October 15, 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

October 15, 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

temez hareketlerini bulundukları da göre- ayarlıyorlardı. Çetin bir rakip karşısında Sarı Kırmızılı takım birbi- rinden güzel üç gol atarak ligin ilik ma- niasını S - 0 farklı bir galibiyetle aş- maya muvaffak oldu. Aynı gün Şeref Stadında yapılan Vefa — Beyoğluspor ma- vasa- çım Vefa 4-1, Fenerbahçe Stadında A- dalet ile Kasımpaşa arasında oynanan maçı Adalet 3-0 kazandılar. N. S. Ankara'da tenhalık Haftalardır hasreti çekılen futbol se- zonu artesi gü apılan pro- fesyonel ve amatör küme maçları ile resmen açılmış oldu. Futbol meraklıları tarafından sabırsızlıkla beklenen 56 senesi lig maçları kadar ilgi İki haftalık mecburi 19 Mayıs Stadının daha çok dolacağını tahmin etmiştik. Fakat um- duğumuz gibi olmadı. Cumartesi günü nel kümenin oynandığı Ankaragücü Sta- dı ise 'boş denecek kadar tenhaydı. Pazar ise kümeler saha değişerek oyna- Profesyoneller 19 Mayıs Stadında, amatörler ise Ankaragücü'nde karşılaş- malarını vaptılar. Ankaragücü sahası ge- ne aynı şekilde bostu. 19 Mayıs Stadın- da ise beş bine yakın meraklı toplanmış- tı. 19 Mayıs Stadında yapılan iki maçın mevsimin en kritik karşılaşmaları ara- sında yer aldığına işaret edersek dört bi- nin üstündeki bir topluluğun maçlara karsı gösterdiği ilginin bir fevkalâdelik olmadığı kendiliğinden anlaşılır. Bunun- la beraber 19 Mayıs Stadı ve Ankaragü- rayı aşan bir hasılat elde edilmesi An- kara kulüpleri için memnuniyetle karşı- lanacak bir hâdisedir. Zira şimdiye ka- dar yapılan Ankara lig maçlarında iki ünde bu meblâğ zor ulaşılan bir ra- kam olarak kalmıştır. Bu kibarla pro- fesyonel kümenin ilk haftasında Anka- ra kulüplerinin ümidi bir hayli zengin olmuştur. Bir hakem ağladı 19 Mayıs Stadında Pazar günü oyna- çaldığı zaman tribünlerden birden bir alkış yükseldi. Alkışlanan kimdi, acaba? Alkışa iştirak etmeyenler hayretle etraf- larına bakınırken uğultu çoğalıyordu. Al- kışlanan ne Şeref T büyük, ne de Halk güzel idaresinden dolayı İzmir böl- gesi hakemlerinden Dündar Karakap- lan'ı alkışlıyordu. Hakikaten kaplan gi- bi sağlam yapılı olan bu İzmirli hakem, soyunma odasına girerken kendini tu- tamamış, gözlerinden inen damlaları e- linin tersi ile silmek zorunda kalmıştı. ların takdir hisleri karşısında bir çocuk gibi ağlıyordu. Soyunma odasındaki sı- ranın üstüne kendini atan Karakaplan AKİS, 15 EKİM 1955 SPOR Bulgurlu Sarol başını ellerinin arasına alarak senelerce emek verdiği şeyin mükâfatını alan in- sanların hazzı içindeydi. «— İşte, tek gayem bu idi. Ne para, ne de herhangi başka maksat için yap- madığım hakemlikde, tek arzum seyirci- nin itimat ve takdirine mazhar olmaktı. Bu gün buna nail omuş bir insan olarak heyecanımı zaptedemediım.. Bu vesileyle bilgili ve tarafsız Ankara seyircisinin gösterdiği' olgunluğa da hayran kaldı Böyle seyirciyi dünyanın dört bir yanın- da bulmak çok güçtür» diyen Dündar Karakaplan yavaş yavaş yerinden kat karak duş» doğru yürüdü. Bir hakemin sevinç gözyaşlarıydı bu.. Organizasyon Yeni vesikalar Hâdise, haziran ayı içerisinde Fener- bahçe'nin yaptığı umumi kongreden sonra meydana gelmişti. Uzun boylu, sa- rışın ve dökük saçlı bir gencin mikrofo- nu eline alarak hususi organizasyonlar- da yolsuzluk yapıldığı iddiasında bulun- ması ve bazı idarecileri itham etmesi dâ- vaya başlangıç teşkil' etmişti. O günden bu tarafa spor efkârı umumiyesi, hattâ onun haricindekiler bu dava ile alâka- lanmışlardı. de buna ait yeni bir haber, iddia, hattâ yeni bir itham yer almakta idi. Kim haklı, kim haksızdı? Mevzu, a- dalete intikal ettiği için hiç kimsenin bir şey söyleme hakkı yoktu. Geride bı- raktığımız hafta içerisinde gazeteler Mu- hittin Bulgurlu'nun Yugoslavya'dan ge- tirdiği bir vesikayı neşrettiler. AKİS bundan evvelki sayılarında basketbol ka- filesine katılarak Muhittin Bulgurlu ve dâvası davasını — geçti Avukat Ertuğrul Akçan'ın Yugoslavya'- ya beraberce gitmelerini manalı bulmuş ve bunun yeni bir vesika tealini için yapılmış bir hareket olduğuna işaret et- mişti, Nitekim aradan geçen günler bu hakikati ortaya koymuş bulunuyor. Sa- rajevo kulübünden getirilen mektupta mezkür kulübün idarecileri İstanbul'da yaptıkları 18.000 lıra aldıklarını, zerine 28.000 liralık makbuz imza ettik- lerini bildirmekteydiler. Arada dokuz bin lira oynamaktadır. Bunun ne oldu- ğu meçhuldür. Vakıa bu haberin gaze- telerde intişarından üç gün sonra Be- şiktaş kulübü Başkanı Sadri Usoğlu ba- sına 'bir açıklamada bulunmuştur. Onda da Vesikanın gazetelerde neşrinden bir gün sonra, ya- ni geçen Cuma günü Kadıköy'deki Ü- çüncü Sulh Ceza Mahkemesinde evvelce itham edilmiş olan idarecilerini Bulgur- lu aleyhine açtıkları hakaret dâvasına bakılmıştır. Rüştü Dağlaroğlu'nun gös- terdiği şahit dinlendikten sonra her iki tarafın avukatları ufak tefek şakalaşma- larda bulunmuşlar ve dâva 27 Ekim gü- nüne talik edilmiştir. Tenis Azimli bayan caipliklerle dolu bir seri neşriyat ya- pan Ankara Radyosunun geçen Pa- zar günkü Daldan Dala programında da bir hayli yenilikler bulduk. Bu neşriya- tın ismi değiştirilerek Daldandala Gaze- tesi O de spor sayfasına rastladık. Spor sayfa- 33