14 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

14 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sayfaya ait küpürler

iki sirkat 1 — Hazım isminde bir adam dün Emimönünde Safa pansiyonundan öteberi çalmış ve zabıtaca yakalanmıştır. 2 — Hasan
 Soğuk dalgası garba w b . doğru gidiyor Şimal denizindeki adalara balon vasıta sile yiyecek gönderiliyor “ Berlin 12 ( Hususi
 Yolda kalan bir tren Son kar fırtımaları yüzünden Afyon İzmir yolu kapanmıştı . Sarfedilen gayret sayesinde yo! açılmıştır .
 Anadoluda kış Balıkesir civarına bir kurt sürüsü geldi Balıkesir guetelen yazıyor: Evelki gece Askeri hastanesi civarına inen
 Tahdidi teslihat 'İngiliz amele fırkasının kararı Londra 12 (A. A.) — Amele sosyalist enternasyonali icra komitesi bu günkü
 Uç yangın 1 — Tatavlada Safa sokağında oturan — komisyoncu — kompanos efendinin fevinden yangın çıkmışsada derhal yetişilerek
 Givar köylere giden şöseler temizlendi Şehir ile köyler arasında kar yüzünden kapanan şöseler karın erimesi ve halkın...
 İtalya - Sırbistan Müddeti biten muahade temdit edilmedi « Taymis » in Belgrat muhabiri bildiriyor: Beş sene evel İtalya ile
 Kar fırtınasından sonra ( Baş tarafı birinci salâfede ) mendüferlerinde de yollar açılmış, münakalât intizam kesbetmeğe...

NCZ 14 Şabert 19207 ' oğuk dalgası garba doğru gidiyor imal denizindeki adalara balon vasıta- sile yiyecek gönderiliyor ” Be şiddetli bir suğuk dal, guklar hüküm dalga in 12 ( Hususi ) — Bütün vasati Avrupada pek 1 hüküm sürmekted manya, Avusturya, Çekoslavakyada pek müthi: üyor. Son iki gün zarfında soğuk garba, İsviçre ve Fransaya doğru ilerlemek- tedir. Fransada havalar son derece & AL- so- oğumuştur. Şimal denizi kâmilen buz tutmuştur. Buradaki küçük adalara balonla yiyecek gönderiliyor. Baltık denizinde buzlar arasında mahsur kalan vapurlara da balon ve tayyareler vasıtaşiyle yiyecek sevkediliyor. Londra, 12 (A.A.) detii İngilterede soğuk dalgası şid- artırmış ve bir çok yerlerde kar fırtmaları hüküm sürmekte bulunmuştur. Bazı demir yollarını açmak için kar makineleri gönderilmiştir. Bir çok trenler oldukları yerlerde kalmış, bazı trenler de büyük teehhürlerle vasıl olabilmiştir. Yaya gidenlerin bir çoğu düşmüş ve bunlardan bir kısmı hastahane- lere yatırılmıştır. Tahdidi teslihat ' İngiliz amele fırkasının kararı Londra 12 (A.A.) — Amele sosyalist enternasyonali icra ko- mitesi bu günkü içtimaında ;bir karar sureti kabul etmiştir. Cemi- yeti Akvama tevdi edilecek olan bu karar — süretinde — tabdidi teslihat —ihzari — komisyonunun mesaisini mümkün olur olmaz ik- mal edeceği ve bir umumi tahdidi teslihat mushedesi ” akdolunarak bu suretle bütün milletler tarafın- dan edilen mutantan vaitlerin ta- hakkuk edeceği ümidi izhar olun- maktadır. Tahdidi teslihat ihzari komis- yonuna bir tezkere göderilmesi de kararlaştırılmıştır. Bu tezkerede komisyonla beynelmilel tred ün- yonlar federasyonu arasında sıkı bir temas tesişi suretile tahdidi teslihat lehinde müşterek bir faa- liyet icrasına ait bir plan tanzimi teklif edilmektedir. Beynelmilel Koopertifler birliği- 'ne de bir davetname gönderilerek bu harekete iştirak etmesi