13 Ağustos 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

13 Ağustos 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

| | ŞA e Ü e aeaan L D A A o yr — Spaak Başkan ösyö Spaak, Avrupa Konse- yine daimi başkan seçilmiş ve ilk nutkunu söylemiştir. Bi- diği gibi Mösyö (Spaak) Bel- (a Başbakanı ve Hariciye Na- frı İdi. Kendisi Belçikanın Sos- yalist Partisine mensuptur. Bun- dan elli iki gün evvel Belçika- da yapılan umumi seçimlerde, Sosyalist Partisi mutlak çoğun- luğu, Iktidarda olmasına — rağ- men —Halk Partisinin kulakları çınlasın— - sağlıyamamıştı. - Se- gimden en kuvvetli çıkan parti, Hıristiyan Demokratlardı. - Rey- lerin yüzde kırk beşini kaza: mışlardı'. Sosyalistler ancak de kırk rey topliyabilmişlerdi. Üçüncü parti olan Liberaller de artakalan yüzde onbeş seçmenls- tin #yunu alabilmişlerdi. Bu du- rum kargısında Spaak, hiç ayak Mürçmeden ve muhaliflerine hü- Vum etmeden İstifa etti. Fakat Kral Nalbi yeni kabine kurulun- Gıya kadar, devletl idarede d Yam etmesini Mösyö Spaak' rica etti. Belçikada yeni kabine ancak dün, kurulabildi. Yâni buliran tam elli bir gün sürdü. Yeni kabinede yalnız Hıristiyan Demokratlar ve Libe rüller bulunuyor. Sosyı listler dahil değildir. Bu vaziye- tin sebebi, Hıristiyan Demokrat- ların İsviçrede bulunan Kral Leopold'ün tahta dönmesini iste- melerine mukabil Sosyalist Par- tinin ve (Spaak) ın, Kralın av- detine muhalefetleridir. Avrupa meclisi evvelki gün ilk içtimamı yaptığı dakikada, he- nüz Brükselde kabine buhranı çözülmüş değil idi. Birdenbire, yeni kabinenin kurulması haberi ve (Spaak) ın yeni kombinezo- 'nun dışında kalması Strasbourg- da havayı biraz bulandırdı. Fa- kat Mister Churehill'in yardımı ve arzusiyle (Spaak) başkanlığa intihap olundu. Belçika delege- Si İlk nutukta çok itidalli ve İh- iyatlı bir dil kullanmıştır. Berlini tahliye ihtima A erikahlarla diğer Batılılar rın Berlin şehrini büsbütüa bırakarak çekilmeleri ihtimali, gimdi üdeta bir münakaşa mev- zuu olmuştur. Berlinin Sovyet bölgesindeki gazeteler böyle bir imkâna açıktan açığa işaret edi- yorlar. Bu haberi kuvvetlendi rir gibi görünen bazı hâdiseler de yok değil imiş: Berlinin hava yoliyle beslenmesine eylüle ka- dar tedricen son verilecektir. Berlinin idaresiyle meşgul İki yüz kadar Amerikalı memur ve Müstahdem, eski Alman hükü- met merkezinden ayrılmıştır. Müttefiklerin böyle bir düşün- ceye sahip olmalarını izah için deniliyor ki, Batı Almanyada müttefikler çok kuvvetlenmişler- dir. Alman idaresi de hayli can- danmıştır. Binaenaleyh bir ko- münizm tehlikesi artık mevcut sayılmaz. Binaenaleyh Berlin: tutunup kalmakta artık fazla bir fayda melhuz değildir. Avrupn korunacak İ Amerikalı genel kurmay şefle- rinin Avrupa ziyaretlerinden soa ra, Avrupanın kesin olarak mü- dafaası neticesine varıldığı sa- nılıyor. Müdafaa hattı (Ren) boyu olacaktır. Bir aralık düşl- nüldüğü gibi bütün Avrupayı bo- şaltma ve Pirene dağlarının ar- kasına çekilerek orada veya Af- rikada müdafaa bahis mevzuu değildir. Böyle olunca Avrupaya yapılacak askert yardımın en büyük payı Fransaya