15 Ağustos 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

15 Ağustos 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

îıikvrupc:ı Meclisi trasbourg'da Avrupalı mem leketler mebuslarından mü- tekkep Meclis toplanmış ve mü- Zakerelere başlamıştır. Dün Mis- ter Churehill ve Pol Reunaud, kalabalık bir kütleye hitap ede- Tek bu Avrupa Birliğinin lüzu- İMmunu tebarüz ettirmişlerdir. Churehill Fransa ile Alman - yanın anlaşmaları zarureti Üze- Tinde durmuştur. Mösyö Rey- naud, aynı fikire taraftar oldu- ğunu ifade etmiş, fakat yetmiş beş sene içinde üç defa Alman- ya taarruza geçtiği için bu iti- Madın zor olduğunu da sözle- rine eklemiştir. Hattâ demişti>, son günlerde (Sarr) ın Avrupa Meclisine katılmasına aleyhtar- lık göstermekle eski huyların - dan vaz geçmediğini de isbat etmiştir. Fransız devlet konuşma tarzının olmadığı ve daha ziyade hissi bulunduğu açıktır. Çünkü Sa — grre'ın Avrupa Meclisine katılabil — 'mesi için bu yerlerin Almanya- dan ayrılmış ve istiklâl kazan- mış olması şarttır. Halbuki Al- manya ile henüz sulh yapılma- mıştır. Bu şartlar altında Al- man iderleri, Sarr'cın Strasburg Meclisine temsilciler gönder.0- sini kabul etmezlerse, bunda, umumi hüküm ve kaidelere ay- kırı bir nokta görmek kabil de- gildir. Paris radyosunun yaptığı bir hesaba göre, Avrupa Parlâmen tosunda Sosyalistler, Hıristiyan Demokratlar ve Liberaller mev- ki almışlardır. Yâni yeni Avru- pa Parlâmentosunun devlet fark ları dışında sırf siyasi akide bakımından Sosyalistler yüzde kırk, Hiristiyan demokratlar yüzde yirmi beş, Liberaller yüz de on dört bir mevki işgal et mektedirler. Bu hesaplara Türkiye hiç ka- tılmamıştır. Çünkü diyor, P: ris radyosu, Türkiyede henüz siyasi parti ve tebellür etmiş a- kideler mevcut sayılamaz. adamının bu pek yerinde ingiltere ve Avrupa | İngiliz gazeteleri, bütün sah'- felerini Amerika ve Avrupa mü nasebetlerine tahsis etmişlerdir. Amerikada beliren İngiliz aleyh tarlığı, Londrada teessür uyar- dırmıştır, İngilizler, İngilterenin harp - ten sonra çok çalışmadığı ve Marşal yardımile geçindiği id- diasını şiddetle reddetmektedir - der. İngiliz halkı, Avrupa memle ketlerinden İsveç ve Danimarka hariç, hepsinden fazla çalışmış- lar ve dolar sahasına İhracatta bulunmağa uğraşmışlardır. Sconomist dergisi İngiltere- nin, başında bir işçi hükümeti- nin bulvnmasının iftiralara se- bebiyet vermesini kabul etmemek tedir. Mutedil bir dergi olan hu mecmua — Lonrdada iktidarda, Muhafazakârlar da bulunsaydı, iktisadi zaruretlerin - behemehal İngiltereyi aym yolu takibe sev- kedeceğini yazmaktadır. Aynı haricin baskısı kargısında bü- tün İngilizler müttehit bir cep- he arzetmektedirler. Rusya ve Mısır Kahireden alınan haberlece göre, Mısır hükümeti ile Sovyet ler arasında, geniş bir mübade- le esasına dayanan konuşmalar yapılmakta — idi. - İskenderiyedi