22 Ağustos 1950 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

22 Ağustos 1950 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

| | | | 29 Ağustos 1880 Eyüp Sabri birbirlerine bakışarak mırıldanm — Genç nesil nerede? koynundı hiçbir zaman görünmedi! şaşacağım. övütebilir mi? masa gerek! Kitaplarım arasından ruhunu çekip alıyorum. maları anlatılıyor: Karabekir, Refik mut Esat.. Hay Sabri adı rak. meselesi değii. Bir nesle karşı, defa olsun şahit oldunuz mu? min önünde canlanı fmidindeyim. ört gün evvel, Hürriyeki Ebediye tepesine gümülen bir büyük adamın başı ucundg son İhtiram duruşunu İnsafı tanımıyanlar İçin cevap kolaydır sındayız. Genç nesil o saatte, Floryada, Modada, Adada, denizin di Fakat insafa sıkı sıkıya bağlılar için, cevap ba değildir. Genç nesll, hürriyet kahramanı Eyüp sine gitmedi; gidemezdi, çünkü onu tanımıyordu. Mekteplerde okutulan tarih kitaplarını açınız. İttihat Terakkiden olsun, Balkan Harbinden, binden olsun, hiçbir bölümde Eyüp olarak rastlamıyacaksınız. Kitapları bir yana itelim; tarih ho- caları, benim nesilme İttihat ve Terakkiden dört sima göster- diler: Mustafa Kemal ile Talât, Enver ve Cemal paşalar. Niya- z Beyi, bir geyik karikatüriyle karmakarışık bir hayal olarak hatırlıyorum. Diğerleri Iki üç çizgidir ki, Geçen gün Hürriyet Tepesinde toplanıp, zençliği arıyanlar içinde, bilmiyorum tarih hocaları da var mıydı? Bulunmuşlarsa, kahraman Eyüp Sabrinin, ölümü lle öğrendiğim, o zor bulunur mahviyeti altında ezilip helâk olmayışlarına ömrüm boyunca Grigorl Petrot'un Finlandiyayı anlatan “Beyaz Zambaklar Diyarı,, adlı kitabının mukaddemesi, Tolstoy ile Cariyl'ın; mil- letleri ml kahramanlar, yoksa kahramanları mı milletler ya- par? mevzuu Üzerindeki fikirlerine hasredilmiştir. Bu iki deha- dan biri, kahramanların milletleri yarattığını, diğeri ise aksinl Uzun uzun savunur da, hiçhirinin aklına bir Üçüncüsü gelmez ki, bizde bütün milletçe tartışılsa yerldir: Milletler kahramanları Eyüp Sabri ve onun gibilere bakarak “Evet,, demek rzor ol- Samet Ağaoğlunun “Kuvayı Milliye,, Sonunda, Birinci Meclisin en mühim sl- Atatürk, İsmet et, Ali Şükrü, Celâl Bey, Vehbi Bey, M ır, Eyüp Sabriyi beyhu biraz Atatürkün büyük nutkunda vardır. O da Millt Mücadelenin bir iki politika tartışmasında, ancak ismi yazıla- Fakat mesele, sadece Eytip Sabri, tarih kitabı, tarih hocası milif kahramanları kalın örtüler altında bulundurmak meselesidir ki, görüp de sus- mak kabil olmuyor. Her yıl, altı teşrinlevvelde İstanbulun kur- taluşunu tesit ederken, bugünün kumandanının, tribünün şeref basamağına dikilecek düntün Refet Paşasını selâmlamasına bir Büyük Eyüp Sabri, herkesin tırnaklariyle iskemlelere ya- pıştığı bir devirde, Çarşıkapıda zahirecilik ederken, önünden ka- yıtsızca geçen benim neslime bakıp, kimbilir kaç defa acı acı Külümsemiştir. Ama şu satırları şimdi “kahve,, olan © dükkânında tamamlarken, sadece