28 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

28 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Hasta yemekleri Hastalara mahsus — yemekleri in çok dikkat ve yastı ve balık şöyle Bir yağlı tabağa koymalı, Üs- tönü diğer yağlı bir tabak ile örtmeli. İçinde su kaynamağa başlayan bir tencerenin üstüne kapak gibi oturtmalı. Beş dakika sonra üst tabak alta gelecek surette - çevirmeli. On dakika bırakmalı. Yemek hazırdır. Üstüne tere yağı ile ince kayılmış mayda- moz koymalı. Balığın yanma iki küçük pata- tes, bir 'dilim' limon, etin yanına iki Üç “pafça havut, bir kaç bezelya'ilâve etmeli. Beynin man- zarası pek güzel değildir. Beyaz” salça ve ya mayonez ile örtmeli. maydanoz, yumurta, renkli sebze ile süslemeli. Hasta- lar gıdalarının en mükim kısmını teşkil eden süt ve yumurtaya karşı daima müstağni bir vaziyet alırlar.Südü yalnız sütlaç, mahallebi, kremada değil püre, salça ve çor- balarda da kullanınalı. Patates ve ıspanak püreleri süt leziz olurlar. Patates, havuç, be- 'zelya, mercimek ezmesi çorbala- Tına yarı yanya et suyu ve sut koymalıdır. Yumurta ise krema, terbiye, salça mayonez ve sairede gizlene- | bilir. Hoşaf ve mahallebiden bıkan bir hasta için hoşaf suyunu nişasta ilerköyaltarak içine bir iki dö- gülmüş — yumurta akı ilâve ve | meyvasile birlikte kalıplara dök- | meği, maballebi. ve kremaya çay fikcanlarında dondurup bilâhare tabağa çevirerek üstlerini döğü- müş şam fıstığı , renkli T tanesi ile süslemeği tecrübe edini: Çocukları işe alıştırmak için Her çocuk mutlaka mütemadi- yen ellerini oyalayacak bir şey arar ve... bulur. Neticede ekseri- yetle muzur. bir iş yaparak ceza görür. En iyisi çocuğa bu ihtiya- Cat tatmin edecek bir meşgale bulmaktır. Önümüz tatil. Ben bu devreyi — düşündükçe — şimdiden üzülen o kadar anneler tanırım ki inanılacak şey değil. Halbu ki az bir mülahaza bunların ne kadar haksız olduğunu gösterir. Erkek çocuk için bahçede bir yer ayırarak yaramazlık sahasını tah- dit etmek, aşağı yukarı koşmağı | çivi mahlamağı icap ettiren işleri | havale — süretile — faaliyetlerinden | istifade etmek, sofra kurup top- Tamak gibi hafif mes'uliyeti de mutazamımın. vazifelerle işgal et- mek pek mümkündür. Makul bir sebep olmayınca her hanği bir işe yardım teklifleri reddedilerek zevkleri karlmamalı, çocuğun sev- diği işlerden maadasını tahmil ile angariye hâlini almamasına, ten- kitte mümsik, takdirde olmağa dikkal şarttır. temiz,, düsturunu çocuğa belletip hem dikkatle çalışması hem de fazla yorulmaması temin edil: fakat başladığı işi bitirmeden | başka bir şeye teşebbüsüne hiç Yukarıdaki klişede mevsimlik zarif iki elbise gö- rünüyor. Bunlardan biri jersedendir. Düz renk plise etek ve çiçekli kazaktan ibaret olan jerse elbisenin kazak kumaşından bir de mantosu vardır. İkinci tuvalete gelince, fulardan yapılan bu elbise çok sade, fakat sadeliği nisbetinde zarif ve kibardır. Yarının insanları !. İsteyen dâhi olacak, hastalık kalkacak! Amerikada Karneji müessesesinde bu husüsta tecrübeler yapılıyor... muvaffakıyetle — icra edilmekte olan - tecrübelerin - netiçesi — ola- caktır. üzerinde yaptığımız bir Çok tec- rübeler neticesinde bazı hayvan- darın, haşeratın ve kuşların ma- hiyetini büsbütün değiştirdik. Bu tecrübelerden aldığımız ve- tayice göre beşeriyet, mahiyetini değiştirecek bir inkılâbın eşiğinde bulunuyor. Yarınki İnsanlar iri yarı, güçli kuvetli ve her türüü hastalığa mukavemetli olacaklardır. Yarınız zekâ cihetinden dâhi ve kezarifen olacaktır. * Her insanın boyu ne kadar adamları Doktor Riddle Amerikada Nevyork hükümeti ilinde Cold Sprin Harban şehrinde Korneji laboratuarı er- kânından Dr. Oscar Riddle Fila- defiyada Amerikan felsefe cemi yeti içtimamda irat eylediği bir nutukdla bütün Amerikayı hayrette * olacağını doktorlar evelden tesbit edecektir. Kısa boyluların boyları matlüp derecede uzatabilecektir. Şimdiye kadar yaptığımız