5 Haziran 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

5 Haziran 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

SPOR Futbol İlk imtihan Mili takımımız ilk imtihanım, bitir- diğimiz hafta perşembe günü Os- lonun Ülieval stadında, Norveç mil- li takımı karşısında verdi. o Oyunu- muz başarılı olmamasına rağmen, Metinin golü ve müdafaa, futbolcula- rımızın canlılığı, ilk imtihanı başa- rıyla sonuçlandırdı. Takımımızı şim- di, Moskova maçı beklemektedir. Moakovada Rusya ile (yapacağımız Dünya Kupası elemelerinin ikinci ma- çı şimdiden büyük önem kazanmış- tır. Futbolcularımız Rusya karşısın- da bir başarı elde edebilirlerse, önü- müzdeki sezon, Norveç ve Rusya ile İstanbulda yapacağımız rövanş maç- larına güvenle bakılacaktır. Bu şe- kilde milli takımımız gelecek yıl Şi- lide yapılacak Dünya Kupası Final- lerine katılma hakkını kazanmış ola- caktır. Rusya futbolu bizim için pek ya- bancı sayılamaz. Son yıllar içinde Di- namo, Spartak, Lokomotiv, Rostov gibi Rusyanın tanınmış o takımları memleketimize gelmişler, Fenerbah- çe, Galatasaray ve Güneşspor da Rus yaya giderek muhtelif şehirlerde maç yapmışlardır. Bu temaslarda Rus futbolunun kuvveti bir daha belir- miştir. Yasin ve Netto gibi dünya çapında iki futbolcuya sahip olan Ruslar, Dünya kupasına da çok iyi hazırlanmaktadırlar. Hazırlıkları biz- den önce başlamış ve Rus milli taka- mı, aylar öncesi kampa alınmış, bir- kaç da hazırlık maçı yapmıştır. Bu maçlar başarılı geçmemiş ve milli takımı sonuncusunda, vada, İngiltere takımlarından Aston Villaya 1-0 yenilmiştir. Ancak Rus milli takımının kuvveti hiçbir zaman nazırlık maçlarıyla ölçülemez. Bu sebeple milli takımımızı Mos- kovada çok kuvvetli bir rakip bekle- mektedir. Bu maçtaki başarımız, de- nilebilir ki, çok iyi bir müdafaa yap- mamıza bağlıdır. İyi bir omüdafaa kurarak Rus akınları tesirsiz bırakıl- dığı takdirde, milli takımımız rö- vanş maçına şanslı çıkacaktır. Yani, yabileceği Rusya maçı için mız on gün süre ile Almanyanın Ha- nover şehrinde kamp yapacaktır. Kamp süresince Almanlar milli takı- mımıza bir spor okulu tahsis edecek- ler ve Alman antrenörler de milli ta- kımımızın İtalyan antrenörü Puppo- Sandroya yardım edeceklerdir. 36 Kupa memleket değiştirdi. Bvaz Şimşekler Dünyanın her kö- şesinde şöhret yapmış bir takım- dır. İspanyanın, Beyaz Şimşekler adı ile tanınan milyonerler takımı Real Madrit, bu şöhretini Avrupa Şampi- yon Klüpler turnuvasına borçludur. Beş yıl arka arkaya Avrupanın bü- tün takımlarını dize getirerek kupa- yı kazanan Real Madrid, bugün bu ünvana sahip değildir. Ancak geçen yılın 'sonunda turnuvanın Üçüncü tur maçlarında Real Madritin Barce- lona karşısında kupadan elenmesi Re- al Madrit taraftarlarını üzmemiştir. Çünkü Real Madritliler kupanın yine bir İspanyol takımında kalacağına i- nanıyorlardı. Halbuki Barcelona ku- pada İspanyayı iyi temsil oedemedi. Geride bıraktığımız hafta çarşam- ba gecesi Barcelona, İsviçrenin Bern şehrinde Portekiz şampiyonu Benfica karşısına çıkarken çok ümitliydi. An- cak Portekizin milyonerler (o klübü Benfica da, şampiyon klüpler turnu- vasındaki Oo başarılarına bir yenisini daha-eklemek amacındaydı. Benfica, maç boyunca Barcelona'dan iyi oy- nadı, hem kupayı, hem de İsviçreli seyircilerin takdirlerini kazandı. So- nunda, şöhretlerin klübü Barcelona yenilgiden o kurtulamayıp, maçı 3-1 kaybetti. Bu sonuçta Avrupa Şampi- yon Klüpler Kupası, Iberik yarıma- dasının bir başka memleketinin baş- ka takımına devretmiş oldu. Benfica, Avrupa Şampiyon Klüp- ler şampiyonluğunu elde edebilmek i- çin sayısız engeli aşmıştır. Bunlar- dan sonuncusu Rapide karşı olmuş- tur. Lizbonda Avusturyanın ünlü ta- kımım çok farklı yendikten sonra, Benfica'nın Viyanadaki rövanşta e- lenmesi imkansızdı ve öyle de oldu. Hattâ maç sonuçlanamadı. Rapid ta- raftarlarının sahaya atlamalarıyla hakem oyunu tatil etti ve Benfica final hakkini kazandı. ugün Benfica'nın çok ateşli ta- raftarları, takımlarının Avrupa şam- piyonluğununun sevinci İçerisindedir- ler. Çünkü Benfica Portekizin en çok sevilen iki klübünden birisidir. Defa- larca Portekiz şampiyonu, defalarca da kupa şampiyonu olan bir klübün, tarihini, Avrupa şampiyonluğu ile de süslemesi gerçekten kıvanç verici bir olaydır. 55 bin kayıtlı üyesi, mil- yonlarca da taraftarı bulunan Ben- fica'nın başarısı aynı zamanda Porte- kiz futbolunun de başarısı sayılmalı- ır. Real Madrit takımı bir maçta Eski camlar bardak oldu AKİS, 5 HAZİRAN 1961