asil bir hayal olarak gözleri- abildiğim — Eyüp Sabrinin hizl Ve yazımı cebtme koyar koymaz, doğra Hürriyet Tepesin- deki taze mezara koşacağım. Onu tanımıyan bir nesilden olma- astırabı içinde, onu tanıtmıyanlar adına özür dilemek için... Pa A DA LAİ ve bizler Bedit FAİK tamamlıyanlar, rı Zustosun orta- abrinin cenaze- ve hut Birinci Cihan Har- abri adına, canlı ve mânalı alarında Eyüp Sabri 'aşa, Fevzl Paşa, Rauf Bey, le beklemeyiniz!.. Eyüp bir kısmını, zahire anladığı Kuzey Korelilerin bütün taarruzları püskürtüldü Buna rağmen Kızıllar, yeni bir taarruza hazırlanıyorlar 'Tokyo, 21 (AP) — Kore harp cep- hesinden alınan haberlere göre, ko- münistlerin Birleşmiş Milletler mü- dafaa hatlarını yarmak için 3 gün- den beri girişmiş bulundukları netlci Siz taarruzlar cephenin bütün ke- simlerinde — müttefik hava ve kara mukabil taarruzlariyle püskürtülmüş- t on 3 gün zarfında komünistlerin 15.000 kişi zayiat verdikleri — tahmin edilmektedir. Kızılların buna rağmen Mmerkezl cephenin kuzey ucunda yap: tıkları hazırlıklar, yeni bir. taarruza geçecekleri kanaatini - kuvvetlendir- miştir. Cephe hattının doğusunda Gü- ney Koreli kuvvetlerin Kızılları taz yik etmekte oldukları bildirilmekte dir. İngiliz uçaklarının harekâtı Singapur, 21 (AP) — Korenin batı sahilleri açıklarında bulunan bir İn- giliz uçak gemisinden havalanan . Çaklar bugün Kunsan Ilmanı acıkla rında Kızıllara ait iki kabotaj vapuru. nu batırmışlardır. Donanma uçakları İnçon'la Kimpo limanlarında da düş- mana ait küçük geml ve yelkenlileri rmişlerdir. doğudaki Müttefik Donanma Genel Karargâhından yayınlanan bir tebllke göre, Güney Koreli deniz Milli Eğitim Bakanının tetkikleri Bafra 21 (Huhususf — muhabirimiz bildiriyor) — Üç gündür Samsun böl- gesinde tetkiklerde bulunan Milii E- kitim Bakanı Tevfik İleri, Samsun Valisi, milletvekilleri ile birlikde ilçe- mize gelmişler, Kazan deresinde Kay: makam, Belediye Başkanı, partililerle yüzlerce Bafralı tarafından karşılan. Mışlar, doğruca Hükümet — konağına kaymakamlığa gelen Bakan, meydanı dolduran binleri aşan vatandaşların zamimi tezahüratından yol alamamış- tır. Kulüpte ökle yemekinden — sonra alk Partisini, Belediyeyi D. P. yi ziyaret etmiş, burada, oparlörden ya- yılan memleket dâvaları üzerinde öz Tü bir konuşma yapm Ortaokul salonunda öğretmenlerin — tertiplediki toplantıda eğitim konularına, öğret menleri, gerek öğretmenlerin genç nes Ni yetiştirmekteki önemli vazifeleri rafında konuşmuştur. Vatandaşları, ilçenin dertlerini, dileklerini dinlemiş Bafradan Alaçam'a gitmiştir. AKSEL Türk kömür madenciliği hakkında bir tebliğ #hington, 21 A.A. (United Presa) İktisadi İşbirliği İdaresinden bugün bildirildiine göre bir çok Amerikan e Avrupa imalâtçıları, Türkiyede kö- dür madenciliğinin inkişafı için mal- zeme temin edeceklerdir. Türkiyenin kömür ve linyit imalâ- tını hızlandırmak Üzere İktisadi İşbir- liği