cereyan eden bu mükâlemelere göre Mısır, Ruslara bol miktar - da pamuk verecek ve buna kar- gılık buğday ve hububat alacak- . Son dakikada Amerika hükü meti işe karışmış ve Misir hü - kümetine istediği kadar buğday sağlayacağını temin etmiştir. Bu hareket ve teşebbüs üzerine Mısır ile Sovyetler — arasındaki müzakere kesilmiştir. Amerikanın Orta Şarka gös - terdiği bu yakın alâka, her ta- Yazan: KADIRCAN — İnsanlara veren de alan da Ulu Tanrıdır. Zengin olup da günah işlemektense fakir olup sevaba ermek hayırlıdır; dünya Borvetini âhiret saadetine tercih e.me! Müslüman ol da Mugay- re'ye söyleyim, seni azad etsin! Firuz başını hafifce sağa sola sailadı Atalarımın dinini mak elimden gelmiyor! Demek ki, Allahın müna- #İp gördüğü zamana erişmiş de- Söyle bakalım, ne gibi Dülgerim!. bırak - İyı bir san'attır; başka iş bilir misin? Bilirim; Nakkaşım ve de- Çok güzel.. Başka? Hepisi bu kadar! Hazreti Ömer düşünmeye lü- zum görmeden hükmünü ver - di Ey Firuz, mademki bu ka- dar hüperin vardır, sana Medi- node her gün iş bulunur ve iyi çalışırsan günde on dirhem gü- niüş kazanabilirsin. Bunun ge- kizi sana bol bol yeter! iki dir- hem haraç çok değildir. | Mareşal Hüsnü Zaim ve Cumhur Yeni nüfus sayımı Türkiyede yüz yaşını geçmiş 127 kişi var Ankara 14 (Hususi) — 1950 yılında yapılacak o'an genel nü fus sayımı havırlıklarına deva'n edilmektedi” 1940 yılında yapı'an nüfus sa- yımının teferruatlı - tasnifi ta - Mamlanmış; ancak neticeler he- | nüz tabedilmemiştir. 1945 sayımının tasnifi ise an- cak yarıdadır. Buna sebep ola - rak tasnife esas olan delikli kartonların harp yıllarında — it- haline imkân olmaması, Sümer- bankın İzmit sellüloz. sanayii müessesesinin imal ettiği kar- tonların ise bu işte kullanılama ması ileri sürülmektedir. 1945 sayımı neticelerine göre, 99 yaşını aşmış 38 erkek ve 89 zu kadın olmak üzere 127 va- tandaş bulunmuştur. Çatalca köylerinde sınır ihtilâfı D. P. Çatalca ilçe idare kuru- lundan aşağıdaki mektubu aldık: «Muteber gazetenizin cumarte si 3/8/949 tarih ve 3731 sayılı nüshasının 3. sayfa, 2. sütunun- da (Çatalca köylerinde sınır ih- tilrfi ve Çatalca 12 - (Telefon - la) — yazıda: «Ekseriyetini De mokratlar teşkil eden — Kaleiçi sakinleri bu vaziyet karşısında D. P. İlçe merkezine şikâyette bulunmuşlardır.» — denilmekte - dir. Şurasını arzedeyim ki, bu gi- bi hudut - ihtilâflarının hal yeri D. P. Merkezinde değildir. Ye- gâne hal yeri, hükümet ve adli- yedir. D. P. İlçe Merkezine hiç hir demokrat vatandaş bu hu- susta bugüne kadar bir şikâyette bulunmamıştır. Zahmet edip te | ilçe merkezine gelmiş olsalardı kendilerine kanaat getirdiğim | doğru yolu göstermekte tered - düt etmezdim. D. P., Kanunsuz hareket edenlerin de müdafii d>- ğildir. Bu yazdıklarımı gazetenizia ilk çıkacak nüsahasının aynı sa- yıfa, aynı sütununda dercini ri- Ca eder