20 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

20 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

20 Temmuz 1929 Sabite 5 Belgratta heyer:anlı bir dava Aşk ilâcı diye zehir — satan 92 lik bir kadın İlâcı ıçtıkten sonra sevda beklerken kocası birdenbire olıııuş Son günler zarfında Belgratta n pek heyecanlı bir dava görülmüş- Avrupayı merkezi Mısır - Galatasaray Fener maçları kupası maçları Mısır takımı İstanbula | Pazar günü geliyor Hungarya ve Sparta takımları maglüp oldular Avrupayı merkezi kupası maç- ları devam ediyor. Macarıstanın tür: Belgrat şehri civarında İlodi mirovaç köyünde ötekine berikine Galatasaray - Fenerbahçe muhtelitine Mısırda âzami hüsnü kabul gösteren mi- safirlerimiz samımıyetle karşılanacaktır en küvvetli takımı olan Hungarya Viyana ile yaptığı ilk maçta 0—0 berabere kaldığı ve iktnci maçta da Ü—-İ ile yenildiği cihetle tas- sıtmadan kurtulmak için ilaç ve- ren kırık, çıkık tedavi eden ve bilhassa aşk ilâcı diye bir çok- Jarına kendi. yaptığı — bir ilâcı fiyeye uğramıştır. Çekoslovakyanın takımı da yaptığı nildiğinden — badema merkezi kupası maçlarına etmek hakkını kaybeti Şimdiye kadar alınan neticeler den Merkezi Aurupa - şampiypn- Tuğunu ağlebi ihtimal Avusturya- - hlar kazanacaklardır. eşhur Sparta maçta ye - Avrupayı | tirak Tenis şampiybnu Matmazel Cilli Aussem Almanyada yapılan son tenis | maçlarında — birinciliği matmazel Cilli Aussem isminde 19 yaşında genç bir kız kazanmıştır. matma- zel Aussem maçta büyük bir çeviklik ve nüfuzu nazar göster- miştir Fener bahçenin Futbol heyetine bir müracaatı Vefa klübünün laymetli merkez i Sekip beyin klübünden ederek Fenerbahçeye gir- ği malümdur. Beylerbeyi klübü- nün çok seri ve ayağına hâkim sol açığı Hadi B. de Fenerbah- geye girmiştir. Şekibin iltihakiyle #ener muavin hatlı kuvvetlenmiş ve Hudinin Fenere geçmesile de sol açık mevkü doldurulmuş oluyor. Fakat futbol nizamnamesi mu- cibince Fenerbahçe bu oyuncuları oynatabilmek için 9 ay geçmesi lözumdar. Fenerbahçe 23 temmuz günü Mesır takımile - yapacağı maçta bu iki oyuncuyu oynatmak için İstanbul - futbol heyetinden | ade istemiştir. Fener — bahçenin — Mısırlılarla yapacağı maçta futbulculuğumu- Zun şerefü haysiyeti mevzuubahs- olduğu ve bu iki oyuncunun nayacağı maçta kendi. takımla- dıntız arasında olmadığı için Fut- bol heyetinin bu maça münl olmak üzere Jâzım gelen dir. salı adeyi vereceği şüphes Mısırlı fatbolcular pazar. günü Raşit vapuriyle şehrimize geliyor- lar. Nasyonal Sporting — namını taşıyan bu tim zannolunduğundan çok küvvetli oyunculara maliktir. Yedi sene gibi uzun müddet Misir şampıyonluğunu ve son altı. sene zarfında Mısırda İngilizlerin de> iştirakile icra edilen kral Fuat kupasını kazanan bu takım hemen bilâ tereddüt diye biliriz ki / İstanbulda yapacağı maçları kazanarak türnesine devam ede- cektir.. Avrupada yapa: idmanlı olan Mısırlılar karşısında olempiyattaki gibi bocalamamak için fatbolcularımızın bu maçlarda tahayyülün fevkinde idmanlı olma- ları lâzımdır. Dünya — futbolunda çok mühim bir rol oynayan sürat hassasını tamamile nefsinde cem etmiş olan Mısırlılar karşısığda 90 dakika Mmütemadiyen sağa, sola ileri ve geriye koşacal olan müdafileri, muavinleri - ve nihayet muhacimleri Mısır maçla- rı kadar hiç bir maç yoramaz. Ölempiyat / oyunlarında sürat- ları mazarı dikkati — fevkalâde celbeden Mısırlılara karşı bizim | yavas oynamamız ağır basarsa bu halde muvaffakıyet ümitleri artar. Aksi takdirde Amsterdam yolundaki akibet hazırdır... Amsterdam Olempiyat oyunla- iştirakle dünya di kazanan Mısır milli takımının yedi oyuncusunun şereflendirdiği Nasyonal sporting klüpte Huda biraderler ve küçük Muhtar gibi benam oyuncular vardır. Bu klüp Mısırın en zengin ve en yüksek klübüdür.. Galatasaray - Fenerbahçe muh- telitinin Mısır turnesinde sporcu- larımıza âzami samimiyet ve me- veddet gösteren kardeş Mısir futbolcularının İstanbulda azami ir meveddetle karşılanacaklarına şüphe yoktur. Abdullah Mısır türnesinin lâtif hatırasını kalplerinde zinde olarak yaşatan Galatasaray ve Fenerbahçe oyun- cuları ile İstanbul halkı Misir takımına Türklere has olan samimi bir misafirperverlik gösterecek, üzide Misır takımının ” oyununu üyük bir zevk ve lezzetle