Tdaresi tarafından hazırlanan bu program Türkiyenin uzun vadeli kal kınma plânına dahildir. Amerikan ve Avrupa fabrikaları Türkiyeye, parçalama makinesi, eka- Kavatör, taşıt vasıtası, kompresör, ka: makkabı, lokomotif yükleme makl kömür yıkama ve hazırlama te- yade birlikleri 18 ağustosta hücumla Tongyong'u İstirdat ettikleri zaman 200 fazla komünist askerini öl ir. üfler Yeni Alman ordusu plânı Doğudaki “Halk Polisi,, ne muadil 300 bin kişilik bir ordu kurulmasının imkânları araştırılıyor Londra, 21 (AP) — Büyük Britan- yanın Batı Almanyadaki baş Idarecisi Sir İvone Kirkpatrlek bugün Londra- ya dönmüştür. Yüksek Komiserin, ye- ni bir Alman ordusu nüvesinin kuru- luşu İle ilgili Bonn Hükümeti tarafın- dan hazırlanan bir plân getirdiği söy enilmektedir. Geçen perşembe günü Batı Alman- ya Başbakanı Dr. Adenauer — İngiliz, Âmerikan ve Fransız Yüksek Koml- serlerine bu konuda tekliflerde — bu: lunmuş ve Alman ordusunun kuruluşu ile ilgili plânını izah etmişti. çevrelere — göre, ti | Almanya k ve küvvet İtib Halk Polisi olacaktır a bir komünist ordu- su olan bu de “Halk Polisi'nin Mevcudu 2 ilâ 300000 kişi tahmin edil. mektedir. Almanyan Aslın — YENİ İSTANBUL — Değirmen sarılmış ve bölükte ateş edebilecek 9 kişi kalmıştı e Bu dövüşme sahnesi belki de bu harbin en korkunç ve dramatik sahnelerinden biriydi (Kore cephesinde 384 üncü piyade alayı ile beraber bulunan hususi m habirimiz. Marguerite Higgins bildi- riyor) Hububat dolu yeldeğirmeninin et- rafı tamamen sarılmış ve Charlle bö: lüğünde ateş edebilecek dokuz kiş! kalmıştı. İçerideki odada 40 yaralı saman demeti gibi yığılı duruyordu. Bu vaziyet karşısında eski kızıl deri- İllerin stlinde dövüşmekten başka ya- pacak bir gey kalmamıştı. Yalnız işin acı tarafı Korell düşmanımızın biz- den daha fazla ateşli silâhı vardı. Bu dövüşme sahnesi belki de har- bin en korkunç ve en dramatik sa nelerinden biriydi. - Vaziyeti bikâye edecek hayatta tek kişl kalmıştı. O da Missourll'li Teğmen Charles Pay- ne'dir. Teğmen şöyle diyör: “Bu ü- mitsiz durüm . karşısında — yardımcı küvvetlerimiz yetişinciye — kadar 10 Saat düşmanı oyalamağa — muvaffak olduk. Fakat bu harbin başından beri gördüğüm en çetin muharebe 1di.” Teğmen Payne'in Böyle demekte hakkı vardı. Çünkü harbe Amerika- hların İştirakinden beri dalma hare- Rus - Komünist Çin müşterek kararı Rusya İle Komünist Çin, gayelerine varıncıya kadar Kore harbini devam ettir- meye Moskova Konferan- sında karar vermişler Berlin, 21 A.A. (Reuter) — “Nieuwe Rotterdamse Couraut” adlı Hollanda gazetesi muhabirinin bildirdiğine gö re, Sovyet Rusya ve Komünist Çin, erişilmek İstenen gayeye varılıncaya kadar, Korede harbi devam ettirmeye, Moskova Konferansında karar vermiş- lerdir. Muhabir, bu haberin hangi kaynak- 'tan geldiğini bildirmeksizin Çin Genel kurmayının Kore harbine müdahalesi için Çinlilerin ısrar ettiklerinden bah- setmekte ve “Şimdiki