hürmetlerimi sunarım.» rafta dikkati çekmiştir. Ameri- kanın, Misır ile ou kadar yakın dan ilgilenmesi çeşitli tefsirlere yol açmıştır. Kral Abdullah Londrada Kral Abdullah Londraya — ba sabah varacaktır. Bu seyahate hayli ehemmiyet verilmektedi:. Çünkü İngilterenin, Orta Şark- ta, en yakın bir elemanı Ürdün hükümetidir. İngilterenin Haşimi aile: ni, yâni Ürdün ve Irakı tutmakta devam edeceği seziliyor. Buna karşı Mısır, Surişe ve Hicazın da bir nevi karşı blok teşkil et-| e meleri ihtimali vardır. Her kadar bütün Arap memleket! ri arasında işbirliği kurulması Pek kolay değilse de... Suryedeki darhe Şam radyosunun verdiği — bir habere göre, Suriyeyi idaresi al- tına alan ve halk tarafından se- ölm'erde desteklenmiş - bulunan Başkanı, bir askeri mahkeme ta- rafından muhakeme ve idam e- dilmişlerdir. Böylece Suriyede askeri yeni bir darbe vukua gelmiş ve iş ba şına başka bir kumandan — geç- miştir. Ne gibi saiklerle ve han gi kuvvetlere —dayanılarak — bu hareketin yapıldığı, gelecek ma- lümat ile taayyün edecektir. 'Yalnız şimdiden denecek şey, askeri darbenin, askeri darbe kovaladığı ve bunda belki kom- şu Arap devletlerin de bir rolü olduğudur. DİPLOMAT KAFLI — Her gün çalışamıyorum; dediğin kadar — kazanabilsem böyle sefil kalmazdım. Sahibi - min aldığı haraç çoktur, vere - miyorum, Söyle de bir dirheme indi Hazreti Ömer onun dileğini kabul etse Mugayre'ye haksız. lik etmiş olacaktı - Hayır, çok değildir. Bunu söyliyerek yolun soluna doğru yürüdü, Abdullah köleyi bir an bile gözden kaçırmıyor- du. Firuz bir kaç saniye durdu; derin bir soluk alarak halifeyi kinle süzdü; sonra dönüp gitti. O sırada Hazreti Ömer durdu; aklına mühim birşey gelmişti; oğluna emretti Şu köleyi çağır! Orada bulunanlardan biri Fi- ruz'un ardındari koştu ve eni — müslümanların beyi iatiyor! Dedi, Firuz dönüp geldi; Haz reti Ömer ona sordu — İşittiğime göre sen yelde - ğirmeni — yaparmışsın; — doğru — Bana bir yel değirmeni Buluar kalımesııııle eni değişiklikler — Bayındırlık Bakanı da azledildi Sofya 14 aa. (Afp) — Sob- ranya divanı kararı ile kabine- de şu değişiklikler yapılmıştı Sıhhi sebepler dolayısile Ba- yındırlık Bakanı Manol Sakela- rov vazifesinden affedilmiş, yeri ne eski Bakan yardımcısı Bla- govi İvanov getirilmiştir. İkinci yardımcı Bakan vazife- sinden azledilmiştir. Yeni — yar- dımcı Bakanlar - İvandinarov'la Dimitri - Kotov'dur. Komünist Partisi merkez komitesi üyesi İ- van Raikov İçişleri Bakan yar-| dımcılığına getirilmiştir. Başka vazifelere tayin edilmiş — bulu - nan Dış ticaret işleri Bakan yar dımcısı Bonio Petrovski ile A - dalet Bakanı yardımcısı İlia Ti- Pâkistan ve Hindistanın istiklâlleri Karaşi: 14 (aa.) (1ps) — Pakis tan bugün istiklâle kavuşmasının ikinci yıldönümünü kutlıyacaktı Memleketin her tarafında özel tü renler yapılacaktır. Hindistan, istiklâl yarın