23 Aralık 1940 Tarihli Yenigün (Antakya) Gazetesi Sayfa 1

23 Aralık 1940 tarihli Yenigün (Antakya) Gazetesi Sayfa 1

“93 ilk kânun Şükrü BALCIOGLU Sahibi ve Başmuharriri m Gazeteye ait yazılar Neşriyat üdürü adına gönderilmelidir Uânların ber kelimesinden © Kuruş alınır ücret peşindir —HER GUN ÖĞLEDEN SONRALARI ÇIKAR HALK GAZETESİ Askerlerimize kışlık hediyesi Şehrimizde ve bilhassa köylerimizde top- 10 bi: parçayı buldu lanan kışlık hediyeler Yurdun ber tarafında ol - | duğu gibi Hataydada hudut- | larımızı bekleyen kahraman lara bir şükran nişanesi ol- * mak üzere kışlık bediyeler (* verilmesi için başlayan hare ket son hızını almıştır. Bu asil hareket, bilhassa köylermizde şükrana lâyık ecek Halkevinde devam ederek faaliyetine 1940 ver ve bamiyetli köylülerimiz gibi Kızlaya teslim etmektedir. Şehrimiz Kızılay merkezin» den aldığımız malumata göre bugüne kadar Kızılay mer- kezine! teslim edijen pamuk” lular 4800 zü ve yün çorap- larla eldivenler de 5209 ü bulmuştur, Bu suretle kışlık 10 bin ir. Yuka: köylermizden gelmiştir. Kızılay Cemiyeti yurt le, şehrimiz Yardım Seven- ler Cemiyetine teşekkür et mektedir. Şehrimizde teberruler de- vam ediyor Dün de birçok vatandaşlar Hava ,Kuru- mua teberrulerde bulundular Hava Kurumun? teberrü | der hızla devam etmektedir #ehtimizde ve İskende runda biçok vatandaşlar Ku ruma mühim teberrulerde bu lunmuşlardır. Bunların adla- rını bildiriyoruz: Lira Sıtkı ve Sami Aselci o 300 Osman Mıstık 250 usa Urlalı iskenderunda Ali Rıza Pişkin M Dimitri Filippi 75 Halef Gür 50 Mehmet ,Baykul 50 Samoel Sabbağ 40 Hasan Tabak 25 Kemal Yıldırım 25 Mehmet Ali Kurşun 25 eee — Valimiz Misafirler şerefine bir ziyafet verdi Evvelki gün yalraymmei iklerini haber verdiğimiz geldiklerini ai ECM Atay, Eyyüb Şerefkor. Bekir Kaleli ve Hamit Dikmen, İfineValimiz Şükrü Sökmensiler tarafından evvelki gün hususi bir öğle yemeği verilmistir. Yemekte Gaziantep Mebusu Doktor Abdürrahman Melek, © Vali Muavini Akif İşcan, Em- Müdürü İbrahim Akın- Ticaret O isi tü Melek, Kırıkhan ami Ihsan ve Neşriyat dürümüz Selim Çelenk bazır Kayma- lü Yemek ço eşelii ve sa Mimi bir hasbihal işinde sa: at 16 ya kadar devam et miştir, Misafirler evvelki akşa- mı da şehrimizde geçirdik: ten sonradün sabah şehrimiz den ayrılarak iskenderun y©9* ile Gaziantebe hareket eyle- mişlerdir. Evve'ce de, habe" Ingiitereye 10 bin ton zeytin- yağısatılacak izmir — Ibracatçılar bir- liği ile Ingiliz ticaret mümes sili arasında yapılan müza- sona ermiş ve İngil- veye 10 binton zeytinyağı satılması hakkında bir mukave le imzalanmıştır. Bundan Başka ingiltere izden 5 bin ton kuru incir ve 5 bin ton da kuru üzüm satın alacaktır. .. ükreş Bü- yük Elçimiz Bükreş 22 A.A. — Türkiye Büyük Elçisi Ham- dullah Suphi Tanrıöver dün Romen Başvekili o General Anteneskuyu ziyaret ederek zırı da hazır bulunmakta idi. A verdiğimiz gibi, heyet Gazi- antebin kurtuluş jmerasimin- de hazır buluna Kendilerine dileriz. caktır. iyi çyolculuk Hafyondonan masınerede? Yunan gemileri de İtalyan donanma sini arayor Atina 23 A.A. — Yu. Dan Amiralinin kumandasin- ki bir Yunan harp ( filosu dün bütün gün Adriyatik de . istanbul -— İstanbul tüccar ları kendi aralarında topla: narak Türk Hava Kurumu- na çok geniş mikyasta yar- dıma karar vermişlerdir. İlk göremeden üslerine ( avdet çırpıda toplanan para 300bin eylemiştir. g İ TESİS TARİHİ, 1928 YIL 12 SAYI 2660 ADRES : YENIG TOR peg © Pazartesi Selim ÇELENK Neşriyat Müdürü 'Abone : Yıllığı : $$ Lira “Yabancı memleketlere 8 Lira Telefon: 1-46 — P.E A Istanbul tüccarları Hava Kurumuna 3 milyon lira teberrxup korar verdiler İlk çırpıda toplanan 300 bin lira Ku- ruma yatırıldı