halde Koredeki Çin savaş birliklerinin sayısı Kuzey Kore savaş birliklerinden çok daha fazladır” demektedir. Muhabirin İlâve ettiğine göre, Kore düşer düşmez memleketin idaresini el- 'ne almak gayesiyle Çinliler şimdi Korede kademe kademe derinleşen bir müdafaa cephesl hazırlamaktadırlar. Muhabir Komünist Çinlilerin ısrarı karşısında Sovyet Rusyanın — bitaraf siyasetinden bir kısmını feda ettiğini ileri sürmektedir. Sovyet Rusya harbe taraftar dekil- dir fakat kendi müttefiklerinin ' elde ettiği muvaffakıyetleri icap ettiği tak- dirde kendi silâhlariyle dahi olsa Ida- me ettirmeye çalışmaktan çekinme- yecektir. Muhabire göre, Büyük Britanyanın Uzakdoğuda harbe girişmesini isteyen Sövyet Rusyaya rağmen Çin İngil tere İle harbe taraftar olmadığımı be- lirtmiştir. Komünist Çinin Kore düştüğü tak- dirde Formozanın gayet kolaylıkla de edileceğini İleri sürmesine muka- bil, Sovyet Rusya Kore elden gittiği takdirde, batının Formozayı elde tut- mak için çok daha fazla gayret sarfe- decekini düşünmektedir. Errol Fiynn Patrice Whymore ile evleniyor Nice, 21 (Ap) — Assoclated Press muhabirine demeçte bulunan Errol Fiyn, önümüzdeki üç dört ay içinde Fransada bulunduğu müddet zarfın. da Patrice Whymore ile evlenmek niyetinde olduğunu söylemiştir. Film yıldızı, Rivlera'da çekilmek. te olan “Yeni Orleans Meyhane: filmindeki rolünü ifa etmek — Üzere dün trenle Paristen buraya gelmiş. tir. Geyve Seçim Kurulu Başkanı istifa etti Geyve, 21 (Husust muhabirimiz bil or) — Seçim Kurulu — Başkanı bu yazifeden istifa etmiş ve yerine Geyve Ceza Yargıcı Salâhad. din Harbala tayin edilmiştir. kâtın başında 1di. Ben kendisini har- bin İlk sıralarında bir bazooka ekibi- binin başında gözümle görmüştüm. 'Teğmen Payne'in dediğine göre “Onlara karşı gelmemizin başlıca se- bebi, zannederim ki, artık oradan çı kamıyacağımız kanaatinin herkeste kökleşmesi 1di. Ölümü kaçınılmaz o- Jarak kabul etüikten sonra herkes sa- kinleşti. Sırf korku Ve dehşet himse- deceğimiz yerde kanımız kızıştı, he- yecanlandık. Cephaneyi sanki vesika üsulüne bindirdik. Her ölen veya ya- ralanan arkadaşın üÜstünden silâhını alıp boş olan pencereye koşuyorduk. Ve birine tam İsabet ettirecekimizden emin olmadan ateş açmıyorduk.” 34 Üncü alaya mensup Charlie bölü- Kü, sıkışan bir başka birliği kurtar. mak için Naktong Nehri yolundakt yeldeğirmenine gelmiş ve vaziyet son- dan anlattığımız şekilde İnkişaf et işti, 'Teğmen Payne durümü şöyle anla- tiyor: “Dü; bizim gözlerinin ö nünden — geçmemize — müsaade etti. Sonra her taraftan bizl sardılar. Ço: kumuz değirmenden 100 mil uzakta olan bir köprüye sığındık ve orada bir hayli yaralı verdik. Nihayet düş- man bize ateş açtı. Onların makineli. tüfekleri, otomatik allâhları, taban- caları, her geyleri vardı. Yürüyebilen yaralılara bir hamle yapıp değirmene girmeleri emrini verdim. Mümkün ol- duğu kadar kendimizi müdafaa ede rek değirmene