talep edilecektir. İera kömitesi bunlar- başka bir karar sureti daha ka- bul etmiştir . Bunda Yugoslav sosyalistleriyle olan tesanüt teyit olunmaktadır. Amele sosyalist fırkaları Yugos- lavyada demokrasinin — yeniden teessüsü lehinde Yugoslav sosyal demokratlarına - muzaheret - ede- ceklerdir. Soğuklar ve Ekin Bir müddettenberi hemen bilâ istisna memleketimizin her tara- fında gşiddetli soğuklar devam etmektedir. Bu vaziyet karşısında hatırmıza gelen ziraatımızın bu soğuklardan müteessir olup olm- yacağıdır. Bu hususu alâkadar- lardan tahkik ettik ve öğrendik ki yaziyetin — ziraatımızı — müteessir etmesi / şimdilik varit değildir. Çünkü, heinen her tarafta mevcut karlar mezruatı soğuktan muha- faza elmekte ve donmadan kur- tarmaktadır. Binaenaleyh ziraali- miz için endişe edilmemektedir İvapur satmak. için Manş tüneli İngilterede mühim bir içtima Londra(A.A) — M. Macdonald ile M. Lloyd George M. Baldvin tarafından kabul edilmişler ve mumaileyh ile görüşmelerdir. Londra 11 (ALA.) — M. Bak- dwin, M. Makdonald ve M. Lloyd George Manş. tünelinin inşasına ” T eallik teklife dair tetkikatta aak özere teşkili düşünü- leu xomitenin vazifesi ve sureti terekkübü hakkında müzakeratta bulunmuşlardır. ——— Zonguldak Ticaret odası kongrası Zonguldak 11 | Hususi | — 14 Şubatta vilâyet Ticaret odası fev-) kalâde kongrasını aktedecektir. Kuru Çeşmedeki kömür depoları Zonguldak 11 (Hususi) — Kuru Çeşmedeki depoların kaldırılması havzanın iktisadi vaziyetini sarsa- cağı için madenciler depoların İLEan KGi küacantin balümmal tadırlar. Tren müsademesi Belgrat, 12 (A.A) — Bir yolcu treni amele nakleden diğer bir trene çarpımıştır. 20 kişi yaralan- mıştır. Bunlardan bir çoğunun vaziyeti ümitsizdir Büyük yangın Amesterdam 12(A.A)— “Leidem,, belediye dairesi bir yangın neti cesinde harap olmuştur. Bu sırada bir çök kıymetli evrak ve evrak mahzenleri mahvolmuştur. Diger bir yanğında bir tiyatro ile ya- mındaki kahve yanmıştır. Üçüncü bir yanğındada itfaiye — kışlası muhterik olmuştur. Rüsumata vapur teklifi Rüsumat — idaresince — kaçakçı | takibinde kullanılmak üzere süratlı vapurlara — ihtiya, Bi günlerde mühteli ceat Te şavirliği - tarafından mektedir. tmiştir, ifler Rüsümat bahr tetkik edik İtalya - Sırbistan Müddeti biten muahade temdit edilmedi « Taymis » in Belgrat muhabiri bildiriyor: Beş sene evel İtalya ile Yugoslavya arasında imzalanan muhadenet muahedesinin müddeti 27 kânunusanide münkazi olmuş- tur. Her iki taraf bu muahedenin tecdidine lüzum olmadığında zım- 'nen müttefiktir. Belgrat matbuatının buna ait mütalâatının umumi ruhu şudur: | Muahedenin inkizasının büyük bir ehemmiyeti yoktur. Çünkü bu muahede, gayesi olan iki memleket arasında mütekabil dostluğu temine muvaffak olma- | amıştı. - Bunun bir. misali Tiran | muahedesidir. Gazeteler müddeti biten mu- ahedenin yerine İtalya ile Yugo slavya arasında bulunan bütün muallâk mesaili halledecek bir hakiki misakın akdi. arzusunu iz- har ediyor. Lâkin her iki hükümet hali ha- zırın böyle bir misak akdi. için müzakeratta bulunmağa müsait | olmadığı kanaatındadır. Sinyor Musolini böyle bir mi- saka aleyhtar “değildir. Fakat bu- 'na