16 Temmuz 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

16 Temmuz 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

*3&'—3; A Bir kariimiz yazıyor : “Tarihi bir eseri mutalâa ederken birkaç yerinde Kar- matiler “Karmati, den bahso- kunduğunu gördüm. Bu adam- lar kimlerdir? Ve ne yapımş- dardır? İzahıni rica ederim. Cevabimiz Karmati mezhebinin mü, #isi Hamdan Karmat adımı ta- gıdığı için mezhebine onun adı verilmiştir. Karmat İsmaililerin mezhebini kabuletmişti. İsmaili. Tiğin müessisi sayılan Abdullah 4 Meymun'un maksadi. gizli bir cemiyet vücude getirerek onunla din otoritesini yıkmak ve Arap satvetini izmihlâle uğratmaktı. - Bu gizli cemiyet dereceli idi. Abdullah bini Meymunun oğlu Abmedin a: damlarından — olan / Hüseyin El Ahvuzi, Karmat ile görüşe- rek onü kazanmış ve bü sü- retle Karmatilik vücut bulmuş- kur. Anlatıldığına - göre - bu mezhep, yedi döreceli bir te- gekküldü. İlk derecede kuranın Zaman ÂAns (lopedısı Karmatiler kimlerdir? batıni manala 1 da bulunduğu ve bunları öğrenmek İâzım geldiği anlatılırdı. İsinci dere- cede din âlimlerinin dini yan- hşanlattıkları gösterilir, üçün- eh derecede hakiki imamların kim oldukları izah edilir, düncli derecede imamlardan n bir peygamberi ol beşinci derecede hadisin laymeti olmadığı, altıncı derecede namaz ve miyazın lüzumsuzluğu bildirilir ve böy: lece bu mezhebe giren dinsiz- iğe götürülür ve daha sonra serbest birakılırdı. Karmatiler 880 de Yemende propaganda yapmağa başla- mışlar, 900 de Bahreya taraf- Jarımı istilâ etmişler, buradan Yemame taraflarına - tecavüz ederek Mekke ile- Medi tehdit etmişler, nihayet Jarın Lideri olan / Ebüte (Mekke) yi zabtetmiş ve bi Arabistana bükmetmiş, bunlar ancak 895 de İrakta hezimete uğramışlar ve ondan sonra yavaş yavaş — mahvedilmişler. İcrada ceza Yazan: İstanbul İcra Cerza Hâkimi Tahsin Sabri İstanbullu Halkı doğrudan doğruya slâkar der eden en mühim kanan, hiç kuş- ku yökki Tera ve İfiâe kanunadur. borçluları himaye ettiği ileri sürülür Kanunun mahzuru olmadığı,finansal Son günlerde de İcra ve İflâx ka. mununun değişeceği hakkında bazı şmaktadır. munun, 16 ancı babi caza 24 madde eyledi suçlara ve bunlara sid Kü esaslarına ve mühakeme v hökümleri göstermektedir. Boredan dolayı bapis kalkdı diye gerçi ortada bir rivayet varsa da Bore sebehinden bazı hallerde har fif hapis mevcuddur. taksitleri bulunmaz, yani met eakul mellarını bildir. amczse, yakut yanlış bildirirse, Millt Roman — Rica ederim susunuz. Siz de öyle münasebetsiz bir teklifi müvafık göreceksiniz ? a çök İtant eder, onünher veçhile hatırını sayardı. Birst sonra Bedim ile Fuat de mahcuz malları sataran cezsi hü- ol kanunu çok kulla- bir taraftan yeni “ve bir taraftan da bel Jarımızın gevşel den Yüzme bilmeden denize girince Bir çoban Çengelkö- yünde boğuldu Dün yine şehrimizde bir bo. gulma hâdisesi olmuştur. Ço- ban Rizeli 18 yaşlarında Yu- suf dün