12 Ocak 1941 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 5

12 Ocak 1941 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 5

Z Hinciküüni Propaganda 'neşriyatından | Yaziyet değişince ve iki milletin Thenfaatleri birleşince biribiri- “nizle pek yakın dost olmak için 'ârada hiçbir mâni kalmadı. Harb| 'şiddetli zelzeleler hatıraları bu dostluğa sağlam 'bir temel teşkil etti. Almanlar Umumi Harbe aid hatıraları bizde uyandırmakla çok bir hata ediyorlar. Çünkü müt tefiklerimiz ve silâh arkadaş - larımız olan Almanların yaptık- larımı hatırlıyoruz. Bunlar güya bize dost ve müttefik görünen bir devletten sadır olduğu bina- enaleyh bir suiniyet ve hiyanet delili teşkil ettiği için içimizde çok fena bir yara açmıştır. Gü- ya müttefik Türk ve Alman kuvvetleri biribirlerine silâh at- mak derecesinde aralarında fe-| na dakikalar geçirmişlerdir. Şim '(diye kadar beş on defa tekrar et- tiğimiz gibi, müttefiklerimiz bi- 'zim aleyhimizde Rus çarlığile münferid sulh yapmak teşebbü- sünde bulunmuştur. Binaena - leyh, Almanlar akılâne bir ha - reket yapmak isterlerse Umu - mi Harb hatıralarını hiç karış - tırmamalıdırlar. İngiliz propagandasının Tür - kiyeyi harbe sokmak için uğraş- (tığı bir hâyal ve vesvese mah - sulü değilse mutlaka uydurma- 'dır. Biz hiç bir zaman İngiltere itarafından böyle bir propagan- İdaya şahid olmadık. Almanlar |Umumi Harbde müttefik sıfati- ;le aramıza sokulduktan sonra Karadenizde ihdas ettikleri em- rivaki-ile bizi zorla harbe sok - muşlardı. İhtimalki kendi entri- kalarını hatırlıyarak İngilizlerin | de ayni surette hareket edecek-| jlerinden ve — Türkiyeyi iradesi hilâfında harbe sürükliyecekle- | rinden korkuyorlar. İşte İngiliz ve Alman karakterleri arasında- ki fark burada kendisini göste- riyor. Umumi Harbde Almanlar üç dört ay içinde bizi harbe sü- Tüklediler. İngilizler ittifaktan —âr bucuk sene geçtiği halde dü- | rüst olmıyan ufak bir harekette | bile bulunmadılar. Atatürkün İngilizlerle hiçbir anlaşma yapmadığını iddia eden Alman propaganda makamları- | na sormak isteriz: Atatürk a- caba Almanlarla bir mukavele yapmış mıdır? İngiliz kralı se kizinci Edouard Atatürk zama nında İstanbulu ziyaret etmişti,. Atatürk siyasetini biz mi bili - riz, Almanlar mı bilirler? | İngilizlerin Türkiyede Alman-| ya aleyhinde propaganda yap-| mağa hiç ihtiyaçları yoktur. Al- YENİ SABAH r (Baş tarafı t incide) len zelzele tahribatı hakkımda gelen raporlara göre: Zelzele, Değirmendere nahiye- sinde sabaha karşı 5.43 de baş- lamış ve saat 18 e kadar devam etmiştir. Burada iniltilerle karı- şık hafif sarsıntılar da vuku bulmuştur. İlkokul binasının du | varları, içinde oturulamıyacak derecede harab olmuştur. Hükü met konağının duvarlarında da hafif çatlaklıklar olmuş ve bi - nanın bir parçası — yıktimıştır. Yeni kooperatif binasının du - varları da ehemmiyetli surette çatlamıştır. Bir hayvan damı ile 9 ev kısmen - yıkılmıştır. 3 ev maili inhidam bir şekil almıştır. 25 evin duvarlarında da çatlak- lıklar vardır. 