17 Nisan 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 8

17 Nisan 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 8

Ankara, — (Telefonla) — İki” maç yapmak Üzere gehrimize gelmiş olan İstanbulun Fener- bahçe futbol takımı bugün ilk karşılaşmasını Gençlerbirliği ta kımile yapmıştır. Bavanın yağışlı olmasına rağ men 6 bine varan bir. meraklı kütlesi maç saatinden çok evvel Btaddaki yerini almış bulunu- yordu. Saat 17 de evvelâ Fenerbah- çeliler, arkasından da Gençler sahaya çıktılar. Mutad merasim 'den #onra hakem Ziya Ozanın İdaresinde fakımlar sahada şu kadrolarla sıralandılar: Fenerbahce: Cihat, Salâhat- tin, Ahmet, Sami Refet. Kâmll Erol, M. Ali, Suphi, Müjdat, Ha- nt. Genelerbirliğ Beyin, Havri, Muzaffer, Hamdi, Burhan, Ali, Halim. Oyuna hipodrom — tarafındak! Kaleyi kazanan Gençler başladı- lar. Karsılıklı ilk deneme akın- larında iki takım - oyuncularının yerin çok kaygan olması yüzün- den topu lâyıkile kontrol edeme- Gikleri göze çarpıyordu. Altıncı dakikada sol açık Halide gönde rilen topu Gençlerin beki elle kesti. Topu alan Fener santrfo- Yu Suphi kaleci ile kanşı kanşı- 'a kaldı ve topu İçeri attı. Ha- kem evvelâ bunu gol saydı İse de yan hakemin müdahalesi üze- rine sonradan Suphiye - ofsayd verdi. Akabinde Gencler sol ta- Yaftan hücuma geçtiler. Kale ö- Necip, Sait, Hil Ayhan, Mustafa, Dün Fenerbah çe ile karşılaşan Ankaradaki F.Bahçe 6.Birl eya - iğini 3 - 1 yendi Gençlerbirliğini $—1 yenen ve bugün Demirsporla karşılaşaca k olan Fenerbahçe Ankarada, nünde güzel bir fırsat yakalıyan Mustafa biraz soğukkanlı olabil- seydi Gençlere ilk golü kazandı- racaktı, fakat kalenin yanından topu dışarı attı. Oyun zevksiz bir tempo ile de- vam ediyor ve iki taraf da dağı- nık bir oyun oynuyordu. Fener forvetinin arasına giren Gençle- rin haf hattı bücum hatlarını daha iyi besliyor ve böylece ra- kiplerinin yarı sahasında daha fazla tutunabiliyorlardı. Bunun- la beraber çok iyi yer tutan Fe- ner defansı Cihadın müdahalesi- ne dahi meydan bırakmıyordu. Nihayet 35 inci dakikada Ah- medin uzun bir pasını kapan Sup hi topu Erol'e geçirdi ve tekrar alarak önü boş bir yaziyette ra- Gençlerbirliği Önbiri. . Dünya Haberleri Geçen cumartesi — İngilterede günün en mühim karşılaşması İskoçya - İngiltere maçıydı. Bri- tanya eyaletleri birincisini tâyin edecek olan bu maçı seyretmek için Wembley stadyomunu — 100 bini aşkın bir kalabalık doldur- muştu. . İskoç takımı ise genç eleman- lardan kurulmuştur. Oyunun ilk golünü 36 ıncı dakikada — İskoç Bağ içi Mason sıkı bir şutla yap- tı. Devre bu gekilde 1 - O İskoç- ların lehine sona erdi. İkinci devrede İngilizlerin ara daki farkı kape'acakları Ümit ediliyordu. Fakat 6 ıncı dakikada Stlcele Swift, hatasından istifade ede- Tek İskoçyanın ikinci golünü yap- tı. Bu golün verdiği hızla dah canlı oynayan İskoçlar 61 inci dakikada solaçık Rowley'in aya- ğiyle 3 üncü gollerine kavuştu- lar. Artık netice belli olmuştu. Nitekim 75 inci dakikada Mi burn vasıtasiy rını yapan İngilizler maçı 3 - 1 kaybettiler. Böylelikle — İskoçya Bampiyon oldu. - ade geçsi pazar - kupa maçlarının döml“mâlleri oynandı. Lyon şehrinde yazılan maçta #Lille - Slade Français'i 1 - 0 ye nerek finalist oldu. Oyun 0 - O bitmişti., maçın yagâne golü tem ditte yapıldı. Stade'dan Hatz, Grillon, Lille den