14 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

14 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Atinada dünkü - içtima M.Diyamandopulos pazar günü şehrimize geliyor M. Venizelos: «Artık bu defa neticeye doğru yürüyoruz»
 İtalyan tayyareleri Tayyareler bir iki gün sonra gelecek Filo kumandanı ceneral dö Pinedo Dün şehrimize gelmesi mukarrer olan
 | Galatasaray şampiyon Sporcu gençlerimizin muvaffakıyetini hararetle tebrik ederiz Galatasaray bu sene de resmen Istanbul
 İspirto fabrikası Kayseri fabrikası — eylüle kadar açılacak Müskirat inhisarı müdürü Zekâi bey Kayseride iki milyon lira...
 Ticaret Odasına göre hayat pahalılığı yoktur Ticaret Odası, hayatın, 'altın para hesabile 1914 senesine na: zaran yüzde 148

Bugün 12 Sahife AKŞAM Sene İ — No: 3831 CUMA — 14 Haziran 1929 Atınada dünkü ıctıma M.Diyamandopulos pazar günü şehrimize geliyor M. Venizelos: «Artık bu defa neticeye doğru yürüyoruz» diyor Atina 12 (Fos) — Bu gün M. Venizelo- sun ve hariciye naziri M. Argiropuloson hu- zurunda aktedilen bi yük ictimada bitaraf- ların leldıfl:rı tetkik kararı M.Diya mandopulos - götüre- M. Diyamando- pulos cumartesi günü Ankaraya hareket ediyor. İçtimam bitamında M. Venizelos. gazete- cilere “Artık bu defa neticeye doğru yürüyoruz , demi: Tevtik Kâmil bey ne diyor? — $ Muhtelit mübadele komisyonun- da baş mürahhasımız Tevfik Kâmil | bey Türk - Yunan müzakeratının bir tevekkuf devresi geçirdiğini Galatasaray şampiyon Sporcu gençlerimizin muvaffakıyetini süylemuhrv 1 bey bu talimatın ya yahut inkıtağ' uğratacağını beyan etmiştir. hararetle tebrik ederiz Galatasaray bu sene de resmen İstanbul şampiyonluğunu kazandı ve keyfiyet İstanbul futbol heye- 'tince de tescil ve tebliğ edildi. Askeri küme şampiyonu olan Harbiye takımile sivil takımlar şampiyonu Galatasazay takımı ara- sında İstanbul şampiyonunu tayin icrası mukarrer iki maç Harbiye- lilerin bu maçlardan feragat etmesi ve keyfiyeti İstanbul futbul heyetine bildirmeleri tahriren üzerine İstanbul şampıyonluğu Galatasaraya Hi'len olduğu gibi resmend e izafe edilmişti, Senelerden beri İstanbul şampi- yonu olan Galatasaraylıları hara- retle tebrik ederiz. Galatasaray İzmire üç maç yapmağa gideceğinden bu seyahata hazırlık olmak üzere yarın stadyomda Üsküdar - Beylerbeyi — muhtelitile bir ekzersiz maçı yapacaktır. x İti bahe iyibak . -Ben çok ? marsız, insafsız bir adamım. '/ b | Galatasaray takımı kapteni şunnn oğluyla gördüm. | rtacağı ve yeni gümrük tari- | fesindeki < Giben göm börüe dazr aa tarife kaldırılıyor Ankara 13 (Hususi) — Her taraftan İktisat vekâletine ge- len malümata göre memleke- timizin - muhtelif — yerlerine mebzul yağmurlar - yağmıştır. | Zirai — vaziyet — memnuniyeti anuciptir. Ağuslosta yeni tarife tatbik olunacağı zaman yeni mahsul idrak edilmiş olacağın- | dan un hakkında mevzu ten: lâtk gümrük tarifesinin kaldı- miktar — üzerinden resim almacağı ınıııııım | lspırto fabal G Kayseri fabrikası | eylüle kadar açılacak inhisarı müdürü Zekâi bey Kayseride iki milyon lira sarfile açılacak büyük ispirto fabrikası- nın eylüle kadar açılması tekarrür etmiştir. Bu hususta lâzım gelen hazır- lığın ona göre yapılmasım maliye vekâleti müskir umum müdü- riyetine — bildirmiştir. — Kayseri fabrikası açıldıktan sonra diğer yerlerde de fal lar açılacaktır. Mütekaitlere maaş | | zaman geleceği ayrıca ilân edile- Muhassasatı