tahsis o- lunacaktır. İngiltere ve Amerika müştereken Bahrimuhitleri ve yolları muhafaza edecekler, Amo Tika ise atom bombası silâhını kullanarak mütecavizi - kırmağa çalışacaktır. İsviçrenin durumu Tupa (Konsey) ine İsviçre A “dahil değildir. Avrupanın göbeğinde bir memleketin, Garp Demokrasileri ile işbirliği yap- maması hayret uyandırmıştır. AU Araplara satılacak silâhlar İngiltere, tekrar satışa başlıyacağını birdirdi Londra, 12 (A-P) — İngiltere bugün Arap memleketlerine ni- lâh satmaya yeniden başlıyaca- ğanı bildirmiştir. Bu hususta İn- giliz dışişleri bakanlığı, orta- doğuya silâh ambargosu konul- duğu zaman, alınan siparişler ta- mamen — verilecektir. Demiştir. Tngiliz dışişleri bakanlığı sözcüsü ayni zamanda, bu siparişlerin pa rasını ödeyebilmeleri için, Arap memleketlerine kredi de verile- ceğini ilâve etmiştir. Mısır, Ürdün, Haşimi Ürdün, JIrak, İngiltere ile kontratları 0- lan memleketler arasındadır. Lake Success, 12 A.A. (Unl- ted Press) — Güvenlik konseyl Yakındoğu memleketlerine gön- derilecek silâhlar Üzerine konu- lan ambarganun - kaldırılmasına karar vermistir. Türk - Mısır dostluk Cemiyeti Haber aldığımıza göre Mısır'ın mümtaz şahsiyetlerinden bir kıs- mının Kahirede bir Türk - Mısır dostluk cemiyeti kurmak için ha- rekete geçmek tasavvurunda ol- dukları öğrenilmiştir. Cemiyetin gayesi 2 memleket arasında mü- nasebetleri arttırmak ve dostlu- ğu takviye etmek olacaktır. Celâl Atik'ten rüşvet alan Başkomiserin duruşması başladı Ankara, 12 (Hususi) — Milli güreşçi Celâl Atik'ten rüşvet a- lirken suçüstü yakalanan başko- miser Avni Aksoyun yargılanma- sına bugün beşinci asliye ceza mahkemesinde başlanmıştır. Din lenen tanık polis memurlarının hepsi, başkomiserle Celâl Atik a- rasında samimi bir dostluk oldu: ğunu, bununla beraber başkomi- gerin para aldığına dair malü- matları olmadığını, diğer tanık- lar ise, başkomiserin — Celâlden müteaddit kere para istediğini ve birkaç defa da Celâlin garso- nu vasıtasiyle para verdiğini bil- diklerini söylemişlerdir. Diğer şahitlerin dinlenmesi için duruş- ma başka güne bırakılmıştır. Çatalca köylerinde sınır — ihtilâfı Çatalca, 12 (Telefonla) — Ça- talcanın Kaleiçi mahallesinin hal kına ait sığırlar, sınırlarını geç- tiği iddiasiyle Ferhatpaşa mahal lelileri tarafından zaptedilerek akşama kadar aç bırakılmıştır. Ekseriyetini Demokratlar - teşkil eden Kaleiçi sâkinleri bu vazi- yet karşısında D.P, ilçe merkezi- ne gikâyette bulunmuşlardır. Bu şekil hudut münazaaları es- kidenberi halkin şikâyetini muoip olmaktadır. Daha müessif hi selerin çıkmaması için bu hudut münazaalarının halli bütün Ça- talcalılar tarafından temenni e- dilmektedir. ısrar azmindedir. İsviçreye göre Avrupa Birliğinin nasıl bir poli- tika takip edeceği belli değildir. Strasbourg'da toplananlar — bir aakert ittifak ve tecavüz birliği kuracaklarsa İsviçre buraya gir- miyecektir. İlerideki gelişmeler, Avrupa Meclisinin sulheu oldı ğunu gösterirse, belki (Bern) de toplantılara girecektir. İsviçre büyük devletlerin gürültülü dâ- valarına karışmamağa ve her za- man