7 Mayıs 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

7 Mayıs 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

Hazırlıyan: CİHAD ARMAN | bir arada hazırlayabilmesi İtalyan Parioli klübü tenisçile- riyle tenis, eskrim, dağcılık kulü bü tenisçileri arasındaki müsaba- kalara dün başlanmıştır. Günün en son karşılaşması o- 'an muhtelitler karşılaşması diğer Aki müsabakanın uzun sürmesi ne- ticesi yapılamamış ve pazartesi &günü saat 18 de oynanmasına ka- Tar verilmiştir. Dünkü karşılaşmalarda kuvvet li rakiplerine karşı tenisçilerimi- Zin en büyük kusurları kanaatim- ce tecrübesizlikleri idi. Bütün pyun müddetince rakipleriyle s0- nuna kadar çekiştiler. Fakat tec- Fübesizlikleri onları birçok hare- Ankara: 6 (âa) — Ankara'da T ve 8 mayıs tarihlerinde yapılacak olan Türkiye — boks - birincilikleri hakkında, boks federasyonu aşa - #daki tebliğde bulunmaştur: 1949 'Türkiye boks birincilikleri 7 ve 8 mayıs cumartesi pazar gün deri Ankara'da Harp Okulu — spor salonunda yapılacaktır, Saat 15 e başlanacak olan bu müsabakı Jara Ankara, Bursa, — Edirne, İs - fanbul, Eskişehir, Kocacii — İzmir, Konya ve İçel bölgeleri olmak Ü- izere dokuz bölge katılmaktadır. | Doktor muayenesi ve tartı, cu « martesi ve pazar günleri 19 Ma - yis Stadyomnda yapılacak. Dok- #or muayenesi 9 da başlayıp 10 da #gona erecektir. Onu takiben baş - hyacak olan tartı da 10,30 da niha yet bulacaktır, Hollandalı futbolcular Ankaraya geldiler Ankara: 6 (aa) — Hollanda Fejenoord takımı, bugün saat 18,45 fe Hollanda hava yollarına ait bir psakla şehrimize gelmiştir, Hollandalı futbolcular hava ala- 'nında Ankara bölge başkanı, futbol ejanı ve basın mensupları tarafın gan karşılanmışlardır, lerimizin tecrübesini arttıracak daha başka temaslar da için teşkilâta Valinin yardımı lâzımdır ketlerinde rakipleri — karşısında kifayetsiz duruma düşürdü. Lâ- zım olan anlarda eğer tecrübe sa- hibi olsalardı, muhakkak ki ne- ticeler başka türlü olabilirdi. Behbut'a karşı Della Vida'nın Behbut üçüncü sette 4/1 sonra 5/2 durumda ileri iken seti al- ması, ikinci oyunda ilk sette Feh miye karşı Seribani'nin 4/0 ye- nik durumda iken yine seti al- Ması tenisçilerimizin tecrübe nok- sanlığını belirten en iyi misaller- dir. Yoksa dün gördüğümüz tenis çilerimiz binlerce tenisçiye sahip İtalyanın sekizincisi ve Roma bi- rincisi bir Seribani; yine İtalya- Tartı ve kur'a hakemleri: Ser « vet Zengin, Selman Açba, Cevdet Kerem, Halit Denli, Hikmet Yazı- Cıoğlu, müsabaka — doktoru: Prof, Dr, Rasim Adasal. Orta hakernleri: Binbaşı Ander son, Yüzbaşı Hunt, Doxtor Hakkı Yücesoy, Danyal Tepedelenli, Kra nometre hakemi: Servet — Zengin, 'Yan hakemler: Teğmen Stone Sel man Açba, Cevdet Kerem, Hikmet Yazıcıoğlu, Vedat Abut, Halit Den W Ankara: 6 (a,a,) — 7 ve 8 ma yısta Ankara'da Harp Okulu sa - lonunda yapılacak olan Türkiye boks birinciliklerine iştirâk etmek Üzere, 9 bölgeden 58 boksör şehri- mize gelmiş bulunmaktadır. Avrupa boks birincilikleri, geli cek ay içinde Oslo'da yapılacaktır, 'Türkiye boks takımının bu maç - lara katılması halen kat'ileşmedi. Bi halde, federasyon kampa alına bilecek boksörleri tesbit etmek ü- zere Hüsamettin — Gürelli, — Raşit