7 Ocak 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

7 Ocak 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

KADIN Talihli Victorie Para, güzellik, şöhret kazanmıştı. Şimdi yirmi dokuz yaşın- daydı Yeni evliler 2500 kişilik bir davet- li huzurunda evlendiler ve eniz- de balayı seyahatıne çıktılar. Fakat dönüşte çiftlikte yerleşip orada yaşı- yacaklarını söylediler; çünkü Michel çiftçi idi.. Ve, Paris guzelıne şu meş- hur saadet formülünü öğretmeye ka- rar vermişti : iki kalp ve bir saman- lık saadet için kafi gelırdı Yılbaşı hediyeler Bir — müddet evvel, yedi yaşına gi- ren Ingıltere prensi küçük Char les Noel münasebetiyle de, bir hedi— ye bombardımanına uğradı.. Dünya- nın dört bir tarafından, ona neler ve neler gelmişti! akat hediyelerin içinde, bir ta- nesi küçük prensi bir hayli şaşırttı: Bu Edinbourg dükünün reisliğini yap- tığı bir spor klübünden gönderilmiş- ti ve nefis bir whisky — şişesi idi.. Charles şaşırdı fakat Philippce mem- Londra'da, hava meydanında genç ve güzel bir kadın heyecan ve telaş içinde Los Angeles'ten gele- cek olan tayyareyi bekliyordu.. Genç kadın artist Pier Angeli idi ve cası şarkıcı Vic Damone'un gondere— ceği Noel hediyesini bekliyordu. Tam 7 saat bekledi çünkü tayyare yedi saat rötar yapmıştı.. Nihayet tay- yare indi ve ona kocaman beyaz bir bohça gibi birşey uzattılar.. Pier Angeli bohçayı araladı ve kıymetlı hediyeye sarıldı, öptü öptü.. Koc ona tayyare ıle 4 aylık bebeklerını yollamıştı.. 24 Perry Damone vakıa, dört aylıktı ama hayatta çetin bir mücadele ge- çirmişti.. Annesi 4 aylık hamile iken, tayyare ile Şikago' ya gidiyordu.. Pier Angeli bu sarsıntıdan yere düştü. Kalçası incinmişti. Beş ay sonra do- ğacak olan çocuğun hayatı ise, tehli- idi.. Pier Angeh kendi ölümü pahasına bu çocuğu istiyordu.. Doktorlara onu kurtarmalarını rica etti.. üstü, kıpırdamadan t sonra da doguma kadar, koltuk deg— nekleri ile yürüdü Çocuk ancak Vahım bir ameliyat neticesi, hayata dogabıhrdı Ve doğdu. Londra'da film çevirmek üze re bu- lunan bir İtalyan artıstının en büyük Üüzüntüsü yılbaşı tatilini ailesinden uzakta geçirmekti.. Fakat kocası o- oş bir sürpriz yaptı.. Noel için Perry yi yolladı. Amerika Ziyafet kaidelerinde ihtilal!.. Bugün ler gayet değişik ve yeni bir şe- kilde yapılmaktadır ve son zamanlar- a, bu yenilik cereyanları, kısmen Avrupa'yı da alakalandırmıştır. Herşeyin sadeleştıgı ve pratıkleş— tiği bir devirde ziyafetlerin, müm kün mertebe basıtleşecegı aşikardı ama bugün New York'ta ortaya atı- Amerika'da, yemekli davet- Prens Charles Veliaht viski arzu ederler mi? Pier Angeli En güzel hediye lan yeni yemekli davetler eski adet- lerin mühim bir ihtilale tabi olduğunu göstermekte ve kılardan başka, herkesi şaşırtmaktadır. Yemek odası ne işe yarar Avrupalılar — ister hoşlansınlar, is- ter hoşlanmasınlar New Yorklular, kendi kendilerine bu suali sorduktan sonra, yemek odasının evlerde, tama- mile fuzuli bir yer işgal ettiği kana- atine varmış ve onu yok etmeğe ka- rar vermışlerd w Yorklu bu sayede daha ge- niş bır Living-room'a veyahut faz- ladan bir yatak odasına sahip olu- yor ki, bu da onun hayatını daha ca- zip hale sokuyor.. Genişleyen bir li- ving-room yeni bir kütüphane köşe- si demektir ki orada, Amerikalı is- tediği gibi müzik dınler film oynatır ve anlaşılan bu onun için yemek ye- mekten mihim Her ne duşunce ile olursa olsun, bugün New-York'ta birçok evlerde yemekodası mevcut değildir. Ve usun yemek masası ile etrafına dizilmiş sandalyeler yerine lıvıng room da şi- n yemek köşeleri nazarı dikkati celbetmektedır Yemekli Bir —ev halkının ihtiyacını karşıla- yabilecek olan bu yemek köşe- leri on kişilik bir davette, tabii ta- mamile battal kalır.. Buna karşı dü- şünülen tedbirler nedir?.. Vaktile bu gibi vaziyetlerde, ev sahibi evvelden büfe hazırlardı.. Misafirler de büfe- den yiyeceklerini alır. beceriklilik de- recelerine göre bir yere ilişir, ta- baklarını dizlerinin üstüne yerleşti- AKİS, 7 OCAK 1956 davetler