ise Baratte muvaffak oldu- Toplıyan : İngiltere - İskoçya maçın Diğer bir dömifinâl maçı Ra- cing ile Metz'i karşılaştırdı. Paris- te Colombes stadı bu maçı gör- meğe gelenlerle dolmuştu. Bütün temditlere rağmen bu maç 2 - 2 bitti. Haftaya tekrar edilecektir. * Macaristan lik maçlarının 22 SAFTER YILMAZ da Swoift'in bir kurtarışı A normal sonuçlarla so- na erdi Şorokşar Mtk'yı 3 » 1, Kişpest Çapeli: 3 - 1 yendiler. Matcos - U maçı 2 - 2 ne ticelendi, Şalgotar Yan'ı 7 - 1 yenen Fe- Tenevorog likte liderliği muhafa Za ediyor. 114 gol atmış olan Fe» Tencvoroş'un 51 golünü santrafor Deak yapmıştır. hatça Fenere ilk gölü kazandır- di. Aradan bir iki dakika geçme- den yine hücuma geçen Fenerli- ler güzel bir deplasmandan son- ra Gençler kalesine indiler. Sağ açık mevkiine kadar kacmış o- lan Müjdat falsolu bir orta ile topu kaleye havale etti. Fakat Necip gafil avlanarak topu elle- ri arasından kale icine kacırdı- ğından Fenerliler böylece ikinci gollerini de kazanmış oldular. İ- ki golün verdiği hızla Fenerliler teşebbüslü aldılar ve üstüste a- kınlarla Gencler kalesini tehdide başladılar. Fakat net'ce değisme di ve ilk devre 2—0 Sarı - Lâci- verltlilerin lehine hitti. İ İkinci devrenin başlamasından pek az sonra Fenerden Frol çi- karak yerine Hasan girdi. İlk 20 dakika zarfında Fenör hücüm hattı rakiplerine üstün düler ve nitekim Suphi ile ye değiştiren Fenerin yeni sağaçığı Hasan, yerinde bir atakla takımı nın üçüncü golünü de çıkardı. Bu arada Gençlerin sol beki Hü- seyin çıktı, yerine Burhan girdi. Fenerbahçeden de Mehmet Ali- nin yerini Aantrenörleri — Molly aldı. Gençleri yine hücumda gö Tüyoruz. Alinin 18 dışından mü- kemmel bir şütü avuta çıktı. Da- kikalar ilerledikçe Gençlerin bas- kısı da artıyordu. 26 ncı dakika- da Fener sağ beki Salâhattin kestiği topu hiç lüzumu yokken kalesine doğru sürdü ve Ciha- da pas vermek istedi. Cihadın elinden kurtulan topa Ali yetişe- rek Gençlere ilk ve son golü ka- zandırdı. Oyunun bundan sonra- sı oldukça heyecanlı akınlarla geçtiyse de iki taraf da başka gol yapamadı ve maç ta 3—1 Fe nerbahçelilerin galebesile sona erdi, Üniversiteli kız sporcular Kadriye Yaprak ( Tıp Fakültesi) 1927 ' de İstanbul'da doğmuştür. Spora Beşiktaş TI hur olmuştur. €l ortada baş. Bu lisenin — umumt spor kaptanıydı, Şimdi Tıp Fakül tesi dördüncü sınıfına devam et . mekte ve iki senedir fakülteler a. rası şampiyonu olan Tıp 'kız v leybol takımının kaptanı bulun . maktadır. Beyoğlu kız lisesinin bu meşhur sporcusu — <Kadriye- Abla: 165 boyunda 57 kilo ağırlığında . dir muvaffak olduğu spor voley bol'dür, Bir Milli kız völeybol ta . kimi yapılı dan isin ilk akla gelecek o . muhakkak Kadriye ola . caktır. — Voleybol'den başka Bas. Fetbol, Hentbol ve üzmek branş larında muvaffak olmaktadır. Spordan başka müzik ile de uğ raşır, Büzeldir, Mesleğini çok tevmekte v& iyi bir cerrah olmak fikrindedir. Tıp Pakültesinde — bir Basketbol takımı kurmak için uğ. Taşmakta ve kızlar arası — ecnebi temas istemektedir, Kısacası Kadriye örnek bir spor €u ve ideal bir talebedir. .. ilk maçta (.Saray İstanbul ligbirincisi oldu ... Dün yapılan maçlarda G. Saray Süleymaniyeyi ğıl') yendi. Vefa-Ist. Spor 1-1 berabere kaldılar Dün soğuk bir havada ve az bir kalabalık önünde 14 üncü hafta lik maçları eynandı. İlk maç Vefa - İst. Spor arasında saat 15 te başladı. İst. Sporun i- kinci kümeye düşmemek için sı- kı oynıyacağı tahmin edilen bu maça takımlar şu kadrolarla çık tılar: Vefa: Sami - Mustafa - Salâ- hattin « Emel - Galip - Zeki « Hikmet - Melih - Aziz - Fehmi - Bülent. İst. Spor: Erdoğan - Ahmet « Salm - Kâmil - Erdoğan - Kenen - Şeref - Mustafa - Niron - Ömer - Fikret. Oyunun ilk dakikalarında rüz: gâr aleyhlerinde olmasına rağ- men İst. Sporun canlı ve tesirli olduğu görülüyordu. Vefanın or- tadan yanmak istediği akınları ise Erdoğan gayet yerinde mil- dahalelerle kesiyordu. 8 inci da- kikada Erdoğandan Ömere gecen tonu bu oyuncu - derinlemesine Fikrete uzattı. Mustafayı çalımla gecen Fikretin yerden ortasına Vefa müdafaası uzaklaştıramadı ve ayaktan ayağa dolaşan ton karcasalıkta Vefa kalesine gir& Ansızın yedikleri bu göle si-, nirlenen Vefa sert fakat seri oy- namağa başladı. Sağaçıkları va-' sıtasile yapmak istedikleri akın- ları Satm önliyordu. 15 inci da- kikada Bülendin bir akınını Ah- met kornerle kesebildi. Çekilen korneri İst. Spor kalecisi uçarak yumrukladı. Boş kalan kaleye Vefa forveti bir türlü topu soka- madı ve Kâm'l topu uzaklaştır- dı. Vefa bu sırada forvetinde de klik yaptı. Galip santrfora. sağacığa, Hikmet — sağ içe, h santrhafa geçtiler. Fakat iŞiklik İst, Spor müdafaa- Sınin canlı oyunu karşısinda ne- tigpsiz kaldı. 33 üncü dakikada Gâlip'i Erdoğan çelmeyle düşür- dü. Verilen frikik Bülenti dısatı attı. Devrenin son dak'kaları İst. Spor kalesi önünde oynandı ve 1—0 İst. Sporun lehinde sona ördi İkinci haftaym Galip gene santrhaf olarak başladı. Vefa mu Hakkak gol çıkarmak azmile seri ve deplâsmanlı oynuyordu. Dev- renin başında Fehminin 18 üze- rinden savurduğu enfes vole üst golpasta çarparak kurtuldu. Top havaya kalktığı zaman uzun boy- lu olan İst, Spor müdaafası ko- laylıkla kesiyordu. Solaçık Fik- retin dahi müdafaanın yardımı- na koştuğu bir Vefa baskısı ku- rulmuşken İst. Spor müdafaası topu kornere attı. Hikmetin gü- zel çektiği korner bir hayhuy i- Galatasarayklübü reisi Gündüz Kılıç ne diyorlar kaptan alatasarayın Istanbul şampiyo 'nu olmasının klüpte ne gibi bir te Bir uyandırdığını görmek düşünce- &t ile dünkü maçtan sonra Galata- sarayın Beyoğlundaki lokaline git tik. Kendisini tebrik eden — Galata - şaraylılara teşekkürler yetiştirme- ye uğraşan reis Suphi Batur — bir Aralık vakit bulup sualimize cevap — Şampiyonluğu için çok memnunuz. kazandığımız Bunu yalnız Dir memnüniyet olarak değil — bir hek olarak ta kabul ediyoruz. Bu, fcragat ve fedakârlıkla — çalışan #srkadaşlarımızın elde otükleri ta. bi bir neticedir. Beni şahsen mem nun eden cihet küçük — Galatasa. raylı çocukların şampiyonluğa o - lan hasetlerinin dinmiş olması - Bu küçükler bizden daha çok sevinmeyi bu suretle hak etmiş ol dular. Kalkınma ve ilerleme dir dev- Matbuat kupası fikstürü çekildi İstanbul Gazeteciler Cemiyeti - nin 5 sene için tertiplediği Basm Kupası maçlarına iştirak — edecek olan F, Bahçe, G. Sâray, Beşiktaş, Vefa klüpleri mümessllleri dün top Janarak 23. Nisan cümartesi günü başlayacak olan maçların fikstü - rünü tanzim etmişlerdir. ampiyon ol I Yazan : Ta Gündüzün, haoğlu| Süleymaniye kalesine bir hücumu. -Bugün F. B. - Beykoz: Beşiktaş Kasımpaşayla karşılaşıyor Şampiyonluk üzerinde hiç bir bakımından müessir