12 Kasım 1940 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 4

12 Kasım 1940 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 4

yöğalr e — A Be isterdim Yusufla kozumu pây . edeyim be! Dediklen sonra, gözleri dolarak sözlerine şunları da ilâve etti: — Padişoh - kapısından kovuldum yine bel, Dedi. Ayağa kalktı. Güreş kisbeti zembilini alarak koca Yusufun önü- ne koydu. Ve: — A be Yusuf!.. — Bu benim son göreşimdir, Haydi kalk seninle ko- aumuzu pay edelim.. dedi. Ve, ayakta dikildi durdu. Koca Yu saf ve, bülün pehlivanlar, kahve hal- Ki dona kaldılar, Hakikaten, — meydanda kâla kala Adiçoya karğı koca Yusuf kalmıştı. Onu da yenerek meydandan çekil- Meliydi. Koca Yusuf, hiç mülâhaza etme - den olduğu yerden kalktı. Aliçoya dağru geldi. Herkes Kocu Yusufun ne söyliye- , ne yapacağını - bekliyordu Yüzde, yüz Yusuf güreşi kabul ede- cekti, Halbuki, bütün tahminler boşa çık- tı. Yusuf daha çok merdane hareket etti. fAliçonun elini eline Sötürdü, öptü. Ve, sonra: — Usta!, Biz sana ebediyen mey- danı biraktık. Sen bu meydanın eş- siz ve namağlübe erisin?. Mademki, güreşi bıraktın çekiliyorsun bırak da biz kozumuzun poy edelim sen de seyrine bak!.. dedi. “Aliço, Yusufun bu, büyüklüğü kar- gısında ağladı. İhtiyar pehlivanın yirmi altı sene meydana hâkii vardı. Artık bundan sonra o, mey- dana kisbet giyip boğuşamıyacaktı. Yusufu alnından öptü. Yaşlı gözlerini gevresile sildi.. Ve sordu: — Abe, k güreşini?... “Yusuf, köşede büzülmüş Katrancıyı göstererek: — Tehey!, İşte bununla!, Deyince, Aliço bilâ tereddüd; — Peki, Dedi, 5, Çünkü, Meydanda Katrancı gibi azılı bir güreşçi vardı. Görülüyordu ki, Aliçoyu ihtiyar halinde bile mey- dandan çıkarmak mümkün - değildi. 'Onu kendi haline bırakmak - elini öpüp hayır duasını almak gerekti, Nitekim Koca Yusuf da böyle yap- ta. Çünkü, Yusuf biliyordu ki, ihtiyarı mağlüb etmek imkânı yoktu. Ona Hürmet cdip baş köşeye — oturtmak lâzımdı. İş Katrancıya Katrancıya sordu: — Katrancı ne dersin sen be?, Katrancı mukabele etti: — Usta, Yusufun dediği doğrudur.. Biz seni meydanın piri olarak kabul ettik.. Artık sen bir köşeye çekil... Yuzufla kozumuzu pay edelim... Dedi & Kahve halkı ve diğer pehlivanlar heyecana düştüler.. zehir gibi bir güreş olacaktı. Derhal kisbetler omuza — vuruldu. Ttlamur caddesine düşüldü. Hafiyeler ve polisler Ihlamura doğru giden pehlivan ve halk kalabalığından ürk- müşlerdi. Askerlik işleri ı ŞUBEYE DAVET Fatih Askörlik şubesinden: Sınıf 8 hesab memuru — Mehmed Kâmil oğlu Ahmed Tevfik (2424) in acele şubeye gelmesi. #6 * c Emi ü As. Ş. den: Makinist er Abdurrahman — oğlu Bayram (330 - 377) hemen şubeye müracaati. aldı. Başına le ayırd. edeceksin oturan düşmüştü. — Aliço, ... Yerli Eminönü As. $. nden? 1 — Lise ve daha yüksek okul me- zunu olan askerliğine karar verilmiş kısa hizmetliler (Ehliyetnamesiz or- ta ebliyetnameli, tam chliyetnameli, ve yüksek ehliyetnameliler) sevke- dileceklerinden nüfus cüzdan ve as- keri ehliyetnamelerile hemen