koştuk. Kapıdan girer- ken yanımdaki arkadaş yere yığıldı. “Değirmenin duvarları ince idi, fa- Kat hububat dolu çuvallar binaya ge- n kurşunlardan bizi muhafaza edi- yordu. Bölüğün hayatta kalıp değir- Mene girebilen fertlerinin elinde bir tek Browning otomatik yivli tüfek, karabinalar, ve M-1 tüfekleri vardı. “Yaralıları odanın ortasına yerleş- tirdik. Fakat gün İlerledikçe vaziyet vahimleşti. çünkü sıhhi yardım İşinde - kullanılan alât ve edevatımız. bitmişti. Birkaçı öldü. “Arkadaşlardan biri bütün gün bey- nimin etini yiyerek kendisini vurma- mi rica etti. Tank geldiği zaman ©- nu seyyar hastahaneye götürdük. O- rada bir helikopter bulmaya çalışı yorlardı. Çünkü sedye ile geri götü- lmeke dayanamıyacağı muhakkak- tı. Sonra da bu arkadaşın ne olduğu- nu bilmiyorum. 'Değirmende iken düşman hep yal tenekelerini vurmağa çalışıyordu. Yı ralılar için çok fena İdi. Çünkü kız- Kin yağ hep üzerlerine damhyor ve canlarını yakıyordu." Tabur subayı olan Teğmen Payı damlarını pencerelere — yerleştirerek uracaklarına emin olmadan ateş et- memelerini söyledi. Payne ilk anları söyle anlatıyor: "Önce herkes bir pa- niğe uğradı. Bir kaçı pirinç tarlala. rına çıkıp kaçmağa teşebbüs etti, fa- kat hepsi vuruldular. Bunun üzerine burada kalmaktan başka bir gey ya- pamıyacağımızı anladık. İşi vuruşmı ya döktük. Biraz sonra erlerin şöyle konuştuğunu duydum: “Bak gu kâfi- re tam ateşimin hizasına geldi, gel gel, ha hepinizi haklayayım da görün” Bunun gibi sözleri işitince artık her- kesin sinirlerine hâkim olduğunu an- ladım. suyumuz ve İlk Komünistler - düzine düzine olarak nsan dalgaları halinde binaya yak- şmaya çalışıyorlar, — fakat isabetli kurşunlar karşısında geriliyorlardı. Payne sözlerine devam ediyor: “Bir an geldi artık düşmanın pes deyip geri çekildiğini sandık. Sıra halinde uzaklaştıklarını gördük. Arkadaşlara nefeslerini tutmalarını söyledim. Fa- kat yaralıların İniltileri kesilmedi. Bu hepimizi korkutüyordu, çünkü düş- Kocaeli Canavarı tekrar yargılanacak Adapazarı, 21 (Hususl muhabirimiz bildiriyor) -— Kocaeli Canavarı na- miyle maruf Basri Ersoy, Akyazının Beynevit köyünde Asım Kıyıcıyı ta- ammüden öldürmek ve yol kesmek otobüs. soyguncusu — bulunmak — su: çiyle Adapazarı Ağırceza Mahkeme since İdama mahküm edilerek Nevşe- hire gönderilmişti. Son çıkan Af Ka- nunu İle cezası 20 yıla indirilen Basri irsoyun Temyize yaptıkı müracaat da cevaplandırılmış ve Temyiz Ağırceza Dalresi dâvayı usul bakımından boza- rak dosyayı dade etmiştir. - Basrinin muhakemesine — yakında Ağırcezada tekrar başlanacak Ve bir iki güne ka- dar da hâlen bulunduğu Nevşehirden şehrimize getirilecektir. di temin edeceklerdir. Ortada denizel üniforma: merasimine gitmiştir. beraber görüyoruz. Kiymiş olan Prenses Ma: Resimde 10000 kadın kılavuzun refakatinde olan ret Oxford'da kılavuzların Prenses M önünden garet'i geçerek kamp ateşi Lady Stratheden'le