44 evin bacası ta- mamen yıkılmıştır. Traşça köyünde 10 evin baca- sı devrilmiştir. Yeniköyde 23 e- vin duvarları çatlamış, 1 ahırın duvarı yıkılmıştır. Karacadağ köyünde 1 damla, 1 evin kapısı ve 2 evin bacası yıkılmıştır. Bu köyde yalnız bir keçi duvar al- tında kalarak ölmüştür. Cumaova nahiyesinin Bulgur- ca köyünde bütün evlerin duvar- ları çatlamıştır. 30 kadar baca | ve 2 damın duvarları yıkılmış- tır. Bu nahiyenin 3 köyünden henüz malümat alınamamıştır. Bu üç köyde tahribatın diğer yerlere nisbetle daha fazla oldu- gu tahmin edilmektedir. Kuşadası kazasında zelzele sabaha kadar fasılalarla ve ha- | fif olarak devam etmiştir. Ha - sar yoktur. Torbalı kazasında beşer daki- ka ara ile çok şiddetli dört defa zelzele olmuştur. Burada da in- | sanca zayiat yoktur. Yalnız bir | kaç evin duvarları çatlamıştır. | Tire kazasının Subaşı kö; deki jandarma karakol binası ortasından ve üç köşesinden çat- lamış ve bina — oturulamıyacak | bir hale gelmiş bulunduğundan | erat başka bir binaya nakledil- miştir, Tevkifhaneden bir. katıl kaçtı | (Baş tarafı 1 inci sayfada) manların yaptıkları, beceriksiz kaba ve çocukça propagandalar bizim gözümüzü açmağa kâfi ge liyor. Hüseyin Cahid YALÇIN Siyam - Hindiçini | harbi başladı | (Boğ tarafı 1 inci sayfada) | Savamaket'in garbinde Muk'u, | Laymund'a bir Siyam batarya- | sını ve jandarma — karakolum bombardıman etmiştir. Fransız topçusu Ventianın garbinde di- | | | | | | ğer bir Siyam bataryasını da muharebe harici etmiştir. Diğer taraftan teyid edildiğine göre, Siyam kıtaları Kombaç mınta - kasından geri püskürtülmüş ve Paylin mıntakasırida büyük za - yiata uğratılmıştır. Bir Siyam bombardıman tayyaresi Siyem- | Tap'da düşürülmüştür. | Siyam Tebliğine Göre | Bangkongk, 11 (a.a.) — Si - yam başkumandanlığı, Fran: tayyarelerinin çarşamba gecesi Bangkok, Praşinburi ve Ubolu bombardıman — teşebbüslerine iukabele olmak - üzere Siyam fayyarelerinin Fransız Hindiçi - Hisindeki Saygon, Dabat ve Pa- Nompenti bombardıman ettikle- rini bildirmektedir. Tebliğde karada Fransız kuy yetlerinin ciddi bir mukavemet-| te bulunmaksızın çekilmekte ol- | dukları ilâve edilmektedir yamılılar büyük mikdarda silâh ve teçhizat ele geçirmişterdir. | toprağa gömmekle maznun bun- dan dolayı da idam talebile ağır - cezada muhakeme edilmekte olan | İsmail bayram münasebetile zi- yaretçilerin tevkifhaneye gel - den bilistifade avluda ser- best bırakıldığı sırada ortadan kaybolmuştur. Yapılan ilk tah- | kikate göre İsmailin önce bir yo lunu bularak tevkifhanenin damı na çıktığı ve geceyi orada geçir- dikten sonra buradan görünme- den kaçtığı zannedilmektedir. Bu husustaki zannı kuvvetlen - diren tevkifhanenin arkasında - | ki kuleden aşağıya doğru bir i- | pin sarkıtılmış olarak bulunma- | sıdır. Bu ipin ucunda da bir 9- dun parçası bulunmaktadır. İsmail henüz bulunamamış ol- makla beraber bir yandan tev - kifhanede — müddeiu umilikçe tahkikata ehemmiyetik 'am edilmekte diğer taraftan da fi- rari şiddetli ranmaktadır. Gazeteciler Bursada Bursa, 11 (a.a.) — Kurban| bayramı münasebetile tatilden | istifade ederek Uludağda yapı- lan kayak müsabakaları çok mu vaffakiyetli olmuştur Müsabakalara diğer & nazaran çok fazla yarışç rak etmiştir Uludağ otelinde ve kayak