20 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Trabzondaki seylâp Kara yolları hâlâ kapalıdır, felâket tahmin edildiğinden müthiştir Trabzon 18 ( Hususi ) — Oftan üç günden
 Damga kanunu Senetlere ne mıktarlık pul ilsak edilecek? Ankara 18 [Huıuıı] — Maliye vekâletince tanzim edilen Damga kanunu
 Haâlâ bekliyecek miyiz ? Yunanlılar şimdi de hakemden bahsediyorlar Atina, 18 (fo) — Yunan hükümeti Türk - Yunan...
 Ankarada büyük bir yangın Ankarada buyuk bir yangın Yangın Ankaranın mühim bir kısmını yaktı Sekiz saat süren yangında bütün

Günün Haberlerı Sene 11 — No : 3867 AKŞAM CUMARTESI — 20 Temmuz 1929 Her gün Gz 8 sahife — Ankarada buyuk bir. yangın Ankarada büyük bir yangın Yangın Ankaranın mühim bir kısmını yaktı Sekız saat süren yangında bütün çarşı çarşı yanmıştır. Zarar ve ziyan pek buyuktur Gazi H. harik başladıktan sonra yangın yerine gelmiş ve bütün gece yangının söndürülmesi için ittihaz edilen tedbirlere nezaret etmiştir Ankarada Yenişehşirden yanan eski kısma bir nazar Ankara, 19 Tetefon, saat 7| — | Dün gece Saat- arde şehrimizde Tahtakale cıvarında Emniyet şir- keti kireç deposundan yangın mıştır. Harik, biraz sonra bitişik- teki ahşap eve sirayet etmiştir. Rüzgâr şiddetli vo o cıvardaki binaların hemen hepsi ahşap ol: duğu için yangın pek az zaman çinde büyümüş, 3 kola ayrılarak ilerlemeğe başlamıştır. Bir kol postahane civarında söndürüldü, İkinci kol — İtfaiye *kafakolu önünde bastırıldı. Üçüncü kol en mühim olandır. Balıkpaza- rına doğru ilerliyen bu ateş kolu bâlâ devam etmektedir. Yangını söndürmek için bir çok mağazalar bomba ile yıkılmaktadır. Saat dam üçte Gazi Hz.leri yangin mahalline geldi. Bizzat itfa işleri ile meşgul oldular. Reisicumhur — hazretleri — sabaha kadar yangın yerinde kaldılar. Saat şimdi ?. Gazi Hz. hâlâ yangın mahallindedirler. Yangının balıkpazarı cihetinde ınlıdurhlccegı tahmin edilmekit . Bütün Ankara balkı yangın Görlkle Haa ateşi sön- dürmek için canla başla çalışıyor. Yangının neden çıktığı henöz S00 kadar ev tahmin edilmek- | tedir. Bilhassa yanan mağazaların adedi fazladır. Yanan binalr ara- gında bir cami, bir mescit, bi firn, bir hamam vardır. Şehre- maneti binası tehlikededir. Yangıu devam ediyor Ankara; 16 fTelefon, saat 9J— Yangın bir koldan hâlâ devam etmektedir . Bu kolun daha ziyade ilerlememesi için askeri bomba bölüğü sebze halinden itfaiyeye kadar olan yerleri yıkmaktadır. İki bini mütecaviz askr, jandar- ma, itfaiye yangını söndürmeğe çalışıyor. Gazi Hz. üçten beri yangın mahallindedir. Enkaz altında kaç kişinin kaldığı belli değildir. Tahtakalede bir kişi yanmıştır. Meydanlar, sokakavluları eşya ile doldu. Yangının atılan bir sigara- radan yahut lamba parlamasından tahmin edilmektedir. Damga kanunu Senetlere ne mıktarlık pul ilsak edilecek? Ankara 18 (Hususi) — Maliye vekâletince tanzim edilen Damga kanunu talimatnamesine nazaran senedatta damga mükellefiyeti 101 kuruştan başlayacaktır. 101 ku- ruştan 1499 kuruşa kadar. 