31 Ekim 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

31 Ekim 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

YASSIADA DURUŞMALARI. Menderesin kendisi aleyhinde bir dâ- va açmış olduğunu, bu yüzden belki onun husumeti bulunabileceğini söy- ledi. Hayır, şahitliğe mâni bir hali yoktu. nin eski İstanbul ve İzmir milletvekili alâka uyandırıcı bir kaç müşahede anlattı. Meşhur celseden bir müddet sonra. Meclisin kapısında ettiğinden dolayı övmüştü. adamlarının bazen istifa etmeleri ge- tahrike çalışmıştın" diye yazmıştı. Cihat Baban şöyle dedi: "— Bunu, yüksek heyetinize Na- mık Gediğin karakteri hakkında bir fikir vermesi için arzediyorum Cihat Baban kendisini kann anlatıyordu. O kadar ki, bir ara el- lerini ceketinin cebine soktu. kenarda duran deniz o subayı -Ame- rikan filmlerindeki deniz assubayla- rını hatırlatan bir adam- gerekli ikazı yaptı. yaklaştı, Cihat Baban an- ce içeri tıktırmıştı. Evet, "bunun adı namussuzluktu' Başkan Cihat Babandan hâdise- lerin mürettep olup olmadığını, mü- rettepse tertipçilerinin kimler olaca- gını sandığını sordu. eski milletvekiline gördükleri ve bildikle- ri, müşahede ve intibaları bunların tertip olduğu kanaatini vermişti, Tertipçilere gelince, Baban Mende- resin haberdar bulunmamasına kân görmediğini belirtti. im- O tarihler- Adnan Menderes Meclis kürsüsünde ve Yüksek Adalet Divanı huzurunda Kuyruğunu tramvay çiğneyen sahte yeleli aslan reken zamanları olur. Bunu anlamış bulunman takdire değer" demişti. Bu nun üzerine müntehir İçişleri Baka- nı Şu cevabı vermişti: — Beni çamura bulamak istedi, fakağ | muvaffak olamadı" Bahsettiği, düşük Başbakan Men- deresti. Ancak daha sonra, Mende res kendisini tekrar yanına alıp Ba- kan yaptığında Gedik, bir o polemik esnasında Babana karşı "Sen bir za- manlar beni Başbakanıma karşı da 22 latmaya devam etti. İkinci hâtırası, Kıbrıs Türktür oOcemiyeti (o başkanı Hikmet Bille alâkalıydı. Hikmet Bi- li, tevkifinden sonra gidip ziyaret etmişti. Hikmet Bil "Bunun adı na- mussuzluktur" diye köpürmüştü. Ci- hat Babana naklettiğine göre Men- deres kendisini otomobiline o almış, cemiyete yardım vaadinde bulunmuş, tavsiyeler yapmış, nasıl çalışmaları lâzım geldiğini söylemiş, sonra da ertesi gün, hâdiseler, patlak verin- de Menderes her şeyden Bayarı ha- berdar ettiğine göre düşük Cumhur- başkanı da her halde tertiplilerin a- rasındaydı. Köprülünün o safta bu- lunmaması pek muhtemeldi. Ötekiler hakkında bir kanaat sahibi değildi. Kırmızı görmüş boğa ihat Babanı tanık mahallinde Fet- hi Çelikbaş takip etti ve işte o an- dan itibaren Adnan Menderes kırmı- zı görmüş bir boğanın ruh haletine büründü, Çelikbaşa ömrü billah ta- AKİS, 31EKİM 1960