kutlıyacaktır. İngiltere, Romanyaya nota verdi Londra: 14 (a.a.) (ps) — Dışiş leri Bakanlığı dün Romanya'nın Londra elçiliğine bir nota vermiş. tir, Notada, geçen ay Rumen polisi tarafından tevkif edilen İngiltere'. nin Bükreş maslahatgüzarı M. Sa. rell'in geri çağrılması " hakkında Ruümen hükümetince ileri — sürülen sebepler reddedilmekte ve Rumen polisi tarafından maruz kaldığı müuamneleye karşı Sarell'in yaptığı protestoya İngiliz hükümetinin işti râk ettiği bildirlmektedir. Sun'i yamur tecrübeleri Londra: 14 (a,a.) (afp) — «İm- perial Chemical İndustries> şirke. ti tarafından dün bildirildiğine - gö re Durham eyaletindeki Billing - ham'da İngilterede ilk def'a olmak üzere 3 ve 8 ağıstosta sun'i yağ - mur üzerinde tecrübeler — yapılmış ve müsalt neticeler alınmıştır Bir haydutluk M (aa,) yıldönümünü Caragliari (Sardinya), (afp) — Ellerinde hafif makineli tüfek ve el bombaları bulunan 20 maskeli haydut Nuoro bölgesinde içinde 9 milyon liret bulunan bir kamyonete' taarruz etmişlerdir. Arabaya refakat eden 10 jan - darma karşı koymağa çalışmış - Jarsa da haydutlar bunlardan dör. dünü öldürmüş Ve altısını da yara- lamışlardır. Hâdiseyi öğrenen hü. kümet makaznları bütün bölgenin taranmasını emretmişlerdir, | mov'un yerlerine dış ticaret İş- lerine Gergi Ganev ile Dobri Stofanov, Adalete de Görgi Gorgiyev tayin edilmiştir. Sanayi Bakan yardımcısı Bo- ris Yovkov azledilmiş, yerine Madam Stanka Todorova ile Mi ladin Kolov tayin edilmiştir. İç ticaret bakan yardımcıları Nikola Göovedarski ile Dimitri Kotchemidor azledilmişlerdir. Yerlerine Bulgar - Komünist Partisi merkez komitesi başkan yardımcısı da Minço Minçev ile merkez komitesi sekreteri Boris Karaustov getirilmişlerdir. Yüksek memurlar arasında da değişiklikler yapılmıştır. İstanbul Jandarma Komutanlığı Ankara 14 (Hususi) — İzmir İl Jandarma komutanı yarbay Seyami Sunkar, İstanbul lli Jandarma Komutanlığına tayin edilmiştir. Berlin hava koridoru Wiesbaden 14 a.a. (Afp) — Avrupadaki Amerikan hava kuv vetleri karargâhından cün ax- şam bildirildiğine göce, Amer'- kan ve İngiliz hava ku nin müşterek güycetleriyle 943 Ekim ayının 15 inde Lurulmus olan Derlin hava Aci*doru | sandığı ve memurin kanunu ta- eylülda faaliyetine scı. verec.k | dilâtı memurlar arasında gen'ş tir. ölçüde tekaüide sevki de tazam- Fikir - salk c füci mun etmektedir. SEĞEU Tn İşte yapılacak yeni kadrolar hazırlanan tasarı bu iki kanun esaslarının tatbiki ; | suretile dar tutulmaktadır. Te- Fikir — işçileri içinhazırlanan| #hretile dar Z tasarı sonbaharda Büyük Millet | F2üde sevkedilecek memurların DiRElemA verlkinktr! yerine yenileri alınmayacaktır. Bu tasarıda iş vere"lerle ç| - Kasabalara lışanlar arasında karşılıklı hak - ve vecibeler tesbit edilmektedir. hücum eden Tasarı mütalâaları alınmak üze re profesörlere — gönderilmiştir. ayılar Ayrıca basın