22 Ekim 1934 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

22 Ekim 1934 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

Evveliki gün bir vecizesini nak- dettiğimiz *Piotark - Plütareh, Yi aanlı Bir filozof mubarrirdir. Milâ- doğduğu ve sükim bir ku #i anlaşılıyor Platark,, ömrünün son yıllarımı ikendi ör şebr d geçirmiştir. Onun şöhreti, yan Geğrterscüm ahvale bağlıdır. Kendi- Gı;nd hagiliz amirallerinden Sir Her- | bert Ricmond. “bugünkü — dünyada büyük devleti 1886 yılında 34 milyon İngiliz liras Şetikleri alde buzün 191 S00100 ile Alman ;yanın denir kurvetlerine istedikleri kadar para harcedememelerine rağ- men önümürdeki yıllarda bu sarfi. O yat azalmıyacak, bilâkis İn beraber yine her devlet hisetti. Hi endişelerin tatmsin olunmadığı: 'a emin bulunduğu halde mütems diyen — sarfiyatia Halbuki meselenin yer zamant hulü! etmiştir. İngilir Ami- Falı da onun için bu ereri yazıyor. Amiral Ricmond, deniz kurve- ettiğini gösteriyor. Ve onun için 'en vasi manasiyle ablukanın neka- dar küvvetli olursa olma bir. tek — Gevlet tarafından yapılamıyacağım izah ediyor. amirali büyük, küçük Yüklük ve küçüklük bir esas ol Mmadığı, her geminla mükellef ol galnız büyük film gapar: | bır l(ıîap Bugünkü dünyada deniz kuvveti FRANZISKA GAAL “Şeytan Kız,ve"Paprika,nın bu sevimli ve meşhur yıldızı. yeni ve en son, AŞK-NEŞE ve MUSİKİ şaheserinde: İLKBAHAR RESMİGEÇİDİ tertip etmiş ve bir Romalının yanındal sir Yunanlı teçmiştir. “Plautarkı n Üa böşük gemi yapmak, manasız bir rekabetin eseri olmaktan başı bi olmalarını intaç Ceder, / Büyük gemiler yapmak rekabesinin en belli başlı sebebi de odur. Tahtek vyare ondan faydalıdır. Tayyare bahsine gelince, İngiliz h — teyyârenin — müstakbel harplerde, denizde, derin bir tesir miyeceğini anlatıyor. Amiral - Riemond, — devletlerin kuvetlerini mükayese ederken yerki içi giltere - Amerikadan — kuvvetlidir. Fakat Büyük Okyanusta vüknbu. İacak. bir harpte- İngiltere daha anif olur. İetler Kubalacak müharebede İngiltere, Japonya ve Amerikadan da daha kürvetli sayılırlar. Birçok dikenli Dün Tapuda bir adam öldü Dün Tapu idavesi dahilinde ni bir ölüm vakası olmuştur. Üzsküdarda oturan kunduracı Yakup Ef. bir müddettenberi tapuda şahsına ait bir iş takip emektedir. Dün yine bu işini takip et- mek için Tapuya gelen Yakup efendinin hünlenbie fenahik gelmiş ve olduğu yerı yıkııp kalmıştır. Yakup efem Biraz sonra vefat etmiştir Vak'a, zabıtaya haber veril- miş, polis ve Adliye doktorları farafından ceset muayene edil. miş ve defnine ruhsat verilmiş. tin Yine bir çarpışma Dün yinç bir etomobil-tram- müsaflemesi oldu. Vatman Osman Ef.nin ida- resinde Fatih - Harbiye hattın- da çalışan 122 numaralı tram- vayla Şemsi Ef. isminde birinin idaresindeki otomabil, Sirkeci caddesinde çarpışmışlardır. Mü- ândeme neticesinde tramvayın ön tarafı hasara uğradığı gibi, otomobilin de ön tekerlekleri parçalanmıştır. Polis, şoförü ve Çatmanı yakalamış, haklarında