28 Kasım 1906 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

28 Kasım 1906 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

Ministırlar meclisinde Radomir hattının Dobnice'ye olan kısmının Bobof Dol (Bobov Dol) nam ma'den ocaklarına kadar temdidine karar verilmiştir.  Geçen Pazar güni müsamere salonunda, Sofya'da bulanan umum amele ve esnaf sosyalistler bir ictima' yapmışlar ve ilerüde kendi hukuklarını muhafaza etmek çarelerini müzakere iderek, ba'dema meb'us intihablarında kendi namzedlerinin intihabına mütteheden çalışmağa ve insanların hukukunı ğasb fikriyle kendisini intihab ettirmeke çalışacaklara, asla muavenet itmemelerine karar vermişlerdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ HAVADİS-İ HARİCİYE Japonya kuvve-i bahriyesinin Amerika'ya ve oradan bir büyük devr-ü seyahat icrasına biçok milyon masraf gideceki, Avrupa gazetelerinin cümle-i rivayetindendir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Çin hükumeti, on sene müddetle afyonun duhulunü men' etmiş idi. Bu hususda bu def'a İngiliz memurlarıyla gümrük meselesine dair anlaştıkları, telgraf havadislerindendir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Yunan Kralı Yorgi, Avusturya Hariciye Nazırı'ndan Makedonya'da çete teşkiline mümana'at itmesine dair nasihat almıştır. Biçare Kral va'ad beklerken, nasihatdan tabi'memnun olmamıştır. Ba'zı çeteleri teşvik ve tahrik ile politika yapmakda, bu arada iştihar eden İtalya makarnacılarını ziyaretden pek büyük naümiti olduğu, daha Viyana'dan hareket itmezden evvel (Roma) seyahatinde Kral ve Başvekil falan tarafından istasyonda istikbal olunacağı, tabi'bu ümiti teşdid ve takviye etmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Sen Piyer (Saint Pierre) Kilisesi'nde dinamit atan mütecasirin, henüz Yunan Kralı'nın vurudunda istikbale çıkacak Kral namına da korkulmakdadır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Aşıkının, İspanya Kralı'na vuku bulan su-i kasdde zimedhal olduğunu, bir fahişe Fransa hükumetine haber vermiştir. Bu meseleye dair Fransa'da bir telaş ve  muhabere açılmıştır.  Herifde para bettigi içün, karı bundan kurtulmak, başka bir dost ve aşık tutmak entrikası olsa gerekdir.  Fransızlar bunu herkesden evvel tahmin itmeli idi. Yahud Fransa hükumeti (Marok) meselesinin halli namına, evvelce Paris'e gelüb söz veren İspanya Kralına yeni bir cemile göstermemek içün, güya mütacasirleri  şiddetle takip ettikini anlatmak içün bir politika olabilir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Faideli Tavsiye Avrupa'nın birçok yerlerinde hastalık var. (Tifo)nun sudan geldiki iddi'a olunuyor.  Ahaliye bu vesile ile türlü türlü içkiler tavsiye olunuyor. Bundan, içkilerini çabuk ve çok satanlar derhal zengin oluyor. Her ihtimale karşı, hasta olmazdan evvel biz de ahalimize bir içki tavsiye idelim.  "Suyu kaynatub sovuddukdan sonra içiniz! " ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "Serbestiyet" nam risale-i mevkuteden tercümedir. -  Nasihat - Her gün iki saat yürü Her gice yedi saat uyu  Uyandığın vakit heman kalk Kalkdığın vakit heman çalış Yalnız karnın acıktığı zaman ye ve daima yavaş ye Yalnız susadığın vakit iç