olamıyacağı gibi diğer takımların puan cetve- lindeki mevkilerinin de değişme- si bakımından hiçbir rolü olmı- yan Beşiktaş - Kasımpaşa ve Fe nerbahçe - Beykoz takımları ya- rın İnönü stadyomunda karşıla- şacaklar. Beşiktaş - Kasımpaşa bu ma: çın yegâne enteresan olan tara fi gol krallığı peşinde koşan $ ik Tü ve Rehanın durumlarının bir neticeye bağlanmasıdr. Bugünkü duruma göre Reha 12 golle maç larnı bitirmiş, Şükrü iso rakibine nazaran bu maçta şansını dene- me avantajına maliktir. Şükrü- nün bu maçta atacağı tek gol ken disini şampiyonluğa — götürecek gol olacaktır. Maçın sâkin şart- lar altında oynanacağı ve Beşik taş tarafından kazamlacağı en akla yakın olan bir düşünüştür. Siyah - Beyazlılar bu maçta: Beşiktaş, Fevzi, Yavuz, Rebi, Ça çi, A, İhsan, Hüseyin, Süleyman Bülent, Şevket, Kemal, Şükrü şeklinde yer alması muhtemel- dir. Kasımpaşa :Faruk, Cihat, Ali, Murtaza, Sabahattin, İsmet Hüsnü, Hidayet, Şaban, Tayyar Selim. rine girmiş olan klübün mensup- larımız ve taraftarlarımızın müza heretiyle daha da iyi netice ve iyi istikbale — kavuşacağına — inanmış bulunuyorum. Bir klübü yalnız bir şampiyonluk değil maddi hürriyeti ve manevi kuvveti ayakta tutabi- lir. Bu iki vasfın Galatasaray ai - lesinde mevcut olduğu muhakkak tır, Bu itibarla da önümüzdeki yıl lar Galatasaray için iftihar edile- lar olacaktır. Ölürken dahi «Galatasaraylıyım> diyen fertlere mâlik bir cemiyet elbette övünüle ve yükselmeye lâyık bir cemi — Takımın ilerlemesi icin düşünüyorsunuz? | # OSEUĞNAT Bueymaniyeyi de 3 - 0 maglüp gşampiyonu oldu. Fenerbahçe - Beykoza gelin- ce: Sarı - Lâcivertlilerin puan cetvelindeki durumları bakımın- dan hiçbir ehemmiyeti olmıyan bu maç kendilerini haklı olarak Ankâraca yapılan dâveti kabule sürüklemiş ve Fenerbahçe tam kadrosile Ankaraya gitmiştir. Bu duruma göre yarın sahada yer alâcak olan takım bir B ta- kımı olacaktır. Genç Fenerbah- çelilerin Beykoz takımından an- cak ve ancak tecrüibe bakımın- dan az bir farkla noksan kala- cak ve maçın kuvvetli bir ihti- male göre berabere neticelene- ceği tahminini ileri sürdürecek- tir. Beykozun en ufak bir İhma- li ise kendilerine Sarı - Lüci- verltiilere kargısında mağlübi- yet tatmalarına sebep olabilir. Yarınki maça Fenerbahçe aşa- ği yukarı şu tertiple çıkacaktır? Fenerbahçe: Hüsnü - Necati - Sadi - Burhan (Refik) - Hilmi Esat - Necmi - Aydemir - Gira- settin - Ali - Hasan. Beykoz: Orhan (Selman) « Mehmet - Bahadir - Fikri - Nus ret - Hakkı - İdris - İsmet - Enver - Fahri - Gazanfer (Bed Ti). Halük Hekimoğlu duktan sonra. C — Onümüzdeki mevsimde kadro muzu genişletecek ye yeni eleman Jarla takviye etmek bir zarurettir. Bununla mevcut — elemanlarımızın kifayetsizliğini ileri sürmüyorum. Nisbeten yaşlı arkadaşlarımızdan daha bir müddet istifade edileceği. ne kanilm, — Antrenör meselesi için dü - Şünceleriniz? a — Önümüzdeki mevsim — imkân bulduğumuz takdirde — İngiltere - den antrenör - oyuncu angaje et- meyi umumt heyetin tasvirine ar. zedeceğiz. Bu düşünce — kongrece de tasvip edilirse şimdiden yaptı - gimiz teşebbüsleri kuvveden — fille çıkaracağız. âır G;Iı;fı;ıc;ıray 11 defa | 1stanbul şampiyonu edince | yay 11 defa, Fenerbahçe 10 defa, Beşiktaş 9 defa, Kadıköy 2; |) Altınordu 2, İmojen 1, Moda 1, İstanbulspor 1, Güneş 1 defa Ül birinck olmuştur ! İl) î Sarı