e- vinde 3000 den fazla kimse bayra mı geçirmi Bu meyanda İs-| tanbul gazetecilerinden mürek - keb bir heyet de Bursa Dağcılık klübünün misafiri olarak Ulu - dağına çıkmıştır yarışlarda bulunmuşlardır. ve Dikili kazasında altışar saniye süren iki zelzele olmuştur. Çan- | darlı nahiyesinde ise zelzele 7 saniye devam etmiştir. Ddemış kazasında vüku bulan zelzelenin 10 saniye sürdüğü tesbit olun -| muştur. Yine ayni saatte Berga-| ma, Kemalpaşa, Urla, Bayındır Seferihisar, Karaburun ve Fo - ça kazalarında beşer'saniye de- vam eden şiddetli zelzeleler ol-| muş ise de hamdolsun insanca | zayiat olmamıştır. Yalnız bir - kaç evin duvarları hafif surette çatlamıştır. Zelzelenin diğer yer lerdeki tahribatı hakkında ra - porlar beklenmektedir. Haber alınamıyan Cumaovasının 3 kö - yünden de bugün malümat gel-| Mesine intizar olunmaktadır. TOBRUK muhasara edildi (Baş tarafı 1 inci sayfada) Barsiyanın zaptından hemen biraz evvel gaybubet etmiş olan siyah gömlekli kuvvetleri ku- mandanından diğer bir general, Tobruk'a doğru yayan kaçmağa teşebbüs ederken yakalanmış - tır. İngiliz Hava Kuvvetlerinin Harekâtı Kahire, 11 (a.a.) — İngiliz hava kuvvetleri umumi karar - gâhının dün neşrettiği tebliğ İngiliz hava kuvvetleri, T kâ-| nunusanide Benina — tayyare meydanına muvaffakiyetli - bir hücum yapmıştır. Hangarlara, binalara ve yerde bulunan tay-| yarelere tam isabetler kaydolun- Muştur. Bir çok tayyare yakıl- mıştir. 8/9 kânunusani gecesi Binga- ziye şiddetli bir hücum — yapıl- mıştır. Hükümet binaları üzeri- ne bombalar düşmüştür. Bir ge- Tni üzerine tam bir isabet kay -| | dedildiği sanılmaktadır. Tobruk üzerine iki hücum da- ha yapılmıştır. Fakat bu husu: ta tafsilât henüz alınmamıştır. 8/9 kânunusani gecesi Napoli- de zırhlılara, ticaret gemilerine doklara ve demiryolu istasyonu- na şiddetli bir hücum yapılmış- tır. Littoria sınıfından bir zırhlh üzerine veya pek yakınına de - niz bombaları düşmüştür. Diğer birçok bomba, motörlü - büy vapurlar arasında yangınlar çı- karmıştır. Sahil boyunca yan - gınlar aleylenmiştir. Rıhtım ü- zerinde binalara, demiryollarına ve bir istasyona da bir çok bom- ba düşmüştür. Bir gaz deposu yakılmış ve havuzlar mıntaka- sında bir seri infilâklar kaydo- lunmuştur. Başka tayyareler, ayni gece, Palermoya hücum etmişlerdir. Burada demirli gemiler arasın- da infilâklar — kaydedilmiştir. Bombalar, bir rıhtımı. ve bir mendireği çevrelemiştir. Dün Malta iki defa hücuma uğramıştır. -Birinci hücumda birkaç dü 'aresi mit - ralyöz kullanmış fakat pek & hasar olmuştur. İngiliz dört düşman tayya müşlerdir. Beşinci düşma yaresi de hava dafi bata yere - indiril İkinci hücum, ticaret gı erine yapılmış, fakat ne h uş ne de kimse ölmü hud yaralanmıştır Habeşi Napoli, neşredilen düsür - tay- tandaki İleri MHarekâtı 11 (a.a.) Burada on resmi tebliğ; Ha- istanın cenub hududunda ha reke bulunan İngiliz inpara- torluk kıtalarının perşemb nü Buna ve Turbiye girdi ni, Tubri civarındaki tepeli al ettiğini, fakat düşma: mas olunamadığını bildirme İngilizlerin Uğradıkiarı En Büyük Zorluk Londra, 11 (a.a.) — İngiliz ordusu şimdiye kadar Ççok zor işler