13 Mart 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 2

13 Mart 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 2

Üyesi, bu olmuştar. Alman hü İngiltere dış bakanının bir nutku “Avrupa emniyeti Ş antlaşması ile tak- viye edilebilir.,, — İngiliz amelesinin hükümeti takbih teklifi reddolundu yahatlerimizin bu fikir ve ruh ile yapıldığı uzun müddet an- daşıldıkça, istikbal için duydu. |ğumuz endişelerin açık ve sa- Londra 12 (ALA.) — Ulasal korunma müzakereleri, tahmin edildiği gibi hükümetin xaferi ile bitmiştir. Müzakerenin so- nunda Sirğ Siymen demiştir ki: | mimi olarak bildirileresinin hiç “İstişari sistemden — evvel | bir mahzuru olmıyacaktır. mevcut üsüllere ve nöktai ma- |— Realist bir fikir zarlı det etmek istemi- yörüz. Girişmiş olduğumuz ve yakında B. Eden il seyahat mizi icap ettirecek olan mü- zakerelerin bayati noktası, Al- 'nın Ulaslar Kurumuna dönebileceği şartları temin et. t aramağa: çalışı. yoruz. Avrupa emniyeti, Şark misakı ile takviye edilebilir ve silâhların umumi tahdidi hak- kındaki umdelerimiz bel bu süretle tahakkuk eder. Bu- nu bir konferansla ve bütün alâkadar devletlere müsavi şe- ait vermek suretile tal madığına ulaşmak için çalıştığımız baş- | di işarı çıkarılmıştır. Bun- hca gaye, bütün dünyada da- | dan evvelde Amiral Keyes imi bir esas Üzerine teşriki | söz söylerken, iki kadın daha ai ve uluslar arasında da- | çıkarılmıştır. iyi bir anlaşma ile sulbu | — Londra 12 (A A.) — Avam kurmaktır. kamarasında B. Chamberle Bu maksat için -Avrupa'da salh ve itimat lehine çalışmak kadar faideli - birşey olamaz. Londra beyanatının İsarih ga- göylevini müteakip, İşçi fırl 79 reye karşı 424 rey ile reddolunmuş- tur. Amiral Keyes'in söz söyle- mekte bulunduğu sırada, hak ka mahsus locada bulunan iki kadın : “Kahrolsun harp,, diye kümetinin beyanatını dostar 've doğru ruhunu iyi karşıla- ölçee eldak. bağırarak salana bir takım ' Eden ile ben, yabanci | baaaa a ai deea, bükümet merkezlerine seyahat- | İardır. derimizi bu fikir ve rah ile hazırlamağa çalışıyoruz ve se- Bu. kadınlar derbal dışarı atılmışlardır. 16 Mart İhtifal programı tes- bit edildi Mriles &a yankğam g, - danbelta mütlefikle katastr. tara keraşb aa rarla katledilen askerlerimiz için her gene yapılmamı mutat olan. ihtifal bu sene de 16 Martta Eyüpte yar pılacaktır. İhtifale bütün kalk, metepliler ve sivil ve aakert erkân davetli.ir. göristama İtalya himayesi altında Bir Bulgar - Yunan - Arnavufluk Aantantının teşkilini kabul ettiğine dölr mütalâalar yürüttüğünü bar ber vermektedir. B haberler Belgenttan veril. Giğine ve Yugoslav dostlarımızın- da komşuları İtalyanlara / daima güpheli nazarla baktıklarına göre, Saübelüzeh olen gerek, Vakıa (Ver mizeloej un ayaklandığı gündenberi, hariçten muavenet gördüğü iddia edkmişti. Hatta ( Girit Cümburi- geiel) Bta eylediği vit İhtifal için hazırlanan programı İlmmeyesine meüencant ettiğide söy- | aşağıya aynen şenyeraı Tenmişti. İşte bütün bu baberler, | — « 1 — Meraalm tam ssat (15) bep bu gibi rivayetlerin doğurdu- | ,, başlıyacaktır. Ha bakalalardın ileret elin gerek | * YY Llei Mühüel terefiee Biz (Deyli