9 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

9 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

/ Sahite 5 Alman âli spor mektebi Berlinde spor muallimi yetiştiren büyük bir mektep var Alman âlf spor mektebi talebesi yürüyüş halinde Berlinde - terbiyei bedeniyeye mahsus bir âli mektep vardır. Grüneval denilen ormanlık mahal- de tesis olmanı bu mektepte mü- kemmel bir spor (forumju vardır. Bü mektep münhasıran - terbiyei bedeniye muallimleri yetişti Mükemmel yetişmiş terbiyei be- deniye — muallimleri — yetiştirilme- dikçe halk arasında spor fikrinin Tâyikile - neşrolunamıyacağına - bu mektep heyeti tedrisiyesinin ka- naatı vardır. Mektebin müdavimleri hem kız hem de erkektir. Mektebin tedris münddeti altı semesirdir. Burada talebeye na- zari ve ameli her türlü spor öj retiliyor. Her sabah “talebe hafif spor ormana gidiyor ve bur türlü sporlar yapıyor. Bu mektepten yetişefi talebeye spor muallimi ismi ve salâhiyeti veriliyor. Balkan kupası maçı Bu maçlara iştirak ede- ceğimiz, henüz meçhul Evvelce yazdığımız. Türkiye, Yugoslavya, Rumanya, Bulgaristan milli takımları arasında - tertibi takarrür eden Balkan kupası, maçları için tanzim edilen nizam- nameyi tetkik için Balkan fede- rasyonları futbol mümessilleri 9 Mayıs - perşenbe günü Bükreşte toplanıyor. Bu içtimada nizamname tastik edildikten sonra kuralar çekilecek ve bangi takımların ne zaman ve nerede — karşılaşacakları edecektir. İşittiğimize göre Belgratta ya- pilan ilk içtimada Türk futbol federasyonunu temsil için Avus- turya - futbul - federasyonu Her Hugo Mayzele salâhiyet veril- taayün miş, fakat mumaileyh bastalandığı cihetle içtimada bulunamamıştı. Bükreşte yapılacak nihai icti- mada ve kura keşidesinde Hugo Mayzelin bulunup bulunmayacağı ve federasyonumuzu kimin temsil edeceği malüm değildir. Fakat geçen hafta neşrettiğimiz Balkan — kupası ” nizamnamesinde kendisine kur'a isabet eden takım © maçı kabul etmezse o memle- ket federasyonu 1,000 dolar ce- zayı nakti ödemek mecburiyetin- dedir. î i Futbol federasyonu reisi Muvatfak bey Şayet yarın keşidede kur'a bizim milli takımımıza düşer, fa- kat milli takım oyuncularımızın malüm olan antrenemansızlığı ve kabiliyetlerinden büyük bir kıs- mini kaybetmiş olması hasebile muhakkak — bir uğramamak için bu maçı kabul etmemeğe mecbur kalırsak bu 1,000 dolarlık cezayı ödeyecek miyiz? Federasyon erkânının bu hususta efkârı umumiyeyi tenvir etmeleri lâzımdır. mağlübiyete | Futbol maçları Yunanlılar Macar takımını yendiler Budapeştenin profesyonel ta- kımlarından Peşterzep takımı geçen hafta Atinaya gitmiş ve ( Olembi- yakos), (Panatinayikos) namındaki Yünan — takımlarile ayrı — ayrı karşılaşmıştır. Birisi Pire, diğeri Atina şampi- yonu - olan bu iki takım Macar 'takımını yenmişlerdi Son zamanlarda Atinayı ziyaret eden ecnebi takımlarla yaptıkları maçlarda müsait neticeler alma- ları komşu memlekette futbolun pek giyade terakki ettiğini gös- terir. Maruf yunan - takımlarının büyük fedakârlıklarla dört macar, çekoslovak- ve İngiliz antrenörü istihdam etmeleri yunanldarın süratli terakkisina €mil olmuştur. Rorzah - Sırp takım - ları karşılaşıyor Yugoslav — mi takımı — bu günlerde Bükreşe giderek Romen takımile 12 Mayıs Pazar günü karşılaşacaktır. Balkanların bu en iki kuvvetli takımının karşılaşma- sı futbol mahafilinde merala bek- lenmektedir. Neticeyi şimdiden kestirmek kabil d Çünkü Romen takımı macar unsurları iştirakile fevkalâde kuvysttendiği gibi Sırp takızaı da ötekinden daha zz Kuvvetli deği Macar prefesyonel takımlarının maçları Macar — profesyonel — takımları arasında şampiyonluk maçlarına devam ediliyor. Geçen hafta yapılan maçların neticesi şunlardır: Hungarya - Sambarya: — 3-0 | Boçkay - ker: 3-0 | Ferençvaros - Bunday: — 3-0 | Vispest - Kispes 42 Yunan atletleri isviç- relilere mağlüp Geçen hafta Atina stadyomunda | Yonan atletteri İsviçreli ailetirrle karşılaşmışlar ve 87 puana karşı 89 puanla yenilmişlerdir. Yunan- hların ancak iki puanlık bir farkla yenilmeleri yunanistanda - atletiz- sterir. Elmastan kıymeti! Bir papas tahtayı dirhemle satmış ve.. Çekoslovakyada garip bir do- Tandırıcılık — vakası — olmuştur. Geçenlerde