12 Haziran 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 8

12 Haziran 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 8

Oyunun bilhassa ikinci devresi çok sert cereyan ettiği için Viyanalılar durdular ve adeta oyuna seyirci kaldılar Viyana şampiyonu meşhur Aus. tria takımı dün ilc maçını Galata. aaraya karşı yaptı, Rangers maçla- rından daha kalabalıkça bir se. yirci önünde hakem Samih Duran. Hdaresinde Galatasarayın vü. ruşiyle başlıyan oyuna takımlar şu) kadrolarla çıkmışlardı: y — Tep ae SAA D ada ee ölmeyere eei kolal — Pepel, CİHAD ARMAN | yun bu andan iti Ka Kıcbı — 3a | Yazan haren daha ziya- Kolaseh, Ocwirl “Yoksch — Melhlor, yasbal, Aurednik. Galatasaray: Samim — Fanıl, Ruhi — Musa, Bülent, Doğan — İefendiyar, Naci, Muhtar, Muzaffer, Orhan, İki tarafın Va ağır. temposiyle başlıyan oyunun ilk anlarında ta- raflar birbirlerini deniyorlardı. Bil- bassa topun ve yerin Ççok falsolu olması oyunun zevksiz başlaması. ma vesile okmuştur, 10 uncu daki. kaya kadar devam eden bu zevk. gizlecten sonra Ani olarak parlıyan Muhtar kalenizi dibine kadar indiği halde topu altı pasın üstünde du- Tan iki arkadaşına vermediği için bir fırsat kaçırmış oldu. Bu fırsa- fın hemen akabinde — Galatasaray Kalesine inen Austria'lılar da Iki firsat kaçırdıktan sonra oyun biraz zevklenmiye ve nisbeten Galatasa. Fayın hâkimiyeti altına girmiye baş Jadı ve gitticçe artan bu baskı nl- Bayet 18 inci dakikada semeresini erdi ve Muhtar yakın mesafoflen Galatasarayın golünü yaptı. Bu gol Galatasaraya hız ver- miş ve bütün takımı iyi oynamıya sevketmişti. Yegâne aksıyanlar Or. hanla Müzafferdi, Naci ve Musa. hın verdiği paslar mütemadiyen he. ba olmasına rağmen — takım yine #anlı oynuyor ve ikinci golü çıkar- gak için çalışıyordu. Nitekim 81 baci dakikada bi gayretli çalışma- Bin sonu kinci bir golle bitecekti, Wakat, Naciden İsfendiyara ve or. dandan kale önüne ortalanan topa Muzafferin yapıştırdığı fevkalâde yole beklerinin göğsüne bütün şid. Betiyle çarparak kurtuldu. Doğru-) #u bu güzel volenin bir tesadüf e- Beri olarak müdafle çarparak kur. tulmasına Üzülmemez elden gel - mez, Bt talihsizlikten sonra sarı - kırmızılılar hâkimiyetlerini devam ettirdilerse de, Muhtarın topu a - yağında fazla tutması — bu akınları, neticesiz bıraktı ve oyun müteva- Kominek, Sto İkinci devreye Galatasaray Bü. dentsiz olarak Çıkmış ve oyuna Austrla'lılar başlamıştı. Henüz U. güncü dakikaya gelinmişti ki Mu- tafferin kuvvetli bir kafa darbesine maruz kalan sağ hafları sakatla 'narak oyunu terketmek mecburiye. Hnde kaldı ve beg — daiika sonra de Viyanalıjarın hâkimiyeti altına girmi ve nisbeten yertleşmiye yüz tutmuştu, Austrla- llar hakim oynamalarına rağmen hücumlarında neticesiz. kalıyorlar ve sanki çok yorulmuş ve futbolden bikmış gibi davranıyorlardı. Buna yıkabil Galatasaray ise müdafan. çekilmiş vaziyette gol yeme - Mmek İçin çalışıyordu, Hattâ bu u . sulü © kadar seci tatbik ediyor - lardı ki ol açık Orhan hem haf hem bek oynuyor ve icabında da xvut atışı bile yapıyordu. 82 nci dakikadan sonra oyun yi. 