görndiştür. Fakat bu iş- lerden hiç biri £ 2len orlta şark- da karşısima çıkan 70 bin esiri beslemek vazifesi kadar — çetin| olmamıştır Rw esirlerden bir kısmı Hin diatana gönderilmiş bulunmakta iğer mübim grupların da| | bebiyet vermeden saat ona doğ- | nan Kinarosun sakinleri beş ki- Buy kU Yunan zaferi (Baş taratı 1 incide) Atina, 11 (a.a.) — Cebheden gelen son haberlere göre, Klisu- ranın Yunanlılar tarafından zab | tı Tepedelen bölgesindeki İtal -| yanların - vaziyetini - fevkalâde | müşkül bir hale koymuştur. * İtalyanların Zayiatı İtalyada bir mahal, 11 (a.a.) İtalyan orduları umumi karar gâhı geçen kânunu evvelde Yu- nan - Arnavud cebhesinde ölen İtalyan ve Arnâvud zabitlerinin küçük zabitlerinin ve efradınm isimlerini neşretmiştir. Ölü mikdarı 1301 dir. Bunla- rın 97 si zabit, 65 i küçük zabit ve 19 zu Arnavuddur. Yaralıların mikdarı 4598 dir. Kayıbların mikdarı 3058 dir. Bunlardan 88 i Arnavuddur. Ölü İtalyan zabitleri arasında 1 albay, 2 yarbay ve 3 binbaşı | vardır. İtalyanların Bir Adaya İhraç Hareketleri Atina, 11 (a.a.) — Amosgos adası jandarma kumandanı da- hili emniyet nezaretine su ra -| poru göndermiştir: “Bu ayın yedinci günü saba- hin ilk saatlerinde iki muhrib ve bir motörden iki yüz İtalyan Kinaros adasına çıkarak otuz dakika kadar tüfekle ve mitral- yözle eteş etmişlerdir. Bu ada- da bulunan iki kişi bir mağa - raya iltica etmiştir. İtalyanlar kulübelerde araştırmalar yap - tıktan sonra hiçbir hasara se ru adadan ayrılmışlardır.., Kinaros, Kiklad jandarma kumandanlığına tâbi gayri mes- | kün bir adacıktır. Amorgos ve Kalimos adaları arasında bulu- şiden mürekkeb bir çoban aile - sinden ibarettir. Araavudlaruğ İsyazır Manastır, 11 (a.a.) — Reute- rin Arnavutluk hududundaki hu susi muhabiri bildiriyor: Zorla İtalyan ordusuna yazı - lan Arnâvud askerleri, dün, İtal- yan cephesinin gerilerinde bir mıntakada isyan etmişler ve bu isyan bastırılmcaya kadar düş- mana büyük zayiat verdirilmiş- tir. Bu Arnavut askerlerinden bir kısmı dağlara iltica etmiş ve buralarda mukavemete de- vam etmekte bulunmuştur. evvelkileri takib edeceği anla şılmaktadır. Bununla beraber | şimdilik esirlerden en büyük | kısmı Mısırda kamplarda tecrid edilecektir. Mısırda 50 den fazla | kamp mevcud olacak ve bunlar- | | manlara ve İtalyanlara karşı | askeri hedeflere karşı yapılan | dan her biri için bir kumanda | heyeti ve muhafız askerler bu- lunacaktır. Harb esirleri hakkındaki Ce- | nevre mukavelesi esirlerin İngi- | liz askerleri gibi beslenmesini | emretmektedir. Buna binaen | İtalyan esirleri günde dört defa | ve İngiliz askerlerinin yediğini yemektedirler. Bununla beraber i Barrani ve Bardiyada mü- el hime miktarda yiyec rilmiş bulunması me: basit- | leştirmektedir. | İtalyan Donanmasmın Aczi Kalküta, 11 turalya Harbiye Na: der Avusturalya! meden evvel Kalki Beyanatta bulunarak de - miştir ki | geçi - (a.a.) — Avus- rı B. Spen hareket ıı - ada cilere | Son müharebeler üzerine İtal- | şimali Afrikada bilhassa Ti ablusgarb çölünde ümidsiz bir vaziyete düşmüştür. İşlerin gidi- şine bakıl a İtalyan donanm 1 Trablusgarbdeki İtalyan kı vetlerine yardım