tec- rübeler neticesindz selerini iki misli arttırıyoruz. bırakmıştır. Kuşların. cinsiyetini değiştiri- Dr. Riddle nutkuma şu süretle | yaruz, Dün dişi olan bir- kurba- başlamıştır: ğayı yarın erkek yapıyoruz. Mek- *“Siz insanlar yakında ilâhlar ve mabutlar gibi harikulâde olacak- sınız . sikadada vanı olan “Salamander,, da: yan ve bir su hay- ken- ik kara hayvanlarını Yarının fenni öyle bir arla beşer yetiştirecektir — ki türlü hastalıktan m ve fevkalâde zekâ ve deha sahibi bulunacaklardır. Hayat ve istidadı beşerin maz- har olacağı bu fevkalâdelikler, bazı güddeler yedirmek. suretile, k hayvanı yaptık. Şimdi bu su hays yerinde ciğerleri Yarın da ( değiştireceğiz. Bu gün bu kadar söyliyorum. Yakında daha çok ın mahiyetini üzerinde bir veçhile müsamaha etmemelidir. M | ! şimdi. hayvanat | zaatta bulunacağım. Karneji laboratuarında hayvanat | İngil;erede intihap hazırlığı Fırkalar genç kızların reylerini temine çalışıyor Liberal mebus namzedi M. fırkasinın programını anlatıyor İngilterede umumi — intihabat Liberal fırkasının Cenubi Dorset zamanı yaklaştığından siyasi fır- | dairei intihabiyesi namzedi Mr. kalar fazla meb'us çıkarmak için | Plaistove yeni müntehip genç fevkalâde propaganda - yapıyor . | kadınları Leberal fırkası lehine Fırka dacıları ve mebus | imale için çok ameli bir yol namzelleri ilk defa olarak umumi | tutmuştur. —" ’ intihabata iştirak edecek olan 21 |— Mr. Plaistove bir müddetten ile 25 yaş arasındaki genç kızların | beri genç kacımların devama baş- reylerine büyük - bir ehemmiyet | ladıkları Old Castle deniz ban- veriyorlar. yolarını sık sık ziyaret ederek Mıktarı altı milyona baliğ olan | yarı çıplak kadınları başına top- genç kız. müntehiplerin fikirleri | Jamakta, Liberal fırksının mevkü ve temayülleri şimdiye kadar terübe edilerek anlaşımamış ol- duğundan meb'us namzetleri yeni müntehipleri kandırmanın yollarını henüz bilmiyorlar. Bundan dolayı her fırkanın “meb'us “mamzedi genç kadınların reyini temin için muhtelif usüller takip ediyor. Eski rakslar moda oluyor. Su başında, çemenler üzerinde eski Yunan ve Roma raksları iktidara geldiği zamam — halka bahşedecği büyük faideleri tath tatlı anlatmaktadır. Son derecede natuk ve tatlı dilli olan bu mebus banyolara de- vam ede ede kazlardan ve genç kadıilardan fırkasına Bir çok taraftar kazanmıştır. Son zamanlarda bütün Acrupa- raksla iştigal edenler ken- Yi da ve Amerikada bedil rekıslar W dilerini ile ve sihbat ve | fevkalâde ragbet ve clemniyet | mahasin düsturlarıyle tam bir bulmuştur. — Eski " Yunanistanın | ahenkle — bulundurabileceklerini manuf bedi Rakısları ihya edil- | zannediyorlar. | dikten - başka / bunların daha tekâmül eylemesine çalışıl yor. Eski Romalıların en bedi Rakısları bu gün moda olmuştur. İngilterede eski bedit danslar için sureti mahsusada bir mektep tesis olunmuştur. Talebesi geniş ve güzel bir parkta ders ve tat- HKÜ V DA UŞ E M ASA Hakiki dans sahne ve balo | bikat görüyor. salonlarından / çıkıyor . | Kirlara | alaan ada da eski Yunan ormanlara, deniz kenarlarma ve | yedi'danları büyük rağbel buk çimenliklere doğru gidiyor. muştur. — Almanlar kendilerine ük ricali de bedii has bir. dikkal ve sebat ile bu rakısları kimay danslarda fevkalâde terakki ey- Meselâ eski | Jemişlerdir. Hanover de Model BÜT ĞÜN UK meklebi. hamile - bedii rakıslar pak DEyİ seİİYO UGU için bir mekti vücuda getiril- Romada bedii ve laribi vakıslar | Şinipi V SKUR . YÜCÜĞÜ gi eski Roma abidelerinde icra Bu mektebe devam eden Al- olunduğu zaman eski Romaının bedü bayatını adeta yeniden can- landiriyor. İngilterede eski Yu ihya olunmuştur. İngilizler buna fen hem de sanat nazariyle | | bakiyorlar. | | man hurları gayel yeliaf ve ince ayak kapları giyerek çıplak ayakla danseden Ronia (ve Atina kızları gibisoğuk zeminde raksediyorlar. Avterikada bedit danslara en ziyade ehemmiyet verilen yer Los Angelis şehridir.