mensupları ve ce- miyetlerinin de fikirleri alınacak tır. Fazlı Güleçe verilen yemekte Millet Partisi Başkanı bulunmadı Uzunköprü 14 (Telefonla) — Edirne Valisi Fazlı Güleç, bu sabah ilçemize gelmiştir. Beledi ye tarafından tertip edilen - öğ- le yemeğine siyasi partiler de davet edilmiş, Halk ve Demok- rat Partileri yem geld.klei halde Millet Partisi başkanı ây ni saatte toplantıları olduğu ma zeretile davete icabet etmemiş - tir. Vali yemeği müteakip şana hareket etmiştir. Tefrika No. yap! Hazreti Ömerin maksadı kö- leye iş bulmak, para kazandır - mak ve haracını verebilmesini kolaylaştırmaktı. Firuz — derin bir kin ve düşmanlık belirten bir sesle, saygısız bir tavırla cevap verdi 165 Sana öyle bir yel ni yapayım ki, kadar bütün destan olsun! Bunları söyler söyler lip gitti. Onun sözleri gerek Hazretl Ömerin ve gerek yanındakilerin Üzerinde soğuk bir düş tesiri yapmıştı; hepisi — susuyorlardı Ve arkasından bakıyorlardı. Ses Bizliği bozan Hazreti Ömer ol - du — Bu köle beni tehdit etti! Fakat bu mes'ele üzerinde faz la durmadı; çarşıdaki teftiş işi- ne koyuldu; bir müddet sonra büsbütün unuttu Öğle namazından sonra Ab- dullah ilo Ubeydullah bir kenar da başbaşa kaldıkları sırada o sabah Firuz ve Hazreti Ömer a- rasındaki konuşmayı bahis ko- nusu ottiler, Abdullah artık bu değirme- doğudan batıya Ülkelerde dillere heriften iyice şüpheleniyordu; Ubeydullah ise büsbütün kızdı: — Gidip öldürmeliyim! Dedi. Lâkin buna imkân yok- tu; Abdullah kardeşini bir defa daha yatıştırdı. AĞi Büyük Cinayet... Hazreti Muhammed Bedir sa- yaşında öldürülen kâfirleri ci- yardaki bir kuyuya attırmış, Ü- zerlerine taş ve toprak doldurt muştu. Zaferden sonra harp meydanında üç gün kalmış; dör düncü gün atına binerek o ku- yunun başına gitmiş, ölüleri i- âimlerile çağırarak göyle demiş- ti Ulu Tanrının size vadettiği ni hak buldunuz mu? Bana et tiği vadi ben hak buldum. Siz kavminizin — yaramazlarısınız; Peygamberinizi — yalanladınız; başkaları tasdik ettiler; siz onu şehrinden ve evinden çıkardı - niz, başkaları evlerine alıp ko - rudular; aavaştınız, başkaları yardım ettiler Rivayete göre o sırada yanın bulunan Hazreti Ömer sor -« Ey Allahın resulü, ruhsuz cesetle nasıl konuşunsun ? Hazreti Muhammed gu cevabı di onlardan - fazla değilsiniz! Hazreti Ömer bu hâdiseyi ha- tırlıyor ve diyordu ki Ah, ne olurdu, Allahın Re- Bulünün mezarının başına gitsey, işitir c SABAH SABAH! Büâki efendi Sayın Mareşal Çakmak, rahatsızlığı dolayısile Saj hk yurduna — kaldırılınca, ddeta bir alâka sağnağına tutuldu. Valimiz, kendisini Başbakanımız adına siyaret te bulundu.. - Halk Parti- #i gazeteleri, evvelce, Ma- Teşalimizi, Alman Mareşa- li Hindenburgun son günle- rindeki dalgınlık (!) hal- lerile iymalı iymalı kıyas - lamağa — kalkışmışlarken, şimdi sağlık durumunu her nüshalarında bildiriyorlar. Anlaşılıyor. değil