Serdengeçti, Halil Tufan, Nuri Gü Cüyner, Najl Moran'dan mütegex. kil bir jürk heyeti teşkil etmiştir, Avrupa brinciliklerine katılma « mız kat'ileştiği takdirde, kamp bu ayın 10 unda kurularak 21 ine ka- dar sürecek ve takım haziranın | - Kisinde uçakla Oslo'ya harçket e- decektir, —— nın sayılı çift oyuncularından bir Della Vida karşısında ezilmemiş- lerdir. Tenisimizin gelişmesini istiyor- sak onun yükselmesi işini yalnız Tenis, Eskrim, Dağcılık klübüne bırakmamalıyız. O her yıl yap- tığı ecnebi temaslarla bu-işe en büyük hizmeti kimseden yardım görmeden - yapmaktadır.” Amma iki temas hazırlıyabilir ki, bu klü- bir klüp olarâk o ancak bir veya bün para zararlarını dahi göze a- larak bu fedakârlığı yapması cid- den şayanı takdirdir. - Teşkilâtı- mızda Türk tenisçinin ilerlemesi, tenisçilerinin daha çok tecrübe sahibi olmaları için bir iki turnu- va da kendisi tertip etmeli ve, bu-klübümüze daha fazlâ ecnebi teması temin edebilmesi'için ma- li yardımda bulunmaldiır. Dünkü karşılaşmalarda alınan neticeler ve bugünkü program a- sağıdadır: Muhtar Sencer Carlo Della Vida - Behbut Ce- vanşir'i 8/6 5/T 7/5 8/6. Guliano Seribani - Fehmi Kı- zılı 7/5 6/2 2/6 6/0 yenmişler- dir. BUGÜNKÜ PROGRAM Saat 15,30 da G. Seribani - Tel- jyan, Saat 17 de Bn. Sandonimo - Bn. Muallâ. Saat 18 de C. Della Vida, G. Seribani - Suat Nemli, Behbut Cevanşir. Basın Kupası maçlarına bu İki haftadanberi büyük bir alâ- Ka ile takip edilen ve - binlerce Bpor meraklısını İnönü stadına koşturan Basın Kupası maçları- nın son hafta oyunlarına - bugün İnönü stadında devam - edilecek ve günün ilk karşılaşmasını Be- #iktaşla Vefa ikinci karşılaşması nı İşe Fenerbahçe Galatasaray ta kımları yapacaktır. İlk hafta maçlarında Galatasa- Tayın Üst üste iki oyunu da kay- betmiş olması geçen haftaki oyun lara büyük heyecan katmış ve ge- çen hafta Beşiktaşın iki oyunda da mağlüp olması bugün ve yarın ki maçlara son heyecanı vermi tir. Bu arada Fenerbahçe 4 maç;: tan üçünü kazanmak suretile pu- an cedvelinin Üstüne çıkmış ve bu turnuvanın yüzde seksen! şam piyonu vaziyetine gelmiştir. Arsenal, seyahat- larda oyuncularını sigorta ettirecek xondra: 6 (Nafen) — İtalya nın Torino takımının başına ge- len felâket yakında Brezilyaya uçakla gidecek olan Arsenal ta- kımını düşündürmüştür. Kulüp idarecileri oyuncuları ayrı ayrı iki uçakla göndermek kararını vermiş bulunmaktadırlar. Ayrı- ca her İngiliz futbolcusu 20.000 İngiliz lirasına sigorta edilmiş- tir. Bütün “Arsenal oyuncuları ile idarecilerinin umum sigorta bedeli 480.000 İngiliz lirasını bülmaktadır. Charlton'la heraher bir de Hakem geliyor İngiltere likinin sekizinci vazi . yetinde bulunan ve bu ayın 19 un Bugün ve yarın yapacağı maç- lardan bir tanesini kazanıp bir tanesini kaybetse dahi şaripiyon- luğu tehlikede değildir. Ancak İki mağlübiyet kendişini bu m kiden uzaklaştırır. Hattâ iki be- raberlik dahi kendisine bir tesir yapmaz. Galatasaray ve Beşikta- Şin iki galibiyeti Ve Fenerbahçe- Din bir mağlübiyet, bir beraber- liği kendisini tehlikeyo düşürebi- lir. Aksl halde bir mağlübiyet, bir galibiyet veya iki beraberlik ha- linde diğer takımlardan kendisini puan puana getirir ki, bu maçlarda