Telgraf ) ta gördüğü- | nn bir dum ve fatiha ve hafızlar ün be baberleri ancak be nok- | urpada ha ve apr el Aai nazardan meklediyoruz. - İtalya tekzibediyor 3 — A) İetambul umumt meclis Roma 12 (A A9 — Yanı res | öyelerinden Cematettin Fanıl ta zafından bir söylev. B) — Halkevi öyelerinden Mü- nir Müeyyet Bekman. tarafından (16 Mart gününün doyumu ) adır bir gö 6 — Yüksek tahsll gerlerin. bils bir diyara İi olarak telâkki edilmiş ve İtalya, ne doğrudan döz- Tuya, ne de. büvanta bu işe kati- 4 — Muzika matem bavanı ç- Tacaktır. gazetesi cevap —| — 5— Arkerl mülreze bir xabit Ö w kamandannda havaya ç den BAA . Deyli e- | et etmek. saretiyle şebitlerimizi gelkmliyacaktar. € — Mevcat kataat ve mekter- dar çarelından. reslengeçit yapıla- elâ geretesinin İlalya e Yanan Tayasiyle Ciyornale Ditalya diyore | “ 7 — Merasim günü bayraklar kir aeann ği - Gazetelere beynelmilel ve milit | | 8 — Köprüden (13) te ve (l nnn eet v ca | ÇA GrEm GA işlirak edecekleri Eyübe fürecek ve merasimla hitamın köprüye getirecektir. Vatan şehitlerini aama gününde lan ihtifale herkes gelebilir. faza etmelerini ve siyazi fırka maz mevraların gaye edinerek bethaba- me teevilât ve Izat edilen haberler işne etmek yoluna sapmamalarını Ahtar etmek için Avrupanın bazı | 99 mintekalarinde kâfi” derecede kas | TÖÇET Taşlenman Temenal; zanlık vardır. Haati B. Venizelosun beyaelmilel dose-| kukları meselesinden bahsaden bu. Deyli Heraldın büyük ından B. Venizel İalya hakkında böyle keyfi ferviratta bulunmak hakkını ver- yazmaktadır. Sovyet Rusya Şarki yon — Japon yeni Moskova 12 (A. A.) — Tas | va ajansının selâhiyattar mahafil- den almış olduğu malümata göre, Şarki Çin demiryolunun satılmasına mötcallik - olarak 'T Mart tarihinde parafe edil- iş olan vesaik, Sovyet Rusya vip etmiştir. Mançuri arasında aktedil- BE fonu açıldı Çüri arasında münakid üç ta- raflı bir protokolu ve bu satış dolayısiyle Sovyet Rusya ile defon irtibati açılmıştır. diyle aktedilmiş olduğu beyan edilmektedir. Baitilâfmame mu- cibince Sovyet Rusya, bu de- siryolu Üzerindeki bütün hu kukunu 140 milyon Japon yeci mukabiliade Mançuri hüküme- tine devir. ve ferağ etmektedir. Bu paranın 32 milyonu iti- düfname imza edilir. edilmez tediye olunacak ve demiryolu da yine itilâfname imza edilir. edilmez - Mançurir lâde iyi duyulmuştur. N, Middle Vest idi. Tokyo 12 (A. A) — Rengo indan! Kabine, dön — pa- lere mühteşem bi Baltık devletleri bir misak hazırlamışlar Berlin 12 (A A) — Han muhabirinden: Letonya, Estonya ve Lit tahşid edilen sina mensup eylemiştir. taburu tarafından Kores Pondar muhabirinden: Bu gazete, Litvanya'cın Fr: snz - Sovyet ittifakı pol sında birrol oynamış gibi ken- sine fazla ehemmiyet verdi. iylemekte ve Memel ara. harekete karar vermi; Vladimir Maçek vardır. rruz plânı ği Zisine telmih yaparak mevcut muahedelere ilâve etmekte Almanların tarruz plânı hazırladıklari yalan ! Berlin 12 (A. A) — D. N, yet etmediğini Limburg'an memleket tadır. Bat ederek İngiltere taraf dan beyaz kitabın neş si Keyfiyetini Epp tarafından Kurbanlık koyun satışları aleyhtarı duğunü tahatt Şarki Çin demiryolu satılıyor Tafe edilmiş olan Şarki demiryolunun Mançuriye devir ve teslimine müteallik itilâfna- me ile bu husus hakkında Ja ponya ile Sovyet Rusya ara- sında münakit protokolu tas- Çin demiryolunu 140 mil- mukabilinde Mançuri hükümetine devrediyor Çin Tokyo - Londra tele- Londra 12 (A. A.)