11 Aralık 1934 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 3

11 Aralık 1934 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 3

ettirmek için n biri, Maarif yekületinin musllm ve talebeye aha bir. kayafet hakkında tet- kikat yaptığım — yazdıklan sonra kadın . uallimler için de « eden müesse- karşılandığı Pilka elbise giymesinde iktisadi faydalar görüldüğü temin ol Çönkü mensucat saneyi bakı: Bevi kumaşın giyilme si, febrikaların daha p ânlı ve emin Bir sarette çalışmasına yardım ede- Bütün bu malümat/ verildikten amt makamların bu yolda n lüyihası / yapmak. için Bir hazırlığı görülmediği vebir ne- Bütün bu haberlerin aslı varnı yökmü, hendzj bilmiyoruz. - Bilme- mekle beraber, böyle birşeyin dü. günülmüş olduğunu nazarı / Tebara alarak biz de döşüncelerimizi söylü- yebiliriz. Mekteb çocuklarına / bir elbise giymeleri, ından ço Bunun çocuklar üzerindeki ruhl i de pek iyidir. Bu sayede çocuklar arasındaki içtimai farklar göze batmaz. Çocakların birbirle- Tine sevgi ve saygını artar Ayai usalün erkek, İkadın mu- allimler uzerinde tatbiki de belki faydalı olar. Muallim elbisesini gi yen ber şahin, müallimlik haysiyeti bireler giyebilir. Fakat bülün hu saydığımız iş- derde hâkim olan fikir, herşeyden fazla terbiyevidir. İtisadi, iınat değildir Çünkü bu işlerde inktisedi, v mal düşünceler ü kişaf ettirmek fileri, terbi, Jara Getün tutuluran terbiyevi icape Jar ile iktisadi, sınal düşüncelere uygun geldiği takdirde ne âlâl “Yokaa terbiye İşinde, muhakktak, terbiyeri / icnpları — üstün tutmak gerektir. Devlet memurlarının bir nevi kumaştanı vapılaa elbirelerini giy- mesine gelince, verilen haberlere göre bunda iktimdi faydalar gö- Tülmektedir. Ba bakım yanlıştır. Çönkü sa maylin inkişafı, bir teviye aynı ku- maşı çıkarmakta değil, çıkardığı kumaşları çeşitleştirmekte, çeşille- rinde velim zevkin, güsel sanatın İcaplarını tekeminül ettirmektedi Meneveat sanayli ancak tenevvüün temini ile ileriler ve yükselir. Bir murahık. görülen bir tedbir bütün memurlara tatbik olününea müfit olmaktan çıkar, belki zararlı olur. Mensucat — fabrikalarımızın. te- kümülü bir tek çeşitte değll, fakat tenervüde — arayacakları, — onlar gimdiki bareketlerine hiyor, R. Tramvaylarda Fransız- ca yazılar Belediyece vaki tebligat üze- rine Tramvay Şirketi durak yerlerindeki levhaların Fransız- €a yazılarını boyamakta olduğu gibi. Tramvay arabalarındaki Fransizca — yazılarda - kaldırı. mıştır. Tutum ve Yerli malı haftası Talebe gezecek, kon- feranslar verilecek Beşinci tutum ve yerli malı haftası münasebetiyle Cümhu- riyet Halk Fırkası binasında dün bir toplantı yapılmıştır. Bu toplantıda tutum gününün ya- rından - başlıyarak Salı günü akşmamıza kadar devam etmesi kararlaştırılmıştı!.- Kültür kanlığınden gelenemrenazaran da bu seneki tutum haftasının diğer senelerden daha canlı ol- masını ve bütün mektepler de talebe ana ve babalarına mu- allimler tarafından tutum hak- kında konferanslar. verilmesi, saloaları olan mekteplerde mü- samereler yapılması bildirilmiş- tir. Bütün ecnebi ve ekalliyet mektepleri de — dahil olduğu halde bütün talebo cuma günü havadmüsait olursa, tutum ve yerli malı hakkında - vecizeler yazılı levhalarla kendi. mınta. pur ha edi de kalarını dolaşacaklardır. Kültür — müdürlüğü —bütün mektep — müdürlerine terleyip hastalanmamaları yalnız kendi mıntakalarında dolaşma” larını bildirmiştir. Yatı mekteplerinde bu hafta zarfında — talebeye memleketi. mizde bol miktarda özüm, incir ve fındık dağıtıla- caktır. Halkevinde ver konferanslar cek Haftamağ — başlangıç — günü | 98 n uygun gelen mücaseseye Halkevinde geceleri de radyo- | Y*Purları umarlıyacaktır. da konferanslar verilecektir. 