tahkikata başlamıştır. Bir motörde benzin parladı Dün bir motörda benzin par- lamış ve bir makinist muhte- lif yerlerinden yaralanmıştır. Kazanın vuku bulduğu bu mo- tör Yalova - İstanbul - arasında sefer yapan Gazi motörüdür. Motör, dün yine bermutat Yalo- vadan İstanbula - gelmektedir. Bir aralık motöre giden benz'n borusunda şiddetli bir parlama olmuş ve makine başında bu. Junan Ekrem efendi de muhte- lif yerlerinden yanmıştır. Motör İstanbula gelince, za- bita haberdar edilmiş, Ekrem üzerine efendi de tedavi altına alin h Silivri kapıda bir cerh Silivri kapıda bir. kahvede dikkate şayan bir cerh vakanı olmuştur. Canbaziyede Ürümi hatun so- kağında oturan külahlı İhsan nami - diğer Mehmet Ali/ il seyyar fütün — satıcısı İhsan, Silivri kapıda Ahmetin kahve- sinde oturmaktadırle Bu sirda aralarındaki / esl bir meseleyi tazeleyen bu delikanlı biraz sonra münaaza; ilerletmişler, nihayet, işi biçağa düşürmüşlerdir. Neticede İhsan, Mehmet Aliyi baçağından teh- likeli surette yaralamıştır. Vak'a mahalline gelen zabita memurları iğe vazı'yet etmişler yaralıyı tedavi altına almnışlar. dir. Fakat aleti cerh olarak bu- dünan . biçağın yaralıya ait ol- Tosyada Elektrik Şehrin elektrikle tenviri için tetkikat yapıldı, işe başlanıyor mer Banka ait çeltik fak sanın elektrikle tenvir edildiş en, darısı kasabanm ba- temennisinde bulunmuş- şına, tum. Duamiz eşref saate ras- ladı ki, bugün kasabanın da elektrikle — tenvirine - teşebbüs edilmiş, ilk adım atılmıştır. Tesisatın projesini yapmak üzere - Belediyemiz tarafından davet edilen elektrik mühendi- si Hasan Halet bey ile birlikte yeni kaymakamımız Şemsetti bey ve belediye reisi muhteli sular üzerinde tetkikat yaparak '€n muvafık olan yeri kararlaştır. mışlardı Elektrik, - bağlar — arasından geçen ve kasabaya dört Metre mesafede bulunan “De- al c çinöz, çayından ( çektir. iri için tetkikat yapan / Elektrik mühendisi IX işeratli e fanligetini sevinçle laklp edan Tongalılar arasında Burada daimi sürette yüz beygir kuvveti verecek su mev- cut bulunmakta olduğu anlaşıl- mıştır. Kasaba takriben ikiyüz hektar vüsatinde bulunduğu için tesisatın biraz geniş - tutulmas icap eylemektedir ki, bu itibar Ja kırk bin Tirahık bir masrafa ihtiyaç bulunduğu tahmin olun- maktadır. Mühendis, kasabanın harita- sanı alarak ayrılmıştır. Yakında projeyi vücude getirecek ve dörhal tesisata başlanılmak üze- re icabeden tedbirler alınacak- tır. Belediyemizin bu iş için bir istikraz yapması muhtemeldir. Hiç şüphesiz elektrik Tosyaya yeni bir hayat verecektir. Halk, belediyenin bu teşebbüsünü de- rin bir memnuniyet ve alâka ile karşılamıştır Karadenizde şiddeili fırtınalar İnebolu 20( A. A.) — Dün | cemal fırtınanın — şiddetinden akşam burada- başlıyan fırtına oldukça ehemmiyetli bir suret- te devam etmektedir. Gecele- İalkkükeüllen gelen Ci Tiyet vapuru yolcularını müş- külâtla çıkarabilmiş isede eş- yasını — verememiştir. — Bugün Samsuna gelmesi