'e sertleşmniye ve hakemin yersiz kararlariyle sık sık durmiya başla- yınca, güzel bir hareket görmiye İmkân tcalmadı ve oyuncular fırsa. tanı buldukça birbirlerine yumruk atmıya başladı. Oyunun sonu yaklaştıkça Avıs- trlalılar beraberliği temin, Galata. saraylılar da gol yememek - için çalışıyorlardı, 40 ycı dakikada sol açıklarının güzel bir. numaradan monra çektiği güt az daha golle ne. ticeleniyordu. Fakat topun — kavis yaparak dışarıya çıkması Galatasa- rayı beraberlikten kurtardı ve biraz sonra oyun ortalarda oynanırken 1-0 Galatasarayın galibiyetile bitti, Dünkü oyunda Austrla'lılar hiç oyun gösteremediler. Geçenlerde geldikleri zaman daha iyi vaziyet. teydiler, İstanbula gelmeden evvel yaptıkları maçlarda aldıkları dere. telere bakacatt olursak, bugünkü o. yunlarını sıfırın atlında — bulmak icabeder. Galatasaray ise canla baş la oynadı ve maçı — kazanmasını bildi. Yalnız fazla sert — oyunları makbul değildi. Belki - Viyanalılar 'da bu yüzden oynıyamamışlardı, * , CİHAT ARMAN Dün Beşiktaşlı Hüsni için bir an bu föreni tes AAA Merhum Şeref ve Hüsnünün ihtifalleri dün yapıldı 'Türk sporunun ve Beşikta. gn fedakâr evlâtları merhum Şerefin 16 ncı ve " Hüsnü'nün de 4 Üncü ölüm yıldönümleri Ahtifali dün Yahyaefendi kab- ristanında yapılmıştır. Saat 4 de merhum Şeref'in mermerden kabri üstünde baş hyan törens yalnız Beden terbiyesi £ci çelenk yollamıştı, Doğrusu kulüplerimizin bu 1â- kaydilerini orada bulunan Be- şiktaşlılar gibi biz de iyi kar. #lamadık, İhtifale heeyacnlı bir hava içinde başlandı. İlk konuşan hatipler, her iki sporcunun da vaziyetlerini belirttizten son. ra şunları söyledi: — Biz Şeref'ten çok şeyler istedik, O, bizden ölürken bir gey istemişti. Beni sahada ya. rışan gençleri ” görebileceğim bir yere gömün, demişti. Biz onun bu isteğini ancak 16 yıl sonra yerine getirebildik. Ku- Ssurumnuzu affetsin, Bir dakika ihtiram — vakfe. sinden' sonra gazeteci arka. daşlarımızdan M, Attilâ Ay- kut heyecanlı bir hitabede bu. Tanmnuş, bunu genç bir baya. 'nın sözler9 takip etmişti. 'Türk sporunun bu çifte kay- bının yıldönümlerinde Beşt Fenerbahçe — Austria Viyanalılar bugün ikinci kar- gılaşmalarını Kadıköy stadında Fe. inerbahçe ile yapacaktır. Austrialı. zin bir şekil aldı. Bilhassa son an- lar daha ziyade Viyanalıların hâki- Mmiyeti altında idi. Bu arada Bü. dent sakatlanıp çıktı ve yerine Na ci, onun yerine de Fethi girdiği hal-, de vaziyet değişmedi ve Vevre 1-0 Balatasarayın lehine kapandı. İSTANBUL-GALATA KÜREKÇİLERDE N. 35-37 ların dünkü oyunu kaybetmelerin. 'den sonra bugünkü oyunu da xay- betmeleri ihtimal dahilinde olmak. la beraber asıl kendilerini sıkacak. ları maç da, bu maçtır, Zira Fener. taşlılara baş sağlığı dileriz, defa 1-1 berabere kalmış ve bir de. fa da 8.1 yenmiştir. Bu bakımdan oyunun alâka ve zevkle takip edi. leceği ve çetin olacağı muhakka:. tır, Oyun Kadıköy stadında olacak Ve saat 18 de başlıyacaktır. Ha- bahçe geçen sene kendilerile bir kem Ferldun Kılıç'dır, 0 € 3 n iyi poplladen yedekli Lira Krş Beyaz bahriyeli gömleği 12 . 50 Avrupa poplin desenlk gömlek 10. ©0 Fevkalâde Panama gömlek 8. 