5 Haziran 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

5 Haziran 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER âda Duruşmaları, muhtemel kararlar karşısında tutum gibi meselelerin de gözden geçirildiği o hususunda meş- hur "yakın çevreler" haberler yayın- lamaktan geri kalmadılar Sıtkı Ulayın Başbakanlığa gelip Fahri Özdileki Bakanlar Kurulu top- lantısından alıp götürdüğü gün öğle- den sonra başlayan toplantı aralıksız saat 17:30'a kadar sürmüştü. Madan- oglu, Fikret Kuytak, Sami Küçük ve Suphi Gürsoytrak gibi bazı üyeler seyahatte bulunduklarından toplan- tıda yoktular. Diğer M.B.K. üyeleri- nin hemen hepsi hazırdı. M.B.K. üyeleri, on dakikalık ara- hazırlamakta olduğu seçmen kütük- leri geliyordu. Kütüklerin ne zamana yetişeceği kesin olarak bilinmiyordu. Tartışmaların en hararetlisi Öz- dilekle Ulayın Başbakanlıktan ayrı- lıp Meclise geldikleri zamana rastla- dı. Hava kararmış, elektrikler yakıl- mıştı. Toplantıya sivil (o kıyafetlerle iştirak etmiş Olan ü i kravatlarını gevşetmişler, rinin yakalarını açmışlardı. İ sırada siyah bir station-wagon Mec- lisin önünden hızla kalktı ve Çânk'a- ya İstikametine yöneldi. Otomobilde M.B.K. Sekreterlerinden Albay Se- zai Okan bulunmaktaydı. Okan, Köşk bir an ewel tamamlamasıdır. Kurul oldukça zorlu bir çalışma devresine girmiş, Recai Seçkinin başkanlığında her gün toplanarak çalışmalarını hız- landırmıştır. M.B.K. nin -Ulayın ta- biriyle-, "samimi sırasında Yargıtay binasında Yüksek Seçim Kurulu toplantıya başlamak üzerey- di. Ne hikmettir bilinmez, Kurul, ça- lışmaların ne merkezde olduğunu, ne kadar ilerlendiğini, nereye gelindiği- ni gizli tutuyor, bu hususta kimseyi tek kelime çıtlatmıyordu. Kurul üye leri Yargıtay binasının kapısından girince hemen göze çarpan kara tah- M.B.K. üyeleri ve Başkan Gürsel dan sonra saat18:40'da başlayan top- lantılarına gece yarısına kadar de- vam ettiler. Yemeklerini (Meclisin içinde yiyen İhtilalin öncüleri, bu de- rece önemli konular tartışılırken bü- tün arkadaşlarının toplantıya katıl- masını arzuladıklarından, seyahatte- kilere telgraf çekerek, hiç değilse er- tesi gün yapılacak toplantıya katıl- maları için başkentte bulunmalarını rica ettiler. M.B.K. üyelerinin büyük bir kıs- mı Referandumun Temmuz ayı için- de yapılmasını arzuluyordu. Ancak bunun bazı şartları mevruttu. Şartla- rın başında Yüksek Seçimi Kurulunun 14 Menzil-i maksuda doğru te bir hayli kaldı. Döndüğünde saat- ler 21.20'yi gösteriyordu. o Kendisi, Devlet ve Hükümet Başkanıyla gö- rüşmüş, müzakereler konusunda iza- hat vermiş ve Başkanın fikirlerini Öğrenmişti. M.B.K. toplantısını lar halinde terkettiler. İlk çıkanlar arasında Ahmet Yıldız, Kadri Kap lan ve Kâmil Karavelioğlu vardı. Sa- londan en son Sezai oOOkan ayrıldı Meclisin döner kapısından en son çı- kan da gene Sezai Okan oldu. Kapalı kutu Refarandum tarihinin gili eri Önemli müşkül, üyeler grup teşbitiyle il- muhakkak Çankaya Köşkünde ki, Yüksek Seçim Kurulunun, işlerini tanın sağ tarafına yapıştırılmış bir tamimden sonra, Allah bilir, bu konu- larda konuşmak şöyle dursun, düşün- mekten bile vazgeçmişlerdi. Tamimin altında Başkan Seçkin imzası bulu- nuyor ve çalışmalar hususunda soru- lacak sorulara tek kelime bile cevâp verilmemesi ihtar ediliyordu, İşin gü- zel tarafı. Kurul Başkanı Seçkin de duvar kesilmişti. Cuma günü saat 16'da ek oplantıya Seçkin, zamanın geldi. Daha evvel Basın - Yayın e kanlığına gitmi eçimde Radyo- nun faaliyetiyle ilgili bilgilet almıştı. AKİS, 5 HAZİRAN 1961