mi? Tabiat kanunları, bizde bir insanın rakip olmaktan çı- kacağı ümidini uyandırma- ya görsün; bir kıymetleni- yor, bir. " kymetleniyoruz ki, sormayın.. » » Yeni yı—l memur kadrosu Tekaüde sevkedilecek- lerin fazla olacağı anlaşılıyor Ankara 14 (Hususi) — Yeni yt bütçe hazırlıklarına müte - nazır olarak bütün Bakanlıklar ve Umum Müdürlükler kadrol: rında bir takım tadilât yapmai tadir. Bu tadilâtın esası kadralarda tasarrufu ıstihdaf etmekle bera- ber bazı menurları işlerinden çı karmak mahiyetini taşımamak - | tadır. Bili diği gibi yeni — emeklilik Duluth (Minnesota) 14 (AP) — Duluth civarında oturanlar, siyah ayıların hücumuna uğra - mışlardır. Vahşi hayvan avcılarının söy- lediklerine göre ayılar kuraklık yüzünden ormanda kâfi k bulamadıklarından — kasabalara hücum etmek zorunda kalmışlar dir. Hoover'in hastalığı en (Utah) 14 aa. (Afp) umhur Başkanı Hoo- ratsızlığı hakkında berlere göre Baj- stalığı " kalp krui esi iltihabıdır. | ver'in ani |.son alınan ha n asıl ha: il, safra kes E.T.T, ıdaresının kömürü şimdiden bitti Mevsimin yaz olmasına ragmen, Tramvay ve Elektrik idaresi, elin deki kömür stokunun gene tüken- diği ve mevcut kömürün ancak bu güne kadar kifayet edebileceği ha ber alınmıştır, İdarenin teşebbüs - leri Üzerine kömür tezvi mücase - gesinin bugün idareye kömür temi nine çalışacağı umulmaktadır. Yahudi komü- nist partisi lâğvedildi Londra 14 a.a. (Basın - Ya- | yın) — Filistindeki Yahudi .0 Münist partisi dün yaptığı koı gresinde partinin dağıtılmasıc.. karar vermiştir. Kongre, parvi dim, © Şimdi ben ne yapa- yım? Şaşırmış bir haldeyim, im- dat!» diye bağırabilseydim; hiç olmazsa Ebu Bekire sorabilsey- dim! Hazreti Ömere son günlerinde kalb rahatlığı veren bir hâdi- 8e de şu idi Bedir savaşında esir — edilen kâfirlerin ne yapılması hakkın- da konuşulurken Hazreti Ömer ve Kitade: — Bunların hepsini öldürme- lit Demişlerdi; fakat diğer Müs- lümanlar para hırsına kapılarak fidye alınmasında ısrar etmiş- lerdi. Ertesi gün Hazreti Ömer onlara göyle buyurmuştu Ulu Tanrıdan size azap in- seydi Ömer ve Kıtade'den baş- kaları kurtulmazlardı. Hazreti Ömer hak dine gir- dikten sonra gerçekten Müslü- manlığın kuvvetlenmesinden, kâ firliğin imha edilmesinden başka gey düşünmemişti; — şimdi ken- disinin yerine tam manasiyle ha lifelik yapabilecek birinin geç mesini temenni ederken de ayni yretin te * bulunüyor- du Hazreti Ömerin, Allahın - Re- ne ve Müslümanlığa hizmet- leri pek çoktu Yine Bedir savaşından sonra yr bin Veheb, kılıcını bile- zehirlemiş; Hazreti -Pey- gamberi öldürmek Üzere Medi- neye gelmiş, mescidin kapısında devesinden inmişti, Hazreti Ös Gatenlerd rı.unznr'dz vukua g elen zelerlede 10 bin kişinin ÖLi üğü bildi üyelerile taraftarlarını İsrail dex leti* dahilinde işçi - tabakasını inkilâpçı mücadelesine en mües- sir şekilde iştirak için