13 Kasım 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

13 Kasım 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

KAPLARI seviyor musunuz? aht kiş ortasında — tayyörle dolaşmak — isteyenlere zarif tayyör, Kap modelleri 'İnce oluşuna göre tüyin etmek size düyer. Kapları sevenlere, Acık gri üzeri Sarı kahverenoi piyedöpul- yüvaı dan olan. verev. biçilmiş Bir mücevher — takıl kap seklinde bir. ceket Kemer yeşil İçine giyilen elbise siyahtır. PARİS'TEN Önde, önlüğü andıran bir eteği olan kırmızı yünlü bir sibise, Kenarlara siyah biye geçirilmin GELEN en son moda yenilikler PİYEDÖPUL KAP CEPLİ PELERİN n yakasının altı. A tesbit edilmistit. Ar: kada ve bir kenarda di Kin vardır. Ceket ve kı piyedöpuldandır. Etak ka. lin yünlüden de elabilir. altındaki Suttu. yanyana iki Vardır. Ceketle aynı kumaştan olan bu. kap verevdir. ve bel / kuminı ÇİFT SIRA DÜĞMELİ dısarıda birakarak vücu: KAP de ayrı bir kalınlık ver. memektedi Ceketin çift sıra düğme- lerine raptedilen bu. kap önde çift panodan —mü- sekkildir. Omuzlarda 7 verev pano daha cuttür. Takım t dir. KOLLU KAP * ELBİSE TEKNİĞİ Resimde — gör KOLLAR düğünüz devamı n d'an kellar. meydi gn kimono yünlüdür. — Lâr ğ hareket zim olan kumaş miktarı 140 ninde 2 metredi $ z ketilmiş — ufak bir parça koyun YAKA Yakayı çift bi * giniz. Dit kenar. rı — birbirine CEPLER dikin. Temiz ol hinde bir iki TERANAA yesmana Fahte. YESMANLARI dinı — İçlerine Yakadan itiba- krepdöin 'geci: * Her tarafta kadife göze çarpıyor: İpek kadi- fe, desenli kadife, su geçirmez kadife, ekose kadife bu mevsimin yeniliğini teşkil ediyor. * Christian Dior siyah kadifeden meydana getir- diği bir redingotun yaka ve kol kapaklarını simle süsleyerek 2arif bir manto meydana ge- tirmiştir. * Siyah kadifeden yapılmış ince ve dar bir el- bisenin eteklerine siyah satenden, bolluk te- min etmeye yarayan parçalar konuyor. * Sade siyah bir mantonun geniş cepler ve muştur. üzerine Şşal yaka, vizondan düğmeler konul- * * skârpinler sabahleyin alçak topuklu, akşama doğru biraz daha yüksek, gece de 9 santimet- reye yükselmektedir. Papuçlarda ekseriya çift deri ” kullanılıyor, üzerlerindeki kuplar mahiranedir. Rugan ile podösüed karışık papuçlar rugan ve siled ka- rışık çantalarla giyilmektedir. Siyah, düz bir kadife elbise üzerine - giyilen kadife şalın kenarlarına beyaz hermin geçi- riliyor. Eksantrik bir kokteyi elbisesinin eteklerine rönar geçirildiği de oluyor. a 'YÜNÜN KALİTESİ: 700 gr. “Pin- RENK: Açık mavi (türkuaz) MALZEME: 2,5 mm. çapı olan iki gis. 80 cm. tela, 20 mm. lik 6 düğme, 65 cm. ekstrafor. ÖRNEK: 20 ilmek (5, em; 20 - 46 cm. (A2 beden) Düz kenar: 90 ilmek atın. Burmalı derse örgü örün (1 sıra tera, | sıra yüz, imekler arkadan alınacak). 