—Bu sa- bah Londra - Tokyo telsiz te- Taşiliz Japonya arasında imza edilmesi | Hariciye Bakanı Sir Con Sa; icap eden bir takım notalar- | mon ile Japon bakanı B. Hi- dan ibarettir. rota, İngiliz ve Japon posta Ezaslı — itilâfnamede — bu | Bakanları ve iki memleket bü. satış — müamelesinin — uzak | yük elçileri görüşmüşlerdir" Ha garkta/ sulhün fif bir fedinge rağmen fevka- İnsul tekrar beraat etti Şikago 12 (A A.) — Sa- imuel İnsull, ikinci defa beraat Vükti girketinden ihtilâstan maznun Yeni Siyam krah çak ve gaa. devir ve teslim | SD ANL LN bLin Hati diğer bir itilâfname | Müzdeki Mayu ayetinde ilede bu demiryolundaki me- | gelecektir. Hükümet, — kralın mur ve müstahdiminin hukuk | taç giyme mera: bütün ve menafli temin edilmiştir. — | memlükette yapılacak şenlik. İtalyan Veliahdı üç ta- buru teftiş etti 6 | | Napoli 12 (A A.) — İtalyan Veliahdı, dün Şarkl Afrikaya sevkedilmek - Özere Napolide fırka. teftiş Bosna müslümanları pilan teşebbi mahfellerini - hayrete - düşür- | -Hırvatlarla beraber müştür. Belgrat 12 (A. A.) — Havas Eski Bosna Müslüman fır- kası, Mayısta yapılacuk mebus dia ve bu vesile e tekrar | intihabatında, Sırp, Hırvat mu- Litvanya'ya hücum etmektedir. | halefet parlisi ile beraber Bu fırkanın listesinin başın. da cski Hirvat firkası ” reisi karargir olduğunu ve bu plâ, Şimal denizi sabillerine inik mesini takip ettiğini yazmak- B. Alman iriyor. Salâhiyattar mahafil bunun Eko dö Pari gazetesi, Lond- | Cipi Çülünç bir. haberin . but R gel aa San Güküç eç arvelde Alaz azeteler tarafından neşredildiği ve hasmane bir uydurma olarak telâkki olun- ttirmektedi C. H. Partisi Kamutay grubu dün toplandı. B.T. Rüştü Arası dinledi Ankara 12 (A.A.) — C. H. partisi kamutay — grubu bugün #aat 5 te toplanmış Diş Bakan B, Tevfik Rüştü Arasın vere diği izahatı dinledikten sonra parti nizamnamesinde yapılması gerekli haysiyet divanını ve kamutay gurubunca yapılınası ka- Tarlaşan parli özel encümenlerini seçmiştir. a Kamukaym bugünkü içtimar Aokara 12 (Telefonla) — Kamutay yarın (Bugün) sant 14 te toplanacaktır. Ruzaame de Hakkı Tarık Usün dabili mmenin 22 ve 32 nci maddelerinin de değiştirilmesi. hakkında! teklif vardır. Bundan başka münakalelerin de yapılacaktır. Meclise gelen bir lâyıha ile müvazene vergisi kanunu bir vene müddetle daha temdit edilmektedir. Lâyıhanın esbabı mu- cibesinde müvazene vergisinin ihdası zaruretinin henüz tamamen geçmediği kaydedilmiştir. Dğer bir kanon lâyihası ile de 1839 sayılı hayvanlar ver- gisi kanununun 2 nci maddesinin tebdili istenmektedir. Bu madde ile değiştirilen ahkâm davarların birinci sene vergiden istiması kaydına aittir. Yeni ahkâm yaş meselesinede esas olacak ve “mali sene içinde doğan, kaydi ilâvesi sur: bir çok karışıklıkların önü alınacaktır. Kamutay bir daha per- genbeye toplanmak üzere bugün bayram tatili