20 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

20 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahife 5 Avrupa_ıd Futbol maçları Bir italyan takımı Paris şampiyonunu 5-0 maşlup etti Fransız kalecisi yumrukla vı Avrupada kış esnasında bile tevakkuf etmiyen spor faaliyeti, bavaların iyileşmesi üzerine bir kat daha hararetlenmiştir. Hemen her tarafta mühim futbol maçları gapılıyor. Bu sene fransızlar fut- bola çok ehemmiyet veriyorlar, hkemon her hafta bir ecnebi ta- Tamla maç yapıyorlar. Fransızlar bu maçların ” bazıla- yında büyük meharet gösterdikleri halde bazan çok fena oymyorlar. | maçtan - heyecanlı bir — safhayı Bu itibarla Fransız futbokuları | gösteriyor. ak bir gol kurtarıyor. bir az bizimkilere benziyor. 15 gün evel Pariste yapılan bir maçta Fransız milli takımı Macar milli takımını 3-0 la yenmişti. Bunu mütehkip Paris mühteliti Slavya ile berabere kaldı. Geçen hafta ise Paris şampiyonu Klüp Fransa İtalyanın ikinci derecede bir klubu olan Roma klubüne 5-0 mağlup oldu. Resmimiz bu Kadınlara yeni bir iş ! Kadın tahlisiyeciler Batan vapurlardaki bi bunlar kurtarmağa muvaffak oldular Kadın tahlisiyeciler makineleri ile sandallarına koşuyorlar Avusturalyada - Pert limanının denir. tahlisiyecileri kâmilen kı dınlardan müteşekkildir. Pert, bir çok vapurların uğrağı giduktan başka denizi gayet azgın ve ekseriya fırtınalıdır. Kadın tahlisiyeciler çok cesur tlarında pek mabir ol darından şimdiye kadar bin- İree kazzeleri ölmden kartar mışlardır. Bir geminin kazazede oldugu | bir yer | haber alındığı zaman gayet çevik olan bu kadınlar derhal tahlisiye aletlerini yakalayıp — sandallara koşmakta — ve yürüyüş etmektedirler. denize Muayyen zamanlarda kadın tah- * mühteşem geçit Cihanın en çok muvaffak olan tablisiyecilerinden biri de Pert kadın addolunuyor. resmi yapıyorur ahlisiyecileri inlerce kazazedeyi | Hazırlık başladı Dört aydan fazla süren atalet devrinden sonra futbol hayatımız- da bir canlılık başladı. Bayram günleri yapılan iki maç faaliyet devresini açtı. Gelecek haftadan itibare lik maçları başlayacağın- dan bundan sonra iyi maçlar sey- redeceğiz demektir. Bayram müsabakaları futbolcu- larımızdan hemen hepsinin idman- sız olduğunu meydana - çıkardı. Bu noksan bir hafta içinde telâfi ez. Bunün için ilk maçlar binnispe daha az hararetli ola- caktır. Fakat antrenmanlar de- vam ettikçe maçlar da daha zevkli, daha heyecanlı olacaktır. Haber aldığımıza göre — bütün klüpler antrenmana - başlamıştır. Bilesdi Feherbahço “Baltada iki defa ekzersiz yapıyor. Son müsa- bakada — Fenerbahçenin Galata saray - Beşiktaş muhtel rabere kalması kismen sizin neticesidir Fenerliler san zamanlarda uğra- dıkları" maglübiyetler dolayısile çalışmak İüzumunu hissetmişler , €n evel idmana başlamışlardır Fener bu suretle lik maclarının ikinci kısmnında daha iyi bir netice almak, sarsılan mevküni etmek için hazırlanmaktadır. faaliyet tabii takdire şayandır Galatasaray — son — zamanlarda ekzersizi — tamamile — brakmıştı. Oyuncular ne ferdi, ne de müc- temi surette idman yapmıyordu. Son galibiyetlerin verdiği itimadı 'nefsin de bu hususta tesiri yok değildi. Bayram maçları ve Fe- nerbahçenin hazırlığı - Galatasa- raylıları ikaz etti, onlar da yeni maçlar için hazırlığa başlarlar. Son nfarda Den — ziyade çalışan klüplerden biri de Beşik- faştır.. Beşiktaşktar - şanpiyı masalar bile — ikinci — gel Üümit ediyorlar ve bunun için hazırlanıyorlar. Birinci sınıf lüplerden diger- lerinin de ekzersizlere başlayacağı şüphesizdir. Esasen / Süleymaniye — İzmirde yaptığı maçlar bir nevi ekzersis yerine geçmiştir. maçlarının ikinci kısmında en iyi hazırlanmış galip —geleceği Kış ba;(;su Bu kış Avrupada kar ve buz ; Buil;ardm da ğım’ İstanbulun en güzel