etmek için Ak- denize çıkmak teşebbüsünde bu. lunmiyacaktır. Akdeniz, evveli sinden daha az bir İtalyan de nizidir. Hakikat şudur ki İngil tere bu denizi kontrol etmekte binaenaleyh orta şarkın anah-| tarını elinde bulundurmaktadır Belçika Kongosu da | Harbe Giriyor Londra, 11 (a.a.) — Müsta-| kıl Belçika ajansına göre, Bel- çika müstemleke nazırı B. Del- veschauwer, Belçika Kongosun- da bulunan kıtaların pek la harekâta iştirak edece bildirmiştir. kın- | erini | 'E'elgraı” Te!efon ve seâsız Ha berleri — (Başmakaleden devam) | "gt vakalarin icabı idi. Bu siyasi | Ege havalisinde l ılk ingiliz gündüz ha- va taarruzu (Baş tarafı 1 incide) nımı vermektedir. Esasen bom - bardıman ve av tayyarelerini bir arada kullanmak usulü Al- manlar tarafından İngiltereye | karşı kullanılmıştı. Yalnız — şu farkla ki, onların geniş himaye avcı teşekkülleri İngiliz havâ kuvvetlerinin müdafaa devriye- leri tarafından kolayca parça - lanmış ve bu usul de akamete uğramıştı. Dünkü taarruza Hurricane ve | Spitfire'ler iştirak etmiştir. Bu | taarruza başlamak için en mo- dern tiplerin kullanıldığı zanne - | dilmektedir. Gündüz muharebe- | lerinin tehlikelerini göze alacak bir hale gelinciye kadar İngiliz | hava kuvvetleri böyle bir te - şebbüse girişmek — istememiş - lerdi. Alman propagandasının iddia- larının hilâfına olarak bütün tayyarelerin salimen avdet et - miş olması düşmanın bu kesif akın karşısında birdenbire pek şaşalamış olduğunu göstermek- tedir. Bazı kimselerin kanaatine gö- Te Alman tayyarelerinin İtalya- yya gönderildiğinin ilân edilmesi Fransada istilâ üslerinde Alman | tahşidatına ağır bir darbe in, - dirmek hususunda İngiliz hava | kuvvetleri tarafından verilen karara âmil olmuştur. Dünkü akın esasen çarşamba akşamından itibaren İngiliz ha- va kuvvetleri tarafından Al - | | yapılan pek şiddetli hava taar - ruzlarından birini teşkil etmek - tedir. Ruhr endüstrileri, bilhas- sa Gelsenkirohen benzin tasfi - yehaneleri, Duisburg, Ruhrort ve Düsseldorf kömür İimanları, Rotterdam petrol stokları, Fles- singue, Dünkerk, Calaie dokları | bombalarla delik deşik edilmiş- tir. Bundan başka kuvvetli bir teşekkül Brest doklarına yeni - den taarruz etmiştir. Norveçte- | ki münakale yolları da unutul -| mamış ve İngiliz tayyareleri E- gersund civarında bir şimendi -| fer köprüsünü hasara uğrat - mışlardır. Napolide harb gemilerine ve ve Hittorio sınıfından bir gemi- nin üzerine veya yanına bom- balar isabet etmesi ile neticele- | nen şiddetli akın ile Palermo'ya | yapılan taarruz, yürütülen tah-| minler mucibince İngiltere tara- | fından mihverin bütün hayati| noktalarına karşı tertib edilen | hava hücumları serisini tamam- lamaktadır. Alman Resmi Tebliği Berlin, 11 (aa.) — Alman başkumandanlığının tebliği Aldığı kısmi neticeler evvelce bildirilmiş olan bir denizaltı ge- Misi, son seferi esnasında 52.800 tonilâto hacminde gemi batır - mış ve bu suretle yekünu 101250 tonilâtoya çıkmıştır. A; kiz bin tonilâto hacminde .bir | düşman şile mıştır. Bu şileb, ka lâkki edilmektedir Müsellâh hava keşif uçuşları- na ve İngiliz limanlarına mayn dökülme: Dü iybolmuş te- ne devam