24 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

24 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

5 Sahite BF Holivutta sinema filimlerinde grupu çok meşhurdar. idman yaparken gösteriyor. Banlar fek ördüğmüz rakısları yapan kızlar arasında Tiller Göls denilen rakasseler ir beraberlikle ve büyük bir meharetle yaparlar. Bunun esmimiz“Tiller Görls,, grupunun iki deniz banyosu arasında aslarımı tam için her gün saatlerce idmanla meşğl olurlar. İki banyo arasında bir parça idman. Greta Garbonun kararı Sanatkâr bundan sonra meşum kadın rolü yapmayacağını söyliyor Greta Garbo son filiminde Son seneler zarfında Holivutta en ziyade iştihar eden sanatki Greta Garbodur. Aslen İsveçli olan bu artist güzelliği ve oyna- gığı filimlerde gösterdiği - muvaf- fakıyet ile en büyük yıldızlar #ırasına geçmiştir. Greta Garbo bütün filimlerde başkasının kocasını ayartan, genç- leri baştan çıkararak sonunda fe- itükleyen meşum kadın yapmıştır. Hakikatta pek halim, selim bir kadın olan Greta, artık meş- 'um kadın rölü oynamaktan bil mış, göretelerden birine gönder. diği mektupta bundan sonra bu tarzda roller kabul etmiyeceğini bildirmiştir. Greta Garbo son zamanlarda, şimdiye kadar çevir- diği filimlerdeki rolünün hilâfına olarak masum bir kadını temsil eden “ İlâhi kadın ,, isminde bir filim çevirmeğe başlamıştır. San- atkârın bu rölde — göstedirği muvaffakıyet Greta ” Garbonun yalnız meşum kadın rolü yapa- bileceği — fikrinde — bulunanların yanıldıklarını ispat etmiştir. Yu- karıdaki resimde Greta Garboda hakikaten ilâbi bir kadın hali Yeni sene hazırlğı Holivutta bir çok yeni filimler hazırlandı Havaların çok sıcak olmasına rağmen Holivutta bu kış göste- rilecek filimlerin ikmali için bü- yük bir — gayretle — çalışılıyor. Paramunt şirketi 65 bü küçük, 52 sesli filim hazırla - mıştır. Paramuntun anğaje ettiği, sa- natkârlar arasında Klara Bov, Jorj Bankroft, Rişar Diks, Vi yam Povi, Gorri Koper, Marı Briyon, Nansi Karol, Olga Bak- lanova ve Ester Ralston vardır. Varner müessesesi bu sene yalnı sesli filim çevirecektir. Hazırlanan 35 filimden yedisi renklidir. Anivers: şirketi bu sene az, fakat büyük filimler vücuda geti- recektir. Bu maksatla 12 mib 'yon dolar sarfedilecektir. First — Nasyonal da- 30 filim hazırlanmıştır. Rişar — Bartelens, Kolin Mor, Duglasın oğlu başlıca artistler arasındadır. Sinema haberleri orma Talmaç yeni çevireceği için saçlarını uzatmağa baş- lamıştır. Norma bir müddet uzu saçla gezmek niyetindedir. * Grata — Garbo Anna - Kristi isminde yeni bir filim çevirecektir. Bu filimde genç erkek - rolünü Çarles Bikfort is- minde bir sanatkâr — yapacaktır. Çarles bu filimde muvaffak olursa birden (en büyük — sanatkârlar sırasına girecekti, * Haroli Loit ilk sesli filmini ikmal etmek üzeredir. Filmin sessiz kısımları hitam - bulmuştur. Yakında sesli kısımlar hazırlana- caktır. * Japonyada sinema çok terakki etmiştir. Son seneler zarfında bir çok stüdyolar inşa edilmiş, Tok- yoda 4000 kişi istiap Mmuazzam sinema salonları vücuda getirilmiştir. yakında | edebilen | tedris ve | taliminde