sabah Çengelköyün- de İspirlo fabrikası - yanında yüzme bilmediği halde denize girmiştir. Yusuf sabilde biraz yıkan- dıktan sonra, yüzme tecrübe. Si için biraz açılmak / istemiş ve kendisini akıntıya kaptır- bişti Etraftan görenler kurtarmak için koşmuşlar ve Sahile çıkarmışlardır. Yasuf çok fazla su yütte- dzidan Kort sonra. ölmüştü Yusufu yandı Şehremininde Nevbahar ma- hallesinde Nuridede sokağında 16 numarah Tan gazetesi baş- Mmürettisi. Alâeddinin evinden dün yangın çıkmıştır. Üst kattaki odalardan bir tanesi tamamen, diğer bir oda a kismen” yandıktan sonra ateş söndürü'müştür. Yangıcın evde kimse bulunmadiğı bir fırada çıktığı anlaşılmıştır. | — İşe koyacakmış! | — Beyağlunda Küçükkabriz tan sokağında oturan Muhar- | rem dün | ederek ayni mahalde - oturan Antuvan tarafından “seni işe koyacağım, diyerek Üç. lirası. zabitaya müracaat oın dolandırıldığını İddia et- miştir. Zabıla suçluyu yakalayarak tahkikata başlamıştır. | İki General Bulgaris- tana döndi Sofya 15 (A A.) — 1934 ilkbaharındaki hükümet dürbe! kitap bu itibarla bizlere kıvanç vermektedir. Kitabın muharriri - olan kiye metlihâkim, kanunda çok kısa bir yer tutan cera ahkâmının en ince taraflarım gözden geçirmiş v 0 kisa ceza hikâmından 360 aahife- an bir eser vücüde ger Kitap dört kama ayrılmıştır. Birinci kacım Terada ceranın tari- hinden / behsetmekte ve eski kas nunla bir mukayese yapmaktadır. kasi daradan, ü zadan, dördüncü kısımda da lera. 'daceza usülüzden bahsedilmekte- dir. Bundan. başka/ müellif yeçir icrada ceza ea kusim icrada ce- tecasüs etmesi için hükimlerin, fikir- lerini intişar sahasına çıkarmaları çek müfittir. Taksia İstanbullu, sinden sonra Rulgaristandan dışarı çıkarılmış olan eski sü Bakanı generâl wateff, hükü metin izni ile” Sofyaya <ön- müştür. | , Ayni tarihte - Makedonya ihtilâlcileri ile münasebette bu- Tundüğundan — dolayı — işinden çıkarılmış olan Roma - elçi general Volkof da Bulgarista- 'na - dönmüştür. bu yolda Tk hatveyi atmakta hem diğer arkadaşlarına misal olmuş ve hem de memleketine hizmet | İcra işleriyle alâkadar olan her. ker de kitabı okumalıdır. Kitap, İkbal bir büçük lira fint Okuyacula Azılı hırsız yaka- yı ele verdi 27 ev soyan Celâl nasıl yakalandı İzmir — İki sene içinde İz- mirin muhtelif semtlerinde bir çok hirsızlıklar yapan, 27 evi soyan ve oturduğu İkiçeşme- Tik maballesinde kendisini her kese şimendifer memuru tanı- ten Müdanyalı hirsiz Celâl dün eşekle - Kemalpaşaya gi- derken yakulanmıştır. Celâ! Balkesirden çıktıktan sonra tekrar İzmire soku'muş 've Karantinada cezacı Kemal Aktaşın baldızının evine gide- rek yedi sekiz yüz lira değe- rinde bilezik, küpe, altın saat vesgire gibi mücevherat çal. mış ve bir eşek üzerinde Ke- malpaşaya- yol kenarlarından yollanmıştır. Burnova civarında İzmir Umumi Hapishane gar- diyanlarından ve eski/ çavüş- lardan Bay Mahmut kendisini tanımış ve yakalayarak- bir kilometre