olduğu gibi kenarda kalma- ğa karar vermiştir. İsviçre tarafsızlık politikasında DİPLOMAT Yazan: KADIRCAN KAFLI — Doğru söylüyorsun; bana verirsen ben bu delikanlıyı hı- ristiyan yaparım. Dedi. Komutan, papasla baş- başa kaldı ve sordu: fasıl yaparsın? — Benim çok güzel ve kur« naz bir kızım vardır; onunla al- datırım! Komutan münasip gördü ve delikanlıyı papasa verdi; papas da alıp evine götürdü; kızına Bizlice- — Buğgün çok cesur bir. Arap yakışıklı ve likanlısını Bir ettiler; öldürmeğe kıyama - dik; buraya getirdim. Sen ona kendini sevdirmeğe bak; yür. Binde aşk ateşini yak, ama sa- kın teslim olma, Söyle ki, hi- Fistiyan dinini kabul ederse « hinle evlenmek — mü ümek — mümkündür 'oksa Idam edilecek yahut esir Kkdaktır. Bünün sevabi büşte für; dünyayı dolaşaan böyle ko- ba bulamazsın.. Dediklerimi ya- gi başarırsan hem hem de âhiret k on altı on yedi yaşın- da olan güzel Rum kızı evlen - ek İçin can atıyordu; babası da delikanlıyı o kadar methet - mişti ki, gimdiden ona yarı ya- rıya âşık olmuş gibiydi. Papas genç kızı süsledi, gü - zel elbiseler giydirdi, delikanlı - nın hizmetine gönderdi. Genç kız küçüktenberi Suri- yede büyüdüğü için Arapça bili- yordu; bir sabah rüzgârı hafif- İlğile delikanlının odasına girdi. Delikanlı başını kaldırıp bir an baktı ve derhal başını çevirdi; orada kimse yokmuş gibi dav - randı. Genç kız delikanlı Tçekten beğenmişti; onun yalnız görünü günde değil ruhunda da asalet olduğunu anlamıştı. Suyunu yiy erirken, yatağını dü Zeltirken, odayı toplarken öyle tavırlar takınıyordu ki, en ira: deli erkeğin bile kayıtsız kalma delikanlı ona aldırmıyor ç kü kendisini tamam okuyordu. Çok geçmeden genç kanlıya cilve yapmal gibi gösteri haline bırakmak , Nevyork, 12 (A-P) — Düa, Wall Street gazetesinin bildirdi- ğine göre, Başkan Truman'ın ile- ri gelen iktisadi ve mali müşavir- leri, «İngiltereyi kendi haline rakmak» siyasetine taraftardır- lar. Gazetenin bir Vaşington habe- ri olarak bildirdiğine göre, bu mütehassıslar bu siyasetin Ame- rikanın resmi ve umumi siyaseti olarak kabul edilmesine taraftar- dırlar. Bu zevat, İngilterenin kendi kendine ve maliyet flatlarını dü- şürerek, Amerikan yardımına ih- tiyaç hissetmeden İktisadi vazi- yetini düzeltebileceği kanaatin! Ingiltereye içki ihracatı Ankara, 12 (Hususi) — Habor) alındığına göre İngiltere, mem- leketimizden külliyetli miktarda İçki talep etmektedir. Bu sebep- le İngiltere hükümeti içki ithal etmek üzere 11.800 sterlinglik bir kontenjan ayırmıştır. Bu içkile- rl Tekel verecektir. Son yıllar zarfında yaptığımız cüzi hracat sonunda İçkilerimizi beğenen İn- gilizlerin bu kontenjanı Üç mis- Tine çıkaracakları söylermel.te- dir. Vehefendi at yarış sahası tahkikatı Vellefondi at yarışı sahası hâdi. sesini tahkik eden ehli vukuf, dün de Adliyede toplanarak tahkika . tına devacn etmiştir, Ehli vukuf halkın galeyanına se. bep olunup olunmadığını, yarışlar. da hile yapılıp yapılmadığını tet- kik cümlesinden olmak üzere dün at antrenörlerile jokeyleri celbet - miş ve kendilerinden izahat almış tır. Bu husustaki ehli vulcuf