6 Mart 1941 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

6 Mart 1941 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

Bayfa : 8 Yurtta Sa Manisadan bildiriliyor: Valimiz Faik Türel bugün ga- iyetemize aşağıdaki — beyanatta bulunmuşlardır: “— Vilâyet meclisi biliy muz ki haftada iki umumi top- Çantı yapmaktadır. Diğer gün- lerde encümenler de muntazam bir çalışma ile umumi toplantya iş hazırlamaktadır. Şimdiye ka- dar baytar ve ziraat bütçeleri | Mmüzakereden geçmiştir. Bunlar | hakkında fazla malümat - ver- | mek istemem. Çünkü ben söz- Gden ziyade efkârıumumiye ö- nünde işle gözükülmesini daha muvafık bulmaktayım. Meclisin bu toplantı devresinde en ziya- | de ehemmiyet verdiğim nokta - lar sıhhat ve ziraat işleridir. Geçen sene sıtmanın geçirdiği hali göz önünde bulundurarak* Mmücadelenin şimdiden başla - masına ve bu hususta vilâyetçe de nakdi yardımda bulunula- rak mücadele işinin daha şü- mullü ve verimli olmasını — te- mine çalışılmaktadır. 4 bin liralık bir yardım ile icav eden ilâçlar tedarik edilecektir. Umumi büt- geden yapılmakta, olan sıtma mücadele işine, hususi muhase- #e de bu sene bu miktarla iştirak edecektir. Şehirde ve köylerde bataklıklara, sivrisinek üreme- Mesini temin için muntazam su- Tette mazot vesaire dökülecek - tir. Bataklıkların kurutulması için kanallar açılacaktır. Bizzat bu işle meşgul olmaktayım. Bilhassâ mısır ziraatinde ça- pa müşkülâtının ortadan kaldı- Tılması için zeriyatın “mibzer- le,, yapılması esası göz önünde bulundurulmaktadır. Ekmek, gaz pek mebzuldür. Fırınlarda ihtiyat olarak yet- miş seksen çuval un depo edil- miştir. Hasat zamanına kadar wilâyetin bütün yiyecek ihtiyacı mevcuttur. Normal halin bozulmaması için unları depolarda değil fı-| rınlarda biriktirmezi daha mu- vafık bulduk. Lüzumsuz telâşa ve ihtiyacından fazla ekmek al- mak sevdasına düşenler bu meb — gul hali görünce itiyattan vvaz geçmiştirler. İ * Parti müfettişimiz Gire- sun mebusu Doktor Vasıf Som- mebusumuz eski İktısat Wekili Faik Türel bugünkü An- kara trenivle Ankaraya hare - *& Yeni gelen hususi muha- »ebe müdürümüz Bay Hasan kazalarda devir seyahati yap- mış ve dönmüştür. Faaliyetleri görülen memurların terfileri bir müzakere ile vilâyete bildiril - miştir. Tahsilât işlerinde gavet hassas davranan müdürün ted- birleri ile bu sene vilâyet tahsi- lâtı çok memnuniyet bahştır. y İki gün evvel Parti mü - fettişi Dr. Somyürekle Gördese gittik. Fen heyeti ile son heye- lân durumu tetkik edildi. He- yelân mıntakası hakkında yapı- İacak işlerin bir komisyon ma- bahf Manisa Valisinin Beyanatı Valinin ziraat, sıhhat, sıtma mücade- lesi ve gıda maddeleri hakkında Anadolu gazetesine verdiği beyanat Tüyler ürpertici| kadını boğarak öldürdü |le gömdüğü yerden çıkarmış - kimsiz kalmamasını temin için | de bir komisyon teşkil edilmiş- tir. | Yazlık mahsulün en verimli- si olan darı, patates zer'ine ka- | rar verilmiştir. | 350 ton tohumluk darı zürraa tevzi edilmek üzere şimdiden getirilmiştir. Zürra