2, 1500 — kuruştan kadar 4,2500 — kuruştan — 3499 kuruşa — kadar” 6,3500 kuruştan 4499 kuruşa kadar olan senetler için 8 kuruşluk * damga — pülu yapıştırılacaktır Daha dende bu minval üzerine damga pulu yapıştırılacaktır. k kıymetli senetler- 2499 — kuruşa | karanın bütün kasap, demirci ka- daycı ve 50 den fazla keresteci dükkânı vardır, Büyük bakkaliye- ler, içindeki binlerce liralık sebze ile birlikte sebze hali, hamam, dört fırın, bütün kalaycılar, 3 büyük han, Meserret oteli yandı. Yangın mantıkalarında telefon, elektrik tesisatı kâmilen bozuldu. Eşyanın muhafazası için sıkı zbat ittihaz edilmiştir. Gazi Hz. yangından çok müle- essir olmuşlardır.. - İttihaz edilen tedabire bizzat nezaret etmekte- dirler. ( Devamı ikinci sahifede ) Trabzondaki seylap Kara yollan hâlâ kapalıdır, felâket tahmin edıldıgınden müthiştir Trabzon 18 (Hususi ) — Ot tan üç günden beri resmi ve hu- susi esaslı malü- mat alınamamak- tadır. Kara mu- vasalâsı kesik ol- duğundan kayık ve motörle geli- niyor. Gelenlerin verdikleri haber- ier çok karkunç- tur. Yer yer he- yelânlar ” devam etmektedir. Ofun yüksek köylerin- den haber alına- mamaktadır. İrtibatın tesisine çalışılmaktadır. Heyelândan, seylâptan kurtulabi- lenler feci bir haldedirler. Telefat mıktarımın tespiti çok müşkül ve çok uzun sürecektir. Hâlen bini mütecaviz. İnsan binleri mütecaviz Hayvan, milyon- kaydediliyor. Şu — hâle Of denilen -Trabzon vi 'en büyük, en kalabalık, en zengin caviz hasar ve zarar. ve ınünbit bir kazası derin bir of | ek harap bir hale geldi. Felâketin vukuünu — müteakıp alınacak tedabir gecikti, Vilâyeti- miz işin feceatını tam beş gün sonra duyabildi. Burada ve orada geç olmakla beraber harekete geçildi. —- Komisyonlar teşkil -olundu. İlk yardım olarak İş bankası tarafın- dan 800 liralık mısır göndet İşin fecaatına göre gayrı kâfi bir faaliyetle işe başlandı. Halbuki şimdiye kadar felâketzedeler” ilk yardımı — görmüş — olmalı idiler Vatandaşlardan, daha işin azamet ve fecaatım bütün vatandaşlar duymadığı gibi burada bile duy- mayanlar vardır. Felâket çok müthiştir, dağlar yerinden oymyor, seller dağları, taşları silip süpürüyor, insanlar Felâkete maruz kalan Sürmeneden bir man- zara: Adliye daire: umhuriyet halk tırkası binas mahvoluyor... Bu kadar feci ve harikulâde vak'alar pek az görül- müştür. Felâketzedelere muavenet Ankara, 18 ( Hususi) — Of, Sürmene ve Rize havalisinde vukua gelen seylap dolayısiyle ilk yardım.olmak üzere felâket- zedelere 2000 lira gönderilmiştir Hilâliahmer müfettişlerinden Maz- lum bey riyasetinde felâket mın- takasına bir heyet gönderilmiştir. Mazlum bey merkezle muhabere edecek ve ihtiyaca göre vak'a mahalline erzak, para, çadır, elbise ve saire gönderilecektir. Mazlum beyden henüz bu hususta bir iş'ar yoktur. Hâlâ bekliyecek miyiz ? Yunanlılar şimdi de ha- kemden bahsediyorlar Atina, 18 (f0) — Yunan hükü- meti Türk - Yunan müzakeresinde en mühim ihtilâf noktasını teşkil eden Sabık Türk idaresine pasaportunu hamil olanların Tür kiyeye avdeti meselesinin hakeme havale edilmesini Türk hüküme- tine teklif edecektir. Rusya ile Çin arasındaki hârıı ihtimali havadisi nereden çıktı?. - adir—