tahki. katının kısa bir zamanda ikmal 0. Tunacağı tahmin olunmaktadır. Tıbbi ecza ithali İN sağlık ve sosyal yardım müdür- lüğüne, dün Ankaradan bildirildiğine göre, İngiltere ve storlin sahasından yapılacak ilâç ithali için Sağlık Ba- kanlığı emrine 25 bin sterline ilâve- tan 26 bin sterlin daha tahsis edil- miştir. Streptomisin, Penisilin, — İnsülin rontgen filmleri ithal edecok fir- malarla, hayati ohemmiyoti haiz bu- lunan tıbbi lâboratuvar iptidai mad- deleri getirmek isteyon lâboratuvar sahipleri ile, ayni değerde müstah- zarlar ithalâtçılarına 15 gün zarfın- da müracaat ettikleri takdirde dö- viz ayrılacaktır. Öğretmen kadroları Milli Eğitim Mi risat kadroları ürlüğü, ilk ve or- bazırlamak:- sine kadar ta b tadır. tamamlanacaktar. Yeni iller kanunu gereğince kadrolar, Bakanlığa gön- İderilmiyerek — vilâyotçe tasdik edile- cektir. Kadrolar ayin 2 RE Tefrika No. 163 Bır başlı bir hâl aldı. Onun de- rin bir huşu içinde namaz kılışı- ni hayran hayran seyretmeğe, yanık ve güzel sesile okuduğu Kur'anı dinlemeğe başladı. Hem onun bu hallerini - beğenmişti, hem de müslüman olmadıkça o- nun karısı olamıyacağını anla- mıştı. Bir gün kararını verdi ve o- nun kargısında diz çökerek turdu - Ey delikanlı, islâm d hakkında bazı şeyler işittim, kat ne olduğunu iyice bilmiyo- rum, bana anlatır mısın Delikanlı o zaman başını kı dırıp ona baktı; genç kızın gü- zel gözlerinde iman parıltılarını gördü. Yavaş seslı tane ta ne cümlelerle müslümanlığın e- saslarını anlattı; İsâ Peygambe rin dini artık iptal ini, hak dinin müslümanlık olduğu nu anlattı. Müslüman olmak için ne yapmak lâzımdır Allah birdir, Allahtan baş ka tapacak yoktur; Muhammed nun peygamberidir» demek ve buna candan inanmak yeter! aleyhtarlığı Trumanın müşavirleri, YENİ SAB iliz “ İngiltereyi kendi siyaseline taraftar izhar etmektedirler. Hoffman'ın demeci Dublin, 12 A.A. (afp) — İkti- sadi işbirliği teşkilâtı idarecisi Paul Hoffman Dublinde yaptığı bir basın toplantısında beyanatta bulunarak demiştir ki: «Marshall plânı idaresinin 952 haziran ayında işlerini tasfiye edecek durumda olması zarurl- dir. Marshall plânına dahil mem- leketlerin kalkınması ayni tem- po ile devam ederse bunların ik- isadi bağımsızlıklarını kısa — bir zaman sonra kazanacaklarını Ü- mit ediyorum.> İznikte feci bir cinayet Bursa, 12 (Telefonla) — Bu gece İznikte bir çarşı bekçisinin ölümiyle neticelen kanlı bir hâ- dise olmuştur. İznik çarşısında bir terzi dükkânını soyarak ka- çan Naci adında sabıkalı bir hır- sız, kendisini yakalamak istiyen bekçi Aziz Uçar'ı bıçaklıyarak öldürmüştür. Katil hırsız etraf- tan yetişenler tarafından yaka- lanmıştır. Kıbrıslılara çay Üniversiteli gençler pazar günü Ba- at 14 to Marmara lokalinde şehrimiz de misafir bulunan Kıbrıslı öğret- menlerle bir toplantı yapacaklardır. Bu toplantıda bilhassa gençliğin akim bırakılan Kıbrıs seyahatinin netice- siz kalış sebepleri izah edilecektir. Kıbrıslı Türk öğretmenler dün de İnkılâp müzesini, Atatürk evini, li Camüni, Nişantaşı Kız ortaokulunu ve Deniz müzesini gez- mişlerdir. Öğretmenler