şube- mize müracaatları, 2 — Gelmiyenler hakkında kanuni muamele yapılacağı ilân olunur. ... Emii Yab. As. Şubesinden: Lise mezunu tam ehliyetnameliler- le orta ehliyet nameliler ve hiç ehli- yet namelilerden 336 doğumlularla birlikte kısa hizmetliliğine karar alı- nan Fatih, Eyüp, Eminönü kazaların- daki bilumum yabancı talebelerin i- kamet senedleri, askeri ehliyetname- leri ve nüfus hüviyet cüzdanlarile birlikte 24 saat zarfında şubeye mü- racaatları ilün olunur. | TİYATROLAR | Şehir tiyatrosu temsilleri Tepebaşında Dram Kısmında 12/11/1940 Salı günü akşamı Saat 20.30 da AYAK TAKIMI ARASINDA Ber tarafa otobüs vardır KEL ALi SON- ÇONUN F GÜREŞLERİ Bunlar nereye gidiyorlardı. Sarayı mı basacaklardı? Telâş büyüdü. In- zibat tedbirleri almdı. Hafiyeler, padişaha, saraya jür - mallar yağdırıyorlardı. Halkın ve pehlivanların bunlardan zerre kadar baberi yoktu. Zaten, yol kısa idi. Hacı Hüseyin bağına gelindi. Halk meydanı aldı ve çevreledi. Koca Yusuf ve Katrancı soyunu - yorlardı. Hafiyeler nihayet mesele- 'nin mahiyetini anladılar rültü bir an içinde ortadan Mabeyni hümayuna derbal âcil jur nallar verildi.. Bir mesele - olmadığı bildirildi. İşin maahiyeti arzolundu. Mabeyni hümayun telâşa düşmüş- tü. Yarım saat kadar heyecan içinde kalmıştı. Beşiktaş karakolu ile Yıklız yok ŞU arasında yaverler ve zaptiy yarilerinin atları şimşekler çakaral Bidip geliyorlardı. Beşiktaş muhafızı Hasan Paşa, sım. sıkı tedbirler almıştı. Bunların hepsi beyhude olduğu anlaşılınca hemen herkes Hacı Hüseyin bağına koşma- Za başladı. Beyler, paşalar, yıldız erkânı gü- reşi seyretmek için geliyorlardı. Şaka değil, huzuru hümayunda ya- | pılacak bir güreş, şimdi meydanda oluyordu, Ihlamur meydanı seyircilerle dol- Muştu. Koca Yusuf, Katrancı soyun- dular, meydana çıktılar. Binliklerle getirilen yağlarla yağ - dandılar.. Her iki pehlivan da besli ve idman üzerinde idi. Her iki pehlivanın vücudları id - Mandan kehribar gibi sararmıştı. Her ikisi de hızlı ve zorlu gözüküyordu. Davul, zurna bulunmuştu. Hiç da- Vul zurnasız güreş olüur muydu?. Güreşi hıza getirecek, — pehlivana Can ve neşe verecek davul ve zurna idi. Onsuz pehlivanların kanı oyna- mazdı. Pehlivanlar Meydana çıkınca, ih- tiyar Aliço ortaya çıktı. Elini havaya kaldırıp herkesi süküta davet etti. Ve söze başladı: — Paşalar, beyler, ağalar.. duydum duymadım - demeyiniz.. Ben, Koca Yusufla güreşimi ayırd etmek iste- dim.; o, elimi öperek Katrancı ile ko: zunu'pay edeceğini ve meydanı bana terkettiğini söyledi. Abe, işte bugün- den itibaren güreşi Koca — Yusufla, Katrancıya bırakıyorum.. Benden son ra hangişi meydana sahip olursa mey dan onun olsun. Dedikten sonra; 'da ilâve etli: — Güreş kıran kıranadır.. Kimse güreşe müdahale etmesin. Boğmak, kırmak vardım, Yeniş çivi yukarıdır. İki sırt yukarı gelecektir. Güreşe kim karışırsa bakkmdan geliriz ha!, Dedi, y Ahaliye, Katrancı ile Koca Yusufu takdim etti. İki pehlivanlar, Aliçoya yanaştılar.. Her ikisi de ihtiyar kurdun elini