00 (Bülümum tuhafiye oşyası sekabet kabul etmez fiatlarla) satılmaltadır) Thtiyaç sahiplerinin teşrifi menfaatleri icabıdır, Adres: GÖMLEKPAZARI |Mahmutpasa İrfaniye sokak NO: 10 - 11 İst, “Traş bıçakları spor âleminin seve) Beve kullandığı traş bıçağıdır. Dünyanın her yerinde düzgün, arızalı v& yokuşlu yollarda elverişli enson teknik üstünlüğü haiz fevkalâde bir motosiklettir MEHMET KAVALA & /ta - Tanir Han ma töreni yapılmıştır. bit etmektedir. Resim, “Geçen hafta, Pariste - Colombes Btadında 45 bin seyirci önünde Fran sa ve İsviçre milli tacımları karşı. laştılar. Bu maça Fransa milli ta. kımı aşağıdaki kadro ile çıktı: Vignal — Grillon, Salva — Jon- güet, Mindonnet, Hon — Balllot, Cvissaud, Baratte, Batteux, Gru: mellon, Oyunun ilk golünü 23 üncü da. kikada Balllot yaptı, Biraz sonra da Cuissord vasıtasiyle — bir gol daha atan Fransızlar, buna mukabil bir gol yiyerek devreyi 2.1 galip bitir. diler, İkinci devrede de Fransızların baskısı barizdi. Bu arada 27 nci dakikada Barette, biraz sonra yine Barette vasıtasiyle iki gol daha a- tan Fransızlar bir gol yiyerek ma. Çi 4-2 kazandılar, Fransa milli fakımı haftaya İs. panya ile karşılaşacaktır, * İTALYA: Torino'nun menfaa. Hina bir maç yapmak için gelen Af« jantinin River Plate takımı 60 bin #eyirci önünde — Torino - Simbolo denen bir muhtelif takımla karğı- laştı. Torino - Simbolo — maça şu kadro İle çızmıştı: Vefanın kongresi yapılamadı Dün yapılması mukarrer olan Vefa Gençlik klübünün yıllık kon gresi ekseriyet olmadığından te- hir edilmiştir. Kongre 18/6/949 Cumartesi saat 14 de yapılacaktır. Yeni Neşriyat SELAMET MECMUASI Bu dini ve ahlâki mecmvanın 22 -90 inci da çıktı, B usayıda Ömer Rıza Doğrulun: Malül gazi. ler, Doktor Eminin islâmiyetin te- melleri, Musa Carullahın bir tefe ri, Diyanet İşleri Reishk Hamdi Ak. sekinin İbni Sinâdan tercüme - et. tiği İhlâs tefsiri ile daha bir çoc kaymetli yazılar ve fıkralar vardır. Tavsiye edefiz. ANKARA ve Havalisi Adana ve HATAY Havalisi ADAPAZARI GAZİANTI -— KONYA M MERSİN — SAMSUN — TRABZON ei Dünkü Galatasaray - Avustur ya maçından bir enstantane Topliyan : | Safter Yılmaz | Sentimenti IV (Moro) — Manen te, Furlassi — Anno Vazzi, Gio- vannini, — Achilli ' (Angeleri) — Nyers İ (Moccinelli), — Boniperti, Nordhal (Lorenzi), Hansen, — Fer. raris IE (Nyres 1). İsviçre hakemi Scherz'in Idarı vinde cereyan eden maçta — Nyers ve Annovazzi vasıtasiyle iki — gol atan İtalyanlar, bu arada iki gol ge yediklerinden — rakipleriyle 2-2 berabere kaldılar, Bu arada lik maçlarının 37 nci hafta müsabakaları da — oynanmız ve şu neticeler alınmıştır: Livorno — Bari: 1-0 Lazlo — Fiorentino: 2-1 Nodena — Cenova: 2.0 Bologna — Lücchese: 4-1 Pro Patria — Milano: 3.2 Juventus — Novara: 4-1 Padova — Palermo: 3-3 Atalanta — Roma: 3-0 İnternazlonale — Trlestina: 1-1 Torino — Sampforla: 3-2 Puvan durumü: 1 — Torino: 58 puvan, 2 — İnter: 53, 3 — Milano: 48 puvan, 4 Bulgaristan: Kupa finalinde Le- viski ordunun takımı C.D.N.V, yı 2.1 ynerek Bulgaristan kupasını ka zanmıştır, * Yugoslavya: “Şampiyona — sona ermiş ve 29 puvanla Partizan takı. mı şampiyon çıkmıştır. - İkinciliği İspanya: Kupa finali oynanmış ve Valence takımı — Bilbgo'yu 1.0 yenerek wupayı kazanmıştır, Macaristan : Lik — maçlarının 26 ncı haftasında ta<ımların puvan durumu şu şekildedir: 1 — Ferencvaroş 47 puvan, 2 — M.T.K, 36 puvan. 