Kırmızılılar 1: izka, l zanmış- bulunuyorlar, rdı, Bu yıl 11 inci defa şampiyon olmakla lig şampiyonluğunu en fazla iktisap eden takım Unvanını ka - çerisinde İst. Spor ağlarına takıl dı. Gölden sonra Vefa gene hâ- kim oynadı. Fakat forvetin becee riksizliği galibiyet golüne mânl olurken 35 inci dakikada Niron dan bir ara pası alan Fikret Mus tafayı da atlattığı halde topu Sa miye teslim ederek muhakkak bir gol kaçırdı ve daha ziyad& sert bir çekisme halinde cereyari €den bu maç 1—1 berabere nihâs yetlendi. G.SARAY - SÜLEYMANİYE Günlün ikinci maçına takımlar Şu kadrolarla çıktılar: Galatasaray: Erdoğan - Naci « Adnan - Musa - Bülent - Necmi İsfendiyar - Gündüz - Reha - M zaffer - Orhan. Süleymaniye: Krino - Temel « İsmet - Lütfi - Nurettin - Halüi Salih - İsmall - Zekeriya - Bure han - Fethi. Rüzgâr lehine olerak — ovunal baslıvan Galatasarav derhal hâ« kimiyet tesis etti, Bir de takımızi bu baskıyla her an gol almast beklenivorıdn. — Süleymaniven'ni tek tük yantığı akınlar Erdeğa; na varmadan kesiliyor. Gol kra« h olmak kavgusu Rehayı cok ca lışkan oynatıyordu. Fakat Sarı « Kırmızılıların golü ancak devrdi sonunda olabildi. Sola kayarak Rehanın yaptığı ortayı Gündüz yerinde bir kafa ile Süleymaniye ağlarına taktı. * İkinci devrenin 25 inci dakle kasında Galatasaray güzel oynae dı. İlk devreye nisbetle daha cari h olan İsfendiyar 13 üncü dakt? kada Güdüzden aldığı pası süre dü. Ve bütün müdafaayı üzerine çektikten sonra golü Orhana at« tırdı. İkinci golde birkaç dakika Orhan tüc pastan topüu ğöklere di kerek müthiş bir fırsat kaçırdı, Süleymaniye bu sırada Temeli 1- leri almıştı. Gündüzün kafasils avuta giden bir Galatasaray a kınından sonra Süleymaniye Zee keriyanın şahsf bir gayretile hüs cuma geçtiyse de şampiyonluğu tahakkuk etmiş Galatasaray taş kımının sol hafı Necmi topu aldie Bi halde bu oyuncuyu tekme'-at, Hakem İse bu tekmeye sadece “a yirci kaldı. Oyunun geri katan kısmı çok tatsız cereyan - etti, Halk gol krallığını düşünerek RA haya bir gol atmasını söylerkeri Muzaffer bir karışıklıkta Ürünecü gol çıkardı ve maç 3—n Sar.- Kırmızılıların galibiyetile — «ont erdi. i Galatasaray takımı bu galibi- iyetten sonra 1948 - 1949 yılı Tse tanbul lik şampiyonu oldu. Bütün Sarı - Kırmızılı dostlarımızi can« dan tebrik ederiz. uş;l;i" Batur ve - Supnt Beyden “sonra Tütbol kaği tanı Gündüz Şampiyonluk hakkın. daki ihtisaslarını sorduğumuz va - kit göyle cevap' veriyor <— İşe başlarken şampiyon ola cağımızı söylemiştik. . Bütün ar Kadaşlar bu gayeyi tahakkuk et « türmek için hep beraber çalıştılar, Ve şampiyonluk' bak- kamızdır. — Önümüzdeki hafta başlıyacak olan Basın Kupası maçları için ne düşünüyor. sunuz? — Belki iyi netce almıyabiliriz. Fakat mühakkak Ki iyi oyun oynt yacağız; Zira llg - şampiyonasınızi arkadaşlar Üzerinde - uyandırdığı Teyecan geçmiş asapları düzef « stir. Türkiyeye gelecek zannedi iz takımla İne İngiltere Kral Kupası final ma« çı için 80 nisanda Wembley sta « dında Leicester City ile kargılaşa cak olan Wolverhampton'un, Tür« kiye seyahatı hakkındaki — fikrini değiştirmesi muhtamel görülmek - tedir. Klüp idarecileri, kendileri « ne «gayet iyi> şartlar teklif - edil diğini belirtmişlerdir Charlton — Athletic ile — Gücena Park Rangers klüplerinin — esasen rürkiyedle oynamaları kararlaş tırılmıştır,