21 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

21 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Ankara yangını Yanan yerlerin enkazı 2 gün zar- fında kaldırılacak (Baş tarafı bi gözleri sızlatırken, bir gmin yıkılan sebze haline sirayet etmesi için enkaz üzerinde ve arozözün başında durarak , kızan tahtalar, — tutuşan çatıları sön- dürttü. Sonra caddeye çıkarken yanan Meserret otelinden caddeye uza- nan alevlerden kendisini muhafaza için elindeki şapkayı yüzüne tut- müş ise de kızgın ataşten çehre- leri pek hafif surette mütcessir olmuştur. Gazi Hz. akşam de | emanet binasına giderek yapılan muaveneti tetkik etmiştir. Yangından en çok müteessir olanlar Ankara 20 ( Hususi ) — Yangın- dan telefon, elektrik, su tesisatı bir çok yerlerde bozulmuştur . Zayiat mıktarı yüksektir. Harik- zedelere - hilâliahmer 2000 lira yardımda bulundu. Bugün ayrıca yardım yapılması düşünülecektir. Felâketten en yade demirciler, sobacılar, kerı teciler, kuyumcular, sebzeciler, elbiseciler, balıkçılar müteessir almuşlardır. İ Yeni inşaat başlıyor Ankara, 20 (Telefon) — Dünkü oyangında açıkta — kalanlar 130 ailedir. Bunlardan 120 si civar- daki bağlara, akrabalarının evlerine yerleştirildi, mütebakisi Zencirli camüne iskân edildi. Hilâliahmer — bunlara — muavenet ediyor. Emlâk sahipleri yanan binanın enkazını toplatmağa - başladılar. Emanet bunun için 2 gün müblet | verdi. Bu müddet zarfında enkazı | kaldırmazlarsa emanet - kaldıra- caktır. İmar müdiriyeti yanan yerlerin | vaziyetini - tesbit edi Yeni plâna göre inşaata müsaade edi- | Jecektir. | ; Pahiliye vekili Karsta İğdır 17 (A. A.) — Bu sabah Karstan h: ili vekili Şükrü umümi müfe! Bayanıt v: Etem beyler ile süvari firkası kumandanı Suphi paşa olduğu halde Kağızman ve Kulp kazalarına uğrayarak saat 19 da İIğdıra gelmiştir. Vekil bey yol üzerindeki kaza merkez- lerinde ve köylerde halkın çok sevinçli tezahüratı ile karşılan- mıştır. M. Poincare hasta Paris 19 (A.A) — Nazırlar meclisi, mebusan meclisinin ak- Şam üzeri akdettiği içtimadan evel toplanmıştır. Nazırlar, ha- fif —bir gidai tesemmümden mustarıp bulunan M. Poincare- nın — borçlar hakkındaki itilâf- Tarın — tasdıkına — mütcallik mü- zakerelerin kat'ı safhasında bu- Tunabilmesi için müzakeratı Pa- zartesi veya Salı ine kadar tehir etmelerini meclisten istemek hiyetindedir. M. Poincare bugün ilk defa olarak sokağa çıkmış ve reisi cumhur M.Dömerguei ziyart L D G V— Aşk faciası * Hioya GA malkarr kızının aşıkını tabanca ile öldürdü Konya 19 ( Hususi ) — Geçen gece Konyada aşk yüzünden feci bir cinayet oldu. Vaka tüyleri örpertici tarzda cereyan etmiştir : Konyanın meşhür - terzilerinden Osman Nuri efendinin genç bir kalfası vardır: Kara Mehmet .. Biraz esmer bir. delikanlı olan kara Mehmet uzun boylu ve gayet yakışıklıdır. Mehmet bundan bir müddet evel muallim Riza beyin kızı Ayşe ile tanışmıştır. İki genç biraz sonra - birbirlerine çılgın gibi âşık olmuşlar ve beraber gezip tozmağa — başlamışlardır. Bu hal Ayşenin âilesinin nazarı dikkatini celbetmiş, genç kız