85 senölik ibir. maziye malil,, Radyoda ilk konferansı Vali- miz Bay Muhiddin verecek, anı takip eden gecelerde doktor Muhlis Ethem, Mediha Muzaffer Rıza Halis, Meki Sait, Meliha Avai Sözen, Aliye Esat taraflarından aırasile konferanslar vertlecek- tin Ulusa, ökonomik ve birik- tirme hakkındaki bu değerli konferansların budunumuz ta- raflarından alâka ile dinlenme- #i her halde çok faideli ola- caktır. Ders saatleri Ecnebi ve ekalliyet mek- tepleri programları Ecnebi ve ekalliyet mektep- lerinde Türkçe dereleri için ye- ni saat programı” yapılmıştır. Bu programa nazaran beş Si nefliilk mekteplerde birinci sı ta sekiz, ikinci, üçüncü, dör- düncü, beşinci sınıflarda haft da altışar saat Türkçe dersi dördüncü ve beşinci sınıflarda baftada ikişer saat Tarih ve Coğrafya birer saat Yurt Bil- gisi okutulmasına ve orta mek- teplerde: Birinci sınıfta Türkçe altı saat, Tarib, Coğrafya iki- ger saat, ikinci sınıfta türkçe beş #aat, tarih ve coğrafya ikişer üçüncü sınıfta Türkçe dört at tarih ve coğrafya ikiş yac Şi mıfta Türkçe beş saat, tarih ve coğrafya iki saat, ikinci sınıfta Türkçe beş saat, tarih ve coğ- rafya üçer bir saat verilmiştir. okutulmasına karar Yurttaş On para harcarken bile kimin cebine gittiğini düşün. M L ve T. cemiyeti Tunduğu malümdur. bususa Avrupanın enfbüyük ve esseseleriyle temasa devam kâfi gelecektir. Bu vapurlar küçük vapurları arasında mü- nasip uzunlukta olacaktır. cut olanlardan bir kaç mil manda modorn bir tarzda inşa dört salonu bulunacaktır. Va. pur içinde balunması lâzım ge- len can kurtaran aletleri de | yolcuların daha kolay ve çabuk istimal esaslar dahilinde vapurların e nin bu muvafakat cevabı vermişlerdir. selerden gelecek cevapları bek- lemektedir. geldikten sonra olan şirketi hayriyenin haliha- zarda 26 vaparu ve Boğaziçin. de 34 iskelesi bulunmaktadır. Mevcut vaparlar şimdilik ihti- ların bir kısmı yolsuz olduğu için — gidecekleri geç vasıl oldukları hakkında şikâyetler vaki olmaktadır. malümatına müracaat ettiğimiz Yusuf Ziya bize şunları Yeni vapurlar daha sür'atli olacak — Boğaza rağbetsizlik sebepler Şirketi Hayriyenin yeni va- | ırlar almak tasavvurunda bu- Şirket bu esaslı mühtelif vapur. mü- Şimdilik dörk vapur ihtiyaca elin mev. t en büüyük vapurlariyle en Şirket yeni vapurların mev- yollu olmasını kararlaştır. gtir, Yebi vapurlar aymı za- lilmiş olacak ve iki önde, iki arka cihette olmak üzere etmeleri İçin — fenni Avrupadaki - birçok vaptır aseseleri - Şirketi Hayriye- busustaki — geraitine Şimdi şirket diğer müemse- bunlardan cevap ket kendisi- karşılıyabiliyorlarsa da bun- kelelere Dün bütün bu hususlarda irketi Hayriye müdürü Bay öyle- — Gerçi, bazı vapurların Herkes yanılabilir, Şerh ve izal Herkes — yanılabilir ve . | || her hata, insanı yanlış bir 'adım atmıya sürükliyebilir. Fakat yanılmak ve yanlış adım atmak, büyük sele teşkil etmez. mesele, yanlış üzerinde 15- rar etmek, yahut yanlışın doğrultulamıyacağını zan- etmek, Büyük yani