öp- tü. Aliço ,her ikisinin sırtını okşadı ve itti, Güreş başladı. Ortalıkta peşrev yapanların el şa- kırtısından, davul zurnaların çıkar- dığı yırtıcı seslerden başka ses yoktu. Herkes heyecanndan sessiz kalmıştı. Çünkü, güreş çok meraklı idi. ilk hücumu Katrancı yaptı. Beş dakika sonra, Koca Yusufu tek çap- raz tek paka ile bastırdı. â, sözlerine şunları Deli Şehzade Yusuf izzeddin (Baş tarafı 2 Inci sayfada) gadın büyük oğlu Ziyaeddin e- fendi ile ülemadan dört zattan tertip olunan heyetin riyasetine veliahd Yusuf İzzeddin efendi tayin olundu. Görülen feci man zaralar efendi üzerinde tabii fe- na tesir yaptı. Avdetten sonra hastalık arttı. Dolmabahçeden yuya geçilmişti. Büyük kabine, Nesib beyi, e- fendinin teşrifatçılığından - ve daire müdürlüğünden azletmiş, yerine sabık Kütahya mebusu Cemal beyi tayin eylemişti. Fakat Yusuf İzzeddin efendi ayrılmak istemediği Nesib beyi hususi hizmetine, çiftlikleri mü- düriyetine almıştı. Nesib - bey, Yusuf İzzeddin efendinin daire- &ine Müntesib olan — dahiliye Müsteşarı Fuad beyin göster- diği bir listede sürülecekler me- yanında kendi ismi de dahil ol- duğunu gördü. Tabii, mahzun oldu. Yusuf İzzeddin efendi Ne- sib beyin mahzuniyetinin farkı- 'na mı vardı? Yoksa keyfiyet bir taraftan kendisine haber mi ve- rildi? Nesib beyi çağırdı; 500 altın verdi. — Bunu al! Rumanyaya kaç! Nesib bey, veliahdin eteğini öptü. — Vicdanım emindir. Kaç- mak istemem, Yalnız arandığım- da yakalanmamam için çiftlik- te gizlenmeme müsaade — buyu- run! dedi. Veliahd da müsaade etti. Babiâli baskını üzerine gelen | İttihat ve Terakki kabinesinde İzzet Paşa harbiye nazırı olmuş- tu. Yusuf İzzeddin efendi kuv- vetlileri kollama siyasetini pek iyi bilirdi. Eski seryaveri olup İzzet paşanın akrabasından 0- lan Hasan Cafer beyi kendisine teşrifatçı ve daire müdürü aldı. Efendinin hastalığı kışın ha- fifleyor, ilkbaharda şiddetleni- yor idi, Bu vakte kadar sükün halinde iken şimdi yeniden şid- det baş göstermişti. Hükümet- te veliahdi tekrar — Avrupaya göndermek fikri uyandı. Ken- disine kimlerin refakat edeceği de kararlaştırıklı, cirli ku- YENİ SABAH daşı kusursuz 5#5 . 8: Çİ çürük ... İyi yumurta almak! herkesin iş! değildir. Ampullgr için dahi böy- ledir.Yanlış anlaşılan bir tasarrut 'düşünülmeyen akibetler, tevlit eder. Ampulları ucuz aldırlız diye ten- Wiratınız ucuza çıkacağını düşu, fHhüyorsanız aldanıyorsunuz, Bu nevi ampullar dehşetli eleks trik cereyanı sarfederler. ” ! Hakiki tasarruf yapmak isteri seniz, kalitesi denenmiş TUNGSRAM amnullarını alacak- sınız. TUNGSRA göver EN AZ.PARAYA-EN BOL AYDINLIK DAUA OA Efendi de: — Avrupaya gideceğim! diye etrafındakileri oyalıyordu. Bir kaç hafta da bir vagon hazır- lanıyor, sonra tehir olunuyor- du. Hattâ bir defa Rumeli de- miryolları kumpanyasına vagon ücreti bile verildi. Yusuf İzzeddin efendi tara- fından gösterilen arzu üzerine sabık başmabeyinci Lütfi Sima- vi beyin de efendi ile birlikte gönderilmesi — tensib edilmiş, sadaretçe.. Lütfi