komisyona bir müra- enatta bulunmuştur. Orta — A- radoluda işleri mart ayında so- na eren ve ziraf kombinalarda bulunan ziraat — makinelerinin bir iki aylık buralara getirtile- rek makinelerle daha çabuk e- | kim işlerinin yapılmasını iste- Miştir. Vilâyet bu dileği ait olduğu | yekâlete etrafiyle yazmıştır. bir cinayet | Altınlarına tamaon bir Mardinden bildiriliyor: — Külliyat satıcılarından Mak - gurenin âni olarak ortadan kay- bulmasından meraka düşen kı- zınin zabıtaya haber vermesi ü- zerine Kadın aranmıya başlan - mış fakat bir türlü bulunama -| mıştı. Bunun üzerine bütün şüp- heler sabıkaları ile meşhur Ab- di Şamo üzerinde toplanmıs, ya- pilan sıkıştırmada Abdi ne ka- dar inkâr yoluna sapmışsa da kurtulamamış, nihayet kadının altınlarını almak için boğarak bir mağaraya gömdüğünü itiraf etmiştir. Bu şekille bazı sa- kıkaları ile tanınan katil gece - leyin şehirden uzak bulunan ma garaya giderek cesedi kendi eli- tır, Herkes bu caninin muhake- mesini sabırsızlıkla beklemekte- dir. BORSA 8.00 Program | 18.40 Müzik 803 Haberler | 1915 Konuşma 818 Müzik 1930 Haberler 845 Ev kadın | 1945 Müzik e |cavas. Radyo, Magram | 2046 Müzik Müzik Ş Haberler | 2100 Müzik çe di 2130 Konuşma 13.20 Müzik MA AM 22.80 Haberler * 2245 Müzik 18.00 Program | 23.25 Kapuniş 18.03 Müzik — | Hayvanları Koruma Cemi- yetinin faaliyeti T. H. K. cemiyeti cumartesi günü aylık içtimamı yaparak Şubat ayında elde edilen netice- leri tetkik eylemiştir. Aylık is- tatistiklere göre 57 hayvan has- y rak bakılmış s: bi tarafından terkolunan dokuz köpek kabul edilerek bunlardan beşi istiyenler nezdinde yerleş- tirilmiştir. Fenni surette uyu- tulmuş olan hayvanlar — şunlar- dır: Sahipleri tarafından itlâfı talep edilmiş 85 kedi ile 36 kö- pek ve belediyece toplattırılmış 118 kedi ile 114 köpek. Sokak köpeklerinden beşinin sahibi bu- lunarak kendilerine iade olun- muştur. Bir ayda 804 hayvan iaşe olunmuş ve lüzumundan fazla yük yüklenmiş arabalar- dan 97 si müfettişler tarafından durdurularak yükleri - tahfif o- lunmuştur. Gene şubat ayında hayvanlara sui muamele yapan beş şahıs hakkında belediye ni- zamatına tevfikan beş ceza zaplı tutturulmuştur. 'Türk ceza kanunu ve belediye | nizamatına nazaran - bir vazife | olduğu kadar medeni ve insa- ni bir gaye olan hayvanat hi- mayesi meselesinin daimi su- rette göz önünde bulundurul- masını teminen duvara asılabile cek şekilde matbu levhalar yap-| tırılarak polis merkez tüevkile- | rine talikına müsaade istenmesi karargir olmuştur. Cemiyet vaktiyle serseri hay- vanların toplattırılmasına yarı- yacak hususi eldiven ve İasso tertibatlarını Avrupadan getir- terek alâkadar temizlik amele- sine dağıtmış-olduğu halde son zamanlarda bu hayvanların ge- da Bulgar (Baş tarafı 8 üncü sayfada) çepeçevre dövülşülmektedir. Bu hatlar arasından, bu ateş çem- berinden geçip — dışarı çıkmak ve düşman içinden geçip Türk kumandanına mektup ulaştır - mak mümkün görülmiyor. Bunu haber alan küçük Meh- met, arkadaşı İsmail ile Aslan beye