7 Ocak 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

7 Ocak 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SPOR İddialı maçtan görünüş Pozun neticeye faydası olmadı Futbol Profesyonel lig Dokuzuncu hafta spor faaliyeti ba- - kımından oldukça hararetli ve bi- raz da sürprizli' geçti. 1955 yılının son gününde Galatasaray Kasımpaşa- 13 mağlup ederek koca bir yılı başarı ıle kapattı. Aynı gün Şeref stadında Emniyetle karşılaşan Vefa 2-0 galip durumda iken peş peşe iki gol yiyerek sahadan 2 - 2 berabere ayrıldı Atmış oldugu iki gol kendi- sini "emniyette" hissetmesine kafi ge- lememişti. 1956 senesinin ilk galibiye- tini hangi takımın kazanacağı pek çok spor severin zihnini kurcalıyordu. Bu sebeple, geceyi çeşitli eğlence yer- tutmaktan geri kalmadılar. Fenerbahçe taraftarları umduklarını bulamamanın teessürü ' içinde geri döndüler. Aynı sistemde oynayan iki rakipten Adalet'in daha canlı ve düz- gün oyunu, Sarı - Lacivertli takımın hatları arasındaki bağları koparmaya kafi geldi. Doğrusu Adaletliler haklı bir galibiyet aldılar. Hiç kimsenin bunu küçümsemeye ve olduğundan başka göstermeye hakkı yoktu. Ada- let çetin bir rakipten kurtardığı iki puanla şimdiki halde puan cetve- linde beşincilik mevkiindedir. Birinci devrenin resmen nihayete erebilmesi için muhtelif sebeplerle tehir edilen Galatasaray — Bey ve Beşiktaş - Beyoğluspor maçlarının oynanması lâzımdır. Bu itibarla bu hafta yapıla- cak olan karşılaşmalardan sonra lig 32 maçlarının birinci devresi nihayetle- necek ve takımların durumları açık- ça belli olacaktır. Şimdiki vaziyette ir maçı eksik olmasına rağmen.Ga- latasaray 13 puanla lider durumda- ır. Kendisine en yakın olan Fener- bahçeyi bir puan geçmektedir. Ü- çüncü durumda bulunan Beşiktaşın da bir maçı eksiktir ve 12 puanı var- dır. Onun Beyoğlusporu yenmesı nor- mal olur. Fakat Galatasaray ın Bey- koz manıasını aşacağı peşinen söyle- nemez. Çünkü Sarı-Siyahlı takım son defa Istanbulsporla berabere kalmış olmasına rağmen 11 puana sahiptir ve dördüncü durumdadır. Mevsim i- çinde kazandığı başarılar ise - büyük takımlara karsı - herkesin malumu- dur. Bu itibarla mevcut ölçüler her ne kadar Galatasaraya şans tanıyor- ve onu kâğıt üzerinde galip ilan edi- yorsa da, kat'i netice yüzde yüz bu olacaktır denemez. Yukarıda da işaret ettiğimiz gibi lig maçlarının bırıncı devresinin hakiki veçhesi, ancak afta yapılacak olan arşılaşmalar— dan sonra meydana çıkacaktır Fenerbahçedekı hadıseler Uzun boylu, d lunmamızın sebebi hem yeni seneye çocuklarla beraber girmek ve hem de senenin ilk gününde ilk galibiyeti el- de etmektedir" diyordu. Bu, yılbaşı akşamını Modada kampta geçiren Fe- nerbahçe kulübünün Umumi Kapta- nı — Ertuğrul Akça idi. Akça, pek fazla konuşmazdı. Bazen büyük maçlardan evvel "rakibimiz çok kuv- vetlidir. Normal olarak bizi yenmesı lâzım" gibi sözler sarfeder, ama her kes bunun ne manâ ve maksatla SsÖy- lendiğini anlardı. Fazladan kasit öl- çüsüz de olabilirdi. Belki mesleğinin avukatlık olması böyle ihtiyatlı ve sade konuşmasını icap ettiriyordu. A- ma evvelce - milletvekili olmadan ev- vel - Osman Kavrakoğlu da avukat- lık yapıyordu. Fakat o ihtiyatsızdı. Ve aklına geldiği gibi konuşuyordu. Her ne hal ise istenen, konuşmak de- ğil takımın sahada galip gelmesi idi. Fakat Fenerbahçeliler ellerinde Tür- kiye'nin en iyi elemanları bulunma- sına rağmen bir türlü netice alamı- yordu. Buna bir çare aramak, elbet- te, lâzımdı. Fakat çareyi arayacak ve mevcut ihtilâfları kökünden kesip atacak şahıslar ortalıkta gözükmü- yordu. Osman Kavrakoğlu meşgul Kulüp başkanı Zeki Rıza Sporel muhtelif vazifeleri oldugu için i- dare heyetine muntazam gelemiyor ve çalışamıyordu. Fenerbahçeden baş- a Moda Deniz Kulübünün de Başka- nı, bir bankanın idare meclisi azası ve milletvekili idi. Bütün bu yüklerin altından kalkıp Fenerbahçe kulübüne ayıracak zamanı yoktu İkinci Baş- Adalet: 1 — Fenerbahçe: 0 Buyrun bir mağlubiyet AKİS, 7 OCAK 195$