akşam yemeğini Li- doda yemişlerdir. at ve Ortaşark mümessili Bir müddetten beri şehrimizde bulunan Birleşmiş Milletler Sağlık Teşkilâtı Orta Şark mümessili Dr. Vayn, dün uçakla Konyaya hare . ket etmiştir. Mister Door geliyor Bir müddet evvel Parise - giden Marshall plânı Türkiye icra komi- tesi başkanı orta elçi Russell Dorr, Marshall plânı Avrupa idarecisi bü yük elçi Harriman ile, Türkiyeye bu yıl vertlecek tahsise: hakkır Lir gürüşme yapmıştır. Mr. Door, İstanbula ayın 18 - 19 unda dönecek ve 20 Ağustosta İz. mir Fuarının açılış töreninde bu - lunmak Üzere İzmire gidecektir. Sadak, Çörçil'le yemek yedi Strasbourg, 12 A.A. (afp) — Türkiye Dışişleri Bakanı Necmet | tin Sadak bugün öğle yemeğinde Winston Churchill'in misafiri olmuştur. AR 9 SABAH SABAH! Bilmece içinde bilmece İamir mitingine pek içer- Tiyen Ulus dostumuz, birin- ci sayfasında soruyor. «Şimdiye kadar yapılan sayısız D.P. mitinginden müsbet ve füli bir. netice alındığını bilen varsa, Tüt- Ten açıklasın!» Mitinglerin el ile tutulur, gözle görülür neticeler ver- diğini riyazi bir. katiyetla bildirmek zordur. Bir siyasi partinin yaptığı hareketler bir bütün halinde ele alına- bilir. Fakat, birkaç defa mi- ting yapmağa özenen sayın C.H.P. miz, yıllardır iktida- ı elinde tuttuğu halde, bil- hassa son zamanlarda, mils bet ve fiill he metice al- mıştir? Bunu da bilen var- sa Tütfen açıklamın! x Z Malatya Ceza evindeki kanlı kavga Malatya, 12 (Hususi) —- İli- miz ceza evinde bugün büyük bir kavga olmuş, beşi ağır olmak Ü- zere yedi kişi yaralanınıştır. Hâ- dise şöyle olmuştur: Antepli Ali, Adanalı Mehmet, Elbistanlı Nuri adında üç mah- küm, yine mahkün'lardan abdest almakta olan Mehmet Ali Erka- na arkasından hücum ederek a- ğir surette bıçaklamışlardır. Bu- 'nu gören Mehmet Alinin arkadaş ları da hemen mütecavizlerin t- zerlerine atılmışlar, kavga — bu suretle genişlemiş ve neticede T mahküm yaralanmıştır. Yaralı- lar hastahaneye kaldırılmış ve bıçakların nasıl tedarik edildiği hakkında tahkikata başlanmış- tır. Barajda boğulanlar Ankara, 12 (Hususi) — Dün Sadık ve Lütfi isminde iki arka- daş yıkanmak için baraja gitmi ler, gazinoda bir hayli şarap tikten sonra baraja girmişlardir. Fakat yüzme bilmediklerinden biraz sonra çırpınmağa - başl: mışlardır. Etraftan yetişenler « ki arkadaşı birbirine sarılmış ve baygın bir halde dışarı çıkarmış larsa da fazla suyutan Sadık ve Lütfi biraz sonra ölmüşlerdir. Kısa Ankara Haberleri | 4 Tekel idaresi hafta içinde yeni yıl anason mübayaasına başlıyacaktır. Bu yılki fiatlar müstahsil 1-''ne biraz yükseltil- miştir. * Milâsta yavılan bir kazıda milâttan 344 sene evvelki devir- lere ait bir Zeüs mâbedi bulun- muştur. Kazıyı yapan heyet baş- kanı bunun yeni bir devir başlan gici sayılacak kadar mühim oldu- ğunu söylemiştir. * Millt Eğitim Bakanlığı ta- rafından Bilecikte bir orta sanat okulu açılmasına karar veri miştir. Ta'cbe federasyonu Zeter Bayramına hazırlanıyor 30 Ağustos Zafer Bayramının yir mi yedinci yıldönümü münasebeti - le Afyonkarahisar, Dumlupınarda yapılacak merasime Türkiye