averaj olmadığına göre şampiyonu bulmak için bir daha karşılaşması lâzımdır. Bu vaziyete göre maçların ne netice vereceğini - tahminliyecek olursak, evvelâ takımların durum biriyle İyi bir futbolcu olduğu kadar Fen;rl;hç;)nln I);gunnrakibinı' yenmesi kendisin yaklaştıracaksa da, Galatasaraylılar geçen haftaki neticeyi lehlerine çevirmiye çalışacaklardır larıni gözden geçirmemiz der. FENERBAHÇE - G. SARAY Fenerbâhçe » takımı, — kuvvel maneviyesi yerinde ve şgampiyon- luğu almıya azmetmiş bir manza- ra arzetmektedir. Fikretin sakat- hğının henüz tam manasiyle geç- memiş olmasına, Selâhattinin ge- çen hafta bileğinden bir arıza ge- çirmiş. bulunmasına- ve Muradın oyunlara yeni katışmasına - rağ- men, Fenerbahçe takımı bu nok- sanlıklarını, oyun içinde azimli ve enerjik bir oyunla gidermiye çalışmaktadır. Bu enerji ve azim- lerine biraz da bilgi katacak olur- larsa alınacak netice daha net o- labilir. Galatasaray takımı ise Basın Kupası maçlarına biraz gevşek baslamış ve iki mağlübiyet aldık- iyi bir baba da olan İtalyan mü- Ti takımı kaptanı Mazzola, çocuğuna hediyeler veriyor Cu günü gehrimize gelecek olan | © Chariton — takımının, — yanlarında bir de hakem getirmekde — olduğu söylenmektedir, Duyulduğuna göre, Reg. C, Gre- enwood adında olan bu hakem, yir ibeş senedenberi hakemlik yap- makta, ve bugüne kadar bine ya- kın maç idare etmiy bulunmak . tadır. 4 Takımların birbirlerine aldık- ları neticeleri gösterir şema Takımlar . B.BİKİG S Vefa, MA H VP gi |2—3|Z—3|l—0 (U 2—0|3—2 2X1| I I —2 2—3. Kaza kurbanlarından Bongi orni Torinoya girmeden evvel Fransa da yaptığı bir maçta gol peşinde MGBMAYP Takımları Bahço | 48 — 17410 Beşiktaş 42— 299 B G.Saray — 42— 289 8 Vefa Hu 0704 ——— güreşçileri ziyaret etti Nuri Hoca şampiyo. nadan ümidvarım diyor Haziranda İstanbulda yapıla- cak olan kıtalar arası serbest gü- reş şampiyonâsına iştirak ede- cek olan milli takımımız Emir- gân korusundaki Hidiv İsmail pa #a köşkünde kampa çekilmiştir. Dün saat 18 de İstanbul vali ve belediye reisi Dr. Lütlü Kır- dar yanında gazeteciler olduğu halde kampı ziyaret ederek güreş çilerimtzin çalışmaları ile meş- Bul olmuştur. Milli takım antrenörü Nuri Ho ca; «Biz dünya şampiyonluğunu bu kampta çalışarak elde ettik. Bu seferki müsabakların netice- sinden de Ümitvarım» demekte- dir; icabe- tan sonra işin ciddiyetini anlıy rak geçen haftaki maçlarını g; etle bitirmiştir. Tabiati; galibiyetler kuvveyi manevi ri bakımından bir avantajdır. Tahminimize göre iki taraf da bu maçı kazanmak azmiyle saha- ya çıkacak ve neticeyi lehlerine çevirmek için uğraşacaktır. Santr baf oynıyacağını tahmin ettiğimiz Seracettin gol pozisyonu yarat- maz ve hasmını iyi marke ederse maç Fenerbahçenin lehine bite- bilir. * BEŞİKTAŞ - VEFA Günün ilk maçı olan Beşiktaş - Vefa oyunu da diğer oyun kadar zorlu ve sıkıdır. Vefadan Galibin hafif sakat olmasına mukabil, B giktaşlılardan da Hüseyin, A. İh san ve Bülent Bursada tedavı ol- büyük kaybı. İtalyan Milli Futbol takımına 8 oyuncu veren Torino takımı oyun- cularının kâmilen ölmesiyle neti - nen müessif uçak kazasının yankıları halâ devam etmektedir. Bütün dünyanın yüreğini sızlatan bu kaza her