sıkı bir inzibet altına alınmıştır. Nihg- yet bir gün Ayşe koltuğunun altma ufak bir çamaşır bohaesı sıkıştırarak âşıkının evine kaçmıştr. İki âşık müddet beraber müdiriyeti Selmayı aşıkının yanın- dan alarak evine teslim etmiştir. Ayşe evde, ailesi tarafından tazyik ismini ağzına almaması kendisine tenbih olunmuştur. Li kız bir. türlü aşıkını uru'amadığı için Mehmede bir mektup yazmış ve ©o gece tekrar kaçmalarını teklif etmiştir. “Kızının. terzi kalfasına mektup yazdığını haber alan Rıza bey © gün erkenden evine gelmiştir. Gece olunca Mehmet, Ayşenin mektupta yazdığı saatte evin önüne gelmiş ve gayet hafif olmak üzere iki kere kapıyı çalmıştır. Bunun üzerine Riza bey tabanca- sını kaparak aşağıya koşmuş, bir | hamlede kapıyı açtıktan sonra: — Sen hâlâ mı vaz geçmedin? Diye bağırarak genç adamın üzerine 12 el silâh atmıştır. Çıkan kurşunlardan sekizi he- defe isabet etmiştir. Mehmet al- dığı yaraların tesirile kanlar için- de yere yuvarlanmış ve bu esna- da da evin içinde Ayşenin feryat- ları yükselmeğe başlamıştır Mehmet yarasının pek ağır ol- masına rağmen zabitaya ifade verebilmiş : — Beni muallim Rıza bey vur- du. Cebimde kızının mektubu vardır. Kaçacaktık.. İşte sebebi de budur.. demişti Mecruh bunları söyledikten son- Ta vefat etmiştir Hadise şehrimizde derin bir teessür uyandırmıştır. Yeni heyelân Oftan 3 gündür haber alınamayor Trabzon 18 (A.A) — Dün ak- 'şam Of köylerinin dördünde yeni- den heyelân olmuştur. 12 en yıkıl- mıştır.Nufus zayiatı. vardır. Halk dehşet içindedir. Trabzon, 18 (A.A) — Oftan üç gündenberi resmi haber gelme- miştir. Gelenler hafiften zelzele olduğunu söyliyorlar. Üç günden beri devam eden sis ve yağmur felâket sahasının dahilinde kalan halka havf ve dehşet ilka etmek- tedir. Son sürekli yağmurlar ve sis vilâyetin diğer aksamındaki mahsulâtı da mütöessir etmişt © sevdadan Hudutta tahşi |(Rus gazeteleri şid- detli makaleler . j neşrediyor « Londra, 19 (Hususi) — Riga- dan - bildirildiğine — göre mezun bulunan cenral Budyeni sovyet hükümeti tarafından davet edil- miştir. Ceneral Çin hududunda tayyare, piyade, suvari ve tank kuvvetleri tahşidile meşgul ol caktır. Londra, 19 ( ALA ) — Röyter ajansının Tokyodan " istihbarına nazaran Harbinde - idare fiye ilân edilmiştir. Şehri mezkür aha- lisine hitaben neşrolunan bir be- yannamede — yanlış” haber işaa edenlerin idam cezasiyle tecziye edilecekleri - bil lmektedir Rus gazetelerinin makaleleri Moskova 18 (A.A) — Gazete- ler, Çinin cevabını şiddetle tak- etmekte ve bunda Çin hükü- h. Rusyaya karşı: tahrikâmiz ına devam edeceğinin görmektedir . — İzvestiya Çin notasında münderiç prop: ganda ittihamları bermutat sarih vekayız istinat etmiyor. Bu itti hamlar şark demir yollarına karşı yapılan gayri kanuni icraat hak- lanılmış boş cümlelerdir. Soviyet hükümeti kat'ı müna- sebete mecbur kaldısa bu. yaziye- tin tahammül , edilmeyecek - bir şekil almış olmasındandır. Sovyet Rusyada herkes biliyı ki; münhasıran Çin hükümetinin mes'ul olduğu bu inkıtar müna- sebat yalnız Çini idare eden gürüpün mevküni