Milli Talebe Federasyonu da katılacak - tr. Bu merasimde Federasyonu yir- mi üçü Ankara Üniversitesi talebea birliğinden, on ikisi Ankara yük. sek okulları talebe birliğinden, yir mi üçü İstanbul Teknik Üniversi. tesi talebe birliğinden ve yirmi Üçü | de İstanbul Üniversitesi talebe bir- liğinden olmak Üzere 81 kişi tem. BİL edecektir. Meçhul Asker âbidesinde yapıla- cak törende Mükerrem Taşçıoğlu, Fethi Gemuhluoğlu ve Erhan / Lö- ( cudiyetini öğrenebilmiştir. Hava Genel Komutanlığı Ankara, 12 (Hususi) — Hava Savünma Genel “Komutanlığına Korgeneral Sırrı Seyrek - ti edilmiştir. »e Londrada açılan ziraat sor- Bisinde Tekel İdaresinin cnamülle. ri, buhassa algara ve likörler çok | — Ben müslüman olursam ni- kâhla alır mısın? — Alırım. Genç kız dedi ki: — Öyle ise ben müslümanlığı kabul ediyorum ve «Lâilâhe il- lallah Muhammed Resulullah, Şimdi sen müslümansın; a- ma bunu gizli tut; zira öğrenir- lerse belki öldürürler; ben zaten ölümümü bekliyorum. Ben burada kalmak iste - mem; senin ölmene razı deği- lim. Buradan kaçalım, senin yur duna gidelim. - Yol uazktır, göz hapsinde bulunuyorum; kaçmak mümkün değil! Ben kolayını bulurum, Sen hiç sesini çıkarma, ne derlerse yap v lerse git! nereye götül Pek âlâ! Papas hemen her gün kıza genç asıl, adamı dininden dön- dürebildin m Diy rdu. O gün de sor Kız dedi ki Tamamile yüm du. tım; di M azırdır; fakat Bira: a Çiftliğimi o lar rdi, Papas, kızını ve de- ker biror hitabede bulunacaklardır, likanlıyı alarak gehirden çıktı; iki saat kadar sonra civardaki çiftliğe vardılar ve bir müddet kalmak üzere yerleştiler. Genç kız ve delikanlı orada bir kaç gün dolaştılar, gezdiler, papas onları beraber ve delikan- hyı gayet uysal gördükçe son derece ümitleniyor: — Aferin kızım, bundan bü- yük sevap olmaz! — Allah seni cennete koyacaktır. Diyordu; bu sözleri doğru idi; genç kız. Allahın birliğine ve Hazreti Muhammedin Peygam- berliğine iman getirmekle ger - çekten en büyük sevaba girmiş- ti, cennetlik olmuştu; fazla ola- rak dünya saadetine de erecek- ti; fakat papaz işin iç yüzünü bilmiyordu. Çiftlikte atlar vardı; genç kız ve delikanlı birer ata binerek civarda dolaşıyorlar; biraz ra dönüyorlardı; papas ilk gün: lerde delikanlının kaçacağını anmış, korkmuştu, fakat o kaç miyordu. Demek ki, kızına tam Bir akşam genç kız, delikan- lının yatağını hazırladıktan son ra odadan çıkarken sordu zaman gidiyoruz? Ar « tık benim sabrım kalmadı! Delikanlı gülümseyerek cevap 3en senin b ünü bek- liyordum; yarıı h erkeni m diyormuğuz — gibi at- lara bineriz; bir daha dönme - rağbet bulmuştur. — Nereye gideceğiz? — Dosdoğru Medine'ye... Genç kız o kadar sevinmişti ki, delikanlının boynuna atıldı; öpmeğe başladı. Delikanlı — onu | zorla kendinden ayırdı: — Uslu dur! henüz nikâhı - mız kıyılmamıştır; nikâhsız er- kek ve kız arasında böyle yakın- hık büyük günahtır. ç kız kızardı ve özür di-| Kendimi tutamadım, kusu- | ra bakma! Çıkıp gitti. Ertesi sabah erkenden kalkan genç kız delikanlıyı odasının ka pısında hazır buldu; birlikte ahı ra doğru yürüdüler; oradaki at lardan iki tanesini