beye tebliğ ol- muş idi, (Arkası var) aa a: İTHALAT ve İHRACATÇI Müesseselerin Nazarı Dikkatine Bağdad, Basra yolu ile dünya- nin her tarafına müsaid şeraitle her türlü eşya nakliyatını deruhde eder, Büro ÇAKER YAZAROĞLU Galata Karaköy Sermet han 'Telefon: 41773 (Arkası var) Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı Yozgat Nafıa Müdürlüğünden 1 — Eksiltmeye konulan iş 'Yozgat Maden yolunun 35 inci kilometresinde inşa edilecek lira 60 kuruşluk köprü inşaatıdır. 2 — Bu işe aid şartname ve evraklar şunlardır. A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Neafia işleri genel şartnamesi D — Şose ve köprüler fenni şartnamesi E — Hususi şartname F — Keşif cedveli, tahlili fiyat, metraj L — Proje İstekliler Yozgat daimi encümeninde bu evrak rebilirler. 3 — Eksiltme 15/11/940 cuma Encümeninde yapılacaktır. & — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin «785> lira <74» kuruş mu- vakkat teminat vermeleri ve bundan maları Tâzımdır. Yozgat Nafia Müdürlüğünden: 1 — Eksiltmeye konulan iş “Yozgat - Sorgün yolunun 12 -- 500—15 — 600 kilometresinde — inşa edilecek 171568 lirg 60 kuruş keşifli silindirajlı boş menfez ingaatıdır, 2 — Bu işe aid şartname ve evraklar şsımlardır; A — Eksiltme şartnamesi DENİZ LEVAZIM SATIN ALMA KOMİSYONU - İLÂNLARI Marmara üssü bahri K. Satmalna komlsyoumndan: î! Cinep Kilosu — Tatmin fiyati Tutari Kuruş Klvap” Sığır eti 365.000 30 1606000 1 — 23/10/040 gününde yapılacakkapal zarf ekzilimesinde talibi d mıyan yukarıda mikdarı yazılı sığır eti bir şartinamede olmak üzera yek niden kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. | 2 — Eksiltmesi 19/11/940 çargamba günü sant 18 da — Tzmitle tersaüli kapısındaki komisyon binasında yapılacaktır. 3 — Alınacak etin 292000 kilosu ayrı ve 73000 kilosu da ayır dintak tke teklisine ihale edflebilir. Şartnamesi 648 kuruş mukahilinde komisyondün temin edilir. l 4 — Toliblerin 2490 sayılı kanunun istediği bu işle alâkadar olduklarının /dair ticaret vesikalarını ve 292000 kilo için 5630 lira, 73000 — kilo için de 1640.50 liradan ibaret ilk teminatları ile birlikte tanzimi — edecekleri Hf mektablarını muayyen gün ve Saatten tatn bir ssaf evveline k: komisyon başkanlığına vermeleri. (10397)' » ASKERİ FABRİKALAR SATIN ALMA KOMİSYONU İLÂNLARI 8000 kilo sadeyağı N 3000 kilo zeyltinyağı 5000 kilo mercimek 10000 kilo nobut 20000 kilo bulgur 8000 kilo sabun alınacak Şi ee Tahmin edilen bedeli «24.500> Ifra olan yukarıda Yazılr tem'an © Köleliğ erzak Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü merkez satın alma komisyos nu »ca 2/12/1940 pazartesi günü saat 15 te kapalı zarfla ihale edilecektir. | Şartname parasız olarak komisyondan verilir. Taliblerin muvakkat t&i M at olan «1837> Hira «50> kuruşu havi teklif mektuplarını mezkür günde &t V14 de kadar komisyona vermeleri ve kendilerinin de 2490 numaralı kasi 'nü) n 2 ve 3. maddelerindeki vesaikle komisyoncu olmadıklarına ve bu işle! alâl adar tüccardan olduklarına