3 — Kispest 38 puvan, 4 — Ujpest 24 puvan, * İsviçre: Lik maçlarının bitmesi. 'ne az kalmıştır, Şimdiki vaziyette Lugano, 38 puvanla birincidir, İkin. el durumdaki Bâle'in 31 — puvanı vardır. * Danimarka: Kopenhag'da oyna. 'nan muhtelit maçında — Belçikanın Anvers karması Kopenhag'ı 5-0 mağlüp etmiştir, İstanbul tenis şampiyonası İstanbul Bölgesinin tertip etti- Zi İstanbul Tenis şampiyonası 18 haziran cumartesi gününden itizaren Tenis - Eskrim - Dağcı- ik klübü kortlarında oynanma- Ba başlıyacaktır. Maraton şampiyonası İstanbul Maraton şampiyona- sı bugün İnönü stadında saat 16 da yapılacaktır. Staddan hareket eden atletler Büyükdereye kadar gidecekler, sonra dönerek koşu- yu yine İnönü stadında bitire- #P'-DÜNYANIN EN IYİ EVSAFLI İSV ise Kızıl Yıldız kazanmıştır. geee Bayanlara Müjde a 9 Umumi satış yeri: Anafartalar caddesi, Kınacı Han No, 22 Kadri Hünerli, Belediye Cad desi, No. T1. Mehmet Özatacan ve Yusuf Akyürek, Gümrük Caddesi No. 130. Necmi Bayram, İnönü Bul- varı, Keresteciler. Ali Çalıkuşu, Hükümet cad- desi Zincitli Han Sabahattin Turan, Bozkurt caddesi, No. Hulüsi Şen - Hâmi Taşan, Buğday pazarı caddesi 35, Temel Kasımoğlu - Trabzon No. ceklerdir. PAKET KUMAŞ BOYALARILE En yüksek boyahanenin yapacağı İşi siz evinizde 15 kuruşla yapa bilirsiniz. Ketenciler Sabuncu han cadde- si Küçük Yıldız han No. 10 Telefon, 25061. EÇ ÇELİĞI 'LE IMAL EDİLENEMEZ Asgari — Benzin — sar- fiyatlı — fazla — hamu- leye mütehammil ÇE- KİŞ ve ÇIKIŞ ka- biliyeti yüksek Dünyaca maruf yegâne KAMYONLARDIR (Daimi otarak Bol Yedek Aksamı mevcuttur.) Türkiye Umumi Vekili: MEHMET KAVALA Tahir Han — Galata Telefon : 42673 — 40430 Telgr. LAMET — İstanbul Galatasarayın senelik kongresi Galatasaray spor «ulübünün se. nelik kongresi dün saat 14 de Par: Mmakkapıdaki lokalinde yapılmıştır. Kulübün bir çok âzası olmasına rağ men, ekseriyet — olmadığından bir Vefa tehir bile edilen kongrede *u. lunan âzaların adedi 100 Ü tecavüz elmiyordu, Durgun bir hava içinde başlıyan kongrede evvelâ geçen yılın faali. yot raporu okunmuş ve bu yıl vari. datın 41 bin lira artmış olduğu an. laşılmıştır. Stadyum için eylüle ka- dar 200 bin liraya ihtiyaç olduğu ve bugün kulübün 166 bin liza öde. miş olduğu belirtilmiştir. Mü-atip. ferin raporu da itirazsız kabul edil. dikten sonra, Kongrenin. cereyan tarzı birdenbire alevlenmiştir. Aza. lardan birinin, Ankarada çok kötü oyunlar çıkaran futbolculara ceza verilmesini istemesine rels Suphi Batur şiddetli bir cevap vermiş, bun dan sonra bir çok tartışmalar cere- yan etmiştir. Sıra, bugün ihtiyaca kifayet 'et. miyen kulüp miZamnamesinin de. giştirilmesine geldiği zaman tartış, malar daha da artmış ve bu hava içinde kongrenin cereyan etmesine imkân kalmadığından beş da«ika ara verilmiştir. Aradaki gerginlik, bu müddet tarfında da dağılmadığından kong- re bugün saat 10'a tehir edilmiş- tir, Bugün nizamname Üzerinde de- Bişiklikler