tarafta derin bir yeis uyandırmıştır, İtalyan Milli takı - mı 22 mayısta Avusturyayla kar - gılaşacaktı, Bu büyük xayıp üze- rine İtalyan Futbol — Federasyonu bütün klüplere birer tecnim gön - dererek hali hazırda en formdaki oyuncularını sorm'uştur. Buda gös teriyor ki İtalya her şeye rağmen angajmanlarına sadık kalacaktır, Bu feci uçak kazası etrafında-al dığımız haberler aşağıdadır. İstanbul; 6 (a,a.) — Futbol Federasyonu, İtalyan To- rino klübü futbolcularının ölümile neticelenen feci uçak wazası dola - Ankara Tıp Fakültesi futbol takımı dün şehrimize gelmiştir. Hatırlardadır ki bu takım fakül teler arasında yapılan «Fener Kupası> maçlarında Ankara Hu- kuk'u yenerek şampiyon olmuş- tur. Bu takımın İstanbul fakülte ler arası takımıyla yapacağı maç her halde hayli alâkalı olacak- tır. * Yüksek okullar ve fakülteler arasında futbol voleybol, basket- bol ve kız voleybol dörtler turnu- vasına devam edilmektedir. Yal- nız Eğitim Enstitüsü futbol mü- sabakalarına girmekten imtina etmiş ve müsabakalara tıp, yük- sek ticaret ve iktisat takımları arasında devam mecburiyeti ha- sıl olmuştur. Bu pazartesi Tıp - Y. Ticaret futbol takımları Vefa stadyomunda karşılaşacaklardır. Basketbol ve voleybola gelin- ce: Voleybolda tıp takımı İkti- i yüzde seksen şampiyonluğa acıyı çıkarmak için gün devam ediliyo muşlardır. Bu oyuncular eğer iyi- leşmişse ve takımlar tami kadro- lariyle çıkarlarsa karşılaşma 'dak ha çetin olacaktır. Zira Vefa, iki haftadır kazandığı sempatiyi kay betmek için yine efendice bir 0« yun çıkarmıya çalışacak ve sönu« 'na kadar dayanacaktır. Buna mu kabil Beşiktaşta, geçen hafta üst Üste gelen iki mağlübiyetten son- ra prestijini kurtarmak ve yarın- da Galatasarayı yenerek — puani cedvelinin başına geçmek gavesle le oynıyacaktır. ve tahminimize göre de bu gaye ile oynıyacak o« lan Beşiktaş galip gelecektir. Bütün temennimiz önümüzde Akdeniz Kupası maçlarının ol« mMası dolayısiyle takımların temiz bir ayun oynamaları ve sakatlığa sebebiyet vermemeleridir. Cihat ARMAN yisile İtalyan futbol federasyonu « 'na ve Torino klübüne birer tazi « yet telgrafı çekerek, Türk sporcus larının duyduğu teessürü bildirmiş tir. Budapeşle: 6 (a) — (Reuter): Macaristan Milli spor dairesi baş « kanı Gyula Hegyi, çarşamba gü« nü Torino civarındaki uçak kazas sında ölen Torino futbol takımı o4 yuncularının ölümü münasebetiyle İtalyan futbol federasyonuna Ma caristanın taziyetlerini bildirmiştir. Lizbon: 6 (a.a.) (Reuter)1 11.000 kişi kadar tahmin olunan) kalabalı« bir halk kütlesi dün ak« şam Torino futbol takımı oyuncu larının ölümünden dolayı bir — seni pati gösterisinde bulunmak — üzere Lizbondaki elçitiğin önünde top Tanmıştır, sat ve Teknik Üniversiteyi mağa Tüp etmiştir. Tıp - Yüksek Deniz Ticaret karşılaşması şampiyonu tayin 6 decektir. 4 * Kızlar arası voleybolda Eğitim ve Tıp takımları başta gelmek« tedir. Akademi ve İktisat takım« ları bu takımlara mağlüp olmuş tur. Şampiyona favorisi Tıp ta- kamıdır. İstanbulda güzel oyunlarını sey rettiğimiz Viyananın Austria ta . Kımı, Fenerbahçenin seneyi dev « riyesini kutlamak için Hazlran e. yı içinde şehrimize ve VI, 12, 18, 19 tarihlerinde dört mag yapacaktır,