seyre- decektir. Arsenal takımı da gelmek istiyor Merkezi ve şimali ” Avrupada elyevm bir türne icra etmekte | olan Mısısin maruf takımlarından Arsenal timi, İstanbul mintakası riyaset iki maç yapmak gelmek istediğini bildirmi futbol Arsenal takımı şehrimizde üç maç yapacak olan Nasyonal klüp takımı kadar. küvvetli olmadığı gibi Avrupada yapmakta bulunduğu maçların kısmı âzamın- da mağlüp olduğu cihetle İstan- bula gelmek teklifine menfi cevapı verilecektir Yarının şampiyonları Yarışa iştirak edenlerden bir grup Bisiklet yarışları memleketir izde çokk ihmal edilmiştir. Halbuki Avrupada, bilhassa Fransada bu yarışlara büyük bir ehemmiyet verilir. Avrupada bisiklet yarışlarına çok ehemmiyet vi sebebi de yolların çok muntazam olmasıdır. Bisiklet n için Avrupada senenin her mevsiminde sık sık yarışlar tertip ediliyor | a büyük mükâzatlar veriliyor. arasında geçen hafta bir yarış yapıl- ve kazananlı ük bisikletçiler mıştır. çok büyük muvaffaki çok kiyinetli mükâfatlar veriln Yarışa yüze yakın çocuk iştirak etmiştir. Ki et göstermişlerdir. tir. n bir ük bisikletçiler Birinci ve ikinci gelenlere rakını artırmak | #işeyle satan, 92 yaşında Anna Pistova isminde bir. kadın tevkif edilmiştir. Bu tevkife sebep bir kaç ay evel Annanın, Karina isminde birinin - zevcesine - sattığı il Karina köyün en zengin çifçisi- dir, ve 59 yaşındadır. Geçende köyün en güzel ve genç kızı ile evlenmiştir. Bir müddet sonra genç kadın Annaya gitmiş ve kocasının kendisini artık sevme- söylemiş ve sişe “aşk ilâcından, — satmasını istemiştir. Rivayete nazaren bu ilâcı içen muhakkak karısını ve ya kocasını severmiş. Anna ile kadın arasında uzun bir pazarlık başlamış, nihayet genç kadın ilâcı alarak efine gitmiş ve kocasına içirmiştir. Bir kaç gün sonra Karina ölmüşt Doktor ölümü şüpheli bulmuş ve fethimeyit yapılmasını istemi, Neticede Karinanın - zehirlendi anlaşılmıştır. Amerikada — zengin — olduktan sonra kendisinden bahsettirmek, gazetelere ismini geçirmek için, muhakkak görülmemiş, işidilme- | miş, garip bir şey yapmak adet hükmüne girmiştir. Amerika milyonerleri — arsında sayılır bir servete malik olan ma- dam Norma Vortlayf isminde ilyonerleri bile hayrette bırak- aktadır. Norma dul olduğu için hakkın- da bir çok dedikodu yapacak- larını tahmin ettiğinden bunlara mahal vermemek için her kesin hayatını kontrol edebileceği bir tarzda yaşayacağımı ilân etmiştir. Bu sözlerini teyit için büyük bir park ortasında bulunan villa- sını yıktırmış ve yerine iki katlı bir ev yaptırmıştır. Bu evin dıvarları ve içeride odaları birbirinden ayıran bölme- Bahçede bulunan biri evin her leri görebilmektedir. Norma bu evde deniz mayosu giyerek dolaş- maktadır. Normanın evi ve kendisi şöhret bulmuş, bir çokları genç kadına talip olmuşlardır. Norma belki ilerde yeniden evlenebileceğini — söylemiş, fakat evlenirken — kocasına bu. evde oturmayı şart ” koyacağını ilâve etmiştir. bir Normaya — nazaran - böyle evin gündüzü fazla güneş masına rağmen mehtaplı gecele- doyulmaz bir şiiri varmışl, genç ve dul bir kadının hayatı da- ler ve oda kapıları billurdandır. | tarafını ve evde olan biten şey- | | dabil bulunan altı bir rehber gemi; | büsü tahtelbahır | edeceğine Aşk ilâcı satan Anna Pistova Bunun üzerine bir iki sene zarfında köyde 14 kişinin birden bire öldüğü hatırlanmış ve on dördü de mezarlarından çıkarıla- rak fetkimeyitleri yapılmıştır. Ne- ticede on dördünün de aynı ze- hirle öldükleri anlaşılmıştır. Anna / Pistova ile Karınanın zevcesi ve diğer on dört kişinin karılari tevkif edilmişlerdir. Kadınlar kocalarını zehirleme- diklerini, yalnız sevilmek için onlara ilaç içirdiklerini iddia etmektedirler. Köylüler Annanın lehinde şeha- det ediyorler, Mahkemenin neye karar vereceği sabırsızlıkla bekle- | niyor. Dedikodu olmaması için! Amerikalı dul bir kadın billardan bir köşkte yaşıyor Madam Norma Vortl: Tahtelbahırlar İngiltere tahtelbahırları ilga etmek istiyor Londra 18| Hususi — İngiltere hükümetinin — tahtelbahırları etmek tasavvurunda - olduğ beri teeyyüt ediyor. Mevsuk bir dan tereşşüh eden m: ti bahriye proğramına tahtelbahır ile programdan tay- yetmek istediğini parlamentonun tatilinden evel haber verecektir. Makdonald kabinesin bu 1 büsbütün ilga deli! addolunmaktadır.