değil, ademi aleyhindeki ” mücadelelerinde Çin milliyetperverlerini de müşkül va- ziyete düşürecektir. İnkıtar müna- sebat Sovyet şark hudutlarının büyük bir kısmının emniyet mes- elesini ortaya çıkarmıştır. Binaenaleyh, Sovyet Rasya Çin militaristlerinin muhtemel hücum- larına karşı hudutlarını muhafaza için icap eden bütün müdafaa tetbirlerine müracaat etmek mec- buriyetindedir, Bu müdafaa ted- birlerinin mahiyeti vaziyetin ileri de alacağı şekle bağlıdır. Kral Emanullah ikümeti Kralı İrana davet etti İran Tahran 19 (Hususi) — İran yerleşmeğe davet etmiştir. Kral bu süretle Afganistan vekayil daha kolaylıkla takip edebileceki Peşaver, 19 (ALA) — Kal den Röyter ajansına gelen bazı haberlere nazaran Amanullahın baba cihetinden kardeşi olan Hidayetullah ile taraftarlarından işi “Habibullah - tarafından boğdurulmuştu ingilterede sıcaklar '& Londra 19 (A.A.) — İngilterede sıcak dalgası devam etmektedir. Kuraklık hasebile su kumpanyası ahaliye verilen su mıktarını tah- Tdit etmiştir. Diğer taraftan halka hitaben neşredi!len bir beyannamede su- yun israf olunmaması tavsiye edilmektedir. - kında izahat vermemek için kul- | müsavata istinat eden muahedeler | hükümeti kral Emanullahı İranda | | | bararet 18 di, sabahleyin 22 o | vE Ziyafet faslı Reşit Safvet beyin " bir makalesi Kocaeli mebusu Reşit Saffet beyin riyaseti tahririyesinde Fran- sızca — intişar eden Ekonomist d'oryan gazetesinde şayamı dikkat bir fıkra vardır. Bunda irtışa meselesi dolayısile tevkif edilen Barut inhisar şirketi müessislerin- den bahsedilirken ziyafet ve he- diye masrafı yalnız bu. şirketin defterinde değil, bizim pek iyi bildiğimiz diğer pek çok şirket- lerin masraf fasıllarında da vardır denilmektedir. Reşit Saffet bey bu hususta tetkikat yapılırsa bir çok nokta- ların meydana çıkacağını söyliyor. Zekâi bey Müskirat inhisarı umum müdürü Zekâi B. dün Ankaradan şehri- mize gelmiştir. Fethi bey . başvekil retle uzun Fethi bey bu hafta içinde Ankaraya gidecektir. Fransız sefiri kont dö Şambrön dün Büyükdereye giderek Nec- meddin Molla beyin yeni köşkün- de misafir bulunan Paris sefirimiz Fethi beyi ziyaret etmiştir. Buz istihsalâtı artıyor Şehremaneti karaağaçta buz istihsalâtını çoğaltmak üzere bir pavyon daha inşa ettirmişti Bu pavyonun inşaatı bitmiş ve yeni makine yerine konmuştur. Yeni bina bugün emanet tara- fından tesellüm edilecektir. Bu suretle buz istihsalatı. 50 tondan 75 tona çıkarılacaktır. Yakalanan hırsızlar Zabıtaya karşı silâh kullandılar, fakat gene kurtulamadılar Sariyerde ” Trabzonlu — Ahmet beyin evine iki hırsız girmiştir. Hırsızlar Sarıyer zabıtası tarafın- dan evden çıkarken abluka edil- miştir. Bu esnada hırsızlardan biri zabıta memurlarına ateş etmiştir. Bunun üzerine zabıta memurlarıda mukabele etmişlerdir. müsademe | neticesinde hırsızlardan biri kaşın- dan yaralanmış ve derdesi edil- miştir. Diğer hırsız müsademe esnasında firar etmiştir. Nihayet firar eden diğer şerir de Galatada yakalanmıştır. Geçen | gün de aymı hırsızlar Şahinpaşa oteli müsteciri Ahmet beyin evine | girmişlerdir. Tramvaya-asılırken.. Aksarayda Hayrettin isminde bir çocuk tramvayın - arkasına asılırken kendisine bir otomobil çarpmıştır. Çocuk — kollarından yaralanmıştır. Bir Otomobil tramvaya çarptı Dün Ortaköyde Bebekten ge- len bir Otomobil tramvaya çarp- | miştir. Müsademe neticesinde otomobilin sol tarafı parçalanmış- bır. Bisikletle Ççarpmış Dün gece Balatta - süleyman isminde biri bisikletle gezerken Madam Reçinaya çarbmış — ve yaralanmasına sebep olmuştur. Bugünkü hava Yeşilköy rasat merzinden veri- len malümata göre bugün hava | ekseriyetle açık olacaktır. Rüzgâr şimal ve şark arasından esecektir. Şıcaklık bugün azalacaktır. Gece | bey dün vefat etmiştir. Sabih bey | Türk ordusunda miralaylığa k: İsmetPaşa Hazretlel İsmet Paşa Hz. dün Pendiktekj hanelerinde isrtirahat etmişler bazı mebus beylerle vali veki bı)âiıı ziyaretlerini kabul etmişi lerdir. ** Liselerin kampları — Tam dereceli liseler için mecburi olan kamp hayatı başlamıştır. Kamp- lara iştirak eden talebenin kim olursa olsun tahsisatı kanımer verilmekte olduğundan Kamplaı nehari talebe de iştirak etmiştir. * lfünün taburu Maslakta kamp kurdu — Darülfünun gençe, lerinin teşkil ettiği tabur, bilfül askeri talimlere başlamıştır. Tz bur karargâhını Maslakta kurmuş: tur, Tabur üç bölükten ibarettir. üçüncü bölüğe mensup efendiler geçen sene de - iştirak ettikleri için bu sene mezun olacaklardır. *& İrak sefiri dün vefat etti — Şehrimizde bulunan İrak Hüküme- Ankara sefiri Sabih Neşet dar terfi etmiş umumi harpti | muhtelif cephelerde çalışmıştır. * Rıdvan Nafiz Bey — Ge çenlerde Devlet matbasını teftiş | ettikten sonra Edirneye giden Maarif heyeti teftişiye reisi Rıd- Nafiz Bey Edirneden şehris | mize avdet etmiştir. 4 * Köprülüzade Fuat Bey İs- öi metimiz namına iştirak edecel olan Edebiyat fakültesi — reis Köprülüzade M. Fuat Beyin 1$ ğustosta şehrimizden hareketi tahakkuk etmiştir. » Nazım beyin veda ihtifali — Florinalhı Nazım bey, Ankaraya, nakli mekân edeceğinden dü Tevfik Fikret merhumun mez; başında bir veda ihtifali yap- mıştır. Nazım bey 20 sahifeye baliğ —olan bir şür okuduktan ( | ve küçük kızına da bir şür okut- K tuktan sonra veda ihtifaline nihas yet vermiştir. ** İstanbul Merkez kumandan- bğı — Âk karar heyetine iltil etmek üzer Ankaraya ğiden Mere kez kumandanı Emin paşanın yerine vekâleten binicilik mektebi müdürü Miralay Ferhat bey tayin olunmuştur. Darülbedayrin kış hazırlıklarım Darülbedayi için Almanyaya si pariş ve sahneye vaz edil İecek olan müdevver sema ile diğer bir takım tiyatro levazımi gelmiştir.Bu sene için yeni eserler verilmiştir. ” Sıcakların — hitamını esaslı faaliyete geçecektir. 20 Temmuz 1929 Altnı — 27550 Dehili Jetikraz D Düyünü müvahhide 30z hogilir lir 1007, Rümeli tahrilatı Esham İiş bankamı Anadolu şimendileri Tahvilât Anadeki öfg 45 Anadoku 1L «0 Anadel l y& Tünel 0l9 $ 485 Tramvay «ss Elektrik 4ss, Çek Fiatları Londra — üzerine Va. Parle ö yaği, Nüyork © ) İ fiyetleri gösterir, Bu çedveldeki fHatlar SAmerikan Tn meştur. sankası tarafındam verilmiştir