12 defa 'olmak Üzere her 15 em. de soldan Tilmek eksiltin. Yüksekliğin 19 uncu €m. sinde, İlk 18 ilmeği bir kenara birakın. Geri kalan İlmekleri 2 cm. #zerinden (cep girişi) örün ve kapı ftın. Fazla işlere 70 ilmek atın. 10 defa olmak üzere her 1'5 em. soldan 1 ilmek eksiltin. Yüksekliğin 15 hei €m. sinde, İlmekleri demin bir. ke- nara birakmış olduğunuz. İlmeklerin soluna getirerek bütün ilmekleri & meke başlayın. Soldan her 1,5 em. de Bir (£ defa) 1 imek ekslitin. Düz olarak devam edin, 25 cm. de her em. bir ilmek arttırın (15 defa), Yük- sekliğin 37 nei cm. sinde, kapakları Yapmak için sağdan her 6 sırada, 1 ilmek (8 defa) ve her & sırada 1 İlmek olmak üzere (20 defa) arttırın. 41 inel em. de, olda her ? sırada 1 ilmek kapatın (8 defa) ve bir yar a birakın, Sağ kol: Fazla şişe 5 ilmek atın. Her 2 rada ? ilmek arttırın (1L defa), son: ra Sıra ile 1 ilmek eksiltin. & her 4 Sırada bir; her 2 sırada bir. » (8 de- fa). —her 2 sırada * bir defa 1 mek, bir defa ? ilmek * (3 defa) — ? ilmek, (15 defa) — $ bir defa 1 mek, 1 defa 2 ilmek 4 (4 defa) — * bir defa ? İlmek, bir defa Vi F (8 defa) —2 ilmek (8 defa) — * bir defa 1 llmek, bir defa ? ilmek * (2 defa) — ? iimek (2 deta) — Silmek (9 defa) — 4 ilmek (1 defa) - 5 ilmek (8 defa) — — Sağdan çoğal Mmaya başlayın, her Iki sirada ? (24 defa) —, her 4 sırada, haşlayın. Soldan kolun üstünü dana getirecek . şekilde — eksil devam edin. Sağda: kla arttırmalar yapı kasmız dan 8 eksilim lden za. Man, sağdan her ? sırada 10 İlmek 'defa) — 6 İlmek (6 defa) kapa: Kol Üstündeki bantlar: Sağ kenar: 5 ilmek atın. Soldan her ? sirada bir. & ilmek (3 defa) Aarttırın — sonra şu şekilde eksiltin: Her iki sırada 1 ilmek (8 defa) — her & sırada (1 defa) — he (4 deta) — nek (10 defa) ). Sağda, sıra ile her 8 8 ilmek (8 defa) —4 ilmek (4 defa) — B ilmek (8 defa) — 4 ilmek ( defa) — 7 ilmek (1 defa) — 14 il- mek (1 defa) —— Soldan arttırma. #a başlayın: Her 2 sırada ? ilmek (21 defa) — ber & “sırada 1 ilmek (4 defa) — her 2 sırada 1 ilmek (4 defa) — elde ettiğiniz ilmekleri, bir kenara biraktığınız. ilmeklere ilâve ederek, bütün İlmekleri örmeze baş- Jayın. 'Sağdan bütlün İlmekleri biti. rene kadar eksiltin. Kol üstündeki bant: ? ilmek atın. Burmalı Jerse örgüden örmeğe başla- dan arttırın: Her 2 (27 ilmek). — her Iki sırada 1 ilmek (6 defa) — ? ilmek (2 defa) — $ fimek (1 defa) — ? ilmek (S defa) —8 ilmek (1 defa) — 2 ilmek (1 defa) — 4 ilmek (4 defa) 1 mek (6 defa) — geri kalan ilmekleri Bir defada ekslitin. -Soldan arttır İnvın Ve münavebe ile £ * (3? defa) her ? sırada, 1 İlmek (2 defa) — 2 ilmek (6 defia) — $ flmek (2 defa) — 6 ilmek (& defa) —1? ilmek (1 dera. Sol kenarları aksi istikamette ö- rün Süs teşkil eden kısımlar: Sağ kenar: 17 ilmek atın. Burmalı derse örgüden örün. $8 cm. de sağ: dan her 6 sırada | ilmek arttırın (10 defa) — Soldan arttırın: Her 6 sı- Tada 1 ilmek (S defa) — her & s. Fada (20 defa). 