manin sesleri duyarak tekrar gelmesi muhtemeldi. Lâkin yanılmışız, biraz hücuma geç- dikildiler. Charlle bölükü sabahın 8 inde de- Rirmene hların çoku aldıkları yaral müştü. Ve düşmanın attığı el bom- baları ve kurşunları ile vurulan bir #ürü de yeni yaralı vardı. Teğmen Payne son dakikaları göy- le anlatıyor: “Uzaktan tankımızın gel- diğini gördük. Her Iki yanından düş- mana Ateş açarak onları havaya u- çuruyordu. Bu manzara gözlerimizi yaşarttı; İşte en mesut dakika o an- di 'Tankla gelenler Hawal'li " Teğmen Albert Alfı bölüğü ddi Düş man onlara ateş açmıştı, fakat tank hepsini temizledi. Teğmen Payne taburunun yegüne hayatta kalan subayıdır. Bu talihli zat hâlâ cephededir ve henüz talihine itimadı vardır. Diğerleri ya yaralan- miş veya ölmüştür. Komünist Çinin telebi Çin, Konseyin Kore müzake- relerinde temsilci bulundurma hakkını Birleşmiş Milletlerden Istedi Lake Success, 21 (AP) — Komünist Çin, Birleşmiş Milletlerin Koreye dair. müzakerelerinde temsil- €i bulundurmak hakkını resmen is- temiştir. Kızıl Çin'in Dışişleri Bakanı Su En Lal, bu konuda Genel Sekre- ter Trygve Lle ile Rus delegesi Ja- kob Malik'e bir telgraf göndermiş ve Malik bunu Güvenlik Konseyi delege- lerine teblik elmistir. Konsey bu akgam Kore meselesin! müzakere için gizli bir toplantı yap- maktadır. GI. MeBride dün_gitti Amerikan Askeri Yardım Heyeti eski Başkanı GI. McBride, dün özel bir uçakla Beyrut'a hareket etti. Oradan deniz yoliyle Amerikaya gidecek Bugün Ankara 21 (AA — Amerikan as- keri yardım heyeti eski başkanı Tüm- general Horace — McBride bu sabah saat 10 da Etimesğut hava alanından özel bir Uçakla Amerikaya — gitmek üzere Beyrut'a hareket etmiştir. McBride hava alanında Genelkur- may Başkanı Örgeneral Nuüri Yamut İkinci Başkan Korgeneral Zekâi Okan, İkmal Dairesi Başkanı Orgeneral Fey zi Uçarer, Garnizon Komutanı Tüm- general Salâhaddin Salışık, Harekât Dairesi Başkanı Tümgeneral — Yusuf Egeli, Genelkurmay Haberalma Baş- kanı Albay Aziz Ulusan, Merkez Ko mutanı Albay Necati Olcay ile Ame rikan askeri yardım heyeti — başkanı Örgeneral William Arnold ve askeri yardım heyetl mensupları tarafından uğurlanmıştır. Tümgeneral MecBride — Beyruttan sonra deniz yolu İle Amerikaya döne- cektir. Sovyet îıâklannda bulunan harp esirleri 1.800.000 Alman Amerika, ve Japonun âkıbeti hakkında Ruslardan malümat istedi Rusyadan Bir- Teşmiş Milletler Umuml Heyetine 1 milyon 800 bin Alman ve Japon harp suçlusunün — akıbetlerini ”— açıklaması ni istemiştir. İngiltere ve Avustralya: nin desteklediği Amerika, 19 eylülde Lake Success'de açılacak olan Genel Kurul gündemine şu meseleyi koy- muştur: Sovyet topraklarında bulunan harp esirlerinin Rusya tarafından memle- ketlerine iade edilmemesinin sebebi. Bu mesele, Batılı devletlerin Rusya- ya karşı durumlarında yeni bir saf ha açmaktadır. Öğrenildiğine göre dip- lomatlar Kuzey Koreyi muvakkaten Birleşmiş