beklenen Gül- duğu anlaşılmıştır. Zabıta tah. kikatı derinleştirmektedi - Başına odun çarptı | Fındıklıda bir odun depor a çalışan — Ohanes, biçki ile odun kesmekte iken bir odun parçası fırlamış ve başına bet ederek adamcağızın bayı masını mücip olmuştur. Ohanes Ef. ilk tedavi ile kendine getirilememiş ve has. taneye kaldırılmıştır. gelmemiştir. Zonguldak ta Zonguldak : 20 (A'A) — gece çıkan batıkarayel fırtınası epeyce tahribat yapmıştır. Te- lefon batları yıkıldığı için mül- hakattan hiçbir haber alınama- maştır. İrmakağaı maden oca- ğından kömür alan Şafak mo- törü ikiyüz ton kömür hamule- sile karaya düşmüştür. Limanda bulunan. barın motörü de- il tayfadan bici halat çarpması yözünden ölmüşdiğeri ağır su- rette yaralandığından hastaha- neye kaldırılmıştır. Fırtınanın şddeti azalmaktadır. Sinopta Sinop 20 (A. A.) — Gece y rısından sonra başlıyan fırtına bütün şiddetiyle devam etmek- tedir Deniz münakalatı tama- men dürmüştür. Milli Roman Restam Bülent beyle Meblika ha- gibi, resmiş e Müzyeş Nitekim ben kendilerini ayrildıktan “sönra unutur vi yapımayı yacaklarını söylediler, Evime ayağıma kadar gelen bi Tefrika No: 48 vin rica şeklindeki tek mek çok galiz bir resmimi burada yapmak tediler, buna da pek Kü hergün haş Tinla - atölyelerine görüyormnuz. Halbüki Bülent Bey, li tasarlamıylarınız, ben, büyül bir Brteti bu düzene'kapıldım: Hattk zesim bittikten «0 evimde “misafir etme: çürsur gördüme Evet Hanimefendiler, Beyefen- diler, Resm Bülent Bey günler denberi evimde idi, remimi” yaş yordu, san'atına pek bağlı olduğu İi sokağa bile Fçakamyordu. Bi sabirsizlanirken “gazete. iyat başlamasın mı? Esel- gözetelerin geçerim. Bu sebeple bir kaç gün Bülent Bey hakkında dikor'ularından haberdar olamadır Galiba Meh'ika Hanımlarda, bu kulağıma çarpt Gözeteler dürdüm, okudum ve kendilerine okuttum. İşte yüzlerine karşı - söylüyo- vum. Herşeyi ve herşeyi İnkâr ettiler, Hele gu zavallı madami atk oyunu yaptıkları — rivayeti lurulmuş bir masal diye telâki elmekten çekinmediler. Bunun üze Fine ben Kendi hesabıma tahkikat yaptım, yaptırdım, yazılan şeyler loğrulağuna kannat gelirdim. Far kat u. kanaatimi yalmız Bülent Beye anletmak, onun bana oynar diği oyunun hncını çıkarmağa kâfi gelemezdi. Bu sebeple şu tedbiri Aldım. ve çu sahneyi hazırladım. Hepinizin yanında ve kendi önün: , bir kâr mak ko Bey, mden Sergiliniz madanı alız, € çılımız. İhtiyar madam, çılgın bir ayı- Tışla Bölendi yakaladı Ha açık, evimde de oluru ervelden dedimi ; Seni Camin yerine koymuşum. Şürü, Haydi 'deş en lira uzatti : — Alınız. Borcumun. bakiyesi- dir Güle göle barcedin. Aşık ihtiyar, işte bu ha tahammül edemedi; — Benim Bölendim sadaka al- maz, Paraya ihtiyacı varsa benden inter, Siz bu liraları başkıa bir ree. sam bulup verin. Ve sevgilisini adeta sürükler gibi oradan çıkardı. Yarım yama- Tak gişinebilmiş alan Bülendi hem atölyeden çıkarıyor, hem harıl ha. Ti söyleniyordı. — İşte bu-sana dere olsun, Bir /daha benden ayrılma, Ötede be. Tesmim yarı dürürken burada Tesim yapmağa neden kalkarsın 7 Her kcadin Benlen gibi sana'yar mi Kaçakçılık cürmü tasni edenler Bir arşın basma müfte- rileri meydana çıkardı Zonguldak 15 ( Hususi ) — Geçenlerde Zonguldak'ta mü- him bir kaçakçılık vak'ası moy- dana çıkarılmıştır: “Yağcılar,, namile maruf Aks sekili kardeşlerin sıra ticarete nanelerinden biriade 1302 adet çakmak taşı yakalanmış ve işe hemen zabita elini koyarak çıddi ve esaslı bir sürette ta- kibat ve tahkikata başlamıştır. Netice pek garip bir macera mahiyetinde tecelli etmektedir. Vakfıkebirin Mesupliye kö: yünden Peltek — oğullarından Yüsuf oğlu Halim ve arkadeşi Ooman ihbar ikramiy k yeves ve gayretiyle bir paket içine” koydakları ” 1302 "adet akmak taşiyle beraber mez- kür ticarethaneye- girmişler ve bunlardan Halim bir. miktar basma almok behanesiyle t lar açtırarak toplardan birinin arasına çakmak taşı paketini sıkıştırmış ve bir metre kadar basma aldıktan sonra doğruca Rüsumat ve Muhafaza Başme- murluğuna ihbaratta bulunmuş. bar. Biraz sonra memurlar mü: esseseye gelip sanki ellerile koy- amuşlar gibi içinde çakmak taşı paketinin bulunduğu topt iste- mişler ve top arasında paketi görerek derhal musadere etmiş- ler ve icap eden takibata ko- yulmuşlardır. Diğer taraftan ti Çarethane sahipleri bir istida ile müracaatta bulunkrak bu 'şten kat'iyyen haberdar olma- dıklarını ve iftiraya uğradıklar rını iddia etmişlerdir. Bunun özerine zabıta isnatta bulunduğu iddin edilen Vakfı kebrli Halim ile arkadaşı Os- manı sorgüya çekmişse de dük- kândan alış verişte bulunmadık- S1 üzerinde yapılan taharriyat neticesinde biraz evvel satın al- dığı basma parçası elde edilmiş yz kunun özerine şuçlıler ba ei yaptıklarını | itiraf etmişlerdir. Suçlu olan Halim'in bir müddet evvel ayni şekilde Terakki ma- hallesinde Cideli Zeynep Hanır 'nımın kapısı eşiğine 1500 adet çakmak- taşını gömmek ih- harala ydalndağa. * ha sırada meydana çıkmış oldu.. gundan son hadisenin de ami Oduğunu dair hasıl olan kana- at kat'ileşmiştir. Bu süretle büsbütün başka mahiyette baş- hyan hadise bugün yepyeni ve tamamile ayrı bir safhaya inti- kal etmiş” bülunuyor. İş âr'tik adliyenin eline girmiştir. Vak- anın ne süretle ve ne gibi Âmiller altında ve ne sebep ve hedeflerle ika edildiği üzerinde tetkikat ve tahkikata şiddetle devam edilmektedi kendini tekzip edemiyeceğ'ne emin olarak bu yalanları sıralanıştı. Esas ven maksadı, onbinl 'nun gönlerdenberi dirimi, olduğunu merak edip dürduğu genç yessamın kendi evinde kapah bu: Tunduğunu dostlarına - göstermekti. B resinin Bülent adıma ye engin şöhrete kendinin orlak ola- bilmesini temin edici bir hamla ola caktı, ihtiyar kadınları bile aşta düşürüp hüngür hüngür ağlatan gü- zel san'atkârları hapse koyan kadı. 'mt güdüyor Kimseden zalen pervası yoktu. Bunun muhit, fahşe fuhşün çirkinliği fahi- şenin cürmü meşbut halinde yaka- İlnmasiyle tanyyün ediyordu. Devamı var