yapıldıztan sonra yeni İdare heyeti seçilecektir. Bugün Molley de oynıyacakmış Duyduğumuza göre bugün Aus. trla takımına karşı Fenerbahçeden antrenör Molley de oynıyacakmış. Buna sebep de, (kendi ifadesine gö. re) Fenerbahçe takımı çok kötü oynuyormuş. Geçen sene Galatasa- ray takımını çalıştırırken - onların da kötü oynamıya başladıkları bir Hırada takıma girmiş ve dolayısile Galatasaray takımı iyi oynamıya başlıyarac maçı kazanmış... Onun için Fenerbahçe takımının da maç- ları kazanması, kendisinin de oyna- masına bağlı imiş ve bu — yüzden Austria'llara karşı oynuyarak ta- kımı işletecekmiş... Yaşı geçmemiş iyi bir futbolcu olsaydı b arzusuna bir şey diye- mezdik amma, ne yazık ki bu ha. liyle oynamak İstemesi biraz ga. Tip... 'Her halde bugün oynıyacak va göreceğiz, Temennimiz, gülünç va. tiyete düşmemesi ve dolayısiyle Fe. nerbahçe Kulübünün gerefiyle oy- namamasıdır, 1349 HELSİNCİ BÜYÜK KUPA Galata - f * Beşiktaş, Ankara Gençlerbirliğini 4 - 0 yendi — Antrenör Meazza da oynadı Ankara, 11 (Maçı takip etmek üÜzere hususl surette gönderdiğimiz arkadağımız bildiriyor) — Beşiktaş takımı bügün Ankarada ilk maçını Gençler Birliği takımiyle oynadı. Beşl«taş takımı daha Ankaraya ge. lürken İzmit, Bilecik, Eskişehir gi. bi istasyonlarda gecenin çok ilerle« miş olmasına rağmen Beşiktaşı se- venler tarafından karşılanmıştır ve alkışlanmıştır. Saat tam 18 de maç başladı. 19 Mayıs stadyomuna on bin kadar bir seyirci Kütlesi gelmişti. Geçen haf. ta İstanbul şampiyonu Galatasara. yın Ankara Gücüne mağlüp oluşu “Ankaralılar Üzerinde İstanbul fut bolünün son durumu haksında bazı şüpheler uyandırmış — bulunuyordu. Fakat maç başlar başlamaz Beşik- taşın tatbik ettiği kombine oyun, bu düşünceleri derhal sildi, Onuncu lakikada Şükrü sağdan aldığı bis pası güzel bir şütle göle tahvil et« ti. 15 inci dakikâtla Bülent kaleci. nin tutup kaçırdığı topu icinci de« fa olarak kaleye soktu, 17 inci daa kikada Bülent üçüncü golü de çı kardı. Beşiktaşlılar hâkimiyetlerini dee vam ettiriyorlar... 25 inci dakikada Gençler kalesine — Şükrünün attığr bir ceza vuruşu avut oldu. Bu devrede Gençler Birliği ka« lesine bir iki defa inebildi. Devre biterken Beşiktağlı Kemal Şükrü. den aldığı bir pası iyi kullanarak 4 üncü defa olarak Gençler Birli. Bi kalesine soktu, İkinci devrede Beşixtaş, Meazu zayı sol içe alarak sahaya çıktı ve giddetle alkışlandı. Bi — devrede Beşiktaşlılar bir hayli gevşek oyna« dılar, Başka gol çıkaramadılar. Maç da 4-0 Beşiktaşın galebesiyle Bitti, Beşiktaş yarın Demirspor ild kargılaşacaktır. Gül kupası Gül kupası atletizm birincilik« leri 25/26 Haziran tarihinde Fex nerbahçe stadında yapılacaktır. Müsabakalar birinci, Üçüncü ve dördüncü kategori atletlerine a“ çık olacaktır. Müsabakalara git mek istiyen atletlerin ayın 23 ue adlarını yazdır« kadar Bölgeye ANGİLTERE - İSKOÇTA 6 genilü. motosiklet yanşlanıada, TI cakip arsında 330 Beygir karrelinde ve daha yukan Glamlar İçinde 128 cem ÖZ malesilletininiz Edimburg Kupası . YARIŞLARIN'da, Kai siniinda. JAVA 250 cem ikleci gelişii Türkiye UMUM MÜM: MEHMET KAVALA Tanır Han ton: 42673 - 40430