telsiz telgrafından fade etmeleri için İngilterede ilk defa 1924 senesinde bazı tecrü- beler yapılmıştır. İlk tecrübelerde mühim muvaf- fakıyet görüldüğünden İngiltere maarif müfettişlerinden biri neşriyalına maarifi müşavi olmuştu. O zamandanberi telsiz neşriya- tının mekteplerde tatbikatı fev- kal'âde ilerlediğinden bugün İngi- liz mekteplerinde telsiz neşriyatı muallim (|kadar mühim bir unsur- dur. İlk tecrübelerde 100 mek- tepte tatbikat yapılmıştı. Bugün 3000 İngiliz mektebinde telsiz, neşriyatile talebe talim ve tedris olunuyor. Telsiz neşriyatı mualli- min yerine kaim olmiyor. Belki muallime yardım ediyor ve ders- leri zenginleştiriyor. Sınıfta telsiz neşriyatı yapıldığı zaman muallim tahta başına geçerek - şekiller 'tersim ederek izah ediyor. Muallim telsiz neşriyatında te- | sadüf olunan kelimelerin imlâsını yazıyor, yanlış telakkiyatı tashih eylemekte ve © parlör ile bildiri- |len kelimelerin talebe tarafından iyice işidilip işidilmediğini süaller İngilterede bu çok kimselerin merakla takıp ettikleri bir dava görülmüştür: Madam Dezi Merkam isminde yaşında dul ve gayet — zengin kadın bir 'gün Londranın en eşya satan - mağazalarından birine hizmet eden salıcı 25 yaşında Edvart Nortenk ismindeki yakışıklı genci — pek | beğenir. Bir kaç hafta her gün mağazaya gelerek bir çok eşya satın alır. Nihayet bir gün Edvarda ma- ğaza memurluğundan çekilmesini ve kendisine kâtip olmasını teklif eder. Edvart önce razı olmaz, fakat Dezinin ısrarı ve yazdığı bir mektupta: “Kâtiplik zamanınız- da birbirmizle tanışırız. Bir iki ay sonra da evleniriz, demesi üze- rine mağazadan istifa eder ve | De Bu sırada Dejinin nin kâtibi olur. Liverpolda bulunan evli kızı meseleyi haber V alhır, derhal Londraya - gelerek | annesinin — Edvarttan - ayrılmağa muvaffak olur. İngiliz kanunlarında nişanlısın- dan ayrılmak, ve - yahut İzdivaç teklif ettikten sonra bun- dan — sarfınazar. etmek — cürüm addedilmiştir. Bu gibi vakayide ya hapis yahut tazminat cezası | hükmedilir. — Dezinin - kendisini kâtiplikten azlettiğini gören Ed- vard, derhal bu kanundan fade etmeği düşünür. birine | Telsizle ders ;ıeîîliyor İngiliz mekteplerinden bir çoğunda telsizle tedrisat yapılıyor Telsizle verilen dersi takip eden talebe sorarak kontrol ediyor. Telsiz neşriyat kumpanyası maarif ida- resile birlikte vakıt vakıt resimli hulâsalar tabettiriyor. Bu eserler telsizi dinliyen sınıf ile neşriyat muallimi arasında ahenği temin ediyor. Son zamanlerda bu eserler için 100,000 nüsha sipariş verilmiş Telsirle — ders esnasında bahis cografiyaya ait oulursa muallim harita — başina gecerek - izahat veriyor. Zengin dul mahküm oldu.. Tezgâhtar Edvart Norten Dezinin yazdığı ” bir mektubu mahkemeye göstererek kadının izdivaç teklifile kendisinin işinden çıkarttığını, bir iki ay sonra da | nişanlarını — bozduğunu — izah ile teminat ister. Mahkeme meseleyi uzün uza- diya tetkik etmiş ve Edvardı talebinde haklı bulmuştur. Mahe keme zengin dulun bir genci mesleğinden ettiğini nazarı itibara alarak Deziyi, Edvarda 10,000 Tirası t minat vermeğe ae TT L