yapacaktır. müzakereleri Bulgaristanın Yunan hududundaki tahşidatı Sofya 12 (A.A.) — Havas ajansı bildiriyor Yunan orta elçisi, Yunan hududunda Bulgar kıtaatının tak- viyesi hakkında başvekilden izabat istemiştir. General Zlatef, bu tedbirlerin Yunanistan hâdiseleri üzerine alındığını izah ve Bulgaristanın su'hperver emelleri bakkında elçiye teminat ver- Trakyadaki Amerika tebeasını himaye edeceğiz Vaşington 12 (A. A.) — Hariciye bakanlığı, Trakyadaki Amerikan tebeasının bimayesini Türk Hükümetinden rica eyle. miştir. Yusuf Akçora bugün merasimle gömülecek Ankara 12 (A. A) — Kara Saylavı ve Türk tarih tetkil cemiyeti Başkanı Yusuf Akçoranın ölümü haberi şehrimiz me- hafilinde büyük bir teessürle karşılanmıştır. İlim sahasında 0!- duğu kadar siyasal bayattaki gerekli çalışmalariyle herkesin takdir ve muhabbetini kazanmış olan Yasuf Akçoranın bu ani ölümü ile memleketin ilim bayatı ve Türk tarih tetkik cemiyeti kıymetli bir üyesini kaybetmiştir. İzmir Saylavı B. Mahmut Esat bugüa inkilâp dersine baş- darken Yusuf Akçaranın şahsiyeti ve inkilâpçılığı hakkında bir konferans vermek suretiyle hatırasını taziz etmiştir. Uzun seneler Profesörlük ettiği Ankara Hukuk Fakültesi talebelerinden bir grup başlarında Saylavlarımızdan Profesör B. Sabri Maksudi olduğu halde müteveffanın cenaze. merasimi- ve iştirak etmek iç T. D. T. Cemiyeti ikinci başkanı Bolu saylavı B. Hasan Cemil de cenaze merasiminde T. D. T. Cemlyetini temsil etmek üzere ayai trenle İstanbula gitmiştir. Aldığımız babere göre, Yusuf Akçoranın cenazesi yarın #aat 11 de Haydarpaşa hastahamesin- den kaldırılarak İstanbula getirilecek ve Sultanahmet camünde namarı kılındıktan sonra Edirnekapıda Şehitliğe gömülecel Türk Tarihi Tetkik Cemiyetinin teessürü Ankara 12 (A.A.) — Türk Tarihi Tetkik Cemiy: Türk Tarihi Tetkik Cemiyetinin kurulduğu günden beri ulu- aa tari aydınlanması içinde ve tarih kurumu başkanlı. gında: bilgisiyle, erdemiyle, feragatli çalışmasiyle değerli hiz- metlerde bulunan ve ebedi kaybı arkadaşları arasında büyük bir boşluk bırakan Kars saylavı Yusuf Akçuranın acıklı ölümü dolayısiyle “Türk Tarihi Tetkik Cemiyeti derin teessürlerini bildirir ve yaslı milesine ve yavrularına yürekten gelem taziyet duygülarmı sun: CĞ gae ai ae Raşit Rıza turneye çıkıyor Ankara 12 ( Telefonla) — Raşit Rıza gürüpü buradaki temsillerine devam etmektedir. Raşit Rıza bir gala müsameresi yerdikten sonra on güne kadar İstanbul Maliye mü- rakıpliği Ankara 12 ( Telefonla ) — Açık bulunan İstanbul vilâ maliye mürakıpliğine eski m: liye mürakıplerinden B. Kâzım tayin edilmişlir. Tokatta havalar çok | emepel Sehilinde - türneye iyi gidiyor Tokat mezbahası açıldı Tokat 12 (A. A) — Hava- |— Takat 12 (A A)— Yeni Jar ilkbaharı andırır bir şekil. | A ..e.ı..i.. bugün mera- de iyileşmiştir. Bu sene panı | KI car zırantına biyük bir ekem | Üİf Liman inhisarı * verilmiştir. Edirne belediye Rei: Ankara 12 (Telefonlağ) — Edirne belediye reisliğine seçi- len B. Şerifin intihabı beledi. ye kanununun 89 ncu maddesi Mmucibince tasdik edilmiştir. mürakipligi Ankara 12 ( Telefonla) — ücretle eski mı malge, püfettir Hikmet ta- lerinden