müracaat ediyor ve bu vazifenin kendilerine verilme - sini istiyor. Evvelâ tereddüt e- diliyor. Fakat çocukların hal| ve tavırlarının telkin ettiği em- niyet ve buna inzimam eden ça- resizlik dolayısiyle mektup ve lâzmgelen talimat veriliyor. Bu iki yavru, dilenci kıyafetine gi- riyor, mektubu — koyunlarına yerleştiriyor ve ateş hattına doğru süzülüyorlar. Fakat düşman — kendilerini görmüş ve takibe koyulmuştur. Bağ kütükleri arasında — sürü- rüp izlerini kaybetmeğe çalışı - yorlarsa da mümkün olmuyor ve nihayet yakalnamaktan kur- ını anlayınca, şa- yanı hayret bir dirayet gi rek mektubu bir bağ kütüğ dibine gömüyorlar. * Yakalanıp düşman kumanda- nıniın huzurüna çıkarılan - kah- ramanlarımızın aranmadık yer- leri kalmıyor, lâkin bir şey elde edilemiyor. Bunlar, ana ve ba- balarının şehit olduklarını, şe- hirde aç kaldıklarından dilen - mek üzere köylere gitmek için çıktıklarını söylüyorlar. Nâmü- tenahi tehditler, kurşuna 'dizil - mek için karşılarında tüfeklere fişek sürüp nişan almak sureti- le korkutmalar, hülâsa hiç bir gey kendilerine başka bir şey söyletemiyor: Şehre avdet şarti- le salıverildikleri üstlerine ateş edilerek muhtelif yerlerinden yaralanıyorlar.- Bü- tün bir geceyi yaralı olarak top- Alman işgâli karşısın halde gene|* şenlikleri rak üstünde geçiren, kanı din- dirmek için yaralı bacağını toprağa gömen bu küçük kah- ramanlar sabahleyin düşman tarafından kaldırılıp hastahane- ye naklediliyor ve İsmail bura- da şehit oluyor, küçük Mehme- din ise sol bacağı kesiliyor. Hastahaneyi — ziyaret eden kumandan, Mehmede salıveril - diği takdirde gene kurgun atıp atmiyacağımlı sorar. Mehmet, tereddüt etmeden: — Ölünciye kadar babamın intikamını almağa çalışacağım! cevabını verir. İki Senegalli Fransız esiriyle mübadele ettiğimiz Küçük Meh- met odundan tek ayağiyle, o- muzunda üçlü Fransız Filintası le sonuna kadar cephede, maz- gal başında dövüşmüştür. İtalyan kum*n'ndanmı, Türk milletinin erkek, kadın, çocuk her ferdinin asker — olduğunu söyleyen doktor ne kadar hak- hdır? Bir tek Mehmetçik halinde| dimdik duran bütün Türk mil- leti, parlak ve mutlu istikbaline sarsılmaz bir emniyetle bak - makta çok haklıdır ve bununla müftehirdir. Doktor Fahri CAN | “Yeni Sabahın,, ilân fiyatlarıx Başlık maktu olarak — 750 Birinci sayfada santimi 500 İkinci —» » — 350 Üçüncü », ğ DA Dördüncü ,, g* Beşinci —» ğ0 Altıncı —» —- » 50 Sahibi: A. Cemalettin Saraçoğlu Neşriyat Müdürü: Macit Çetin. Basıldığı yer: (H. Bekir Gürsoylar ve A. Cemalettin Saraçoğlu matbaası) Ankara mıntakası reisliği Sıtma mücâdele sıhhat memuru sıtına mücadele inden jyetiştirilmek üzere 17/3/1941 tarihi zurum 1 19.25 19.25 Şark değirmenleri hisse senedi 3.10 3.10 ne kıskaçlarla feci bir sürette| yakalanmakta oldukları nazarı dikkati celbettiğinden — bunun | men'i için ait olduğu makam nezdinde teşebbüslerde bulunu- lacaktır. Aza kaydedilmek üzere mü- racaat etmiş olanların talepleri tetkik ve infaz olunmust Cemiyetin fahri kâtibi Bavan 'nning Martın 13 üncü günü