dair Ticaret Odası vesikasile meakür gün/ ve seatte komisyona müracaatları, <10607x haial .. * BAA GT Kırıkkalede yaptırılacak inşaat "” '7 Y? Keşif bedeli «20.500> lira olan yukarıda yazılı inşaat Askeri Fabrmza lar Umum Müdürlüğü satın alma komisyonunca 29/11/1940 tarihinde cufla günü saat 16 te kapalı zarf ile ihale edilecektir. *i Şartname «L> lira «$» kuruş mukabilinde komisyondan verilir, Talibles Tin muvakkat temimat olan <1537> lira «50> kuruşu bavi teklif mektuplas Tni mezkür günde saat 14 de kadarkomisyona vermeleri ve kendilerinin de 2490 numaralı kanunun 2 ve 3. maddelerinde yazılı vesaikle Muayyen, gün ve saatte komisyona müracsatları, «10606> Taksim Mete caddesinin Taksim bahçesi arkasına tesadüf eden toprale; kısmı inşa edileceğinden 12/11/1940 tarihinden itibaren inşaatın hit kadar bu yolun kapalı kalacağı ilân olunur. 4107505 ... llk Hala o, R teminat ER N 446425 — 335.00 — Beykoz - Mahmud Şevketpaşa yolu üzerinde Burflk nan ahşab köprünün tamiri. | 80165 — 6687 Be$iktaş Çöp iskelesinin 3 metre tülünde denize-doğu ru uzatılması işi. 4 Keşif bedellerile ilk teminat mikdarları yukarıda yazılı işler'ayrı ayrı açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif ve şartnameleri Zabıt ve Muamelâğ kaleminde görülecektir. İhale 27/11/1940 çarşamba günü saat 14 de Daimi Encümende yapılacaktır.Taliblerin ilk teminat makbuz veya mektupları, ihale tarihinden 8 gün evvel (Köprü tamiri için vilâyet Nafia ve diğer iş için Belediye Fen işleri Müdürlüklerine) müracaatla alacakları fenni ehliyet ve 940 yılına ait“Picaret odası vesikalarile ihale günü muay. yen saatte Daimi Encümende bulunmaları (10756) V4 B — Mukavele projesi gi C — Nafia işleri genel şartnamesi D — Şose ve köprüler fenni şartnamesi E — Hususi şartname F — Keşif cedveli tahlili fiyat metraj L — Proje 1stekliler Yozgat daimi encümeninde bu evrak ve şarinameleri göre- bilirler. p 3 — Eksiltme 15/11/Ö40. cuma günü Encümeninde yapılacaktır. & — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 1286 lira 85 kuruş muvak- kat teminat vermeleri ve bundan başka aşağıdaki vesaiki haiz bulunma- ları Jâzımdır. A — En az yedi bin liralık yol veya köprü inşaatı yapmış bulunması. B — İhalesi tarihinden dört gün evvel müracaatla vilâyetten eksiltmeye girebileceklerine dair vesika almaları. 5 — Teklif mektupları üçüncü maddede yazılı saatten bir saat ev- veline kadar nafia dairesine getirilerek komisyon reisliğine makbuz muka- bilinde verecektir. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet 3 üncü mad- dede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfının mühür mumu ile iyice kapatılmış olması şarttır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. — (10894) aat 14 de Yozgad Daimi «10476> ve şartnameleri — gö- günü saat 14 de Yozgad Daimi başka aşağıdaki vesaiki haiz bulun- A — En az yedi bin liralık yol veya köprü inşaatı yapmış bulunma B — İhale tarihinden dört gün evvel müracaatla vilâyetten eksiltmeye girebileceklerine