yanlışın ira- de kuvvetini kemirmesine imkân vermel İnsanlar arasında - bir yanlış güzünden şaşıran- dar, bozguna uğrıyanlar, bir yanlışa bütün cesaret- lerini kurban edenler, bir yanlış yüzünden hayatla- rını zehirliyenler vardı Yanlışların büyüğü işte budur ve bir yanlışa feci bir mahiyet veren de onu bu hale getirmektir. Galiba Napolyondu, “yan- lış yapmıyan adam, bir şey hüner her yanlışı vak- | tinde anlıyarak ondan istifade etmek, bu sa- yede öğrenilen hakikatlerden yükselmek için bir merdiven kurmaktır. Meğer rasında neler var ? uzak iskelelere iki saatte vasıl | olduklarından şikâyet edilmek. tedir. Fakat bu vapurların mah” düt saatlerde işletilmek zaru- reti olduğunu ve mücasese: mizin ayni iskelelere kark beş dakikada giden vapurları da mevcut bulunduğu göz önünde stulmalıdır. Diğer / taraftan ziçine rağbetsizlikten bah- sediliyor. Filbakika rağbet ce- kisine nispetle azalmıştır. Fas kat şurası da muhakkaktır ki, doğuran gir " Çünkü mıştır. Yı ahnarak edilmek lari yağ ket vapurları değildi i Hayriyedir. Tabit Boğari- Şirketi Hayriyeye Faydası yok denemez. Şirketi Hayriyeyi yaşatan da - Boğaziçidir. -Bo- ziçinin rağbet görmemesi- | 'ne sebep olan şeylerin sayısı belki yüzden fazladır. Fakat bu sebeplerin içinde vapurlarımız mevcut değildir. Maamafih yeni alınacak va- purların bazı dedikodulara mani olacağınıda umuyoruz., görmekte maktadır. Hayırlı işler Bakırköyde Doğumevi için birmüsamere Bakırköyde çocuk esirgeme kurumunun Bakirköy kolunun delâleti ve hayır seven bazı Bunu Bazı bu sene Yağcılar sıkı biı- kontrol altında yediğimiz yağlar hap eksik dereceli imiş! Belediye memurları derde yağcıları çok sıki. ve mi temadi sürette kontrola başla- 'ağ kontrolu iki cephe den yapılmaktadır. Biri nümüne kimyahanelerde tetkik süretile ne dereceye kadar mahlüt olduldarımı tespit etmek içindir. ların derecelerini tespit maksa- diledir. Belediye 28 dereceden aşağı yağ satanlara beş veya 'on lira ceza kesmektedir. Bu güne kadar yağcıların sattık. Diğeri de yağ- 24 ile 27 derece ara- sında tahalüf etmekteydi. Derilerimiz rağbette Vei her yerde - rağbet ve iyi faatlarla antil. Kışaz mı olacak? keşfe fenni im- kân yoktur Avrupa - gazetelerinde kışın az devam. ede- ceği yazılmıştı. Dün bu hususta zevatın yardımı ile bir doğum | Kandilli rasat merkezi müdürü eyi açılmıştı. Bu kez de Bakır- | Bay Fatinin malâmatını sorduk. köyün iylik severi Bay Hüseyinin | “gay Fatin verdiği cevapta yardımı - ve. diğer zevatın da | nni şekilde böyle bir keşif Ortaklaşa gözetme ve koruma- darı ile bir doğum hastahanesi yapılmıştır. Bakırköyün ileri gelenlerinin birleşik ve sürekli yardımlarını esirgemedilderi ba iki kurum- dan döğümevi payına danlı ğlenti Lertip edilmiştir. Eğ- lenti, çocuk esirgeme kurumu Bakırköy kolu tarafından birinci Kânunun - önüçüncü Perşenbe günü akşamı Bakırköy - Halk Fırkası salonunda verilecektir. muş salara gel satılmak nası doğru yolda yon sokmi İngiliz sözü yapmamış olur,, demişti. Söyliyen kim olursa olsun, özlüce bir sözdür. Bunu anlamak için gözümüzün önüne Hlim adamlarını ge- tirelim: İlim adamları, in- san yaşağışında yeni de virler açan keşifleri, yaz mla yanıla, ae yanlışlarını doğralta doğrulta - başar- mağa muvaffak olmuşlar. dır. Buntar, bir, iki yan” dışı tecrübeden sonra elle- rindeki işi bırakmış olsa: dardı vaziyet