2 Temmuz 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

2 Temmuz 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

S P O R Futbol Milli maç Orta boylu, zayıf, kıvırcık saçlı bir ada etrafını saran gençlere: — Memleket sporunu yabancı el- lerde temsile gidiyorsunuz. Hepinizin bu , şere efe ayrı ayrı lâyık olduğunuza eminim. Sizi mılletlg]e İyi temenniler- le takip ediyoruz. Üzerinize aldığınız vazifenin — ehemmiyetini muhakkak ki müdriksiniz. Başarılı neticeler a- larak yurda döneceğinizden emmim" dedi. Bu sözleri 24 Haziran Cuma gü- - saat 14.00 te Yeşilköy hava mey- danında Futbol Federasyonu başka- nı Hasan Polat söylüyordu. Biraz u- zunca süren konuşmadan —sonra, gençler Başkana teşekkur ederek u- bindiler. Triyeste yolculugıına bır muddetten beri Moda'da o Palasta kampta kalarak hazırlanan inini takımımızın yola çıkışı oldukça tantanalı ve debdebeli oldu. meydanına şoyle bir göz atanlar kız— gin sıcağa rağmen spor piyasasının mühim şahıslarının hemen ekserisi- nin orada hazır bulunduğunu gördü- ler. muamelesinin yapıldığı bir sırada dış salonda Dağlaroğlu i- le mim takım antrenörü Mihaloviç'- in başbaşa verip gayet alçak perde- den konuştukları gözden kaçmıyor- du. Bu arada son günlerde üzerine hayli şimşek çeken Beşiktaş'ın so- ğgukkanlı idarecisi Sadri Usoğlu da Usoğlu eskı Fenerbahçe antrenörü Mihaloviç'in elini sıkar- ken diğer taraftan da ob_ıektıfe poz veriyordu. olma- İıydı. Usoğlu Muhıttın Bulgurlunun ifşaatına şahitlik edecek olan Yugos- lav antrenörüne kırgın olmadığım ispata çalışıyordu. Doğrusunu söyle- ederse rolünde muvaffak olmaktaydı. Romaya varış Be rrak ve guneşlı bir semada üç saat on dakikalık bir seyahatten sonra gençlerimiz 16,15 te Romanın "Ciampino" hava meydanma indiler. yeste şehrine geldiği zaman mahalli saat 20 yi gösteriyordu. Gençlerimiz altı saatlik bir yolculuktan sonra mitti maçı yapacakları Triyeste şeh- rine kuş misali inmişlerdi. Kafile başkam Eşfak Aykaç futbolcuları doğruca otele götürdü ve ertesi gün Valmoura stadında hafif bir antre- man yapan sporcularımız böylece Pazar gününe intizaren tekrar otelle- rinde istirahate geçtiler. Maçın cereyanı Kücük toprak ve gayri nizami olan stadına futbolcularımız çıktığı zaman derece 33 i gösteriyor- d Akdenizin agırlık çöktürmüştü. Otuz kişilik stadın tnbunlerınde çok çek AKİS, 2 TEMMUZ 1955 sekiz dokuz bin kişi yer almıştı. Halbuki bir gün evvelki ajansla ve gazetecıler Triyestede o pan; rın başladığını ve bu sebeple maçın kalabalık olacağını söylüyordu.. Bu sözler maç saati gelip çatınca âdeta halk tarafından tekzip edildi. Bu alâ- kasızlığın sebebi ne idi. Buna kati bir cevap verilemezdi. Bir kısmı goslavyaya geçen haftalarda 4-0 Ital- yanların mağlüp oluşlarını sebep ola- rak goste iyordu. ve bir: alk ağır maglubıyetın teessurune kapılarak milli takıma â- deta boykot ilân etmişti. Bu ne gü- zel bir hareketti. Bizde bunu yapabil- sek. alâkalılar üzerinde bu hareket nasıl bir reaksiyon gösterir, bilin- mez. Doğrusu istenirse hiç de fena olmazdı. Mutad seremoniden sonra isviçreli hakem Merlotti idaresinde oyuna başlandı. Yan hakemlerden bi- ri İstanbulun yakınen tanıdığı İtal- yan hakemlerinden Marchetti, diğeri ise Zülbahar Sağnaktı. Şeref tribü- nünde mahalli idare âmirleri konso- loslar ve sporla | alakalı şahıslar yer almıştı. Hattâ İtalyanın bir num: ralı futbol adamı "Vittorıo Pozzo" da oradaydı. İtalyan takımına şöyle bir göz atanlar İtalyanların bu maça e- hemmiyet vermediğini — anlamakta güçlük çekmediler. Zaten "“A", "B" davasında gene onlar haklı çıkmış- B ı lardı. İster istemez bize "B" takımı ile çıkmayı kabul ettirdiler. Oyunun ilk dakikalarından itibaren hücum insiyatifi İtalyanların eline geçmiş- ti. Atletik kabiliyetleri bakımından bize faik olan hav dan oynam, Bu hata kısa zamanda netice verdi ve 18 ncı dakikada İtalyan santraforu Bettini takımını galibiyete götüren golü yaptı. Buna ancak Lefter vası- tasiyle ikinci devrenin 35 inci daki- kasında mukabele edebildik> Bu ara-' da İtalyanlar iki gol daha yapmışlar fakat bunları yan hakem —Zülbahar Sağnak müdahale ederek ofsayt ve favul cezalarına tahvil ettirdi. Maç İtalyan takımının hakimiyeti altın- da 1-1 berabere neticelendi. Maçtan sonra söylenenler Maçtan sonra soyunma — odasının etrafını saran gazetecilere Türk © takımının kafile başkanı: "Italyanlar bizi bir daha böyle yakalıyamazlar" diyordu. Acaba biz İtalyanları böyle yakalıyabılır miydik? Bu bahsi di- ğer... Fakat söylenen sözler içerisin- de üzerinde duru urulmağa değer olanlar Italyan idarecilerinin sözleri idi. İş- te bunlardan bir kaç tanesi. İtalyan federasyonu Reisi Sinyor Barassi yan hakemimiz Zülbahar Sagnak için de- miştir ki: "— Düny: ıı kadar ta- rafgirlik yapan bır ha görme- dım. Umumi kâtip Valentın' ise "Türk yan hakemi bizi yaktı" dıyor- ya du. Tek seçici Sinyor Pozzo ise "ha- Türkiye * İtalya millf maçından görünüş Bu kurtarışlar bizi galip getirmedi