den sonra Robert Kolej kur bündeki ikametgâhında Polis mektebi talebeleriyle müdürle- rine bir çay ziyafeti verecek ve ziyafette heyeti idare reis veki- li Bay Sedat Aziz Erim hay-| yanları koruma maevzuu üzerin- de bir müsahabede - bulunacak- tır. 5 Mart &41 Açılıp ve Nevyork 12.9375 Dinar 3.175 Belgrad Yokohama — Yen 31.1375 Stokholm — İsviçre kror 31.005 Esham ve Tahvilât Sivas - Er- rifetiyle tedviri münasip gö- rülmüştür. Vilâvet jandarma komutanı Hilmi bu işe riyaset edecektir. * Yağmurların tevlit ettiği feyezan — sahalarında bozulan kışlık zer'iyatın yerini bos bırak mamak, bir dönüm toprağın e- İstanbul Terziler Cemiyetinden: TERZİLER, KÜRKÇÜLER ve GÖMLEKÇİLERE mahsus her nevi makaralardan yeniden tevz'at yapılmaktadır. Esnaftan Ma- kara almak istiyenlerin Ünvan tezkeresile birlikte cemiyet mer- kezine müracaatları ilân olunur nde başlamak ve bir ay müddetle tedrisatta bulunulmak ve tedrisatı mü- teakıp on beş gün köylerde tatbikatla iştiğal olunmak üzere mintakamız reisliğinde sıtma mücadele ki sıhhat memurları — yetiştirme — kursu açılacaktır. Kursa gireceklerin aşağıdaki şartları haiz olmaları lâzımdır. I — Orta mektep veya eski tüştiye mezunu bulunmak, 11 — Askerliğini yapmış bulunmak, N1 — Sıhkati tam olmak, IV — Türk olmak ve iyi ahlâk sahibi bulunmak, Kursa girmek istiyenlerin aşağıdaki vesikalarile birlikte nihayet Mar- ftan on beşinci gününe kadar reisliğimize müracaat etmeleri ilân olunur, 1 — Orta mektep veya eski rüştiye mezunu şahadetnamesi, 2 — Nüfus hüviyet cüzdanı süreti, 3 — Askerlik vesikası sureti «terhis tezkeresi> 4 — Sıhhat raporu «memurin kanununun 5 inci maddesinin D. fılra- sında yazılı olduğu üzere> — Hüsnü hal mazbatası — Hali medeni beyannamesi, — taşesiyle mükellef olduğu kimselere af? beyanname — 3 adet 4X6 eb'adında fotoğrat — Tercümei hal varakası, (1157 - 1586) Kuleli Askeri lisesi müdürlüğünden Kuleli Askeri lisesine girmeğe istekli olup ta taşralarda şubelere, 1: tanbulda da doğruca mektebe müracaat etmiş olanlardan sınıflarında di nekliği olmıyan bütün girme şartlarını haiz bulunan ve ayni zamanda giriş evrakını tekemmül « tirmiş olan isteklilerin imtihanları — yapılmak üzetre 7 Mart 941 cuma günü saat 9 da Kuleli lisesinde bulunmaları ve bu tarihte mektepte bulunamayanların haklarını kaybedecekleri ilân olunur. (1443) — Bu yarısına kadar su do- dadur. Allna ateş yakıldı mı © su istim yani duman olur. Şu gördüğün kalın borulardan çı- kan duman — duman makine ye gider, Makine döndü mü va- pur da yürür, — O kadar kuvvetli duman o- kur mu? — Olur ya. — Ne tuhaf şey? Yuarıdaki bacadan çıkan duman niçin ma- kineye gitmiyor o da ziyan olu- yor. — © duman işe yaramaz. — Doğrusu vapurun sahibi kimbilir. yalnız kömür için ne kadar para sarfediyor? — Ey ne yapsın? Kömür ne kadar çok yanarsa vapur da o kadar hızlı gider. Biraz sonra yukarıda patır ! dılar gürültüler, koşuşmalar, | bağrışmalar çoğaldı. Ocakçılar, | artık vapurun kalkmak Üüzere olduğunu haber verdiler. Yuka karı çıkıp