dair cereyan edecek müzake- ratın başlamasından evel müna- sebatın şimdikinden daha eyi ol- ması kanaatındadır. Sinyor. Mu- sulini ber şeyden evel Yugo slavyadaki “yeni idarenin ne ne- tice vereceğini öğrenmek istiyor. Bahusus idarei mutlakanın sabık demokrasi — idarelerinden — daha ziyade Sırp ve Hırvat unsurlarının münasebatına hüsnü tesir edip etmiyeceğini anlamak istiyor. M. Musolininin şimdilik dikkat eylediği nokta İtalya - Yugoslavya münasebetinin İtalya ile diger Balkan hükümetleri arasında tesi: tasavvur olunan sıkı revabite tesi- rini meneylemektir. Filvaki Nettu- no ve Belgrat muahedelerinin tasdiki üzerine İtalya ile Yugos- | lavya arasında ihtilâflı meseleler- den Dalmaçya sahiline ait olan- ları balledilmiştir. Lâkin ortada | Sloven hududu meselesi vardır. M. Musolininin — iki hükümet arasındaki — münasebatın - samimi olmasını talep eylemekten mak- sadı İstiryadaki Sloven unsurunun İtalyalanlaştırılmasına Yugu slav- yanın zimnen muvafakat eylemesi demekti İtalya ile Yuguslavyo arasımda itilâf husulü için iki çare vardır: Ya İtalya akalliyetlere karşı takip eylediği siyaseti terketmeli yahut Yugoslavya hükümeti İtalyadaki Slav unsurunun — İtalyanllaştırı- masını hazmeylemelidir. Bu sırada balkanlarda seneden seneye İtalyan nüfuzu sağlam bir surette yerleşmekte ve yugoslavya hükümetinin faaliyette bulunması- na meydan kalmamaktadır. Maarif vekâletinin bu sene yaptıracağı bhinalar Maarif Vekâletinin bu sene zar- fında ve yazın başlayacağı bina- lar için bir mimar heyeti te tadır. Plânlar ihzar edil- arsaların iyetleri ile şehirlerin müstâkbel inkişafları nisbetleri tetkik olunmak- | tadır. Kar fırtınasından sonra ( Baş tarakı birinci saküfede ) mendüferlerinde de yollar açılmış, münakalât intizam kesbetmeğe başlamıştır. Yeşilköy trenleri bu gün tarife mucibince hareket et- | mektedir. 10 günden beri Çerkesköy civarında karlara saplanıp kalmış olan” Ekspres ve konvansiyonel trenleri yolcuları dün akşam şeh- rimize gelmişlerdir. Bu günden jaren Avrupa ve Edirne tren- leri muntazaman hareket edecek- lerdir. Damlardan atılan karlar Demlarla su boruları üzerinde birikmiş olan buz parçalarını bazı kimseler kırarak yerlere atmakta ve bu suretle yollardan geçenler büyük bir tehlike geçir- mektedirler. Damların temizlenmesi doğru- duür, ancak tathiratın gece hbalkın geçmediği zamanlarda yap- mak daha muvafıktır. Şişlide Bulgar çarşısında Bey- oğlu muntakası için su taksim eden terkes şirketinin büyük bir deposu vardır. Bu depo etrafın daki ker 2 metro irtifandadır. Buradan geçmek imkânsızdır . | Ayni zamanda deponun etrafı buzlarla — kaplanmıştır ." Terkos şirketi bu buzları kırdırmalıdır. Givar köylere giden şöseler temizlendi Şehir ile köyler arasında kar yüzünden kapanan şöseler karın erimesi ve halkın sarlettiği gayret sayesinde açılmış ve dünden iti- baren araba münakalâtı temin edilmiştir. Dün Kısıklı civarında küçük zabit mektebi talebesinden bir Efendi, mektebin Önüne kadar sokulan bir kurt sürüsünün teca- vüzüne uğramış, fakat bu genç yetişen — jandarmalar tarafından kurtarılmıştır. Uç yangın 1 — Tatavlada Safa sokağında oturan — komisyoncu — kompanos efendinin fevinden yangın çıkmış- sada derhal yetişilerek söndürül- müştür. 