4 sıra ördükten son- ra kapatmaya başlayın: 10 ilmek (2 defa), sonra 6 ilmek ilmekler bi- tene kadar. Sol tarafı da aynı fakat aksi İstikamette — örmelisiniz. Yaka: 40 ilmek kenarlardan lik 8 sırada 1 er ilmek arttırın, sonra bu Arttırmaya her 6 sırada bir olmak V- zere devam edin (3 defa) — 10 sıra da (2 defa): Yaka oyuğunun ortası olan 16 nct em. de dürün. İkinci ya- Fısını aksi Mtikamette örerek, örgü. Yü kapatın. Kol kapaklı 10 ilmek atın. Kenarlarda her ilmek (1 defa) arttırmak ü: irün — düz sonra- kenarlar- dan Kapatın: Her ? sırada 4 ilmek (4 defa) — 6 ilmek (1 defa), geri ka- dan ilmekleri de bir defada eksiltin. Kol altlarının sufleleri; 4 ilmek atın. Her ? sırada 2 l- mek (1 defa) — 1 ilmek (& defa) arttırın. İki sıra örün, arttırmaları aksi istikamette eksiltin. & ilmek ka- hınca örgüyü kapatın. Dikilişi: Parçaları ütüleyin. Orta, arka ve kol altlarındaki dikişleri dikin. (Pingouln'in yün modetleri) şekilde arttırın defa ? ilmek 4 (8 defa) — £ ilmek (8 defay — | ilmek (1 defa) 2 ilmek (1 dela) — | ilmek (4 ven Z2 santimet. MT Lücivert yünlüden olan bu güzel elbisenin eteği verevdir. Lâzım olan kumas miktarır 130 eninde 280 cm. dadır. Ön ve ar. ka kısımların tutturun” İçine keton — geçiril. is olan kapak. çinekrepd ö lar hafifçe ha Sinden bir astar vada dürarak geçirilmiştir. Ayrı bir zarafet Ki etmekte Ç KALCA AMPİYESMAN * * Mor renkli dar bir kadife elbise üzerine pan- — & Mebzul miktarda eşarp kullanılıyor. ter kürkünden bir kemer takılmıştır. * Öğleden sonra giyilen fantezi tayyörlerin ya- kasına kastor veya vizon eşarplar konuluyor. Bilhas- Sa mantoların yakâlarına manto ile aynı ku- aymı, faka maştan olan büyük eşarplar konuluyor. Bu A CĞN eşarpların kenarlarına kürk geçirilmiştir. Pa- riste teşhir edilen spor bir manto çok nazarı dikkati çekmiştir. Bu mantoda etek kısmın- da mantoya bir düğme ile iliklenen uzun bir eşârp vardır. (18 defa). ahi İsti- bir dikiş var — ilmek atın. Burma ? derse örgü örülecek. Her Sağdan 1 ilmek eksilti olarak * Bundan 20 sene evvel moda olan geniş parlak idi. ö bantlar tayyör ve elbiselerde kendini tekrar göstermeye başladı. Düz. olup am mektedir. Yük. sekliği 15 santi. Gikişleri — kalça meydana çıka Tacak — şekilde müntazam. d Kilmistir. dır. N Beyaz herminlerle yarışa e boyanmış kastorla lütrdur çıkan kürk siyaha Kokteyl ve yemek elbiselerinin - Üzerine ağır ipekliden mantolar giyiliyor. Manto için kul- lanılan ipekliler taşlarla süslü nadir bulunan kumaşlardır. 'nar dikişlerinde Şampanya rengi bir elbiseye kürkten kuşak konuluyor aynı renkten T ilmek (7 defa) 18 santimetre u- Hnlubekdi li 'Tamamen drape olan beyaz jerseden bir elbi- Sol kol: Sağdan 3 ilmek atın, sağ se tüzerine konan kuşak... Vizondandır! dan her 2 sırada ? İlmek (B defar Arttırın — sonra münavebe ile eksil. tin, Her ? sırada 1 ilmek, her & Si rada 1 ilmek (8 defa) — her Fada 1 ilmek (8 defa) — 8/9 mantolar fazla rağbet görüyor. Bunlar düz, yakaları kürkten olan dar mantolardır. Kollar ekseriya dirseğe kadar uzanıyor. Düğ- me kullanılmıyor. Vi birer pli var- Üzerinde minik tüyler olan vualetler. astar kolların Mantoların içine kürkten Büyük yırtmaçları olan nefis kürkler gözüküyor. konuluyor. altından Yakasız elbiselerin boynuna eşarp yerine, iti- Asağısı ve bilek kısımları elde nasız bağlanmış ufak mendiller takılıyor. örülmüş açık sarı Jerse bulüz