lirayı bulmuş ve bu paralar Kurum veznesine yatırılmış- tır, İstabul tüccarları Türk Hava oOKurumuna en az 3 milyon lira teberrude bulun maya karar vermiş bulunmak tadırlar, Amsrikan matbua tının hayranlığı Nevyork 22 A.A, — Amerikan gazeteleri, İngiliz ordusunun askerlik tarihinin en güzel muharebelerinden birini Garp çölünde yaplık- Düşenin dos-' tu olmaz İtalya mağlup'olun ca Alınanya İtalya- “dan yüz çevirdi Londra 22 A.A, —Busa mekte ve İngiliz douanma - ! bahki “Observer, * gazetesi sının Adriyatik denizinde ! yazıyor: Fransadaki Alman görünmesinin bütün Ameri- i manevraları, Fransayı İngil- kada büyük bir ( hayranlık ; tereye karşı harp ilân ettir doğurduğunu yazmaktadır - | mek gayesini istihdaf etmek lar. tedir. Eğer Hitler buna mu- vaffak olursa İtalyayı kendi taliine — bırakacaktı. Mareşal Petene yapılan ( tekliflerin esusı şudur: İtalya mağlup öldüğü için artık — İtalyanın Italyanlar Bir günde 144 tay yare kaybettiler. » Londra 22 A. A, — İn > ZER e .., | Fransız müstemlekelerini is- giliz istihbarat Nezareti bik babi de temesi mevzuu bahis (o olan- R maz ve böyle bir tehlike kal Garbi Afrikada son İngi liz taarruzu başlamadan bir gün evvel yeni 8 — 9birinci kânun gecesi İngiliz tayyare- lerinin Italyan hava meydan larına yaptıkları taarruzlar- da 144 Italyan tayyaresinin imha edildiği tespit olunmuş tur. O gece bütün hava üs- | bir katolik birliği vücude ge leri guruptan şafak sökünce- | tirmek için de teşebbüslerde ye kadar fasılasız bir surette | bulunmaktadır. ve dalgalar halinde giden teyyare filoları © tarafından bombalanmıştır. Bütün bu logriliz- ler 13 tayyare kaybetmişler dir. maınışlır. Yalnız Fransa için yapılacak tek fedakârlık, Fa sın şimal kısmının İspanyaya terkidir. Hitler, Petenin hakiki bir vatanperver ve koyu birka- tolik olduğunu bildiği için Ispanya ile Fransa arasında Esasen bugünkü vaziyete göre İtalyan mağlubiyetinin önüne geçilemez ve İtalya Almanya tarafından herbal de tek başına bırakılacak: tı SONDAKIKA Büyük Vatanperver Namık Kemal için yapılan ihifal Vatan Babasının ruhu taziz edildi Ankara 73 A,A.— Büyük Türk Vatanperveri Namık Kemalin hatırasını taziz için dün akşam halkevinde bir ih- tifal yapılmış ve ibtifal Maarif müsteşarı İhsan Sungurun bir buçuk saat süren çok heyecanlı bir hitabesile açılmış ve bu bitabe'sık sık'alkışlarmıştır. Bundan sonra Behçet Ke mal Çağların Büyük Vatan babası için yazdığı heyecanlı hitabeyi okumuş ve bu hitabe çılgın bir şekilde alkışina mıştır. Büyük edebin torunu Numan Menemencioğlu da Namık kemalin şiirlerini okumuş ve Silistrenin son. per- desi temsil olunmuştur Rumanyada bir firar ha- disesi Polonya orduları Baş kumandanı kaçtı Bükreş 23 A.A; — Res men bildirdiğine göre. geçen 939eylülündeRomanyaya iltica ederek iki aydanberi bir şa- toda nezaret altında bulundu" na iwemur edilen polislerin nezaretinde bir gezinti yas © pan Mareşal, çarşamba günü ansızın kendisine yaklaşan bir otomobile atlamış ve polisle rin müdahalesine vakit kal- madan otomobil son süratle gözden kaybolmuştur. Mare- şalin hududu aşarak kaçtığı veyahut Bükreşte saklandığı tahmin edildiğinden hudutta sıkı tedbirler alınmış ve Bük reşte de araştırmala başlanmış tır. Bu işte gevşeklik te- rafından kaçırıldığını tahmin | etmektedirler. Eden HARİCİYE NA- ZIRI OLDU Londra 23 A, A. — Reş men bildirildiğine göre, Hâ riciye Nazirı Halifaks Vaşing ton Elçiliğine tayin olunmuş ve yerine Eden Hariciye Na , zırı olmuştur. BARDIYA TEMAMİLE MUHASARA EDILDI Kahire 23 A.A, — Res mi bir tebliğe göre, Bârdiya mn muhasarası işi tamam - larımıştır. Bu şehrin zabtıar ji uk bir yaman meselesidir, Vadandaş! Kurban derilerini Hava kurumuna ver #