumlupinar adları verilmiştir. Bu gemlleri devralacak olan 17€ 'Türk denizcisi bir kaç aydan beri Ameri- kada eğitim görmüşlerdir. Rusların yeni bir kararı | Batı Berlinle Sovyet Bölgesi arasında otomobil münakalâtı durdurulacak Berlin, 10 A. A. (AFP) — Sovyet bölgesi makamlarının aldıkları ted- birler neticesi Batı Berlin lle Sovyet Bölgesi arasında otomobil ulaştırması tamamiyle duracaktır. Batı bölgeleri- 'ne giden bütün yollar kapatılmış ve- ya Kapatılacaktır. Servis arabalarının Batı Berline gitmeleri demokratik AI- man Gümhüriyeti tarafından yasak edilmiştir. Yugoslavyaya Marshall Yardımı Washington 10 ALA, Hâlen. Yugoslavyanın Mi nandan faydalandırılması bahis mev zundur. Fihakika — Marshall / Plâm sözelisinün bildirdiğine göre — hâlen Bu teşkilât memurları ile Yugoslav Hükümeti arasında büyük bir kıtlık tehdidi nitında bulunan Yugoslavyaya mühim miktarda un göndermek ıçin Müzakereler cereyan etmektedir. Sanıldığına göre bazı memleketler. den Yugoslavyaya un / göndermeleri falep edilecektir. Amerika bu memle. ketlere aym miktar unu İadeyi taah. Hüt etmektedir. İngilterede 6 -7 kilo ağırlığında dolu taneleri h Molton, (İngiltere), 10 (A P “ Ügxmoor çiftçilerinin 'dün bil dirdiklerine göre, birer çorba tabaitı Sesnmetinde yağmış olan dolu, - bir koyünü öldürmüştür. Beheri 6 YA T Kllo gelen dolu taneleri toprağa sap- danmış bir halde bulunmuştur. İran Şahının nişanlısı tifoya tutuldu 'Tahran 10 (AP) — Saray çevrele. çinden Bildirildiğine göre, İran $ hinin 18 yaşındaki nişanlısı, Bayan Süreyya tifo hastalığına — tutulmuş- sa da, kendisi hâlen - iyileşmektedir Ve 27 kasımda yapılacak nikâh me: Tasimine kadar tamamen iyi olacağı küvvetle tahmin edilmektedir. Düğlün, yalnız saray çevrelerine münhasır olarak ufak bir merasim- le yapılacaktır. Bununla beraber nisan ayında, Kı- ral ve yeni Kiraliçenin taç. giyme Merasimleri sırasında geniş merasim ve şenlikler yapılması mukarrerdir Şahi gimdiye kadar, resmen taç giy- memiştir. Buna sebep, harp İçinde, babasının müttefiklerin zoru ile yap: mış olduğu feragate dalma itiraz et. Mmiş bulunmasıdır. Acheson'un yeni beyanatı “Düşmanı yenmek için yalnız münasebetlerin bir cephesi vardır. ki, bu da çok önemlidir tuğayımızda Müslüman erlerin ya- Tunda Hiristiyan erler de vardır., Türk etleri Koredelei ikitmden hiç gikâyet etmemektedirler. Erler kene di memleketlerinin de hemen hemen Aynı arz dairesi üzerinde bulunduğu. hu ve Koredekine müşabih iklim gart Jarına alışkın bulunduklarını söyle. mektedirler. kâfi değildir,, de manevi ve fikrf 'yekün mücadelede demokrat mütte- fiklerin kati zaferini sağlamak için yalmız askert kudret kâfı değildir. 