vapurun nasıl yürü düğünü görmek istiyordum. O- cakçılardan izin alıp, paltomu giyip üst kata çıktım. Vapurcu-| lar geminin arka tarafındaki ha- | Jatları rafa gittim. Onları seyre dal - dım. Bu aralık kulağıma kapta- | ki geminin baş tarafında baca- Bir çalgağı nın dik sesi geldi. Bir de baktımW nn önündeki yüksek bir yere çıkmış sağına, soluna — bakıp, vapurculara bir şeyler söylüyor- | du. En nihayet kaptan: — Koyver halatları! Dedi, geminin alt katında bir | gürültü hasıl oldu. Vapur da ya-| vaş yavaş yürümeğe başladı. Kaptan bacanın önünde küçük bir borunun ipini çektikçe hız- h hızlı ötüyor, ucundan da du- man çıkıyordu. Vapurculuk ne tuhaf iş imiş? Limandan çıktık. Vapur gittik çe hızlı yürüyordu. Vapurcular halatları, ötede beride karma ka rışık duran şeyleri yerleştirdik- ten sonra baş tarafa çekildiler.. Baş tayfa da bana: — Haydi şimdi yemek vakti. Dedi. O mahud kirli yere gir-|tım Kapıdan çıkar çıl | di herkesin önüne bir çanak çor,- ba hisser miktar et verildi, bana da ü ayırdılar, karnımı gü- 174 zelce doyurdum, Biraz dinlenip yorgunluk almak — maksadiyle sobanın önündeki uzun tahta iskemlelerden birinin — üzerine yaslanmak istedimse de ser tay- İa: -- Burası otel değil, yemeği yedikten sonra uzanıp yatma - şını herkes ister, haydi - işinin başına.. Dedi, Zannedersem benim hiz- metim Napoliye gidinceye kadar © siyah suratlı heriflere kömür kırmakmış. O sıcakta çalışmak gekilir şey değil, Ser tayfaya yalvardım, yakardım, faide et- Medi, Mutlak aşağı inip iş gö- recek imişim, ben de fikren — Pekâlâ! Alt kattaki kl.'ıçükl odalardan birine gider yatarım, Dedim. Güya iş başına gide - cek imişim gibi yerimden kalk- temizcesinden birini seçtim. İ- nın seyahati a | çeri girip kapıyı kapadım, el - bisem ile yatağın üzerine uzanı- verdim. Bu odalarda soba yan- | mamakla beraber gayet sıcak - a W Henüz uykuya dalmak üzere | iken aralıktan ayak sesleri pey-| | da oldu, kalın bir sada! — Buyurunuz mösyö, on ye- di numaralı kamara buradadır. Diyerek benim yattığım oda - nin kapısını açıverdi. İçeri iri boylu, kısa sivri sakallı bir he- rif girdi. Arkasından gelen bir adam da elindeki çantaları bir köşeye yerleştirdi. — Rahatınıza bakınız mös - yö, Diyerek kapıdan çıktı. Herif - ler el'an beni görmemişlerdi. Odada yalnız kalan adamın bir yolcu olduğunu anladım, fakat Vapur da denize açılalı bir iki saat olmuştu. Acaba, bu, vapura nasıl bindi, gemi limanda iken | girmiş olâa şimdiye kadar on yedi numaraya yerleşmesi lâ - mız gelir idi. Böylece bir müd - det aynaya bakarak sakalını bıyığını düzeltti, üstünü başını silip süpürdü, neden sonra ya- tacak olduğu yatağa baktı, için- de garibüssekil velkıyafe bir a- adam yattığını görünce iki a - dım geri fırladı: — Sen kimsin, burada ne arı- yorsun? ? Aman ne korkunç a-| dam! Dedi. Vapurcuları işten ha berdar etmek maksadı ile oda- kapısını açmağa davrandı. Ben: — Pardon mösyö! acele etme- | yiniz, ben de yabancı değilim. Vapurcuyum. Bu odaya müşleri | çıkmadı zannı ile bir iki szat