edilmiştir. | ın — gündüz, Fransız a ne girmek teşeb- hava dâfi bataryalarımız avcılarımız tarafından, düş - manın bir muvaffakiyet elde et- mesinden evvel Sekiz düşman tayyaresi düşürül 10 kânunusanide, Al - man tayyare teşekkülleri, ilk de- fa olarak Akdenizde bir çarpış meşgül büsü, ve tardedilmiştir. müştür. Müştemleke nazırı, halen y nında Belçika Kongosu valisi B. Ryckmans ve Kongosu ku ri başkuman- danı general Armons olduğu de, Kenyayı ziyaret etmektedir Bu zat daki İngi liz müsterieke makamları — ile şimdiden müteaddit görüşme - lerde bulunmuşlardır. Türk-Macar | ticaret anlaşması Budapeste, 11 (a.a.) — -Türk| ticaret heyetinin reisi B. Şaban | Magyarosag gazetesine verdiği bir mülâkatta ezcümle şunlari” söylemiştir : Türk ve Macar hükümetleri mevcud mukaveleleri tasfiye e- derek bunları şimdiki ihtiyaçlar | ra uydurmaya karar vermişler:| dir. Bu hususta Macar ımkııma,J ti tarafından yapılan davetten | dolayı memnunuz. Karşılıklı ari- layış müşterek — gayretlerin # devletin arzu ve ihtiyaçlarına uygun olarak — neticelenmesine | hâdim olacaktır. İki memleketin | ekonomik bünyesi biribirini ta- | mamlamaktadır. Bu suretle hui iki memleket de pek yakında | aktedilecek olan mukaveleden istifade edebilecektir. Amerikanın yar- dim pilânı Vaşington, 11 (a.a.) — Reu- ter: İngiltereye - yarı kanun | projesi, pazartesi günü mümes-| siller meclisi hariciye encümeni | ve çarşamba günü âyan meclisi | hariciye encümeni tarafından tetkik olunacaktır. Âyan meclisi hariciye encü - meni reisi B. Gerge, kanun pro- jesinin ilk metninin Amerikan harb gemilerinin Avrupaya gi- decek ticaret vapurlarına refa - kat etmiyeceklerini sarih su-| rette gösterecek bir tarzda de- | giştirilmiş olduğunu bildirmiş - tir. İnfirat taraftarı âyan azaları, dün akşam bir konferans aktet- mişler ve bu kanun pmjeaininı kabulüne mâni olmak üzere ala-| | | | | | | bilecekleri tedbirleri görüşmüş - lerdir. Maamafih umumi kanaat, infiratçıların proje aleyhine an-| cak pek az rey topliyabileceklee- ri merkezindedir. Gazetelerin bu sabahki makalelerinin akserisi, ımmmW projesi lehinde gözükmektedir. Fakat birkaç gazete, baş maka- lesinde, sarfiyat hakkında reisi- | cümhura çok büyük salâhiyetler | verilmiş olacağından az çok en- dişe izhar eylemektedir. iştirak etmişlerdir. Birisi | tayyare gemisi olmak üzere iki| harb gemisine birçok tam isa- betler kaydedilmiştir. 10/11 kâ-| nunusani gecesi, kuvvetli teşek- küller cenubi İngilterede hedef- ma; lere muvaffakiyetli - hücumlar yapmışlar ve Portsmouth'da ge- ni$ yangınlar çıkarmışlardır. | Altı Alman tayyaresi üssüne| dönmemiştir. İ Berhava Olan Mühimmat — | Fabrikası | Londra, 11 (a.a.) — Londra- ya çok iyi kaynâktan Almanyı nın doğu Moravyasındaki büyük Policke mühimmat fabrikasının berhava olduğunu bildiren malü- mat gelmiştir. î Bu haberi neşreden Evening | Standard gazetesi şunları ilâve etmektedir | fabrika memleketin en muw him fabrikalarından biri idi vel | işçilerinin ekseriyetini Çekler teşkil ediyordu. Almanlar 1939 da Çekoslovakyayı işgal ettikle- rindenberi fabrikada yerleşmiş Felâket Noel arifesinde vukubulmuştur. Biribirini