dair vesika almaları, 5 — Teklif mektupları 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat ev- veline kadar nafia dairesine getirilerek komisyon reisliğine makbuz muka- bilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet 3 üncü mad- dede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühur mumu ile iyice kapatılmış olması şarttır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (10395) İstanbul Nafia Müdürlüğünden Açık eksiltme suretiyle ihalesi takarrür eden (1041.18) lira keşif be- delli İstanbul Arkeoloji Müzesi Taras tamirinin muayyen gün ve saatte ihalesi yapılamadığından 2490 sayılı kanunun 43 üncü maddesi mucibince Bu işin tekrar ihalesi 19/11/1940 tarihinde saat 15 de İstanbul Nafia Mü- dürlüğünde pazarlıkla yapılacaktır. A — Bu işe ait keşif ve şartnamesi dairesinde görülec. ektir. B — Muvakkat teminat (79) İiradır. İsteklilerin en az (1000) liralık bu işe benzer İş yaptıklarına dair ida- relerinden-almış oldukları vesikalarla eksillme günü olan 19/11/1940 - salı günü saat 15 de Nafia müdürlüğüne gelmeleri, * — (10666) İnşaat münakasası Uluborlu Belediyesinden : 1 — Uluborlu Belediyesinin tesdikli imar plânında gösterilen hâl bina- sının inşaatı münakasasına talib çıkmadığından bu işin münakasası — yine kapalı zarf usulü ile bir ay müddetle pazarlığa konmuştur. | 2 — Yapılacak işin bedeli keşfi «18329> lira «35» kuruş olup muvak-| kat teminatı «1374> lira <70> kuruşlu: İstanbul Defterdarlığından: Beyoğlunda Tomtom mahallesinin bostanbaşı caddesinde 212,214 numas ralı dükânı müştemil hanenin enkazı muhammen 120 lira bedelle ve pazara lık süretile satışa çıkarılmıştır. | Müzayede 14/11/940 perşembe günü saat 14 de milli emlâk müdürlüs günde toplanacak komisyonda yapılacaktır. Tâliblerin 9 liralık muvakliğt” teminat makbuziyle muayyen gün ve saatte komisyona Mmüracaalları, (1öT17) Devlet Demiryolları İlânları Muhammen bedeli (907) lira (50) kuruş olan 330 aded yolcu vagonları ; muslukları için pirinçnikelâjlı mayı sabunluk (27/11/1940) çarşamba günü' saat (10.45) onu kırk beşte Haydarpaşada Gür binası dahilindeki komis- yon tarafından açık eksiltme usulile satın alınacaktır. | Bu işe girmek istiyenlerin (68) lira (7) kuruşluk muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar misyona müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. * (10667) * . * SEN Ğ Muhammen bedel, muvakkat teminat ve mikdarları aşağıda yazılı gürs! gen ve ihlamur kereste ayrı ayrı ihale edilmek üzere 27/11/1940 çarşamba günü saat 15 de kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satın" alınacaktır. | Bu işe girmek istiyenlerin her liste hizasında gösterilen muvakkat te-| minat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14 e| kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada malzeme dairesinden, Haydarpas, 8 — Bu işe aid şartname vesair evrak şunlardır: şada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılacaktır. «10724> l A — Eksiltme şartnames Muvakkat bedel Muvakkat B — Müteahhid ile belediye arasında teati olunacak husust mukave- Liste Miktar M3 mecmuu teminat İznime No. M3 Kr. — Lira Ki Lira Kre | C — Vâhidi fiyat listesi ve keşif hülâsa cedveli e 643. Gürgen 35.00 22512.70 1688.46 | Ç — Proje me ve kalas x' Talibler pazarlık müddeti içinde bu evrakı her gün belediye daire- 2 500. — Ihlamur kalas 50.00 2500.