2 Temmuz 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

2 Temmuz 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR yatımda bu kadar berbat bir milli mac görmedim. Lefter bir gol attı. Biz uç gol attık. Yan hakeminize dua e ın özler kendisini büyük gören rakıbın galibiyeti elinden kaçırdıgı 1ç1n sarf etmiş olduğu bir, takım mâ- nâsız gayretler olarak kabul edilme- melidir. Triyestede bulunan — bütün spor muhabirlerinin de bildirdikleri de netice Itıbarıyle Zülbahar Sağ- nak'ın ha en fazla tarafgirlik ettiği noktasında birleşiyor. Hakem olan bir şahsın ne olursa olsun his- lerinden uzak kalması lâzımdı. Her halde aleyhimizde — yapılacak olan neşriyat berabere kalmamızdan daha faydalı olmiıyacaktır. "A", "B" davası Maçta evvel "A", "B" takım da- vasini ele alıp bu işin müdafili- ğini hararetle yapanların gayreti ne- tıce 1t1bar1yle boşa çıkarmıştır. Evet bu sözle milli takımımızın ital- yada kazanmış olduğu bir beraberliği küçümsemiş değiliz. Fakat itiraf et- mek lâzımdır ki Türk futbolu hiç Bir zaman İtalyan futbolu — seviyesinde değildir. Bununla yapmış olduğumuz beş karşılaşmada bir tek galibiyet el- de etmiş değiliz. O halde bu davanın onderhgını yapanlara İtalyanlar kal- kıp da siz evvela B takımımızı yenin ondan sonra A takımımızla karşını- za çıkalım deseler öyle tahmin edi- lir ki bu suale muhatap olanlar ce- vap vermekte güçlük çekerler. Biz şimdiki halde A, akım davasını bir tarafa bırakarak kendi çapımız- da davaları halletmek yoluna gitme- liyiz. Bunun için yapılacak şey bu sporda bizden ileri olanların takip et- tikleri çalışma metoduna tevazu ile ayak uydurmak olmalıdır. Tenis Hararetli bir turnuva 19 —Hazirandan beri stadyum tenis kortlarında devam eden Ankara kupası tenis turnuvası en hararetli safhasına girmiş bulunuyor. Türki- yenin en tanınmış tenisçilerinin işti- raki İte yapılan bu turnuvada İstan- bul bölgesinden Engin Balaş, Behbut Cevanşir, vazife dolayısı ile Anka- rada bulunan Türkiye şampiyonu Nazmi Bari ve Ankaranm kuvvetli tenısçılerınden Cihat Özgenel ve Şe- nmen yer almaktadır Bu güne kadar A ve B diye iki kategori üzerine tertip edilen maçlar Ankara kupası turnuvası ile yeni bir şekil almıştır, öyle ki oyuncular za- yıflardan kuvvetliye doğru — sekizer kişilik guruplar halinde karşılaşmak- tadırlar. Guruplar da doğrudan doğ- ruya tertip komitesi tarafından teş- kil edilmektedir Hafta 1ç1nde yapılan maçlar so- nunda kardöfinali oynamağa hak ka- zanan Nazmi Bari, Cihat özgenel, Şefik Fenmen, Engin Balaş, Behbut Cevanşir, Erol Bolel, Aslan Daş ve Uğur Sevindik gibi favori tenisçile- Tenis Şampiyonasından Galibiyeti vuruşunda değil, duruşunda rin Cumartesi ve Pazar günleri ya- pacakları maçlar Ankaralı tenis me- raklılarına heyecanlı bir hafta sonu kazandıracaktır. Bu sekiz kuvvetli tenisçinin yapacağı kardöfinal maç- lar sonunda dömifinale ve finale ka- lacakların kimler olacağı — şimdiden kati olarak söylenemezse de Nazmi Bari ve Cihat Özgenelin diğerlerine nisbetle çok daha fazla şansa sahip olduklarına muhakkak nazarı 1le ba- kılmaktadır. Ankaranın - Hattâ Tür- kıyenın - en güzel stiline sahip tenis- çisi Şefik Fenmen'in ise nefessiz kal— masından korkulmaktadır. Fakat fiğin 'güzel bir oyun çıkaracağı tah— min edilmektedir. Çift erkek maçlarına göz atacak olursak birbiri ile eşit oyuna sahip takımların turnuvada yer aldığını görmüş oluruz. Bunlar arasında bil- hassa Behbut.- Engin, Cihat - Uğur, Nazmi - Erol ve Şefik - Suat çiftinin şampiyona için bir hayli mücadele edecekleri tahinin ediliyor. Bu ara- da geçen senenin Türkiye şampıyonu Engin - Behbut çiftinin bu defa da olan Cihat - Uğur çiftine şampı— yonluğu kaptırmaları da ihtimal da- hilindedir. Her sporda olduğu gibi tenisde de bir takım kaideler ve prensipler mevcut olduğu malümdur. Bu pren- siplere sadık kalmak icabeder. (Böy- lece tertip komitesi, maçların saatin- de başlaması ve ne sebeple olursa ol- sun tehir edilmemesi ile maç saatin- de ve gününde gelmeyen oyuncuların hükmen mağlüp, ilân edileceklerine dair karar vermişti, Bu kararın isini yapmış oyunculara tatbik edilmeme- si diğer oyuncuların şevkini kırmak- tadır. Fakat seyircileri çok kuvvetli oyuncuların maçını seyretmekten mahrum etmemek arzusu ile bida- yette Ankara tenis kupası turnuva— sında tesbit edilen kararı tatbik e mediğinden dolayı tertip heyetını de bir dereceye kadar mazur görme lâzımdır. vsim juniorlardan — Refet Akpınarın bütün rakiplerini yenebile- cek durumda olduğu görülmektedir. Kadın — tenisçiler arasında ise Menkü Oransay'dan başka maç ya- pabilecek hemen hemen bir kişi bile yoktur. Okuyucu Mektupları ecmuanızm son nüshasında Hil- ton otelinin açılması münasebe- tiyle yazılan yazının protokola ait kısmında Valinin mihmandarlığından bahsedilmektedir. Bu varid değildir. Misafir severim, fakat taşıdığım va- zife ve unvanın icaplarma riayeti va- zife bilirim. Otel açıldığı zaman, yarım saat evvel beni Vilâyette Ziyaret edip hemşehrilik unvanını almış olan dos- tum Hilton ile salona girdiğimiz za- man ilk karşılaştığımız sayın Di net İşleri Reisine Hilto ettim. Vekillere de ayni şekılde tak- dim ettim. Protokol memurlarımız yanımızda idi. İnsanın birlikte bulun- duğu bir dostunu her vakit bir diğe- rine takdım edebileceğini takdir e- dersin Beylerbeyinde' ise davet sahibi ol- duğum için refikamla birlikte misa- firlerimizi karşıladım. Bu da en ta- bii insani vazifedir. Programı tara- fımızdan yapılmayan bu törende dik- katimizi çeken hususları ilgililere bil- direrek gereğini yerine getirmek suretiyle de vazifemizi yaptığımıza kaniim' İstanbul Valisi Ord. Prof. Dr. F. Kerim Gökay AKİS, 2 TEMMUZ 1955