bambaşka o. durdu. Yani keşiflerin birine de kavu- samazdık. | Her insan da hayatta, bu ilim adamları gibi dışlar yapabilir. Âncı yanlışları idrak ederek on- Tardan istifade etmek, yan- Tışın sebeplerini öğrenerek doğrayu bulmak sayesinde ilerilemek ve yükselmek mümkündür. ZAMAN balduzalı, (| kalştır. Talebe ve tahminii dığım ve bunun tahminlerden iyetisi muhafaza etmektedir. Bor- imtizar edilmektedir. akalanan Filip, İkpiro, akemelerine dün & mur amemuruna geldim, bandrolları da imkânı bulunma- bir rivayetten ibaret olabileceğini söylemiştir. Bakla revaçta den bit mmallar derbal ta ve yeni mallara şidde Afyon kaçıranlar Gümrük bandrollarını l bulmuşlar ? On beş gün ervel Mareşal Jo- fer vapuruna 3 bavu'la 64 kilo af e İtiyen ve bu. süretle bir. valizle muayene Nusyene, edip onda / yerlerdi Mahkeme dün, hâdisenin aydın- için birçok şahid. dinle. Talebe Birliğinin bir teşebbü: Birlgi buay içlede şalm birler Mekteplileri himaye heyetleri Akşam arkadaşlarımızdan biri, mekteplerde aç kalan çocuklardan Bahsetmekte ve onların lehinde merhameti tahrik cedecek neşri yatta Bulunmaktadır. Biz de birkaş kere bu sütunlarda ayni” mereleyi, yi hilerle yazdık, Ba çocakları » açlıktan / kurtarmanın. bir olduğunu söyledik. Dün akşamlei iğilerimizden yümüzdedir. Bu mektebin, mekte- be devam eden çocuki balarından müteşekki heyeti Ovardır. Himaye — heyeti azasından her biri — mekteptekl #akir çocukları doyurmak ve n Jara elbise yapmak içim beray bir çuklara elbise, ayakkabı vessire de ağa imkân buluyor. Bundan başka biz, yaz tatilinde de taah. hütlerimizi vermeğe ediyo- yuz. Bunlar sarfolunmadığı için heye etin elinde bir mıktar para da bir kiyor. Hulâsa biziim Erenl sebinde a Çıplak çoçak yoktarl Hemleketimizin Çole İyt tanınmız ilim adamlarından birl - tarafından verilen bü izahati memnuniyetle di Aç çocukları kürtürmanın ea — mükemmel yalu da budur. “Yanl aç çocuklara yine ol arkadaşları, arkadaşlarının “yardım edebilir ve bu sar — 'yede bu mesele kolaylıkla bertaraf — edilir. Diğer — taraftan — Hilllahmere | yükubulacak teberrular da bu işin deha iyi geralt içinde yapıla Muk yölunda. gayret göstermeniz Şok faydalı olacağında. güpke S ll a vay kazası ! Dün lly mühtelik yerde üç — Kamtar ua MN 1 — Sirkeci Serdar soka- — igında oturan Abmedin beş yaz — şındaki oğ'u İrfan Sirkeclde Hüdavendiyür caddesinde -bir yer Hahönilğer brela eli | bellen İölseneni yın sademesine uğramış yara. İaşül İrfan tedavi altına vatman da sorguya çekilmiştir. 2 — Harbiye - Fatih hattın da çalışan ve TÜT numaraiz vatmanın idaresi altında bulu 'gan tramyay arabası dün sa. bah, Harbiyeden kalkıp Beya- zıta geldiği bir sırada 27 yı Tarmda Yaşar isminde bir ge: birdenbire önüne çıkmış ve müs sademe neticesinde yaralanmış- tır, 3 — Galatasaraydan Şişliye gitmekte olan ve 168 numaralı vatman Sadinin idaresinde bus Janan yük tramvayı Taksimde — “Yaşar isminde birine çarparak yaralamıştır. Yaşar tedavi altıın ahıamış, vatman Sadi de tutulmuştur. Ayasofya kapandı Ayasofya cami zi tadilât yapmak üzere günden itibaren Ayasofi Kapataıştır. Ayasofya ya çimdi e" be balk. girememektelir Çesis edilecek - Birena müe Zeti hasırlandıktan - sonra ü açılacaktar. kullanınız Alevi, düranı ve- tehlikeli kokusu yoktur. Her dakikada | hizmete amadedir. — Sarfiya santte 1,5 ilâ 3 kuruş kadardır.