mesafede bulunan Taşkahve jandarma karako- luna kendisini teslim etmiştir. Hırsız oradan Kemalpaşa kar zasına götürü'müş ve orada müddeivmumiliğe bütün cür- münü itiraf etmiştir. Dün akşam geç vakıt şeh- rimize getirilen Celâl son hır- salıklarını da şu süretle an- datmışta — Basmahane - istasyonun- dan kaçtıktan sonza Kadlife. kaleye çıktım, üç gün üç ge- ce orada kayalıklar içinde aç ve susuz kaldım saklandım. Üç günden sonra Misıroğlu caddesini, kayalıklardan geçe- rek Göztepeye indim. Orada bahçeli bir eve girerek - bir hahı, bir saat ve iki para kum- barası alıp ciktim. Kumbaraları- kırdığım za- man içinde ancak 6 —7 lira kadar para bulabild'm. Bu pa- ralardan istifade ederek ecza- haneden pamuk ve sarğı bezi aldım - bunlarla için yüzümü gözümü bir yas ralı gibi sardım ve oradan bir mağazaya — giderek bir takım jandarma elbisesi tedarik et tim ve Hilâl / istasyonundan trene binerek Hacıhüseyinlere geldim oradan otomabile bine: yek Ayvalığa / gitim. Trene binmeden evvel yüzüm gözüm sarılı olduğu halde gideceğim çocuğuma ha tanınmamak 'ye çıktım. O sırada sandalye üstünde bir taharri memuru oturuyor- du. Tabil beni bu. halimde Elâziz Çocuk Bahçesinin açılma töreni Elöziz (Hususi) — Elâziz- de Vai Tevfik Gür — tarafın- dan Haikevi civarında yapt rılan çoçuk bahçesi ikmal edil- miş ve dün açılma töreni ya- pılmıştır. Törende çocuklar ve çocuk bulunmuş ve bahçede eğlenilmiştir. Gönderdiğim renim “ törene aittir. velileri Dört canavar Odemışte asıldı Ağırceza duruşmanın bulmadı İzmir 14 — Bundan bir müd. det evvel Ödemişte, —tüyler Üçpertiçi bir. einayet olmuş, demişin - ileri gelenierinden Seyreklili Mehmedin evi bası- darak 7-8 bin altın lira kadar alınmış, — Mehmet ile ve evlâtları boğulmak süretile öldürülmüştü. Bu feci hâdiseyitakip eden jandarmamız, az zamanda ci- rayetin suç'uları olarak Vel Ömer, Cafer ve Hacı Hakkı dört adamı yakalamış ve küvvetli deliller elde ede- rek bu adamları adalet buzu- yuna sevkeylemişti. Ölemiş mahkemesinde Delilleri bir. karara bağla- marak hak yerine gönderilen, hu suçluların muhakemelerine Ödemiş Ağırceza mahkemesin- de bakılmış ve dinlenen kuv- vetli / şahitlerin — ifadeleri ve mevcut tahkikat evrakı üze- rine, işte taammüt suçunun belirmesine karşı Türk ceza kanununun 450 inci maddes “Tanıyamadı amma- ben de so- kulmiya — cesaret ” edemedim, dönüp Ayvalık yolunu tuttum. Ayvalıkta; gittiğim akşam bir evi soydum. Oradan Edre- mide ve oradan da geçtim. Orada da yal fakat az sonra yakayı kurtarıp kaçtım. Balıkesirden — İzmire gelir gelmez Karantinada bir evi Soydum ve bilezik, küpe, saat vesaire gibi mücevherat al- dım. Bir iki gün şurada bura- da saklandım dün satın aldı. iım bir eşekle Kemalpaşaya giderken yakalandım. Tahkikata ehemmiyetle de- vam edilmektedir. yenileşmesini doğru ve.. ne tevfikan hepsinin de idam- larına karar vermiş ve bu. karar Temyiz mahkemesinin ve Kamutayın