is-| tirahat etmek için yatağın üze- rine uzanmıştım. ister iseniz ben | dışarıya çıkayım ister iseniz siz başka bir odaya gidiniz. Çünki burada daha bir çok odalar var. Dedim. — Ne söylüyorsun be adam? Ne vapurcusi — Canım ocakçıların çırağı- yım. Biz olmasak vapur yürü - Mez, siz de bir yere gidemezsi- niz. Onlar ateş yakarlar, ben de kömür kırarım. Böylece vapuru yürütüri (Arkası var) 6 MART 1541 aaT a eee — AT AF SA -. MÜZEYYEN SENAR JAZİZ ŞENSES ODEON prakLarınDa 'N? 270422 Maliye Vekâletinden Dantelsiz bir kuruşlukların tedavülden kaldırılması hakkında ilân Dantelsiz bir kuruşlukların yerine dantelli bir kuruşluklar darp v | piyasaya kâfi miktarda çıkarılmış olduğundan dentelsiz. bir kuruşlukların 31/Mart/941 tarihinden sonra tedavülden kaldırılması — kararlaştırılmıştır. Dantelsiz bir kuruşluklar 1/Nisan/041 tarihinden itibaren artık tedavül eta miyecek ve bu tarihten itibaren ancak bir sene müddetle yalnız mal san- dıklarile Cümhuriyet Merkez Bankası şubelerince ve Cümhuriyet Merkez Bankası şubesi bulunmayan yerlerde Ziraat Bankası şubelerince kabul edie lebilecektir. Elinde dantelsiz bir kuruşluk bulunanların — bunları — malsandıklarile Cümhuriyet Merkez ve Ziraat Bankaları şubelerine tebdil ettirmeleri ilâm S Yarlm ı İstanbul Belediyesi İlânları Haseki, Cerrahpaşa, Beyoğlu ve Zührevi hastalıklar hastahanelerinin yıllık ihtiyacı için alınacak 1345 kilo tereyağı temdiden açık eksiltmeye konulmuştur. Tahmin bedeli 2421 Nra ve ilk teminatı 181 lira 58 kuruştur. Şartname Zabıt ve Müamelât Müdürlüğü — kaleminde görülebilir. İhale 17/3/1941 pazartesi günü saat 14 de Daimi Encümende yapılacaktır. Ta- liplerin ilk teminat makbuz veya mektupları ve 940 yılina ait Ticaret Odası vesikalarile ihale günü muayyen saatte Daimi Encümende bulun- maları, (1728) İzmir Vilâyeti Daimi Encümeninden : 1 — 1/3/1941 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılan iş: Efes - Selçuk - Arapçı yolunun 12 - 500 — 26 * 460 kilometreleri arasındaki ikinci kasmın toprak tesviyesi, şose ve sınai imalât inşaatıdır. 2 — Tahmini keşif bedeli «103087> lira 9 kuruştur. 3 — Keşif evrakı turistik yollar mıntaka müdürlüğünde mevcut olup istiyenler parasız olarak suretlerini alabilirler. 4 — Eksiltme 20/Mart/1941 tarihinde perşembe günü saat 11 de İzmir vilâyeti daimi encümeni odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 — Muvakkat teminat miktarı «6705> radır. 6 — İstekliler bu işe girebilmek için ihale tarihinden en az sekiz gün evvel turistik yollar mıntaka müdürlüğüne müracaatla eksiltme şart- namesinde yazılı ehliyet vesikasını alacaklardır. T — İstekliler 2490 sayılı kanunun hükümlerine uygun bir şekilde tanzim edecekleri zarflarını ihale gününde saat ona kadar vilâyet maka- mına tevdi ederek mukâabilinde makbuz almaları lâzımdır. (805) (1631) İzmir Vilâyeti Daimi Encümeninden : 1 — 1/3/1941 tarihinden itibaren yirmi usulile eksiltmeye çıkarılan iş: Efesi- Selçuk - Arapçı yolunun 2-4 400— 12-4-500 kilometresi arasındaki parça ile harabeye giden 400 metrelik şu- beden mürekkep birinci kısmın toprak tesviyesi, şose Ve imalât inşaatıdır. 