Milletlerin vesayetine — ver- mek İmkânını incelemektedirler. İyi haber alan çevrelerin bildirdiğine Rö- re, esasen müphem olan bu plâna gö- re, bu vesayet, Güney ve Kuzey Ko renin serbest seçimle demokrat — bir hükümet halinde birleşmelerine kadar devam edecektir. Böyle bir. - plânın, Genel Kurulun gelecek — toplantısına sunulması mümkündür. Fakat bu, ga yet nazik bir meseledir. Ve bir çok Bepildir: Strasbourg'da Türk delegesinin teklifi Btrasboure 21 (YİRS) — Türk de İsKRi aA KACAAI MÜĞK Na da bir kültür merkezinin t miştir. Bu da yarınkl oturumda üzakere edilecektir. Faris 1 (YİRS) — Mısır Kıralı 8. M. Faruk'un Deauyille'de Bayfa 8 geçirdiği hafta münasebetiyle Paris gazeteleri uzun yazılar neşretmektedirler. Kıral, yine geceyi halkın tezahürat içinde sabahın saat yedisine kadar eğlenmek suretiyle geçirmiş, fakat bu defa gazinonun yeşil çuhalı masalarında bir kaç milyon kaybetmişi Gala gecesi tanınmış dansöz Samla Gamal İle şantöz Annle Berryeâ (Ni Şarkısı) adlı eserlerini lânse etmişlordir. Yukarıdaki resimde Kıral Faruk'u Denuville'di Kore'ye Örüyorsunun, İlk İngiliz askeri kafilesi gidiyor Bu kuvvetler, muharebe hatlarının gerilerinde vazife Londra, 21 (YİRS) — Biri İskoç ve biri İngiliz olmak üzere önümüzdeki Haftanın başında, Britanya taburu Körede bulunacaktır. Bunlar Koreye gönderilen ilk kara kuvvetleridir. Bu gibi Britanya kara kuvvetleri- 'nin kullanılması Mac Arthur tarafın- dan halledilmesi lâzım bir mesele teşkli edebilir. Çünkü bunların silâh- ları ve teçhizatları Amerikan tipi de- #ildir. Bunlar daha ziyade muharebe hatlarının gerllerinde, hava ve deniz hâkimiyetinin hâkim bulunduğu yer- lerde kullanılmakta olan kuvvetlere ilâve edilebilecek nevidendir. Kremlin üzerine atom bombası Amerikadaki Hrristiyan Hareket Partisinin Lideri, Kremlin'e bizzat bomba atmayı teklif etti Chlcago 21 (AP) — Ru! karşı derhal harp açılmasına taraf- tar olan “Hiristiyan Hareket Parti- sinin” lideri Cumhurbaşkanı — Tru- mana gönderdiği ve metni —bugün yayınlanan bir mektupta bir uçakla Moskova Üzerine gidip Kremline bir atom veya hidrojen bombası atmayı teklif etmiştir. ş Hareketin 38 yaşındaki lideri Lar Daly, kendisine hava kuvvetlerine a: it bir uçakla mürettebatının verilme- si halinde bombayı bizzat atacağını bildirmiştir. Schacht, yeniden yargılanıyor Luneburg - (Almanya) 21 — (AP) Hitler rejiminin eski — “sihirbaz maliyecisi Dr. Hjalmer — Schacht'in 5 inci defa olarak nazilik spçundan yargılanmasına — girişilmiştir. — Dr. Schaht Nürenbergteki Milletlerarası Harp Suçları Mahkemesi tarafından beraet ettirildikten sonra 1946 dan- beri Alman “Naziliği — Temizleme"” mahkemeleri — tarafından ikide bir yargılanmış, llk durüşma neticesin. de kendisine 8 yıl hapis cezası veril- mişse de bu karar sonradan Temyiz Mahkemesi tarafından — bozulmuştu. Sonraki duruşmalardan da hir neti- ce çıkmamıştır. Şimdi gerek Sehacht ve gerek