tasdikile - te- kemmül etmiştir. Ancak - suçlulardan / Cafer bir istida ile Müddeiumur müracaat ederek, — katillerin ölen kardeşi Hüseyin ile ken- disi olduduğunu / ileriye müştür. Durüşmenm. — iadesi irceza” hak yeri dürüş lesinin yerinde olmadı. ani görerek dosyayı Müddci 'göri vermiğtir. Ba ada mablilar bi Güçünte Hkeaklardi Uzun yayla Hayvan sergisi Kyoeri — Üamayliğin hüyez van dergiti Pmarbaşında tö. renle açılmıştır. Pınarbaşı ser- giri görmeğe gelen halk ile doludur. Kayseri, İl ve Şarbı yı, Koçordu. komutanı vekili fören yerine geldikten sonra Baytar direktörü Uzunyaylada at yetiştirme işinin gün geç. tikçe ilerlediğini nuçlar elde- edildi latmnıştır. Sergi binlerce halk tarafın. dan gezilmiş ve en eyiat ye- tiştirene mükâfatlar dağıtık. maştir. Sergide hayvan li olmuş, satışı çok iden / ötürü No: 6 ntiyor, Fundi kazdır. siyle denizde yaptıkları: bazı yüzeülerle olan şakala. mübalâğalı sürette anlatıyor- dü. Halbukl. Fuadiu de bu sözlere biç ehenimiyet verdiği yoktu, leyin yaptığı gerintiyi anlattı ve bir atmacanın bie. küçük kuşu daldan dala kovaladığını ve et vai ri ula p yan ve dalgın dalgın yemek yiyen Nevrat da, Fuadin bu. son sözü birdenbire — Bende yirticı. İasanlardan rette nefret ederim. Dedi Nevzat bu sözü aert ve keskin bir sada ile söşlemişti. Sunt der- iğmiş, çileklerin çöpünü ayıkda- makla meşgül olduğu için baba. sile Sundin birbirlerine bu bakış larını göremedi. Yırtıcı kuş Nevzat, arkadaşı Suadi bir yare benzetmekle hiç te he 1 Çünkü onu çoktı ve çök işi tanıyordu. / Sundin hiç göphesiz — Birçök meziyetleri de Nevzat arkadaşının bumezi- biliyordu ve etmiş- Nevzatla Suat Harbi umuminin başında tanışmışlardı. Nevzat, harp başladığı vakit topçu yürbaşısı Idi 've derhal cepheye gönderilmişti. Bir müddet sonra onun batar- a Sund geldi. Suat ozaman. ki mektebi hukukta iyi bir. tahsil iyi bir diploma almış, be cepheye gönderilmiş ve Nevzadın komanda ettiği bataryaya memur olmuştu. Nevzat bu iyi tahsil gör MÜş gencin, ayal zamanda cesur, Becerikli, tevdi edilen - vazifeleri Aşl kavrıyan değerli bir zabit ol duğunu görünce kendisiyle çabuk arkadaş olmuş, aralarında maferk kalmamış, ikisi de inde çok kal Piştilar, çok dela artık süngü bücumu yaptılar Seddilbahirde Fransızlarla,o sahile ayak bartıklarına pişman olacak gürette - çarpıştılar, Arıburnunda İngilizlere göz açtırmadı bir tenadüf eseri olarakı ber Erzurum cephesine gönderildi. larda,burlu ora- ilerleyen yine karşılaştılar ve nihayat Umu. ial harpten müttefiklerimizle be- r mağlüp çıkınca yine beraz berletanbula geldiler ve bir müddet sonra İkisi de orduyu terkettiler, Nevzat, daha Harbi umur evvel genç yaşıne idi, dörk savaş landuğu — cephelerde girip çıkarken zevccsik itmaz, zaten korkak Behiceyi — teselli iksik mektuplar yazar, getirtir, düze biltereddüt ateşe atılmakla ber, ber bulunduğu yerde ken kak bir çapk ettiği öğrenilirdi. — Devamı var —