birleşik işçi partisine dahil olmaya ça - ğirmıştir. mer onu görür görmez oradaki- lere — Bu herifin yüzünde hile ve barbarlık var; tutun! Demişti, Sonra Hazreti Ömer içeri girerek Hazreti Peygambe- re haber vermişti — Ey Allahın Resulü, Umeyr silâhlı olarak geldi; onun kötü- lüğünden emin değiliz. Ey Ömer, onu bana getir! Hazreti Ömer bir eli kılıcında olduğu halde onu Peygamberin huzuruna getirmişti. Hazreti Muhammed, Ümeyr'in” Müslü: manlıktan evvelki gekilde ve diği selâmı almamış ve sormuş tu - Mekkeden niçin geldin? Esirim için geldim, onu ba- | na bağışla! — Ta bu kılıç nedir? 'den inerken boynum Ümeyr, Doğru söyle! sirim için geldim. — Safyan ile bir odada ve baş in geldin başu ne konuştunuz Ümeyr'in, Safvan ile konuş: tuklarını kimse görmemiş işitmemişti. Umeyr demişti ki Bize felâket getiren Mu - hammedi öldürürdüm, fakat be ni de öldürürler çoluğum, çocuğum sefil olur! Safvan cevap verıcigti: Onların rızkını üzerime a- liyorum; git de öldür den sonra alınmıştı | Londra Vampiri'nin idam edi'di ğini bildiren tebliğ, alâka ile se yrediliyor | Almanyada | seçim dün | yapıldı Londra: 14 (B.B.C,) — Batı Al. manyada seçimler saat 20 de bit . Miştir, Seçimler de müessif hiç bir hâdise olmamıştır Hallan yüzde 70 ilâ 80 1 seçime iştirak etmiştir. rın bildirilecektir, Kati netlööler ya Mareşal Rekosovskı'ye surkast yapılmış Haj Press) Die Welt am Sonntag» adlı hafta he Alman gazetesi bugün verdiği bir haberde, Avrupadaki — Sovyet | kuvvetleri — başkomutanı — mareşal | Rekosovski'nin — yirmi gün tip kabilinden burg: 14 (a) — (Ünited İngiliz resmi organı — olan evvel Potsdam şehrinde —t olunan bir sulkastten mucize kurtulduğun' bildirmektedir, Temizlik yüzünden iki kadın birbirini temizce dövdü Mirgünde Sığınak sokağında beş Ayşo ile ay- numaralı evde oturan ni evde oturan Zehra evin umumi t mizliği yüzünden kavga etmişlerdir. Bir ara hor ikisi do ellerine geçir- dikleri birer sopa ile birbirlerini döv- müşler ve yaralamışlardır. Hor iki (Dovamı var) kadın da todavi altına alınmışlar- 'dir. ösedere kKövünde zelzele “akkında izahat (Foto: Yeni Sabah — İzmir) (Foto: A-P) 1” (fFoto: A.P.) Penicillin tedavisi Şikago 14 (AP) — Bir dok'e torun söylediğine göre, Penicile lin tedavisi geçiren bazı kimse« lerin dilleri siyahlaştırmakta ve Üzerlerinde kıllar çıkmaktadır. * Fakat sonzadan tedavi bittiği zaman bir ay zarfında dil tekrat normal hale dönmektedir. Te C TAKVIM Jl_î RUMİ | Ağusto . M | Hicrt 1363 1368 Akustos 1 5 Şevval 2 İPazakresi| 20 | Hızır 102 - Ay: 8 - Gün: 227 asatı Ezanı Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı imsâk Nöbetçi eczaneler | 15 -8 - bdd Aksaray — : Yenikupi Sarım Beyasıt —: Bumkapı Beyoğlu Della suda Eminonü Beşir Kemal Fatih İsmail Hakki Kadıköy Büyük Ec. Kasımpaşa : — Merken Samatya —3 Sünbüul Topkapı —: Nazim Ec. Üsküdar —: Ömer Kenan