yargıclar bu seferki taki- batın son dürüşma — olacağını Ümit etmektedirler. Bu arada eski mali- yeci vakuini bir operet yazmak!a ge çirmiştir Beşinci defa olarak Nazilikten do- layı mahkeme huzuruna — çıkan Dr. Sehacht, Hitleri doğru yola getirebi- leceğini sandığını, fakat buna muvaf- fak olamadığını ' söyledikten sonra, herhangi bir siyasl fanliyette bulun- mak niyetlisi olmadığını ilâve etmiş tir, Yalovada büyük hir yangın Yalova, 21 (AA) — — Dün akşam Yalovada Tahsin Sosyal ve ortak darı komandit şirketine ait yağlı to humlar fabrikasında — çıkan yangın ticesinde bina ve içinde — bulunan maddeler tamamiyle yanmış ve yan. in gece yarısından sonraya Kadar levam etmiştir Yanan binanın 200 bin llraya sigor- talı olduğu Ca öğrenilmiştir. görebileceklermiş SPOR Enternasyonal tenisçilerin ilk kafilesi Perşembe günü geliyor Amerikalı Miss Butler de bugün şehrimizde olacak Şehrimizde 26 ağustosta başlıyacak olan 5 inci Enternasyonal Tenis Tur- nuvası için Tenis Eskrim Dağcılık Kulübündeki faaliyet hızlandırılmıştır. Turnuvaya İştirak edecek olan elli kadar enternasyonal teniselden'ilk ka- file 24 ağustos perşembe günü gele- cektir. İlk kafilede Belçikalı P. Geel- hald, Holândalı Misa Hermsen, Vi Melgeran, Linek, Hintli Kumar bulun- maktadır. Amerikalı Miss Butler di vapuru İle bugün şehrimize gelecektir. Bu seneki Enternasyonal Tenis Tur- nuvasının muntazam bir şekilde yapr labilmesi için Tenis Ajanlığı bu prog- ramın üzerinde büyük bir titizlikle durmaktadır. Kortun iki tarafındaki sıralara ee yircilerin daha rahat seyredebilmesi çin yeni sıralar ilâve edilmiştir. Gelecek olan enternasyonal tenisel- ler içinde en meşhurları şunlardır: Arjantinli Marla Welss, Arjantinin en İyi kadın tenisçisidir; Holândalı Linck Orta Avrupada çok İyi tanınan. bir teniseldir. Hindistanlı Kumar, tenis Aleminin en iyi çift erkek oyuncularındandır. Amerikalı Kowalevaki ile — İrving Dorfman ve İtalyan Giovanini Cucul- N de beynelmilel söhreti haiz birer te- niscilerdir. Holândalı — kadın — tenisel — Mile Hermsen ve Arjantinli kadın tenisci Wels'in maçlarınıda muhakkak ki se- yircilerimiz zevkle — seyredeceklerdir. Bu bakımdan yapılacak olan bütün karşılaşmaların heyecanla takip edile- muhakkaktır. Vedat ETENSEL Beyruttaki turnuvayı Bahtiye Musluoğlu kazandı Bİr " tlltadab sbari Bemrileryani: İi benlkailerle| da KABİDAA Bller Sakyonal İLdölan. tnl gae TNA. lelirakk veden | Türkiyer BacARINE. M AA AA b BESARN K Ordu Atletizm Takımımız Nice'e gidiyor Ordü atletirm. ekinimiz, milletler. aram müsaDakalarına İştirak etmek üzere önümüzdeki ayın llk günlerin- de Atina, Roma Üzerinden Nise a keri uçakla hareket edecektir. TAHSİL KUPONU | 1 aralık 1960 de çekllöcek büyük kuramıza iştirak İçin a- şağıdaki kuponlardan — 90 tane getirerek bir kura numarası a- Tabileceksiniz. Tafsllâtını her pazar günkü (YENİ İSTANBUL) da aray- niz. | Yeni - İstanbul'un KUPONU