kadını Emine Hanım imiş! Tekerlekleri elmaslı arabasına binince her kes arkasından koşarmış!... Emine Hanımın amerikan mı Amerikada intişar eden bir mecmuada — okudük: — İstanbulda fevkallâde lüks hayat yaşayan moda şampiyonu, gayet zengin ve güzel bir Türk kadını varmış: — EMİNE HANIM ! Bin bir gece masallarında ki sultanlara — benziyen bu genç ve üsunkâr hânımı İstanbulun dört şesinde aradık, bulamadık. — | Mamafi, Emine hanım hakkında yazılan — şeyler - yalan da - olsa çok meraklı olduğu için aynen | ve Emine hanımın resmile birlikte | dercediyoruz: ürkler milli inkılaptan sonra lüks hayat yaşamağa baş- ladılar. İstanbul kibar âl de Avrapa modalarını gür Türk kadınları modada daima Emine Hanımı taklit ederler. Emine Hanım, uzun boylu, t om | bul, 27 yaşlarında ve elâ gözlü sahhar bakışlı bir kadındır. Bun- dan beş sene evel saçlarını kes- tikten sonra Türkiyede kesik saç modası taammüm etmiştir Hanım boynuna için. Tü lecmuasında çıkan iki resmi takmağa başlamışlardır!... Emine Hanımın sokağalı da, çok şayanı hayret bir man- zara teşkil eder. Emine hanımın eski usulde atlaslarla tefriş edilmiş bir kupa arabası vardır. Moda şampiyonu bu arabaya binerek ekseri akşamları Beyoğlundan geçer. Emine hanımın arabası arkasından yüzlerce insan, onu görmek merakile koşarlar!... Bu moda kıraliçesinin arabası cidden görülecek bir hu- susiyeti haizdir. Emine Hanım, elmas ve mü- cevherlerinden bir. çokların ara- basının tekerleklerine taktırmış olduğundan, güneşin ziyası altın- da bu tekerlekler halkın merak ve — teessürünü — artırır. - Moda kraliçesi bu arabada çok daha mühteşem görünür. Mamafi, Eminc hanım gayet mütevazi bir kadındır; bu. ihti- ve — güzelliğine — rağmen ya güzellik — müsabakalarına ştirak etmeği bir külfet addeder. Emine hanımın verdiği balolar İstanbulun en kibar eğlencelerin- . den birini teşkil eder. Bir. çok aileler arasında, Emine Hanımla döst olmak arzusu bir ihtiyaç haline gelmiştir. Emine Hanım Şarkın en güzel, dan bir çokları boyunlarına inci sevimli ve inkilapkâr bir kadınıdır!" (KOCASINDAN İNTİKAM ALMAK — E banyosu moda olmuştu. Son zaman- larda bütün nehirler kalın bir buz tabakası ile örtüldüğünden banyo meraklıları sıkıntı içinde idiler. Bir kaç günden beri buzlar gevşemiş ve bundan İstifade için kış banyosu meraklıları derhal nehir ve deniz kenarlarına koş- muşlardır. Resmimiz banyoya su- amış bir çok kızları buzları kı- €n gösteriyor. İÇİN ÇOCUĞU!'”J BOĞDU Fransada Roşfor şehri civarın: | da gayet feci bir vaka olmuştur: Langi çifliği sahib olav Jirar ismindeki çifçinin karısı şehre yolladığı sütlere daima su katar- miş. Kocası kendisine — bunun doğru olmadığını, bir. gün bu yüzden başlarına bir belâ gele- ceğini her ne kadar soylemişsede karısını bu huyundan vaz geçire- memiştir. Geçenlerde müşteriler belediyeye — sütün — fenalığından şikâyet etmişler belediye de süt- İeri tahlil ettirerek yarıdan fazlı- su — oldu; örmüştür. Bunun üzerine Jirar 1200 frank cezayı nakdiye ve bir ay hapse mahküm edilmiştir. Hiç bir kabahatı olmadan, hem paraları ödemeğe hem de hapısta yatmağa mecbur kalan Jirar fena halde kızmış ve karısına iki tokat atmıştır. Kadın kocasına memiş, — fakat — intil karar vermiştir. Ertesi gün kocası Cdea Fi de Gdi yaşindaki oglunu alarak çifliğin bi az ilerisinde bnlunan bir bataklığa | giderek buzları kırmış ve oğluuu | zorla suya atarak boğmuş ve eve avdet etmiştir. Cadı kadın: Madam Jirar Akşam kocası geldiği zaman kadın kendisinden nasıl intikam aldığını — tafsılatiyle — anlatmıştır. Jirar önce bu sözlere inanmamış fakat oglunu evde görmeyince süpbeye düşmüş, bataklığa giderek donmuş. sularin içinden oglunun cesedini çıkarmıştır. Jirar tecssü. ründen / delirmiş karısı da tevkif edilmiştir.