zatiye idaresi dün tekrar Maliye vekâletine telgrafla nüracaat etmiş ve 3 aylıkların itası için havale istemiştir. Maaş tevziatına müteallik tah- sisat emri bu gün gelirse maaş tevziatma derhal başlanacaktır. Otomobil kazası Parisyan isminde- biri bu sabah Parmakkapıda tramvaya binereken önüne bir otomobil çıkmış, hafif Şoför firar » Tepem attı. ' edildi; Evde düşündüm, oğlana müthiş bir ceza verdiml. İtalyan an tayyareleri Tayyareler bir iki || gün sonra gelecek Filo kumandanı ceneral dö Pinedo Dün şehrimize gelmesi mukar- rer olan . İtalyan - tayyarelerinin müvaseleti bugüne kalmıştı. Ha- ber aldığımıza göre tayyareler bir kaç gün sonra geleceklerdir. Buna - sebep Bükreşe — gitmiş olan italyan hava — müsteşarı ile File kumandan ve zabi- tani şerefine Bükreşte büyük merasim alması, bu sebeple ikametleri temdit etmeğe mec- bur olmalarıdır. Filonun gelmesi techhür ettiği için şehrimizde yapılacak olan edilmiştir. Kol- ndan bu husus- ü kolordu - kumandanlı- ğgından 1- İtalya hava filosunun Karadenizden — İstanbula — avdeti teehhür etmiştir. 2 - Filonun ne cektir. 3- Kolordu. tarafından 13 Haziran 29 akşamı Büyükada Yat klübünde - İtalyan — tayyare heyeti - şerefine veriecek ziyafet tayyarelerin avdetine kâdar teeh- hür etmiştir. Bu ziyafetin de ne günü — verileceği ayrıca ilân olunacak ve gönderilen davetiye- lerin bükmü o gün için muteher addolüna ak'ır., İtalya — sefareti “de verilecek — gardenpartinin bildirmiştir. eft tehir taşındım; dim. cesi 14 idi gece 9 du. Ticaret Odasına göre hayat pahalı- lığı yoktur Ticaret Odası, hayatın, 'altın para hesabile T9TA — senesine nar zaran yüzde TAB arttığını, “tetki. katı neticesinde anlamış. Yâni, cebinize ltın para “ koyarsanız, eskiden yüz kuruşla gördüğünüz işi, şimdi 148 kuruşla yapa: caksınız. Eğer Odanın — vardığı bu netice doğru ise, İstanbulda, zannedildiği gibi hayat - pahalı: lığı yok. Çünki, İsviçre - gibi hem hiç bir harbe karışmamış, hem parası, eskisi gibi altın kıymetinde olan bir memlekette Bile 1914 senesine nisbetle hayat yüzde 162 dir.. — Avrupanın bütün — memleketlerinde — vasatl budur. Demek ki, / bizde eşya Fiatt — arlmamış, paramız” çok düşmüş. Bundan — dolayı — ha: yat 15 misli artmıştır. Şu haldı “yapılacak yeğöne şey, paramızın alım kudretini yükseltmektir. Hayat pahalılığı ile mücadele nin başka bir şekli kalmiyor . Çünki, âltın para hesabile, has — yatı, umumt harpten evelki hale — 'nisbetle yüzde 140 dan aşağı indirmek - güçtür. Bu fazlalık, harbin neticesi ” olarak bütün dünyada, eşya ve istihsal fiatinin artmasından ileri geliyor. Dün: yanın hiç bir yerinde, altın, 1914 senesindeki iştira kudretini mu- hafaza edememiştir. Bu nisbel Almanyada yüzde T54, ingilte. rede 166. italyada :153, zengin Amerikada bile TS4 derecesinde- dir. Demek, en ucuz yer, gene burasıdır, Tekrar - edelim: Odasının — hesabı doğru ise.. Hükümet, bu bale göre, para- mızın kiymetini arttırmak çare- sini bulmalıdır. Bu da mümkün- dür. ihracatı çoğaltacak ve mem- lekete ecnebi parası sokacak tedbirler almak şartiyle. Eğer Ticaret 've telkikatı Bugünkü hava Yeşilköy verilen malümata göre bugün hava ekseriyetle açık olacaktır. Rüzgâr mütedil olarak cenup va şark istikametlernden esecektin rasat — merkezinden Bu gün sicaklık artacaktır. Sabah- leyin saat dokuzda hararetin dere- — Çoruğu patakladın mı?” — Yok canım, kızımla evlendir-