'Hür milletlerin başlıca vazifelerin- den biri, mütecavizin cesaretini kıra cak kudrete süratle sahip olmaktır. Vahim bir tehdit karşısındayız. -Bu tehdide lâzım geldiği gekilde karın koymazsak bir felâkete kolaylıkla sü. rüklenebiliriz. Fakat bu tehdide kare ği koyarken hangi gayeyi güderek ge- kert kudrete #ahip olmmak için gayret arfettiğimizi asla unutmamalıyız. Şunu dalma hatırda tutmalıyız Ki gayemiz barışın mühafazasıdır. Bu suretle bağlandığımız demokra> tik kıymetler yaşamaya devam eder cektir. Önleylci harpten bahsedenler, siyaset mefhumunu kaybetmiş olan kimselerdir. Cumhuriyetçilerin seçimlerde / ka- zandıkları zaferi müteakıp verdiği bu dik nutukta Acheson, komünizme kar. # yumuşak bir siyaset takip ettiğini göyleyen bazı Cumhuriyetçilerin —it hamlarından hiç bahsetmemiştir. Seçim — neticelerinden — anlasıldığı veçhile Acheson'un takip ettiği eiya #etin halk tarafından tasvip edilme- Giğini söyleyen bazı Cumhuriyetçiler, Dişişleri Bakanının istifa etmesini iee temişlerdir. Fakat Acheson, bu teke Jifi reddetmiştir. Acheson, nutkuna nihayet verirken göyle demiştir: Birleşik Amerika ancak son za manlarda dünya llderliğini ' Üzerine almış bulunuyor. Lider mfatiyle vecik belerimizi yerine getirebilmemiz. için Mmânevf gayemizde ve askeri kudreti- mizde birlik olmalıdır. 1950 Nobel miikîatlan Fizik mükâfatını İngiliz Bilgini Cecil Powel, edeblyat mükâfatım da Amerikan Romancısı — Fauülkner / kazandı tockholm, 10 (AP) — 1950 yılı Nobel Fizik Mükâfatı İngiliz kozmik #unlar bilgini Profesör Cecil Powell'e Yerilmiştir. 46 yaşında olan — bilgin Bristol Üniversitesi profesörlerinden. dir. Bu mükâfatı. atom nüvesinin sıre darını araştırmak için kullamları bar Sit bir fotoğraf usulünü geliştirdiği. için ihraz etmiştir. Aynı zamanda İngiliz bilgini, atom nüvesini bir arada tuttuğu zannedilen Ve “Meson” adı verilen iptidaf zerre lerle ilgili olarak önemii keşiflerde de bulunmuştur. Bu yılın mükâfatı 164.300 İsveç kü- ronu veya takriben 31700 dolar tu- farındadır. Mükâfat tevzil münase. betiyle 10 aralıkta Stockholmda, her yıl olduğu gibi büyük bir tören yı pılacak Ve Kıral VE nci Güstav mü- kâfatları şahaan dağıtacaktır. Nobel mükâfatının İhdası veya 50 yıldan beri İngilizler, 13 0 fizikten olmak tü zere ceman 40 Nobel mülkâfatı ihraz Stockholm, 10 ALA. (Unitedi Presa) Amerikan hikâye ve romancımı Wudam Faulkner bugün Nobel ede- biyat Mükâfatını kazanmıştır. İngiliz filozofu Bertrand Russeli de bir ede- biyat müküfatı kazanmıştır. Fillerin muzipliği Barselon, 10 AA (AFP) — Bir sirke mensup filler, her günkü ye- Meklerinden bıkarak yolları üzerinde tesadlf ettikleri bir manav dükkâ- mında buldukları sebzeyi yemeye bağe Tamışlardır. Ne dükkân sahibinin fer- yatları, ne de polislerin ve muhafız. darın müdahalesi fülerin oburluğuna bir son verememiştir. Bunlar, dükkânda olan biteni bü- yük bir ihtimamla bitirdikten sanra Zanki bir şey yokmuş gibi sakin kin sirkin bulunduğu yere doğru yol larına devam etmişlerdir. Bulgarlar, Parlâmento Birliğinden çekiliyorlar Sofya 10 AA (AF.P.) — Bulgar Parlâmento — Grüpü — Parlâmentelar arası Birliğinden çekilmeye — karar