ihtiyar, beyaz sakallı bir papas Kudustan geldiğini ve hazreti İsanın gerildiği çarmı- hm tahtasından bir parça getir- diğini şehre yaymıştır. Papasın — söylediklerive göre bu tahtanın ufak bi parçası bile, | bulunduğu evi her türlü afetten, sakinlerini de her belâdan, hasta- liktan muhafaza edermiş!... Bu sözler şayi olunca papasa müracatlar balamıştır. Papas bu tahtamın parçasını, bizim para ile 150, kırıntısına da — 25 liraya satmağa başlamıştıştır. Az zaman içinde evinde bu mukaddes tah- tadan bulunmayan insan kalma- muştır. |— Buhal nihayet hükümetin nazarı | dikkatini celbetmiştir. yapilan tah- | kikattan papasın 27,000 liralik tahta parçası ” sattığı anlaşılmış, fakat sahtekâr papas bulunama- mıştır. Cenubi Amerikanın iç tarafı henüz hiç bir Avrupalı ayağır nin basmadığı meç- hul bir âlemdir. Bu- ralarda yalnız vahşi bir takım - kabileler * yaşar. İ Bu kabilelerin ef- radı bazen büyük şe- hirlere kadar sokula- rak ufak tefek eşya satarlar ve kendile- rine lâzım olan şeyi aldıktan sonra tekrar içerilere avdet ederler. Bu seyyahların sat; tıkları eşya arasinda en garibi Ve en kor- kuzcü mumyalanmış insan — kafalarıdır ... Ekuatör, yani Hattı Üstüva hükümetinin | iç tarafında yaşayan yerliler sık sık birbirleri (ile muharebe ederler. Bu muharebede | düşen ölülerin kafalarını keserler ve bunları yalnız bildikleri bir üsul ile mumvalar lar. Mumyalanırken kafa küçtür, yük bir portakal ceşamei. alır , Mumyalzartiş kafalara bazı Avrapal seyyallar ve müzeler müşteri oluyorlar. in yerliler dır. Bu hal Ekvatör hükümetinin Mumyalanmış bir baş kendilerinin | | Garip bir ticaret Cenubi Amerikada insan başı satanl ar var nazarı — dikkalını çeibetmiş ve mumyalanmız. insan kafası satık masi “-Ehnedilmiştir. Bu memnuiyet üzerine kaçak süretile kafa satılmağa başlan- miş, tâbii fiatlerde yükselmiştir. Bunlar eskiden 10 ingiliz lirasma verilirken — şimdi - fiatı B0 ingiliz Kirasına çıkmıştır! Şimdi Ekuatör hükümeti bütün dünya müzelerir müracaat ederek insan kafası ah maktan vaz geçmelerini rica et- miştir. İşidilmemiş bir vasiyet!.. Cenabı hakkı görmek için büyük bir dürbün yapılmasını istiyor Son zamanlarda rağbet arttığı Amerikanın - Boston — şehrinde | madam Miller. isminde yaşlı bir kadın vefat etmiş ve 10 milyon dolara baliğ olan servetini kâmi- len Boston rasathanesine terket- miştir. Madam Miller hava terassuda- tna çok meraklı bir kadın imiş, 10 seneden beri her gün munta- zaman rasathaneye gelir, bir çok geceler de burada kalarak büyük dürbünlerin arkasında havayı te- "| rassütle vakıt geçirir imiş. | Rasathane müdürü ve memur- ları bu kadını kozmografyaya çok meraklı ” zamettikleri için kendi- sine her türlü kolaylığı gösterirler imiş. Kadın buna teşekkür ederek memurlara - hediyeler, ziyafetler vermiş. Halbuki madam Millerin vasi- yetnamesi açıldığı zaman kadı kozmografya —ile hiç bir | olmadığı — anlaşılınıştır. Vaisyetnamenin son kısmı bu kadınm ateda zir. deli addedile- | cek derecede akılsız. olduğumu ( göstermiştir. Kadın mesinde diyor ki: “Ben ömrümün büyük bir kıs- mini dürbünlerin dibinde geç dim; bundan maksadım Ali görebilmekti... Son yaptığım dü bün — bitmeden öldi yamıyorum, onunla cenabi hakkı göreceğimi zannediyordum. vasiyetna- şer gene bir şey mezse, biraktığını para ile daha büyüklerinin yaptırılmasını vasiyet ediyorum. Taki tahtı üs- tünde oturan cenabı hakkı gör- | mek kabil olsun... Bu olduğu gün | dürbüne benim ismim verilecek ve bir dolar duhuliye ile dürbün Rasathaneye 10 milyon dolar birahan madam Miller abaliye küşat edilecektir.,, Boston rasathanesi 1o milyon dolâri kabul — etmiştir. — Yalnız böyle bir kadının nasıl - olupta tımarhanede bulunmayarak senc- lerce rasathaneye devam ettiğine her ket şaşmaktadır. Dünya güzeli Amerikada “ Galvestonda ya- pılacak — güzellik “müsabakâsına Avrupa güzeli olarak Elizahet Simon gidecekken, Brezi gelen bir doktorla nişanlarımış ve Talisabakaya işiraklen sarfı mkcar ni Bu hal karşısında Lüksenburg güzeli matmazel Kati Hip Gal- veslona — gitmeğe — muvafi etmiştir. Genç kiz. Parise giderek çok suare eibiseleriyle d yoları alacak ve Mayısta Havre den hareket edecek olan vapur- la Galvestöna gidecelrtir