2 — Dün Harbiye mektebi mutfağının bacasındaki kurumlar tutuşmuş, hemen söndi oturan İbrahim beyin evinden anğın çıkmış - hemen — yetişe itfaiye tarafından bastırılmıştır. iki sirkat 1 — Hazım isminde bir adam dün Emimönünde Safa pansiyo- nundan ötekeri çalmış ve zabıtaca yakalanmıştır. 2 — Hasan isminde biri dün Tramvay kondöktörü Celâl efen- dinin cebinden 66 lira çalmış, polisçe yakalanmıştır. Unkapanında bir ev yıkıldı Uukapanında Arabacılar soka- gında oturan Sadık efen; karın — ağırlığından — çöki Nüfusça zayiat yoktur. Asya vapurunda şüphdli bir ölüm Kalafat yerinde duran Asya vapuru amelesinden Ateşci Sabri dün gece birdenbire vefat etmiş, arkadaşı Mevlüt de ağır surelte hastalanmı; Görülen lüzum uzerine Sabrinin cesedi hastahaneye kaldırılmış ve tahkikata başlanılmışlar. üştür. | Anadoluda kış | Balıkesir civarına bir kurt | civarına inen Kurt sürüleri kunç ulumalarile o civar ahalisini sabaha kadar uyutmamışlardır. Gene evelki gece Balıkesir Garipler mezarlığı civarına nakl- edilmiş olan koyun sürüsüne çok kalabalık bir kurt sürüsü bücüm etmiş, çobanlarla epice mücade- leden sonra kurtlardan ikisi itlâf edilerek diğerleri kaçırılmıştır. Kışın şiddetinden her sürü sa: hibi beşer onar koyun telefat vermişlerdir. Yolda kalan bir tren Son kar fırtımaları yüzünden Afyon - İzmir yolu kapanmiştı - Sarfedilen gayret sayesinde yo' açılmıştır . g Fırtına günlerinde hemen bütün batta trenlerin seyrü seferi nkıtaa uğramış — bulunmasına — rağmen yolcular vesaiti mevcut yerlerde bekletildiklerinden ıztırap çekme- mişlerdir. yalnız bir. marşandiz katarı, iki istasyon arasında kal- mış, ne ileri, ne de geri gideme- miştir. Aç kalmak tehlikesi geçiren katar memurlarını kur- tarmak bir imdat treni tahrik edilmiş ekmek ve katık da götürülmüştür. — İli — lokomotifle tahrikedilen imdat treni marşan- dizi kurtarmağa muvaffak olmuş ve çıktığı istasyona getirmiştir. Hava mahsulât üzerine nasıl tesir yaptı Manisa merkez kazasında tuğ- yandan 2224 dönüm buğday, 430 ırpa 93 dönüm haşhaş, bakla, 80 dönüm yulaf hasara uğramıştır. Soğuklardan haşhaş ve baklaların yüzde on. beş derecesinde yaprakları bozul- muştur Bahıkesirde bütün vilâyet da- hilinde kış çok fazladır. Karden evel ova köyleri mahsulâtı tuğ- yyanlardan yüzde otuz nisbetinde zarar görmüştür Burdurda ekinler karlarla ör- Henüz uyanmağa başla- çların zarar görmüş olma- sından korkuluyor. Burüdet nakıs 'on birdir. Denizlide son baharda ve kışla havalar zeriyata müsait gitmiştir. Bu sene Denizlide yağan yağmur lar geçen sene ki yağmurlar de- recesine yaklaşmmıştır. Ekinlerin neşvünüması mükemmeldir. Son günlerde yağan karın kalınlığı 22 santimdir. Burudet nakıs dokuz- dur. Çanakkalede evelce — tuğyana maruz kalan bububat bakla ve zeytin mahsulâtı son ” danlarda — yüzde on zarara uğramıştır. IDAREHANE — Telgraf adresi F — Cünderiler yanlar, sahihine iade edilne ABONE ÜCRETLERİ Türkiye için Seneliği 1700, ala aylığı 900, ç aylığı 300 kuruş. Eenebi içinı Seneliği 3000 ; ah Aylıı 10007 Üç aşlığı 900 kuruştn, Caselasala Tlânlardar mas'eliyet Kai caman,