2 — Tahmini keşif bedeli «134685» lira 66 kuruştur. 3 — Keşif evrakı turistik yollar mıntaka müdürlüğünde mevcut- olup istiyenler parasız olarak suretlerini alabilirler. 4 — Eksiltme 20/Mart/1941 tarihinde perşembe günü saat 11 de İzmir vilâyeti daimli encümeni odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır, 5 — Muvakkat teminat miktarı «7984> lira 28 kuruştan ibarettir. 6 — İstekliler bu işe girebilmet in ihale tarihinden en az sekiz gün evvel turistik yollar mıntaka müdürlüğüne müracaatla eksiltme şartname« sinde yazılı ehliyet vesikası ulacaklardır. 7 — İstekliler 2490 sayılı kanunun hükümlerine uygun bir şekilde tanzim edecekleri zarflarını ihale gününde saat ona kedar vilâyet maka- mına tevdi ederek mukabilinde makbuz almaları lâzımdır. (806) (1632) gün müddetle kapalı zart Tasfiye halinde bulunan Feshane mensucat Türk Anonim şirketi tasfiye mnemurluğundan Tasfiye halinde bulunan Feshane mensucat Türk Anonim şirketi sedaran heyeti umumiyesi 1941 senesi martının 26 ıncı çarşamba — günü saat 9 da İstanbulda Sultanhamamında Katırcıoğlu hanının 5 inci katında Sümerbank birleşik yün ipliği ve dokuma ve sun'i ipek fabrikaları mües- sesesi merkezindeki dairej mahsusada aşağıda yazılı müzakerat ruznamesile âdiyen toplanacağından hissedaranın toplantı gününden on gün evvel hâ- mil bulundukları hisse senetlerini tasfiye memurluğuna tevdi ederek içti. mada hazır bulunmak üzere dühuliye varakası almaları ilân olunur. (1722) Müzakerat Ruznamı ğ 1 — Tasfiye memuru ve tasfiye mürakibi raporlarının - okunması - ve 1940 senesi sonu itibarile tanzim olunan blânço ve kârü zararın tetkik ve tasdiki, 2 — Tasfiye memur ve mürakıp raporlarının okunması ve ibraları. 3 — Tasfiye memur ve mürakipliğine münasiplerinin tayini. (1722) Devlet Demiryolları İlânları Muhammen bedeli (3787) lira (50) kuruş olan kaynak işleri için dört kalem muhtelif şekil ve eb'atta 27500det hususi Forma kömürü 24/3/941) pazartesi günü saat (14) on dörtte Haydarpaşada Gar binası dahilindeki komisyon tarafından açık eksiltme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (284) lira (7) kuruşluk muvakkat teminat 'nunün tayin ettiği vesaikle birlikte eksillme günü saatine kadar ko- misyona müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (1719) * ve .. Muhammen bedeli (7527) lira (50) kuruş olan muhtelif cins ve mik- tarlarda yatak, yorgan, yastık, yastık kılıfı ve nevresimden ibaret 6 ka. lem eşya (10/3/1941) pazartesi günü saat (15) on beşte Haydarpaşada Gar binası dahilindeki komisyon tarafından kapalı zarf usulile satın alınacı Bu işe girmek istiyenlerin (564) lira (57) kuruşluk muvakkat temi4 nat kanunun tayin ettiği vesikalarla birlikte tekliflerilerini muhtevi zarf- larını ayni saat (14) on dörde kadar komisyon reisliğine — vermeleri lâ« zımdır. Bu içe ait şarin tır. meler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır, (1341)