takib eden üç infilâk vukubulmuş, 100 kilometre kadar uzakta bu- lunan Barno şehri sarsılmıştır. lerdir € Sıhhatini Namlı Kayserili ( APİKOĞLU ) Türk sucuklarını her yerde arayınız. Taklidlerden sakınınız. Taşra muntazaman siparişi gönde —ESPOR Balıkesirda spor hareketleri (Baş tarafı 4 üncüde) netice vermedi. Bundan oyun, Dördüneli kulübün sahasima intikal etti. Bir müda- faa sistemi kurmak müksadiyle bütün oyuncularını geriye çeken Dördüncü kulüplüler, bu tazyik çemberinden — kurtulmak — için canla başla çalışıyorlardı. ü Karşı forvetlerinin şut atama- malarından birçok gol fırsatları kaçırılıyordu. Oyunun sonlarına doğru biribiri arkasına iki gol | yapmağa muvaffak olan Birinci kulüplüler, galibiyeti garanti et- tiler. Bu arada, Dördüncü ku- lüpten birkaç oyuncu hücum yaptı ise de netice üzerinde hiğ | değişiklik olmadan oyun 0 - 3 Birinci kulübün lehine bitti. İKİNCİ MAÇ Saat 15 te Üçüncü ve İkinci kulüpler, yeni ve düzgün forma- lariyle ve seyircilerin şiddetli ab kışları arasında sahaya gelereli muttad seremoniden sonra, Şuüri Sumerin hakemliği altında oyu- na başlandı. Üçüncü kulüp, diğerlerine na- Zaran hem oyuncu ve hem de vücutça daha hâkimdi. İlk daki- kalar iki tarafın seri akinlariyle oyun devam etti.*15 nci dakika, da İkinci kulüp güvel bir gel de çıkarmağa muvaffak oldu. Atılan bu gol üzerine, Üçilnd gefiçlik kulübü gayrete göldi ve' sık 'sık karşı taraf kalesini zi-' yaret etmeğe başladı. Fakat mü-' tereddid ve tutuk — oyunlarının, neticesi bütün avanıjar kıgı- | TTılıyordu. Üçüncü kulüp, beraberliği te- min etmek ve ikinci kulüp ise bir gol atarak galibiyeti garan- tiye koymak için ugııgı_aırmı birinci devre İkinci külübün 1-0 galibiyeti ile sona erdi. Üçüncü kulüplüler,ikinci dev- reye seri bir akın ile başladılar. Oyun birinciye nazaran idaha canlı idi. Beş dakika “*top orta- da oynandı ve bundan sonra'hâ- kimiyet Üçüncü kulübe - geçti. Artık oyunun sonuna /kadar, ezici bir üstünlük tesis eden Ü- çüncü kulüplüler, karşıtarafka- lesini bir sut yağmuruma tüttu- lar..İkinci kulüp kalecisinin fev- kalâde kurtarışları sayesinde bir çok göller kurtarılıyordu. Bu a- rada, biri Fethinin'kafasiyle, di ğeri Mustafanın ayağiyle ili-göl yapılarak galibiyet kazanıldı. Top, mütemadiyen *ikinci 'kuk lüp kalesi önünde oynanıyordu. Hemen bütün oyuncularını ge- riye alan İkinci kulüplüler, büüs- bütün çıkışmağa bağladılar ve gelen topları rastgele, sağa sola attılar öj Sıkı bir çenber altına giren İkinci kulübün bocaladiğı bir an- | da oyun 1 - 2 Üçüneti külübün lehine bitti. Acıklı bir ölüm Şehrimizin maruf ,tüccarla- rından Bay Yahya Alemdariz çok kısa bir'hastalığı müteakik vefat etmiş olduğunu *teessürl haber aldık. Henüz 46;yaşınlla bulunan merhum çok vatan. perver, faziletli, eli açik ve âyi kalbli bir zattı. Yüksek “emer- jisi ve teşebbüs kudreti < sedye- sinde ticarette muvaffak ,olmuş ve şehrimizin sayılı tüceşrları meyammna dahil olmuştu."Haya- tının en faal'bir devrinde'vöfa- tı memleket için bir*kayiptir, Ailesine, kardeşlerine ve çocük- larıma — taziyetlerimizi Ssunar, merhuma Cenabı Hakdan mağ- firet dileriz. sevenler rilils