January 1, 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

January 1, 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

degil, asıl (polifamya)ya misal olacak derecede nikahla karı alan Avrupalılar, koca alan karılar pek çokdur. Bunlardan resmen takibat-ı kanuniyeye duçar olan Doktor (Vetizof) isminde bir İsviçreliyi misal gösterir isek kimsenin darılmağa hakkı olamaz zan ideriz. (Vetizof) Amerika'da Nev York'a getmiş bir dul karı ile evlenmiş. Haftasına bir aşcı kızı taht-ı nikahına almış. İngiltere'ye gelmiş oradan yine Amerika'da kain Boston'a getmiş evlenmiş. Hasılı dişci dükkanı açmış, evlenmiş. 800 ve 400 dolar getirene kadar teehhül etmiş. Nihayet yakayı ele vermiş. Merkum 27 karı ile evlendigini i'tirafa mecbur olmuş ise de, polis tahkikatı merkumun yüzlerce nikah ile mücrimiyetini iddi'a ve 98i sabit olmasına nazaran, gazetelerde (yüz karı sahibi koca) unvanıyla ve müteehhil karıların isimleriyle Doktor'un her birinden aldığı paraların mikdarıyla tafsilata tesadüf edilmiştir. Ya binlerce kocaya malik olan karılar? (Tosi Hima) muhaberesinde Japonyalılara zırhlıları ile beraber teslim olan Amiral (Nebogatof)un divan-ı harb idamına hükm ettigi halde, Çar cezayı 10 seneye tebdil ve tahfif etmiştir. (Azayirnof) nam Ermeni ve sair milliyet zabitleri, silsile-i meratib kaidesince muhtelif cezalara çarpılmışlardır. Yine bunlar karlı. Zira Japonya'ya teslim olmasa idiler, Japonyalılar tarafından bam, bim, bom doğru denizin dibine gidecekler idi. Balıklara yem olmaktan ise,Japonyalılara esir olmağı, Ruslar her vakit tercih ider. Halbuki Japonyalılar yalnız bir kapik ile olsa Moskofun 36 zırhlısına teslim olmağı ar ve şeyn ad ider. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ SON TELGRAFLAR Petersburg 18 Şehir derununda çok taharriyat icrasına, polis tarafından mübaşeret edilmiştir.Rus askerlerinin çoklarında ihtilal davetnameleri bulunmuştur. ~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 18 Mehafil-i resmiyede cereyan eden şayiata nazaran Sadr-ı Azam Ferid Paşa'nın mevkii müşkülmüş ve vükelanın tebdili lazım gelmiş. Adliye Nazırı'nın Sadaret'e geçirelecegi devran eylemekde ve Başkatip Tahsin Paşa, müşarünileyhin eniştesi bulundığı, acilden Sadaret-i Uzma'ya tayiniyle, sabık Bahriye Nazırı'nın, Adliye Nezareti'ne tayinleri içün çalışmakda imiş. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 18 Devlet-i Osmaniye ile Sırbistan arasında ahir akd ve imza edilmiş olan ticaret ce gümrük muahedeleri evrakı, Hariciye Nazırı Tevfik Paşa ile Sırbistan Sefiri arasında te'ati edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 18 Mehafil-i siyasiyede te'minen beyan olunddığına göre İtalya devleti Arnavudluk'da otonomi idarenin teşkilini arzu ettiginden, Makedonya işlerinde yalnız bu cihet içün Avusturya ile müttehid-i re'y olub, Makedonya hususat-ı sairesinde, düvel-i saire gibi bigane kalmak ister imiş. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 18 Avusturya Hariciye Nazırı ile İtalya Hariciye Nazırı'nın meb'usan meclislerinde irad eyledikleri nutuklarının Devlet-i Osmaniye ve Makedonya hakkında olan fıkrat, Zat-i Şahane'ye su-i tesir eylemiştir. ___________________________________________________ Müdir-i Mes'ul : Yunus Reşid ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Дpyж. пeч. "Paбoтникъ" - Новдизъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ.