4 Ocak 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

4 Ocak 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

raz daha şanslı addedilebilirdi. Bir koşudur tutturdular ve diğer satış tezgâhlarında yeniden şanslarını de- nemeye gittiler. Siyah mantolu hanı- ma gelınce — Bir telefon her şeyi hallede- bilir. Telefonla sorarlar, etin kaçta hattâ ne çeşit gelecegını Öğrenir ye ilân ederlerdi. Vallahi gazeteye vere- ceğim!" diyordu. Soğuktan elleri mosmor olmuştu. Ayaklarım sürüyerek söylene soylene çekti gitti. Moda Gündüz bluzları 958 kış modasının en bariz hususi- yeti bluzların kazandığı ehemmi- yettir. Gündüzleri evde veyahut bü- roda, kadının en büyük kolaylıkla giyineceği kıyafet dar bir ekle yünden veyahut jarseden yapılmış bluzlardır. Bu bluzların eteğin üstü- ne serbest şekilde düşürülmesi — ye belin kemerle sıkılmaması da şarttır. Hattâ bel hattının, penslerle, fazla gösterilmemesi ne de dikkat etmek' lâzımdır. Bu tip rahat bluzlarda kol- lar ekseri düşük olarak takılmıştır yaka ya hiç yoktur ya e ve herhangi bir kolyenin, ıgnenın ta— kılmasına müsait şekildedir. Yünün memleketimizde pek bulunmaması, fiatların yüksek ve kalitenin duşuk olması bizi jarseyi tercih etmeye sevketmelidir. Yünlü, jarse — bilhassa müsaittir. Piyasada bulunan ince şal desenli yünlüler de bluz yapmak i- çin çok elverişlidir.. Fakat çiçekli kumaşlardan uzun kollu, şömizye bi- çimi bluzları tercih etmek - İâzımdır. Zaten prensip olarak neş'eli, frapan Yün bir bluz En sade kıyafet AKİS, 4 OCAK 1958 Bir gece bluzu Garnitürü: Bir broş kumaşlarla klâsiğe — kaçan biçimleri ve ciddi kumaşlarla da dekolte bi- çimleri seçmek daha muvaffakiyetli netice verir. Jarselerden ve ince düz yunlulerden yapılmış olan bluzlara bir iğne, bir çiçek, bir uzun kolye takarak süslemek mümkündür ve bu takdirde dümdüz biçilmiş kolsuz ve yakasız bir bluzla gece dansa gitmek dahi kabildir. Gece bluzları Fakat modanın hususiyetini teşkil eden şey elbetteki senelerden beri zaten mevcut olan jarse ve yün işi gündüz bluzları değildir. Bu sene- nin en buyuk hususiyetini muslin, lâ- ve sim iplikle Örülmüş bluzlar teşkıl etmektedir. Müslin bluzlar için beyaz, kırmızı, eflâtun, pembe, kısa- cası her renk mübahtır. Gündüz bluz- larının aksine gece bluzları eteğin içine girmekte, bazan belde birkaç çiçekle, bol bir kuşakla toplanmak- tadır. Müslin bluzların biçimi bazan sade bir şömizyeden ibarettir. Bil- hassa frapan renkliler için bu biçimi tercih etmek ve bu biçimi bir kolye, iğne, çiçekle süslemek mümkün- dür. Tamamiyle kolsuz, açık yakalı bluzlar da vardır. Bunların büzgüleri arkada bağlanan bir geniş biyenin, içinde toplanmıştır. Turvakar kollu acık veya kapalı yakalı her türlü bi- çim de mevcuttur. Müslin yerine or- ganze veyahut naylon tipi yeni ku- maşlardan kullanmak mümkündür.. İşte senelerden beri demode addedilen bu tip gece bluzları güzel bir gece e- teklıgl ile mükemmel bir dans elbise- si olmaktadır. Etekler için en gö,zde kumaş renkli, parlak satenlerdir ve KADIN bu tip bluzların altından düz hat ü- zerine kesilmiş geniş ve zengin pleli etekler tercih edilmektedir. Eteğin içine sokulan veyahut bluzun kumar, şından bir kuşağın içinde toplanan— yeni gece bluzlarının en bariz husu- siyetleri blüzan olmalarıdır. Yani be- dene yapışık değil bol olarak biçil- mişlerdir ve yalnız belde toplanmış- Sim iplikle Öörülerek hazırlanan gece bluzlarına gelince; bunlar dar eteklerle giyilmektedir, eski zamanın olsuz, yakasız, tığla örülmüş düm- düz bluzlarını hatırlatmaktadır. Ha- fif bir bolluk belden aşağıda biten | lâstik örgü ile toplanmıştır ye bluz müslin ile duble edilmiştir. Bluz mo- dası, gündüz olduğu gibi gece için de büyük rağbet görmüştür. Çünkü hem yüze yakışır, hem daha kolaylıkla te- min edilebilir, hem de çuval moda- sından çekinen birçok kadınlar için can kurtarandır. Kadınların ortaya attığı yeni bir moda da, yün ve orlon ceketlerin ge- ce ceketi olarak giyilmelerini müm- kün kılmıştır. Bu ceketlerin iliklenen ön kısımlarını inci ile, pulla işliyerek süslemektedirler. Birçok memleket-, lerde bu işli motifler hazır olarak satılmaktadır ve — kadınlar bunları alıp bluzlarına iliştirmekle iktifa et- mektedirler. Gece bluzlarının da gün- düz bluzlarının da en büyük fayda gardrobu kolaylıkla — zenginleştirme- leridir. Kalmış parçalardan, bozuntu- lardan yeni yeni bluzlar diktirmek veya dikmek hiç te zor birşey değil- dir. Bluz modası iyice yerleştiğine göre artık hiç bir kadın "benim ge- ce elbisem yok" diyemiyecektir. Şömizye biçimi bluz Gardrobun zenginliği 23