— 1875.— sinde görebileceklerdir. —- 4 — Eksiltme 7/12/1940 tarihine müsadif cumartesi günü saat 11 de I a) k Uluborlu belediye dairesinde ve belediye encümenince yapılacaklır. nşaat munakasası 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 2 inci madde mucibince mu- . : ö Si tay lesnln Berteell Bi lrman banlaan d TaRNlN Gühlanmi Für” Uluborlu Belediyesinden : terir makbuz veya herhangi bir milli bankadan Belediyeler bankası emri- 1 — Uluborlu belediyesince inşası mukarrer bulunan mezbaha inşaatıma ne taahhüd mektubunun encümene tevdi edilmiş olması şarttır. talib çıkmadığından bu işin ihalesi açık eksiltme suretile 10 gün daha işe benzer inşaat başardıklarına dair | Ticaret 6 — Talibler ihaleden evvel bu evrakı müsbite ile birlikte müteahhitlik ve ehliyet Odası kayıt vesikalarını ibraz edeceklerdir. 7 — Talibler 2490 sayılı kanuna uygun olmak suretile hazırlıyacakları teklif mektuplarını pazarlığın son günü saat dokuza kadar belediye encü- menine makbuz mukabili vereceklerdir. Postada vukua gelecek gecikmeler- den mazeret kabul olunmaz. «10720> İ HALKEVLERİ l YENİ NEŞRİYAT | ARKİTEKT (Mimar) Bu mimari, şehircilik dergisinin 113 - 1M üncü sayıları bir arada intişar etmiştir. Tavsiye ederiz. Sahibi: A. Cemaleddin Saraçoğlu Neşriyat Müdürü: Macld Çetin Basıldığı yer: (H. Bekir Gürsoylar ve Cemaleddin Saracağlu mathaası) vesikalarile Bakırköy Halkevinden: - Evimizde açılan poliklinikte; Çarşamba günle- ri, Diş, Cuma günleri, İdrar yolları Cumartesi günleri Dahili ve Asabi Pazar günleri yine dahili hastalıkla- yın parasız olarak tedavi edilmekte olduğu ilân olunur. uzatılmıştır. 2 — Yapılacak işin keşif bedeli 3551 lira 85 kuruş olup muvakkat te« minatı 266 lira 38 kuruştur. 3 — Bu işe aid evraklar aşağıdadır; iltme şartnamesi, B — Müteahhid ile belediye arasında teati olunacak husust — muka« vele. C — Vâhidi fiyat listesi ve keşif hülâsa cedvelleri. Ç — Proje Talibler ihale gününe kadar bu evrakları her gün belediye dairesinde; görebileceklerdir. 4 — Eksiltme 13/11/1940 tarihine müsadif pazartesi günü saat 10 da, ve belediye dairesinde belediye encümenince yapılactıktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için taliblerin 2 inci maddede yazılı temie hatı Ankarada Belediyeler bankasına yatırılmış olduğunu gösterir. makbuz veya herhangi bir milli bankadan Belediyeler bankası emrine taahhüt mek< tubunun encümene verilmesi şarttır, 6 — Talibler ihaleden evvel bu işe benzer inşaatı başardıklarına dair evrakı- müsbite ile birlikte müteahhitlik ve ehliyet vesikalarile aret Odası kayıt ve vesikalarını ibraz edeceklerdir. «10721y