uşaklara e- ya gelmelerini sağlamıştır. Yuka Tıdaki r KISA HABERLER V * Türk Ocağından : Şehrimizde misafir bulunan Kib- ralı ö 1949 p - menler yerefine 14 ağustos ar günü #saat 17 de ocağı- mızda bir çay ziyaleti verilecektir. Ocaklılar azin Kıbrıs öğretmenlerile anışmak için bu içtimaa dâvetlidir. * Hindistan Büyük Elçisi Di van Caman Lâl dün uçakla Anka. radan şehrimize gelmiştir, 4 Hindistanın istiklâle kavuş- bir merasim yapılacak ve Park O- telde bir kokteyl verilecektir. Tıp Fa n tertip ettiği t 20 den mek Üzere sabaha kadar Maltepe - Sü. devam e reyya plâjında verilecektir İstanbul Belediyesi, — Florya plâj tesislerini gelecek yıl tevsi decek ve ayrı ayrı parçalar halin. de kiraya verecektir, Kurulan bir komlayon, plâf tesislerinin şimdi. Ki müsteciri ile anlaşmaya var- mak Üzeredir. X4 Amerikadan posta gemisinden sonuncusu ve üyüğü olan <Tarsus> gemisi, Mal ta için 61, Portsait için de 180 yol F Cu alarak dün Londradan hareket ğti | B | ğerlettiler; bindiler ve çiftlikten ayrıldılar, İki sevgili bütün gün atlarını dört nal sürdüler; güneye doğ: ru uzaklaştılar; Arap hududuna ulaştılar, Papas öğleyin onların dönme | diklerini görünce telâşa düştü acaba başlarına bir kaza mi gelmişti? Etrafa adamlar gi Mekktaki arktmağa | buğlrdi; fa kat bu arama gece yarısına ka dar sürdüğü halde onları bul ıldı ki, bir genç kızın ve bir dı likanlının güneye doğru dört nal ri birkaç kişi tarafın dan görülmüştür. , (Devamı varı aldığımız altı | Sehrimizde misafir bulunan Kıbrıslı öğretmenler, dün Lido'da yüzme yarışlarını dir. Yukarıdaki resim dün Lido'da alınmıştır. |Hollandalılar, dünyar lüm 1000 masının ikinet yıldönümü müna -| senesinde elde e etile pazartesi günü şehrimizde | KBAT yec Malkevindön: 8 y olmuş, en yüksek rakkama da landa 'da rastgelinmiştir. 1947 senesi zarftında Hollandada Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı İmsâk Yazısını diğer sayfalarımızda bulacağınıa garip Amerikalı seyyahlar, Hindistan'da Başbakan Pandit Nehru ile evinde görüşmü şlerdir. Bu resim Nehrunun evinde görüşme esnasında alınmıştır. seyretmişlere Doğu Avrupaya mensup binlerce muhacir bugün mahalli çift çi ücretlerine istinaden Ameri- İ kan çiftliklerinde çalışıp yaşama ktadırlar. Amerikan muhacir kanunu, bunların Birleşik Amerik: esimde otomatik inek saj ma makinesini işleten bir Ukray- Halı (solda) görülmektedir. Ukraynalı, ancak altı aydanberi yer yüzünde böyle bir teçhizatın mev en uzun Ömürlü insanları imiş Cenevre 12 (AP) — Dünya sıh. hat teşkilâtının açıkladığına göre, Hollandalılar dünyanın en uzun Öz mürlü insanlarıdır. 1947 senesinde dünyada en az &. kaydeden memleket Hollanda ine kişide 8.1 kişi ölmüştür. 1948 'n, daha resman teyid edilmiyen rakamlar bu nisbâ tin Te düştüğünü göstermektedie TaKVİM W r—C TAKVİM YEN RUMİ | Ağustos 1919) — Hicet 1565 1508 see | D 5) tti 3) Cumartesi 18 100 - Ay: 8 - Gül Vasati — Ezani 19 10 53 06 5T 00 43 01 ( Nöbetçi eczaneler ) 13 -8 - 949 Aksaray Cerrahpaşa Beyanıt Lâleli Kinyonli Bevoğta, Sıhhat Emindi Sadullah Fatih L Balm Kadıköy Halk ilc. Topkapı